Xantia 1.8/16v (XU7JP4) i lambda sonda razlika u naponu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PPZ
    CBC Veteran
    • 31.01.2009
    • 167
    • Atina, Grcka

    Xantia 1.8/16v (XU7JP4) i lambda sonda razlika u naponu

    Bio sam skoro na servisu, zbog raznih problema koje sam imao sa autom.Poslednje je bilo da je auto poceo da se gasi, nije vukao ni na benzinu (imam Landi LSI plinski i Sagem SL96 motorni).Konacna presuda za benzin je bila da treba cistiti dizne i da je motorni ECU pobrljavio (naravno odmah je za to okrivljen plin, al' sta da se radi).Dizne ociscene, ECU zamenjen drugim (nisam imao zivaca da cekam popravku ).

    E sad, kad je radjena dijagnostika, rece mi majstor da je cudan napon sa lambda sonde, i da varira izmedju 0.4V i 1V, a da bi trebalo da je od 0-0.8V.Meni je lambda zamenjena pre 6-7 meseci, sa drugom, BOSCH.Tada su mi dali sondu koja je navodno bila za moj auto, ali smo prilikom menjanja ustanovili da ima drugi broj (broj odgovara novijem motoru, ali po recima prodavca iste su sonde, samo je zicenje malo ralicito, tj. kablovi su kraci.Znaci kablovi su samo produzeni i nije bilo problema sa montazom).

    E sad pitanje je da li je taj napon zaista cudan kako kaze majstor, jer je menjano jako mnogo stvari na autu, i skoro sve je novo i ispitano - ispravno.Auto ide normalno na benzin, potrosnja je ok, ne pali vise MIL.

    Interesuje me vase misljenje u vezi te lambde.Da li je moguce da ta lambda i nije bas odgovarajuca, iako su mi je dali po katalogu? Ili nesto drugo odrzava lambdu na 0.4V i ne spusta.Da napomenem i da kad radi na plin trese na ler gasu i postoje odredjene rupe u mapi, gde slabo vuce, i lambda zakucava na 1.1V nevezano za obrtaje, ali to je mislim povezano sa plinskim uredjajem.Imam interfejs i softver za plinski, i pokusao sam blago da korigujem plinsku mapu, ali tresenje na leru nemogu nikako da sredim, kao ni smesu.Takodje pritisak u railu na plinu na ler gasu je 1.4-1.5, a ide do 1.8-2 na oko 4-5000 obrtaja.

    Sve ovo govorim zato sto sumnjam da neka eventualna neispravnost plinskog uredjaja uzrokuje i ovakvu indikaciju lambde, a i to tresenje na leru kad radi na plin (dizne???)...

    Eh, sad sam vec od jednog pitanja napravio dva, ali ajte ko zna nesto sto bi pomoglo, postujte.Planirao sam da za GO dodjem za Srbiju da mi to pogleda MAJSTOR, ali sad postoje neke izmene pa mozda necu moci da putujem, a auto mi treba.Tako da ako mogu sam da sredim, bilo bi jako dobro.I naravno, izvin'te na ovolikom smaranju....
  • Gavra
    CBC Senator XXL
    • 06.03.2008
    • 2031
    • Beograd

    #2
    Re: Xantia 1.8/16v (XU7JP4) i lambda sonda razlika u naponu

    Originally posted by PPZ
    da varira izmedju 0.4V i 1V
    Na plinu ili benzinu?
    Poslednji nek ugasi svetlo

    Comment

    • PPZ
      CBC Veteran
      • 31.01.2009
      • 167
      • Atina, Grcka

      #3
      Re: Xantia 1.8/16v (XU7JP4) i lambda sonda razlika u naponu

      Na benzinu.Kad radi na plin, onda zakuca na 1.1V i ne mrda odatle, jedino kad ga turiram nesto kao malo opadne i opet zakuca na 1.1.To na plin sam naravno ocitao sa plinskog ECU-a, zato sto ovde ljudi neznaju nista oko plina i ne bakcu se.Znaci samo na benzinu varira 0.4-1V, a na plinu zakucava kao da ima prebogatu smesu, ma kako god mapa bila nastelovana...

      Sto se tice MIL-a, palila se redovno pre ciscenja dizni i zamene motornog, sad je sve ok (na benzin).Auto vuce kako treba, trosi kako treba.Samo me to skaklja sad sto kaze majstor, jer sumnjam da je povezano sa problemom plinskog uredjaja.Kao sto rekoh, prepustio bih ja to iskusnijem od sebe, ali nazalost nema ih ovde gde zivim... A dok dodjem do Srbije, ko ziv ko mrtav...

