Alfa twin spark

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tech
    CBC Senator XXL
    • 13.01.2008
    • 384
    • Novi Sad

    Alfa twin spark

    Pozdrav,problem je Alfa 146,98 god. 1.4 16V twin spark motor,plast.usis.grana,protokomer,varijator faze,bezpovratni sistem dovoda goriva.
    Istorija problema,prvi put dosao sa losim radom motora.Neki "genijalac" umesto da ocisti ili po potrebi zameni protokomer on ga "zakrenuo" pod odredjeni ugao da bi dobio vecu voltazu(signal).ECM izgubio kontrolu nad gorivom i konstantno predozirao motor gorivom.Zamenjeni protokomer i lambda,ociscene svece,izbacen katalizator,motor tretiran wurth-ovim sredstvom za ciscenje.Nakon toga dobijen normalan rad.
    Nakon nekog vremena vraca se sa problemom loseg rada na hladno.Ujutro hladan katastrofa,ima detonacije u usis,ne prima nikako gas,jedva sam ga uvukao uz uzvisenje u servis.Proverio pritisak goriva 3,5 bara-kao sto i treba,preko aparata napojio sam ga drugim prover.ispravnim benzinom-ista stvar.Nema kodova gresaka,pri dodavanju gasa lambda padne dole,vreme otvaranja brizgajlki oko 9-10 ms pri wot-u sto je po meni malo za hladan motor.Kad se ugreje,ako se u mestu obrtaji podignu preko 3500 lambda se zakuca gore.Primetim da je iber-crevo osteceno i da motor kao lud DUVA na iber.Usis pun ulja.Pri dodavanju gasa plavicast dim na auspuhu.Iber creva izvedem da duvaju napolje a usis gde su ona dolazila zapusim.Nakon toga i malo ostrije voznje lambda ima oscilacije i na vecim obrtajima,znaci gorivo u kontroli ECM-a,integrator lambde u granicama.Na hladno,vreme ubrizgavanja se povecalo na oko 11-12 ms i motor vidno bolje prima gas ali dok je hladan jos uvek potone i ima detonacije mada u dosta manjoj meri.Proverim fals tako sto sam dlanom zapusio kuciste protokomera gde u****va(ulazi) vaduh,motor se ugasio drzeci vakum dok nisam sklonio dlan.Ako i falsira uzvodno od protokomera ne interesuje me za sada,jer ne utice trenutno na rad istog,takodje zamenjen filter vazduha jer je bio umereno zagusen.Nove svece(fabricke) vlasnik menjao,kablovi vizuelno ok,nema ulja oko sveca koje je tipicno za te motore.Bobine hm,proveravao sam vis.napon osciloskopom ali sa ugrejanim motorom,nije bilo nepravilnosti.To cu jos proveriti na hladno.
    Kompresija merena manometrom na hladnom motoru pokazuje da je 2.cil. oko 9,jedan 10, i ostali malo ispod 11,medjutim kad se ugreje 3.cil padne na malo ispod 9,dok su ostali nesto ispod 11.To isto pokazuje i rel.test kompresije,koji se vremenom pokazao kao dosta tacan,na hladno jedan cilindar ima oko 20% razlike u odnosu na najjaci dok na toplo prvi put razlika je 15%,drugi put 20% a treci 25%,da bi ostao na tom,kao da sto vise vrtim motor pomalo opada do odredjene granice(akumulator i starter u solidnom stanju).Motor trosi ulje poprilicno,koliko tacno ne znam.Bilo ispod min. te sam dosuo na max.
    Ne radi mu varijator faze,aktuator(elektro-mag.ventil) koji pusta ulje do varijatora radi jer kad ga ja pobudim direktno cujem i osetim pod rukom kako "cakne",skidao sam ga da vidim da nije oslabila opruga ili zagusili kanali za ulje,sve ok.Aktuator dobija napajanje od strane ECM-a(proverio).Varijator zamenjen,situacija ista.Medjutim dok je hladan motor varijator se "javi" i oseti se na leru kako je zakrenuo bregastu ali kad se ugreje mrtav,nista.Moguce logicno objasnjenje je ne dovoljan pritisak ulja kad se zagreje motor.
    Brizgaljke ociscene u ultra-zvucnoj kadici,sve imaju isti indentican protok u vidu spreja,nisam imao jednu prover.ispravnu da uporedim protok sa ostalima niti u dokumentaciji nisam nasao koja kolicina za koje vreme,te tu moguce da je doslo do PREVIDA mada subjektivno meni deluju ok.Otpor u granicama(na toplo i hladno).
    Na slici dole se vidi voltaza protokomera(plava) sa voltazom lambde(crvena) pri wot-u na radnoj temp.


