Vozio auto, stao u prodavnicu i posle pola sata došao i neće da upali, tj upalio se i posle dve sekunde se ugasio, probao ovo, probao ono i na kraju ga prisilno upalim na gas i dodjem kući bez problema.
Do pumpe dolazi napon, relej odradi kako treba, a na pumpi meren otpor pokazuje otvorenu vezu, dakle izgleda pregorela. Inače da sada nikakav simptom niti znak.
Sada par pitanja šta činiti.
Pošto pumpu nisam skidao, pitanje je da li može još nešto unutra da crkne, neki spoj ili tako nešto ili da odmah tražim drugu pumpu.
Da li one greške sa lambda sondom koje se pojavljuju već pola godine mogu imati bilo kakve veze sa pumpom za gorivo. Evo zašto pitam, našao sam lambda sondu u Segedinu za oko 130 e (mogu dobiti i povracaj poreza, tako da me košta još manje) i trebao bi u subotu ići po nju. Da li prvo da promenim pumpu i vidim kako će se ponašati lambda i greške u vezi nje ili su 100% totalno odvojena dva kvara, pa ako je tamo i pumpa značajnije jeftinija nego kod nas, da kupim istovremeno obe stvari.
Da je smeša bila loša, imao bi grešku za smešu, a ne otvorenu vezu u kolu pumpne ćelije sonde. Ono što je moguće je da je motor nepravilno sagorevao i oštetio sondu, mada je i to pitanje. Kupuj obe stvari.
Nije radila, mereno omski pokazivala otvorenu vezu, svi kontakti bili u redu, izvadio je napolje, priključio na suvo i ona proradila, sve vratio na mesto i evo treći dan sve šljaka bez problema, videćemo dokle.
Meni se na VW Polo 1.2 2003 desila ista stvar. Ugasim auto i neće da upali. Odem u jedan servis i dve različite dijagnostike prijave koliko se sećam neko kolo i relej. Majstor čačkao i kaže relej je u redu a ostalo ne zna. Kod drugog dijagnostika odma pokaže da nešto sa pumpom nešto nije u redu. Proveri on još nekako i kaže pumpa 100 posto. Kupim pumpu. Nije jeftina. Zameni se. Radilo neko vreme. I opet ponekad neće da upali. Kad neće da upali ja pročačkam one žice što idu do pumpe. Nekoliko puta proradilo. Danas nije ni tako hteo da upali. Sad verujem da pali kad se njemu hoće a ne kad je prodrmam žice. Probavao nekako direktno na plin i tako uspeo, posle toga počeo da radi i na benzin. Sve mi se čini da je ona prva dijagnostika bila tačnija.
Izgleda imamo sličan problem. Aj obavesti kad buseš i šta radio i ja ću možda nešto bude od pomoći.
Što se tiče pumpe za gorivo, kod mene je sigurno, provereno, napajanje strujom pumpe OK. To jednom kad nije radila, nije radila ceo dan i pokazivala je znake kao da je mrtva (u prekidu). Proradila je tek na suvo i od tada radi bez problema već 10 dan. Ovo ne znači da neće opet zezati.
Kada ti sledeći put ne bude radila, odspoj konektor sa nje i meri napon da li dolazi do nje, kad daš kontakt treba da ima napon i ako ne upališ motor, relej isključuje napon posle otprilike 5 sekundi. Izmeri i otpor pumpe, videćeš da li je kratak spoj, u prekidu ili ima neki otpor. Ovo će ti reći gde da tražiš dalje. Za ozbiljniju dijagnostiku, ima ovde mnogo stručnijih od mene, a savetovao bih ti da otvoriš novu temu, jer tvoje pitanje ovde nije baš uočljivo.
Sada mogu da sve obavestim, da je labda sonda stigla iz Segedina, po ceni od 135 e (kod nas jedino u Porscheu može da se kupi po ceni od oko 225 e). Sonda uspešno zamenjena i od tada (za sada) se lampica više ne pali. Izgleda da je problem paljenja lampice rešen.
Hvala puno svima koji su učestvovali u rešavanju problema!
Comment