Pozdrav,problem je Alfa 146,98 god. 1.4 16V twin spark motor,plast.usis.grana,protokomer,varijator faze,bezpovratni sistem dovoda goriva.
Istorija problema,prvi put dosao sa losim radom motora.Neki "genijalac" umesto da ocisti ili po potrebi zameni protokomer on ga "zakrenuo" pod odredjeni ugao da bi dobio vecu voltazu(signal).ECM izgubio kontrolu nad gorivom i konstantno predozirao motor gorivom.Zamenjeni protokomer i lambda,ociscene svece,izbacen katalizator,motor tretiran wurth-ovim sredstvom za ciscenje.Nakon toga dobijen normalan rad.
Nakon nekog vremena vraca se sa problemom loseg rada na hladno.Ujutro hladan katastrofa,ima detonacije u usis,ne prima nikako gas,jedva sam ga uvukao uz uzvisenje u servis.Proverio pritisak goriva 3,5 bara-kao sto i treba,preko aparata napojio sam ga drugim prover.ispravnim benzinom-ista stvar.Nema kodova gresaka,pri dodavanju gasa lambda padne dole,vreme otvaranja brizgajlki oko 9-10 ms pri wot-u sto je po meni malo za hladan motor.Kad se ugreje,ako se u mestu obrtaji podignu preko 3500 lambda se zakuca gore.Primetim da je iber-crevo osteceno i da motor kao lud DUVA na iber.Usis pun ulja.Pri dodavanju gasa plavicast dim na auspuhu.Iber creva izvedem da duvaju napolje a usis gde su ona dolazila zapusim.Nakon toga i malo ostrije voznje lambda ima oscilacije i na vecim obrtajima,znaci gorivo u kontroli ECM-a,integrator lambde u granicama.Na hladno,vreme ubrizgavanja se povecalo na oko 11-12 ms i motor vidno bolje prima gas ali dok je hladan jos uvek potone i ima detonacije mada u dosta manjoj meri.Proverim fals tako sto sam dlanom zapusio kuciste protokomera gde u****va(ulazi) vaduh,motor se ugasio drzeci vakum dok nisam sklonio dlan.Ako i falsira uzvodno od protokomera ne interesuje me za sada,jer ne utice trenutno na rad istog,takodje zamenjen filter vazduha jer je bio umereno zagusen.Nove svece(fabricke) vlasnik menjao,kablovi vizuelno ok,nema ulja oko sveca koje je tipicno za te motore.Bobine hm,proveravao sam vis.napon osciloskopom ali sa ugrejanim motorom,nije bilo nepravilnosti.To cu jos proveriti na hladno.
Kompresija merena manometrom na hladnom motoru pokazuje da je 2.cil. oko 9,jedan 10, i ostali malo ispod 11,medjutim kad se ugreje 3.cil padne na malo ispod 9,dok su ostali nesto ispod 11.To isto pokazuje i rel.test kompresije,koji se vremenom pokazao kao dosta tacan,na hladno jedan cilindar ima oko 20% razlike u odnosu na najjaci dok na toplo prvi put razlika je 15%,drugi put 20% a treci 25%,da bi ostao na tom,kao da sto vise vrtim motor pomalo opada do odredjene granice(akumulator i starter u solidnom stanju).Motor trosi ulje poprilicno,koliko tacno ne znam.Bilo ispod min. te sam dosuo na max.
Ne radi mu varijator faze,aktuator(elektro-mag.ventil) koji pusta ulje do varijatora radi jer kad ga ja pobudim direktno cujem i osetim pod rukom kako "cakne",skidao sam ga da vidim da nije oslabila opruga ili zagusili kanali za ulje,sve ok.Aktuator dobija napajanje od strane ECM-a(proverio).Varijator zamenjen,situacija ista.Medjutim dok je hladan motor varijator se "javi" i oseti se na leru kako je zakrenuo bregastu ali kad se ugreje mrtav,nista.Moguce logicno objasnjenje je ne dovoljan pritisak ulja kad se zagreje motor.