    Vreme na dnu oscilograma je izrazeno u sekundama
    Iz prilozenog se vidi da voltaza lambde skoci gore tek kad motor ode u vise obrtaje,takodje se vidi dobra brzina reakcije i odaziva protokomera,te isti otpada kao moguca greska i nema potrebe za probom sa drugim iako je u usisu bilo ulja,nije doslo do njega.Meni su JAKO CUDNE tako velike oscilacije voltaze protokomera posle prvog vrha(pika),one su ocekivane usled otvaranja usis.ventila i prelaska vakuma u usisu na atmo pritisak ali u tolikoj meri je meni sumljivo,da li neko deli isto misljenje ili sam samo ja u pitanju?
    Sto se lambde tice to se oseti i u voznji,pri rad.temp. motor je supalj dok se ne otera u visoke obrtaje kad povuce.To je donekle opravdano jer mu neradi gore pomenuti varijator koji mu daje nekih 20-ak konja.
    TPS proveren preko parametara skenera sa postepenim,te posle naglim zakretanjem leptira(ima sajlu,nije motorizovani).
    Vreme otvaranja brizgaljki na toplom motoru pri wot-u je oko 10-11 ms.
    EH,SAD,vlasnik servisa misli da problem nije zbog losije kompresije i duvanja na iber,nego sumlja na zubcenje,sto ce biti u ponedeljak provereno,a od mene se ocekuje da resim problem ili dam defektazu.Problem je sto sam jako kratak sa vremenom.
    Molim vas,sugestije,ideje,misljenja,pomoc?
  • TECA
    CBC Senator XXL
    • 14.10.2007
    • 2355
    • Oz

    #2
    Zar varijator faze ne zaokrece bregastu tek u visokim obrtajima?Odakle i zasto zaokretanje na leru?

    Comment

    • Tech
      CBC Senator XXL
      • 13.01.2008
      • 384
      • Novi Sad

      #3
      Originally posted by TECA
      Zar varijator faze ne zaokrece bregastu tek u visokim obrtajima?Odakle i zasto zaokretanje na leru?
      Da bih proverio da li radi varijator ja na leru posaljem napajanje na aktuator koji otvara kanal za dotok ulja u varijator time ga aktivirajuci,mora doci do osetne promene u obrtajima motora,u principu motor treba da pocne da radi lose,neravnomerno.
      Zavisi od sistema,opterecenja i obrtaja kad ce se se aktivirati varijator,na jednom Bosch-ovom ubrizgavanju varijator zakrece bregastu izmedju ler gasa i 4800 obrtaja,pod uslovima da je temp.motora preko 40 stepeni i ugao leptira preko 8 stepeni

      Comment

      • Valent Vudriga
        CBC Senator XXL
        • 02.04.2005
        • 2778
        • USA

        #4
        Sumnjate na disanje motora a niste izmjerili tlak usisne grane. Vec drugi put spominjes ovo:
        Proverim fals tako sto sam dlanom zapusio kuciste protokomera gde u****va(ulazi) vaduh,motor se ugasio drzeci vakum dok nisam sklonio dlan.
        Sto se postize ovim testom? Meni ovo lici na metodu koja je koristena dok se nije imalo / znalo nista bolje.
        Tvoj inicijalni problem je pri hladnom startu i sumnjas na mrsavu smjesu. Zasto najprije ne provjeris dali je to tocna procjena?

