Skoda Felicia 1,3MPI 96-01 Klapna opis i provera

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • deki74
    CBC Veteran
    • 03.02.2008
    • 139
    • Beograd

    Skoda Felicia 1,3MPI 96-01 Klapna opis i provera

    Mnogi vlasnici ovog modela automobila su se bar jednom sreli sa problemima koje izaziva neispravna i zaprljana klapna kao sto su nemiran ler gas povecanje broja obrtaja na recimo 3000 obr u min i slicno pa sam zeleo da prenesem neka svoja iskustva sa ovom problematikom.Takodje naglasavam da je klapna konstrukciono i funkcionalno slicna i kod drugih modela slicnog godista pa se moze primeniti i na njih.

    E sada ovako objasnicu samu konstrukciju kao i kako ide procedura oko provereispravnosti (mozda ce nekoga zanimati).

    Naziv ovog ubrizgavanja je Simos 2P ugradjuje se od marta 1996 pa sve do kraja produkcije 2001 inace motor sa ovim sistemom zadovaoljava euro 2 standard.Klapna ili kako je vec ko zove je izlivena iz jednog komada a na usisnu granu se pricvrcuje sa 4 torx vijka na nju je takodje prikljuceno crevo koje ide na kanister sa aktivnim ugljem(sluzi za skupljanje benziskih isparenja).
    Naravno sa leve strane je polukruzna kotva na koju se kaci sajla gasa.U centralnom delu klapne je leptir gasa kojim se regulise protok vazduha on je pogonjen sa leve strane kotvom i sajlom a sa desne sistemom zupcanika(pogledati sliku) kojima komanduje elektromotor koji regulise ler gas,takodje na tom mehanizmu se nalaze dva potenciometra jedan je Potenciometar gasa (TPS) a drugi je potenciometar regulatora ler gasa (IPS).Takodje je tu i mikroprekidac nultog polozaja leptira to jest otpustene komande gasa.

    Zanimljivo je da motorcic u mehanizmu pogona klapne nije koracni (STEP) vec obican DC motor od 12v.

    Sama provera ispravnosti klapne se radi na dva nacina programom Vag-com ili principom Sam svoj majstor sa unimerom (najbolje analognim) i ispitivacem sa Led diodom.

    1.Provera Mikroprekidaca nultog polozaja leptira.

    Prikljuciti dijagnosticki uredjaj dati kontakt izabrati funkciju 08 grupu 001.Pogledati cetvrto polje i u njemu niz cifara 00010001.Obratiti paznju na cetvrtu cifru koja je 1 sada polako stisnuti pedalu gasa i ta cifra bi trebalo da se promeni u 0 tj da pise 00000001.Postupak ponoviti nekoliko puta ako se stanje menja mikroprekidac je ok.Zavrsiti proces i iskljuciti kontakt.

    Ako nemate vag-com ovu proveru mozete izvesti obicnim unimerom bice vam potrebne 2 male telefonske buksnice jer one odgovaraju kontaktima na konektoru Klapne napravite dakle dve produzne zicice sa malim buksnicama pazljivo ih izolujte posto je u konektoru Klapne jako malo mesta i na njih prikacite unimer.Skinite klemu sa akumulatora obavezno a zatim otspojite fabricki konektor i na mesto njega stavite buksnice na pin 3 i 4 unimer podesite na om x 1 i sada bi instrument trebalo pokazati otpor ne vise od 1,5 oma kada dodate gas otpor bi trebalio biti beskonacan. takodje ne bi smeo niti jedan od pinova imati spoj sa masom.
    Ako se dobiju drugaciji rezultati proverite same veze a u unutrasnjosti Klapne probajte poprskati sam mikroprekidac snalazljiviji medju vama bi mogli dodati novi mikro prekidac sa spoljne strane ali to su samo predlozi jer sa autom se ipak ne treba igrati.Najbolje je zameniti originalnom delom.

    Kontrola regulatora leptira lera i njegovog potenciometra.

    Sa Vag-com,motor mori biti najmanje 80 c topao prokaciti uredjaj i upaliti motor i ostaviti ga da radi na leru opcija 08 zatim grupa 003 dodati gas do maksimuma i pogledai polje 3 to jest da li sa povecanjem ugla u polju 3 dolazi do promene procenta signala u polju 4 ako je uredu potvrditi ok iiskljuciti motor i uredaj.

    Ako nije uredu onda se mora proveriti signal iz ECU to jest da li na konektoru sa sedam zica postoji potreban napon.Otkaciti konektor zatim dati kontakt staviti unimer na merenje napona do 10 volti prikaciti ga na zice koje na slici kada se pogleda konektor od nazad sa leva na desno su 6 i 7 zica (pogledaj sliku gore),
    kod mene su to zuta i ova do nje i napon treba biti 4,5 volta,zatim i na zice na poziciji 6 i 4 i napon takodje treba biti 4,5 volta ako nije tako proveriti veze do ECU a ako je sve u redu zameniti ga.