      Comment

      • Gavra
        CBC Senator XXL
        • 06.03.2008
        • 2031
        • Beograd

        #4
        Re: Xantia 1.8/16v (XU7JP4) i lambda sonda razlika u naponu

        Ajde ti lepo otkaci plinsku instalaciju sa sonde pa onda izmeri sta se desava.Motor treba da bude na radnoj temperaturi,pocinjes merenje na leru naglo das 2-3 puta pun gas i pustis da se opet smiri.

        Dizne su u servisu prali u ultrazvuku i kontrlisali zaptivenost i propusnost?
        Poslednji nek ugasi svetlo

        Comment

        • PPZ
          CBC Veteran
          • 31.01.2009
          • 167
          • Atina, Grcka

          #5
          Re: Xantia 1.8/16v (XU7JP4) i lambda sonda razlika u naponu

          Da, dizne su skinuli, postavili na neku masinu, i ustanovili da iako spricaju dovoljnu kolicinu goriva, oblik rasprsivanja kod dve od cetiri nije dobar.Onda su ih ubacili u ultrazvucnu kadicu i prali oko 45 minuta.Posle toga namontirali, ispitali da li zaptivaju, i resetovali ECU.E tu je ECU zabrljavio i nije hteo da obrise greske, i sto su vise pokusavali to je motor losije radio.Na kraju su doneli drugi, polovan ECU, adaptirali ga za moj auto i sve je bilo ok.Svo vreme sam bio prisutan tako da nema greske.Momci su zaista uradili dobro posao.Fora je sto posle toga momak sto je radio moj auto rece da mu se samo ne svidja to vfariranje napona od 0.4V a ne od 0V, ali je prosao test izduvnih gasova bez greske.Tako da neznam sta da kazem.Meni je palo na pamet da mozda neka od plinskih dizni pusta, pa remeti i rad na benzinu.Neznam sta da kazem, otkacicu zicu, premericu ponovo, pa cu javiti rezultat...

          Comment

          • slavko_bgd
            CBC Senator XXL
            • 24.03.2009
            • 771
            • Batajnica
            • Stilo 1.6 16V MW

            #6
            Re: Xantia 1.8/16v (XU7JP4) i lambda sonda razlika u naponu

            Na plinu jeste prebogata smeša.Vrednost napona lambda sonde se upoređuje merenjem napona drugim instrumentom.

            Razlog,ako su gasne dizne ispravne, može da bude da ili su preveliki injektori (sa crnim "kapicama" umesto sa zelenim) ili, ako nemate hardverski ključ ne možete da smanjite minimalno vreme brizganja gasa.
            Minimalno vreme otvaranja gasnih dizni je 2,5 mS za MED dizne (četiri velike,zasebne) ili 1,5 mS za MATRIX dizne (malo zajedničko kućište). To vreme može da bude 1,6 mS u prvom slučaju i 0,9 mS u drugom slučaju i na taj način se siromaši smeša na gasu ako smanjivanjem K-vrednosti ne postižete ništa.

            Ako je jedna ili više dizni neispravna u smislu da ne zaptiva(ju), simptom je prebogata smeša, neravnomeran rad motora na leru i vidi se veliko smanjenje vremena brizganja benzina.

            Na velikim MED diznama malo šta možete da uradite sami ali sa onim drugim "matrix" diznama često pomaže pranje običnim benzinom. Posle demontiranja, opere se kućište i ventili (gumice i oprugice nemojte prati,neka ostanu lepljive radi lakšeg montiranja).

            Probajte pa napišite ima li rezultata.
            Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

            Comment

            • PPZ
              CBC Veteran
              • 31.01.2009
              • 167
              • Atina, Grcka

              #7
              Re: Xantia 1.8/16v (XU7JP4) i lambda sonda razlika u naponu

              Dizne su one u zajednickom kucistu, sa zelenim kapicama.Hardware key nemam, ali mi se cini da mogu iz softvera da promenim minimalno vreme ubrizgavanja, ali ne na manje od 2 milisekunde.Pokusacu bas da napravim par screenshot-ova pa da vidite o cemu se radi.A sto se dizni tice, nisam ih detaljno gledao, ali mi se cini da se ne mogu otvoriti.Slikacu i njih, pa cemo videti sta dalje...