Brizgaljke ociscene u ultra-zvucnoj kadici,sve imaju isti indentican protok u vidu spreja,nisam imao jednu prover.ispravnu da uporedim protok sa ostalima niti u dokumentaciji nisam nasao koja kolicina za koje vreme,te tu moguce da je doslo do PREVIDA mada subjektivno meni deluju ok.Otpor u granicama(na toplo i hladno).
Na slici dole se vidi voltaza protokomera(plava) sa voltazom lambde(crvena) pri wot-u na radnoj temp.

Vreme na dnu oscilograma je izrazeno u sekundama
Iz prilozenog se vidi da voltaza lambde skoci gore tek kad motor ode u vise obrtaje,takodje se vidi dobra brzina reakcije i odaziva protokomera,te isti otpada kao moguca greska i nema potrebe za probom sa drugim iako je u usisu bilo ulja,nije doslo do njega.Meni su JAKO CUDNE tako velike oscilacije voltaze protokomera posle prvog vrha(pika),one su ocekivane usled otvaranja usis.ventila i prelaska vakuma u usisu na atmo pritisak ali u tolikoj meri je meni sumljivo,da li neko deli isto misljenje ili sam samo ja u pitanju?
Sto se lambde tice to se oseti i u voznji,pri rad.temp. motor je supalj dok se ne otera u visoke obrtaje kad povuce.To je donekle opravdano jer mu neradi gore pomenuti varijator koji mu daje nekih 20-ak konja.
TPS proveren preko parametara skenera sa postepenim,te posle naglim zakretanjem leptira(ima sajlu,nije motorizovani).
Vreme otvaranja brizgaljki na toplom motoru pri wot-u je oko 10-11 ms.
EH,SAD,vlasnik servisa misli da problem nije zbog losije kompresije i duvanja na iber,nego sumlja na zubcenje,sto ce biti u ponedeljak provereno,a od mene se ocekuje da resim problem ili dam defektazu.Problem je sto sam jako kratak sa vremenom.
Molim vas,sugestije,ideje,misljenja,pomoc?
Istorija problema,prvi put dosao sa losim radom motora.Neki "genijalac" umesto da ocisti ili po potrebi zameni protokomer on ga "zakrenuo" pod odredjeni ugao da bi dobio vecu voltazu(signal).ECM izgubio kontrolu nad gorivom i konstantno predozirao motor gorivom.Zamenjeni protokomer i lambda,ociscene svece,izbacen katalizator,motor tretiran wurth-ovim sredstvom za ciscenje.Nakon toga dobijen normalan rad.
Nakon nekog vremena vraca se sa problemom loseg rada na hladno.Ujutro hladan katastrofa,ima detonacije u usis,ne prima nikako gas,jedva sam ga uvukao uz uzvisenje u servis.Proverio pritisak goriva 3,5 bara-kao sto i treba,preko aparata napojio sam ga drugim prover.ispravnim benzinom-ista stvar.Nema kodova gresaka,pri dodavanju gasa lambda padne dole,vreme otvaranja brizgajlki oko 9-10 ms pri wot-u sto je po meni malo za hladan motor.Kad se ugreje,ako se u mestu obrtaji podignu preko 3500 lambda se zakuca gore.Primetim da je iber-crevo osteceno i da motor kao lud DUVA na iber.Usis pun ulja.Pri dodavanju gasa plavicast dim na auspuhu.Iber creva izvedem da duvaju napolje a usis gde su ona dolazila zapusim.Nakon toga i malo ostrije voznje lambda ima oscilacije i na vecim obrtajima,znaci gorivo u kontroli ECM-a,integrator lambde u granicama.Na hladno,vreme ubrizgavanja se povecalo na oko 11-12 ms i motor vidno bolje prima gas ali dok je hladan jos uvek potone i ima detonacije mada u dosta manjoj meri.Proverim fals tako sto sam dlanom zapusio kuciste protokomera gde u****va(ulazi) vaduh,motor se ugasio drzeci vakum dok nisam sklonio dlan.Ako i falsira uzvodno od protokomera ne interesuje me za sada,jer ne utice trenutno na rad istog,takodje zamenjen filter vazduha jer je bio umereno zagusen.Nove svece(fabricke) vlasnik menjao,kablovi vizuelno ok,nema ulja oko sveca koje je tipicno za te motore.Bobine hm,proveravao sam vis.napon osciloskopom ali sa ugrejanim motorom,nije bilo nepravilnosti.To cu jos proveriti na hladno.
