Servis za Mazdu (+dijagnostika kvara)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Servis za Mazdu (+dijagnostika kvara)

    Pozdrav svima,

    ovo mi je prvi post i imam jedno pitanje: Da li postoji u Srbiji (posto u Beogradu ne postoji) stvarno dobar servis za Mazdu. Inace u pitanju je Mazda 323C '95god 1.5
    Nema ih mnogo koliko mi se cini i definitivno postoji problem sa motorom koji u Bgd ili nece ili ne znaju da poprave.
    Opis kvara: GUSI SE NENORMALNO. U leru radi OK, ali kako auto krene...uzas. Zamenjena benziska pumpa-nista. Ah, da i prilikom paljenja na par sec. kada je toplo KAIS VRISTIIII, ali je to mozda i nevezano od izludjujuceg rada motora u voznji.


    1) U Mazda-Profil servisu odgovor je bio: Pa star je auto, normalno da ne ide najbolje (?? )
    2) RR Mazda (u Visnjickoj banji ili Karaburmi ne znam ni sam):
    3) servis na Senjaku

    itd...

    Dakle, DA LI NEKO MOZE DA MI PREPORUCI KOREKTNOG MAJSTORA KOJI IMA OPREMU DA URADI DIJAGNOSTIKU I KOJI CE STVARNO DA POPRAVI AUTO.

    Hvala unapred na odgovorima

    Edit 009: moved
  • dfast
    CBC Senator XXL
    • 26.05.2005
    • 1302
    • Hoofddorp NL /Bgd

    #2
    Dole u Karadjordjevoj, kada se krene od Brankovog mosta pored tramvajskih sina prema Kalisu, prema Beopetrolovoj pumpi, pa semafor pre pumpe, (znaci ne kod pumpe) sa desne strane je/bio, servis (zaboravio sam kako se zove) u koga sam isao dok sam vozio jedno kratko vreme 323 jos stariju od tvoje, i radili su korektno i profesionalno. Ne znam da li jos uvek rade ali proveri.

    Comment


    • #3
      Edit 012: Ne citirati post iznad.

      Thanks, ali to su ovi pod 1)

      Comment

      • dfast
        CBC Senator XXL
        • 26.05.2005
        • 1302
        • Hoofddorp NL /Bgd

        #4
        Hajde da pokusamo da pomognemo, ima i ovde ljudi sa iskustvom, opisi malo detaljnije kako ti radi auto i sta je sve radjeno na njemu. Ako kais vristi ili je dotrajao ili nije zategnut kako treba, ili se na razvodu nalazi nesto sto ga koci, alternator ili kompresor klime ili servo letve.
        Drugo, ako se gusi tj ne ide kako treba, opisi da li jednostavno nema snage ili krene dobro pa ostane bez snage na odredjenim obrtajima, kao da mu nedostaje gasa. Moguce su razne kombinacije, od prljavog filtera za vazduh do prljavih brizgaljki/karburatora i filtera, (ne znam sta je na motoru) ili pritiska u gorivnoj instalaciji posle pumpe, stelovanja paljenja, bregaste...

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #5
          da, opisi dijagnostiku koji si uradio (ako jesi) ili sto preciznije simptome i uslove kada se to dogadja.

          to je mlad auto po godistu i vrlo je verovatno da ima neku formu samodijagnostike koja je ugradjena.

          iz iskustva, malo je servisera koji znaju kako radi SUS moderan motor i iz toga da analiziraju uzroke nepravilnog rada. vecina radi na nacin koji je bio moguc sa Jugom i tehnologijom 60tih i 70tih godina a sami sebe zvucno nazivaju servisom....

          svi auti su isti, rade na istim principima i u pitanju su nijanse tako da je ime servisa nebitno, ako zna znanje.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment


          • #6
            Hvala na interesovanju. Idem redom: Motor je DOHC 16V, 1.5 65KW. Auto nema klimu.
            Kais koji pisti je klinasti i kao razlog moguce je da nije original, ali ni zupcasti ni klinasti nisu labavi. Pistanje se cuje samo par sec. po paljenju motora i onda vise ne.
            Auto bio na dijagnostici i sve je kao OK. Sonda kao nova, itd...svecice u redu,...Uradjen wyns cleaning brizgaljki (oko 4.000 din) i receno da treba da se promene kablovi jer nisu za njega.
            kablovi pronadjeni (9.000 din) ali nisu kupljeni iz razloga sto su postojeci odlicni iako nisu "original" kako rekose u servisu. Dobri ljudi rekose nema razloga da placas ako su ti postojeci dobri. Takodje uradjen neki test i ne javlja nikakvu gresku.
            Od bitnijih stvari koja je zamenjena pre par meseci - benzinska pumpa.