        Comment

        • Tech
          CBC Senator XXL
          • 13.01.2008
          • 384
          • Novi Sad

          #5
          Originally posted by Valent Vudriga
          Sumnjate na disanje motora a niste izmjerili tlak usisne grane. Vec drugi put spominjes ovo:
          Proverim fals tako sto sam dlanom zapusio kuciste protokomera gde u****va(ulazi) vaduh,motor se ugasio drzeci vakum dok nisam sklonio dlan.
          Sto se postize ovim testom? Meni ovo lici na metodu koja je koristena dok se nije imalo / znalo nista bolje.
          Tvoj inicijalni problem je pri hladnom startu i sumnjas na mrsavu smjesu. Zasto najprije ne provjeris dali je to tocna procjena?
          Brinulo me da motor ne u****va vazduh mimo protokomera,sto se te metode tice jeste da kazemo primitivna,ali mi je do sad dobro koristila.Kako ti ispitujes fals vazduh,razlikom u trimovima na leru i pri gasu,pustis acetilen oko u**** simultano prateci da li ce voltaza lambde zakucati gore ili nesto drugo?
          Kako ti proveravas da li je smesa mrsava ili bogata ili sta se desava u cilindrima?Zamolio bih te da mi odgovoris na ova pitanja.
          Podpritisak u usis.grani pri hladnom motoru je oko 15 in/Hg,na rad.temp. oko 17-18 in/Hg,da bi kad se ukljuci vent. hladnjaka pao na oko 16 in/Hg.Na obrtajima oko 2500 drzi bez oscilacija 20,pri wot-u padne na 0 in/Hg da bi kad se pusti gas skocio na oko 25 in/Hg i onda vratio na oko 17-18 in/Hg.Sve je ovo mereno meh.manometrom.
          Danas sam "skoknuo" do servisa i nasao sam da ne valjaju(po mom misljenju) bobine na 1. i 2.cilindru jer nisu prosle test sa "spark testerom".Proverio sam i strujnu rampu na njima kako bi se uverio za svaki slucaj i u validnost drajvera ECM-a i primara bobina.Ovi motori imaju malo specifican nacin paljenja.Nakon zamene upalio sam hladan motor i primao je gas bez problema.Kad se ugrejao ugasio sam ga i otisao.Napravio sam snimke koje cu pustiti kasnije jer nemam vremena.Sutra ujutru cu ga probati ponovo da vidim sta se desava,nadam se da nece biti problema.
          Slobodno mi ukazi na eventualne greske koje napravim.Pozdrav i hvala ti

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            EH,SAD,vlasnik servisa misli da problem nije zbog losije kompresije i duvanja na iber
            na osnovu čega MISLI, kada podaci koje si izneo nesumnjivo ukazuju da je motor produvao usled mehaničke pohabanosti.

            to se poklapa i sa problemom pri hladnom startu, zazori su preveliki i motor prosto nema niti minimalnu komresiju za ispravan rad.

            tin izmerenih 9 bara je ispod minimuma.
            kažeš da duva na iberu, i kažeš da pri davanju gasa dimi izduv.

            tipične osobine pohabanog motora.

            uz to imaš i podatak da troši prekomerno ulja.

            po meni, ako je sve tako i to je poznato jedini mogući popravak do isrpavnog stanja je klasičan puni remont motora.

            ne postoji ECM niti bilo kakva elektronika/varijator koja može da zameni nedostajuću kompresiju.

            s obzirom na opšte stanje vozila da li se remont motora isplati ili je za bacanje treba proceniti po osnovu troškovnika.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • Valent Vudriga
              CBC Senator XXL
              • 02.04.2005
              • 2778
              • USA

              #7
              Brinulo me da motor ne u****va vazduh mimo protokomera,sto se te metode tice jeste da kazemo primitivna,ali mi je do sad dobro koristila.Kako ti ispitujes fals vazduh,razlikom u trimovima na leru i pri gasu,pustis acetilen oko u**** simultano prateci da li ce voltaza lambde zakucati gore ili nesto drugo?
              I jedno i drugo, samo ne dlan. Kad koristis acetilen, prati STFT; naravno, pod uvjetom da jeL. sonda ispravna.
              Za pocetak si mogao jednostavno dodati acetilen u usisnu granu i eliminirati mrsavu svjesu kao uzrok pucanja u usisnoj grani.

              Dali su twin spark bobine one gdje jedan krak ide direktno na svjecicu, a drugi krak ide preko kabla na drugu svjecicu???

              Mozes li napraviti snimku lambda sonde i protokomjera nakon zamjene bobina?

              Comment

              • Tech
                CBC Senator XXL
                • 13.01.2008
                • 384
                • Novi Sad

                #8
                Ja sam vlasniku servisa vise puta naglasio lose stanje motora,medjutim od mene se trazi da dobijem da hladan prima gas ili bar koliko je moguce sto bolji rad sa njihovim misljenjem da stanje motora nema veze sa time.Evo snimka posle zamene 1. i 2. bobine,dole izrazeno vreme je u sekundama.

