VV,da pojednostavimo.Svaki cilindar ima dve svece,jedna je "standardne"velicine(da je nazovemo "glavna") i druga tanja(da je nazovemo "pomocna").Na 1. i 2.cilindru bobine dolaze na glavne svece,dok na 3. i 4.cil. bobine dolaze na pomocne svece.Jedan kraj sekundara bobine na 1.cil. vodi na glavnu svecu za 1.cil dok drugi kraj sekundara preko kabela vodi na takodje glavnu svecu za 4. cilindar zatvarajuci strujni krug.Znaci bobina na 1.cil. baca varnice na glavne svece za 1. i 4.cilindar.Sekundar bobine 2.cil. pali varnice na glav. svecama za 2. i takodje preko kabela 3.cilindar.U principu motor bi mogao da radi sa samo 2 bobine,na 1. i 2. cil. kao DIS paljenje.Na 3. i 4. cil. bobine dolaze na pomocne svece i preko kablova pale takodje pomocne svece na 2. i 1.cilindru.
Alfa twin spark
Collapse
X
-
Originally posted by TECATo zatvaranje srujnog kruga mi nije jasno.Znaci li to da ako skinemo kabal sa cetvrte svecice onda nece raditi ni prva?
Comment
-
-
Kada ste vec dotakli DIS paljenje bilo bi lepo kada bi neko objasnio kako to funkcionise.
Znaci i ta alfa ima DIS paljenje (zanemaricemo bobine na 3. i 4. je me one neinteresuju)
Znaci 1. i 4. cilindar koriste jednu bobinu, 2. i 3. cilindar drugu bobinu,
Na svaku bobinu dolazi 12V i signal za okidanje....
Mene interesuje sta u samoj bobini odredjuje kada ce da pusti varnicu na 1. cilindar a kada na 4. cilindar?
Ovako spolja gledano logicno je da varnica okida u isto vreme i na 1. i na 4. ali to je neizvodljivo,
Meni su objasnili kako imaju neke diode ili sta vec koje se nalaze u samoj bobini i one prave vremensku razliku izmedju okidanja 1. i 4. cilindra????
Da li je to tacno?3SG(T)E EXPERT
MAN service
Comment
-
-
U ponedeljak ujutro Alfa je primala normalno gas bez detanacija i knedli,samo se ponekad na momenat pri wot-u osetilo kao da jedan cil. ima izostanak.Retko i trajalo samo momenat.Nazad u radionicu.Na snimku primara bobine na 2.cil. se vidi da postoji jos neki problem.
Posle zamene svece na 3.cil. koja je inace bila nova nije vise bilo problema,bar ne koliko sam ja uspeo da vidim.
Snimak bobine na 2.cilindru,napravljen u nedelju,pre zamene iste,sa spark testerom.Ne moze da ispali preko 27 kv.Ista prica i na bobini na 1.cil.
Posle zamene.
Jutros auto normalno prima gas bez ikakvih problema i izostanaka.Malo lenji u voznji na nizim obrtajima,logicno objasnjenje za to bi moglo biti da je to 1.4 motor kojem ne radi varijator a vozilo nije bas lagano.Plus stanje motora.Sonda malo lenja iako je nova,moguce zbog "trovanja" jer motor gori ulje,ali je za sada u funkciji.Sve to preneseno vlasniku.Vuk sit,ovce na broju,samo se nadam da nece biti jos problema.Moguce u nekom momentu da cil. sa losijom kompresijom(ispod 9),pri hladnom motoru dovede do izost.paljenja ali sta ja tu mogu
Comment
-
Comment