Kompresija merena manometrom na hladnom motoru pokazuje da je 2.cil. oko 9,jedan 10, i ostali malo ispod 11,medjutim kad se ugreje 3.cil padne na malo ispod 9,dok su ostali nesto ispod 11.To isto pokazuje i rel.test kompresije,koji se vremenom pokazao kao dosta tacan,na hladno jedan cilindar ima oko 20% razlike u odnosu na najjaci dok na toplo prvi put razlika je 15%,drugi put 20% a treci 25%,da bi ostao na tom,kao da sto vise vrtim motor pomalo opada do odredjene granice(akumulator i starter u solidnom stanju).Motor trosi ulje poprilicno,koliko tacno ne znam.Bilo ispod min. te sam dosuo na max.
Ne radi mu varijator faze,aktuator(elektro-mag.ventil) koji pusta ulje do varijatora radi jer kad ga ja pobudim direktno cujem i osetim pod rukom kako "cakne",skidao sam ga da vidim da nije oslabila opruga ili zagusili kanali za ulje,sve ok.Aktuator dobija napajanje od strane ECM-a(proverio).Varijator zamenjen,situacija ista.Medjutim dok je hladan motor varijator se "javi" i oseti se na leru kako je zakrenuo bregastu ali kad se ugreje mrtav,nista.Moguce logicno objasnjenje je ne dovoljan pritisak ulja kad se zagreje motor.
Brizgaljke ociscene u ultra-zvucnoj kadici,sve imaju isti indentican protok u vidu spreja,nisam imao jednu prover.ispravnu da uporedim protok sa ostalima niti u dokumentaciji nisam nasao koja kolicina za koje vreme,te tu moguce da je doslo do PREVIDA mada subjektivno meni deluju ok.Otpor u granicama(na toplo i hladno).
Na slici dole se vidi voltaza protokomera(plava) sa voltazom lambde(crvena) pri wot-u na radnoj temp.

Vreme na dnu oscilograma je izrazeno u sekundama
Iz prilozenog se vidi da voltaza lambde skoci gore tek kad motor ode u vise obrtaje,takodje se vidi dobra brzina reakcije i odaziva protokomera,te isti otpada kao moguca greska i nema potrebe za probom sa drugim iako je u usisu bilo ulja,nije doslo do njega.Meni su JAKO CUDNE tako velike oscilacije voltaze protokomera posle prvog vrha(pika),one su ocekivane usled otvaranja usis.ventila i prelaska vakuma u usisu na atmo pritisak ali u tolikoj meri je meni sumljivo,da li neko deli isto misljenje ili sam samo ja u pitanju?
Sto se lambde tice to se oseti i u voznji,pri rad.temp. motor je supalj dok se ne otera u visoke obrtaje kad povuce.To je donekle opravdano jer mu neradi gore pomenuti varijator koji mu daje nekih 20-ak konja.
TPS proveren preko parametara skenera sa postepenim,te posle naglim zakretanjem leptira(ima sajlu,nije motorizovani).
Vreme otvaranja brizgaljki na toplom motoru pri wot-u je oko 10-11 ms.
EH,SAD,vlasnik servisa misli da problem nije zbog losije kompresije i duvanja na iber,nego sumlja na zubcenje,sto ce biti u ponedeljak provereno,a od mene se ocekuje da resim problem ili dam defektazu.Problem je sto sam jako kratak sa vremenom.
Molim vas,sugestije,ideje,misljenja,pomoc?
Comment