            Rezime: Auto i dalje ide isto tj. super radi u leru, ali kako se ubaci u prvu kao da ide pod ogromnim teretom. na najmanji dodir gasa obrtometar se penje na 3..4.. x 1000 i ne umem ni da se izrazim - tesko ide. To je mali auto, i ranije je bio extra startan i brz. Moze on i sada da dostigne pristojnu brzinu, ali se porodis do tada. Laichki da opishem kao da vuche veliku prikolicu...nije startan...i sto me nervira znam da je kvar u sustini najobicnija glupost tj. da je neka sitnica u pitanju. Ah da i motor je neobichno buchan u odnosu na ono sto je bio i sto bi trebalo da bude (mada i to je iz razloga sto kao da vuche prikolicu )
            U svakom slucaju i dalje sam

            Comment

            • dfast
              CBC Senator XXL
              • 26.05.2005
              • 1302
              • Hoofddorp NL /Bgd

              #7
              Pogledaj ovo, simptomi se slazu.

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                odmah 2 stvari treba da se razjasne

                VN kablovi za svecice na modernim autima (paljenjima) moraju da budu upareni sa ostatkom sistema paljenja, dakle originalni ili strogo zamenski bas za taj auto i bas taj tip motora.

                to sto su dobri ne znaci da su ispravni za potrebe tog motora.

                iz iskustva, niti novi neoriginalni kablovi (iz vrecice, 0 km) ne znace da su ispravni za pravilan rad motora...doba univerzalnih VN kablova je zavrseno poglavlje sa analognim sistemima paljenja, tamo negde zavrseno 70tih i 80 tih godina.


                dakle, zameni VN kablove za originalne po tipu, bilo nove bilo polovne (najbolje nove naravno) jer je inace varnica prave energije kljucna za proces sagorevanja.


                dalje, ko je i sa cime menjao benzinsku pumpu. originalna benzinska pumpa ili neka kopija nepoznatih karakteristika ?

                pumpa mora da ima i pritisak i protok tacno kako motor zahteva da bi sve ispravno radilo.

                ako je i stavljena originalna pumpa bitan je nacin kako je ugradjena. neki auti imaju malo parce krute plasticne cevi izmedju same pumpe i prikljucka na rezervoaru (nalazi se unutar rezeervoara zajedno sa potopljenom pumpom). ta plastika postane krta i hoce da pukne. ako se zameni sa obicnim gumenim crevom nastaje problem jer se gumeno crevo rasiri usled pritiska i poremeti protok benzina/radni pritisak.

                na to mesto se stavlja posebno armirano hidraulicko crevo ili cev koje ne menja dimenzije pod pritiskom, nema da se kupi gotovo vec mora da se pravi na meru i naravno kosta znanja, rada i nesto para.

                uz pumpu se obavezno menja metalni/ plasticni rupicasti filter na usisu same pumpe i obavezno cisti rezervoar od mulja ako je metalni (plasticni ne mora da se cisti, on se ne moze uprljati i ne reaguje hemijski sa benzinom niti korodira).


                dakle, ako je promenjena pumpa za neoriginalnu ili je stavljeno gumeno crevo umesto krute cevi poremecen je rad sistema za dobavu goriva i motor ce se buniti, manje ili vise.

                posto je receno da su brizgaljke ociscene Wynns metodom (moje iskustvo je odlicno sa primenom na mom autu) preostaje da se proveri i rad reglera pritiska benzina na common rail-u/ onaj vakuumski regulator.

                veoma lici opis problema da se motor gusi u nedostatku dovoljno benzina, a struja nema tako drasticne posledice pogotovu sto je rad na leru stabilan ( a tu struja puno znaci jer je mesavina nehomogena i bogata).


                koji su kodovi greske snimljeni tokom dijagnostike, znaci i oni koji kazu da je sve ok ?
                da li ti je odstampana dijagnostika na papiru sa spiskom kodova koje je racunar ubriuzgavanja i/ili paljenja isporucio ?

                da li je dijagnostika po OBD 1 ili OBD 2 standardu (malo verovatnija mogucnost) ?