    Sa unimerom se moze proviriti taj potenciometar ali tako sto ce te ga prikljuciti na om x 100 na kontakte 6 i 7 i na kontakte 4 i 7 i izmeriti vrednosti a zatim posto se taj potenciometar pokrece kada ga pokrene motorcic regulatora probajte sa nekom baterijom napona od 9-12 volti da kratkotrajnim pipanjem na kontakte 1 i 2 a zatim 2 i 1 pokrenete mehanizam regulatora a na unimeru ocitate promenu vrednosti s tim sto je hod leptira u jednu stranu manji negoli u drugu.

    Ovom gornjom proverom ste ujedno i proverili motorcic regulatora ler gasa.


    Provera potenciometra Gasa to jest (TPS)a .

    Sa VAg com prikaciti uredjaj dati kontakt opcija 08 pa grupa 003 pogledajte polje 3 treba da bude ugao izmedju 3 i 7 stepeni a zatim polako dodajte gas i ugao treba da raste negde do 94 stepena ili nesto malo manje od toga,ako nije tako otkacite konektor pa vidite koje su zice na pinu 6 i 5 i tu bi napon morao biti 4,5 volti a ko proverom kablova ustanovite da su u redu mora se menjati ECU(kompjuter).

    Unimerom ovu proveru vrsite tako sto otkacite konektor a zatim merite otpor izmedju pina 5 i 6 na zaklopci koji u polozaju otvoren zatvoren gas iznosi od 800 pa do 2200 oma a takodje napinovima 4 i 5 otpor iznosi od 800 do 2200 oma u zavisnosti od polozaja klapne koju u ovom slucaju pokrenete rukom ili vam neko iz auta stisne gas polako do upora.Ovu proveru izvrsite nekoliko puta i bolje je ako imate analogni unimer jer se bolje vidi linearnost potenciometra gasa ako otpor naglo pada verovatno je potenciometar zaprljan pa bi moglo pomoci otvaranje klapne i ciscenje potenciometra nekim od sredstava za tu namenu.

    Posle ovakvih ispitivanja cesto auto ne radi na leru dobro pa pomazu razne tehnike a najvaznija iz mog iskustva je koriscenje Ceskog Motordiag programa za vracanje fabrickih postavki na memoriju eproma ECU,dok kod nekih moze pomoci i to da daju kontakt sacekaju 15 sekundi zatim upale auto bez gasa i nedirajuci gas ostave ga da radi 40 sekundi,postoji i varijanta da ga izvezete na auto put pa po gasu jedno 30-50 km ili pak da se sam od sebe vrati posle 500 -1000km sto opet sve potvrdjuje da ni sam proizvodjac nije najsigurniji sta je problem kod sistema SIMOS 2P koji je mnogima zadavao i zadavace glavobolje a majstori kao i ja na kraju uvek kazu ma daj ga zameni a da pritom nismo iscrpeli sve druge metode.

    Umalo da zaboravim kod ovog sistema cesto problem moze praviti i senzor temperature Rashladne tecnosti nalazi se sa gornje desne strane motora na izlazu vodnog kola iz glave motora na sklopu gde je i takodje problematicni termostat vode koji se cesto raspadne i nema nikakvu funkciju.
    E ovako na kontaktima gde idu zice braon/bela i plava (1 i 3 ) otpor treba da se menja u zavisnosti od temperature vode i iznosi od 5000 oma za 0 stepeni pa 1500-2000 oma za 30 stepeni do 275-375 za 80 stupnjeva Celzijusa.

    Sto se tice MAP senzora koji sluzi za merenje pritiska u usisnoj grani kao i toplote u****nog vazduha tesko ce te ga proveriti bez dijagnostickog uredaja.

    Nadam se da ce ovo sto sam pisao nekome i biti od koristi pozdrav svim ljubiteljima Skoda automobila.[attachment=0:3itzclgw]03.jpg[/attachment:3itzclgw][attachment=1:3itzclgw]02.jpg[/attachment:3itzclgw][attachment=2:3itzclgw]01.jpg[/attachment:3itzclgw]








  • Delkan
    CBC Senator XXL
    • 14.06.2005
    • 829
    • 60 km From BG,West

    #2
    Re: Skoda Felicia 1,3MPI 96-01 Klapna opis i provera

    Da li si imao na tom 1.3 MPI-u nekad problem da,kad malo(bas malo) dodas i pustis gas,on za trenutak pocne nemirno da radi i skoro da se ugasi jer ne moze da se izregulise?Inace,kad dodas vise gasa ovaj problem je manje primetan,tj. on uspe lakse da se izregulise na leru.
    BTW odlican post!

    Comment

    • deki74
      CBC Veteran
      • 03.02.2008
      • 139
      • Beograd

      #3
      Re: Skoda Felicia 1,3MPI 96-01 Klapna opis i provera

      Ne taj nisam moj problem je bilo samostalno dodavanje gasa ,a taj broblem mi lici na zaprljanu klapnu na koju se nahvataju uljna isparenja odozdo pa onda treba skinuti i onda detaljno ocistiti.

      Comment

      Working...
      X