                Visak kiseonika u usisu pri wot-u moze biti i usled nesagorele smese.
                Moram da idem,javicu se

                Comment

                • Tech
                  CBC Senator XXL
                  • 13.01.2008
                  • 384
                  • Novi Sad

                  #9
                  Originally posted by Valent Vudriga
                  Brinulo me da motor ne u****va vazduh mimo protokomera,sto se te metode tice jeste da kazemo primitivna,ali mi je do sad dobro koristila.Kako ti ispitujes fals vazduh,razlikom u trimovima na leru i pri gasu,pustis acetilen oko u**** simultano prateci da li ce voltaza lambde zakucati gore ili nesto drugo?
                  I jedno i drugo, samo ne dlan. Kad koristis acetilen, prati STFT; naravno, pod uvjetom da jeL. sonda ispravna.
                  Za pocetak si mogao jednostavno dodati acetilen u usisnu granu i eliminirati mrsavu svjesu kao uzrok pucanja u usisnoj grani.

                  Dali su twin spark bobine one gdje jedan krak ide direktno na svjecicu, a drugi krak ide preko kabla na drugu svjecicu???

                  Mozes li napraviti snimku lambda sonde i protokomjera nakon zamjene bobina?
                  Da to su twin spark bobine,samo sto prve dve pale dvokrake fizicki vece svece a 3. i 4. jednokrake "mrsave".

                  Comment

                  • Valent Vudriga
                    CBC Senator XXL
                    • 02.04.2005
                    • 2778
                    • USA

                    #10
                    Da to su twin spark bobine,samo sto prve dve pale dvokrake fizicki vece svece a 3. i 4. jednokrake "mrsave".
                    Mozes li pojasniti? Dali to znaci da svaki cil. ima po jednu bobinu i dvije svjecice i sto oznacava termin "mrsava"?

                    Comment

                    • srdjan_p
                      CBC Senator XXL
                      • 01.12.2004
                      • 1915
                      • ZR

                      #11
                      Svaki cilindar ima po jednu bobinu, jedna svecica je u centru komore za sagorevanje i standardne je velicine a druga se nalazi "sa strane" tj do zida i ona je manjih dimenzija, tanja tj. "mrsava".

                      Comment

                      • Tech
                        CBC Senator XXL
                        • 13.01.2008
                        • 384
                        • Novi Sad

                        #12
                        Visak kiseonika u usisu pri wot-u moze biti i usled nesagorele smese.
                        Greska,mislio sam na kiseonik u izduvu.

                        Comment

                        • Tech
                          CBC Senator XXL
                          • 13.01.2008
                          • 384
                          • Novi Sad

                          #13
                          Originally posted by Valent Vudriga
                          Da to su twin spark bobine,samo sto prve dve pale dvokrake fizicki vece svece a 3. i 4. jednokrake "mrsave".
                          Mozes li pojasniti? Dali to znaci da svaki cil. ima po jednu bobinu i dvije svjecice i sto oznacava termin "mrsava"?
                          Svaka bobina ima dva VN "izlaza"-kraka.Jedan kao kod COP bobina dolazi direktno na svecicu a drugi preko kabela vodi na drugu svecu.Na ovom sistemu bobina na 1.cil. dolazi direktno na standardnu(mislim na velicinu) dvokraku svecu,dok drugi "krak" preko kabela pali svecu na 4.cilindru koja je takodje "standardna".Tako isto i bobina na 2.cilindru.Bobine na 3. i 4. cilindru pale tanje("mrsavije") jednokrake svece.

                          Comment

                          • Valent Vudriga
                            CBC Senator XXL
                            • 02.04.2005
                            • 2778
                            • USA

                            #14
                            ????????????

                            Comment

                            • TECA
                              CBC Senator XXL
                              • 14.10.2007
                              • 2355
                              • Oz

                              #15
                              Koliko sam razumeo bobine na prvoj i drugoj normalnoj svecici preko kablova pale i svecice na cetvrtom i trecem.Bobine na trecem i cetvrtom su nataknute na one tanje svecice i kablovima spojene sa tanjim svecicama na drugom i prvom cil.Nemam iskustva sa alfama ali mislim da ove tanje svecice okidaju nesto kasnije ne bi li bolje dogorele smesu u cilindrima

                              Comment

                              Working...
                              X