                za rad motora su potrebni vazduh, gorivo koje se u tacnoj proporciji mesa sa tim vazduhom, varnica sa svecice u pravom trenutku i kompresija- mehanicki rad motora sklopa klip cilindar koji dihtuje dovoljno.

                da kompresiju sada zanemarimo, kao i vazduh ostaje varnica i benzin.

                zamenom VN kablova i proverom da je paljenje na samoj svecici OK i to bi se moglo smatrati za reseno.

                to je i jeftinija varijanta.

                ako ne pomogne, preostaje dovod benzina, ili njegova priprema pravilne kolicine za ubrizgavanje.

                tu vec moze da bude svasta, pocevsi od pumpe filtera, cevi, raznih regulatora, racunara itd, uglavnom skuplje stvari.


                ja bih prvo preovrio stanje fitlera za vazduh i zaptivenost kucista filtera i svih creva u kojima se nalazi vazduh ili vakuum.


                zatim zamenio kablove za pravilan tip// model i pratio promene ako ih ima kao najjeftinije stvari.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • SALE
                  CBC Senator XXL
                  • 04.01.2005
                  • 841
                  • Banovo Brdo

                  #9
                  Mozda je katalizator zapusen pa gusi motor.

                  Comment

                  • M-power
                    Moderator
                    • 10.01.2005
                    • 10060
                    • Bg; Banovo Brdo
                    • CorsaC, astra H,

                    #10
                    I meni nesto vuce na zagusenje ili regulator pritiska.
                    To date there has never been a faster car built for the public road and,
                    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                    Comment

                    • dfast
                      CBC Senator XXL
                      • 26.05.2005
                      • 1302
                      • Hoofddorp NL /Bgd

                      #11
                      Meni je to sumnjivo zato sto kaze da je motor bucan, a ne ide kako treba. Znaci na leru prima gas i radi kako treba, a kad treba da povuce pod teretom onda nema snage. Da je u pitanju pritisak u railu, ne bi radio ravnomerno u voznji, kako radi, nego bi trzao, ostajao bez goriva na nekim obrtajima, a da je neki vakum regulator to bi prijavio na dijagnostici, valjda. Nije pomenuo da li se potrosnja goriva promenila, zato najvise sumnjam da bregasta nije u fazi.

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        tih godina, dijagnostika jos nije bila sposobna da ispituje vakuum usisnog sistema ( a i danas su retki takvi auti jos uvek).

                        moguce je i da je izduv/ katalizator zacepljen ali to obicno ne nastaje odjednom / iznenada.

                        ja bih posao od najjeftinijih stvari, a pre svega od dijagnostike odnosno merenja radnih parametara pa da znam fakte i brojke o radu pojedinih sistema motora.
                        ovako mogu da nagadjam na prazno, i sve su sanse da promasim(o) ...
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • Delkan
                          CBC Senator XXL
                          • 14.06.2005
                          • 829
                          • 60 km From BG,West

                          #13
                          I meni se cini da je u pitanju,mozda,uzubljenje-sto rece dfast.
                          I jos nesto: ne razumem zasto je pumpa promenjena.Jel` bila neispravna(jesu li merili protok,pritisak) ili je promenjena napamet?

                          A moglo bi sve ovo i da se prebachi u odgovarajucu temu...

                          Comment

                          • Valent Vudriga
                            CBC Senator XXL
                            • 02.04.2005
                            • 2778
                            • USA

                            #14
                            Rezime: Auto i dalje ide isto tj. super radi u leru, ali kako se ubaci u prvu kao da ide pod ogromnim teretom. na najmanji dodir gasa obrtometar se penje na 3..4.. x 1000 i ne umem ni da se izrazim - tesko ide. To je mali auto, i ranije je bio extra startan i brz. Moze on i sada da dostigne pristojnu brzinu, ali se porodis do tada
                            .

                            Prema tvom opisu, izgleda kao da kvacilo proklizava. Motor buci i odlazi u visoke obrtaje bez adekvatnog ubrzavanja. Tvoje dojmljenje simptoma je vjerojatno neadekvatno.

                            Comment

                            • Dora
                              Nadzornik!!!
                              • 24.10.2004
                              • 17451
                              • Novi Sad
                              • FIAT

                              #15
                              Podržavam mišljenje...
                              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                              https.autogas.rs

                              Comment

                              Working...
                              X