              Hvala na odgovoru

              Comment

              • Gavra
                CBC Senator XXL
                • 06.03.2008
                • 2031
                • Beograd

                #8
                Re: Xantia 1.8/16v (XU7JP4) i lambda sonda razlika u naponu

                Originally posted by slavko_bgd
                Ako je jedna ili više dizni neispravna u smislu da ne zaptiva(ju), simptom je prebogata smeša, neravnomeran rad motora na leru i vidi se veliko smanjenje vremena brizganja benzina.
                Pod uslovom da nema ventil koji zatvara plin kada radi na benzin......
                Poslednji nek ugasi svetlo

                Comment

                • PPZ
                  CBC Veteran
                  • 31.01.2009
                  • 167
                  • Atina, Grcka

                  #9
                  Re: Xantia 1.8/16v (XU7JP4) i lambda sonda razlika u naponu

                  Ponavljam, na benzin radi mirno i stabilno, jedino sto se zapaza je taj povecani napon na lambda sondi.NA PLIN radi nemirno na ler gasu i napon lambde ide na 1.1V....

                  Comment

                  • PPZ
                    CBC Veteran
                    • 31.01.2009
                    • 167
                    • Atina, Grcka

                    #10
                    Re: Xantia 1.8/16v (XU7JP4) i lambda sonda razlika u naponu

                    Evo i mene sa novostima.pokusao sam da ocistim plinske dizne, ali nije urodilo plodom, tj. nije se nista promenilo.Medjutim, kad sam otvorio kuciste raila, same dizne nisam mogao da otvorim, jer su izgleda zapertlovane (ili ja nisam znao da ih rastavim).Znaci, svaka dizna izlazi iz kucista, i ja sam ih tako oprao benzinom, detaljno kroz otvore gde ulazi gas, i kroz izlaz dizne...

                    E sad, posto nisam dobio nikakvu reakciju, probao sam da odspajam kablove sa dizni, jedan-jedan.Svaka odspojena dizna je menjala zvuk motora osim trece, gledano sa desna na levo.Svaki kabl je obelezen sa A-B-C-D, i nisu bili pomesani.Zatim sam napravio eksperiment, pa sam drugoj i trecoj dizni zamenio mesta.Tada sam dobio odziv sa trece dizne, a sa druge ovog puta nisam.To me navodi na zakljucak da je ta jedna dizna neispravna.Mada, izmerio sam namotaj, i pokazuje otpor isti kao ostale, sto me navodi na zakljucak da je mozda zaglavila poluotvorena, ili sl.E sad, sta se jos desava od momenta kad sam zamenio mesta drugoj i trecoj dizni- dok radi na benzin, motor radi mirno na leru.Dok ukljucim gas, jos PRE nego sto prebaci, dok zagreva dizne (onaj momenat pre nego sto prebaci na plin), poremeti ler gas.Znaci, jos je na benzinu, i cujes plinske dizne kako cakcu, ali se ler vec poremeti.Takodje se cuje cudan zvuk iz auspuha, kao da prekida...

                    Sad, nemam ideju gde bih ovde mogao da pronadjem jednu diznu ( i da li se kupuje na komad, ili ide ceo rail).Mada, ceo plinski uredjaj je jos pod garancijom do avgusta ove godine, pa neznam, mozda mi majstori izadju u susret i zamene ovo pod garancijom...

                    Evo i par slika da dobijete neku predstavu sta se desilo:




                    Interesuje me sta vi mislite o ovome? Da li je to dovoljan dokaz da su dizne neispravne, i da li je moj nacin ciscenja ispravan ili se dizne mogu kompletno rastaviti, osim vadjenja iz raila?

                    E da, ima i jos jedna stvar koja me jako buni.U svom postu, slavko_bgd kaze da su VELIKE dizne tipa MED, a MALE, u zajednickom kucistu su tipa MATRIX.
                    Ove dizne sto ja imam na autu su koje??? Po Slavkovim recima bi trebalo da su Matrix dizne, medjutim software ih prepoznaje kao LANDI dizne (L), a ne kao MED ili Keihin, i ne dozvoljava mi da promenim tip dizne.Takodje sam pokusao da napunim ECU sa fajlom pripremljenim za Matrix dizne, ali odmah po punjenju mi javi poruku da tip dizni nije odgovarajuci, i nudi opciju da promenim podesavanja.Nisam menjao, vec sam vratio staru mapu.
                    Predpostavljam da se tip dizne odredi ozicenjem, jer u softveru nisam nasao nikakvu mogucnost da podesim.

                    Znaci interesuje me da li je dobro podesen tip dizni, da li tip dizne L znaci da su to matrix, i ako nije, kako to menjam?

                    Comment

                    • PPZ
                      CBC Veteran
                      • 31.01.2009
                      • 167
                      • Atina, Grcka

                      #11
                      Re: Xantia 1.8/16v (XU7JP4) i lambda sonda razlika u naponu

                      Niko nema odgovora na postavljena pitanja?

                      Comment

                      Working...
                      X