opel astra cmos (ili tako nešto)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nightrider
    CBC Početnik
    • 05.10.2008
    • 3
    • Beograd

    opel astra cmos (ili tako nešto)

    Kvar je bizaran-ako upalim svetla očešće mi ne radi sirena. Sve ostalo radi.
    Svratio sam u Beoauto i tip mi kaže da je možda (?) otišao, čini mi se da reče, CMOS. Kaže da je zamena istog cirka 50.000,00 din. Kaže da je možda samo problem u programu a da učitavanje istog kota oko 8.500,00 din.

    I jedno i drugo je skupo. Sve ostalo radi normalno. Da li neko zna šta je taj CMOS (ako sam dobro čuo) i da li znate nekog drugog ,,neovlašćenog'' i fer servisera.

    Takođe sam ga pitao da mi promeni prekidač svetala da bi mi se gasila kada ugasim motor (zbog novog Zakona) a on mi reče da se i to podešava preko softwera?

    VOzim astru h 1,9 cdti od 150 KS, 2005 godište.

    Hvala svima unapred!
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    #2
    Re: opel astra cmos (ili tako nešto)

    Kakav prijem/tretman u OVLASCENOM servisu? Zatraze 500-600 evra za posao i kazu da ce "možda" da rese problem?

    Inace problem koji trenutno imas na autu jeste, ili bar izgleda prilicno benigno i bizarno, ali je ucestao ne samo kod Astre H nego i nekih drugih modela Opela iz tog vremena. Ne znam da li imas multi-funkcionalni volan, i da li su ti i neke od komandi na volanu isto tako otkazale ili to rade povremeno, jer su se ti problemi javljali iz istih razloga zbog kojih ti sad ne radi sirena kad su svetla upaljena.

    Problem je sa CIM modulom koji se nalazi u stubu upravljaca, a koji (treba da) kontrolise signale koji dolaze sa komandi na upravljacu. Ovaj modul sam po sebi nije problem ali jeste konstrukcijska greska, jer je zbog izlozenosti trenju (konstantno okretanje stuba upravljaca) a nedovoljnoj zastiti/fizickoj izolaciji u tom pogledu jako podlozan habanju tako da vremenom strada ili on, ili ozicenje istog, a ponekad i jedno i drugo. Zasto su simptomi takvi stvarno je u najmanju ruku cudno ali je tako kako je Zato je prva stvar koja je trebala da se uradi elektronska dijagnostika jer u zavisnosti od ocitane greske moze se reci sta je u konkretnom slucaju krivac, sam modul ili prekid u komunikaciji CAN bus - CIM modul.

    U laksoj varijanti problem je u ozicenju jer je zamena istog jeftinija, posto je zamena modula skuplja i verovatno su za to oni trazili tih 50 000 dinara, iako su CIM modul nazvali/predstavili kao CMOS (Complementary Metal Oxide Semiconductor) iz samo njima znanih razloga
    U tezoj varijanti moraces da menjas kompletan CIM modul. Problem je sto se novi montira na istom mestu, i opet naravno trpi isto opterecenje, sto znaci da opet strada u dogledno vreme. Neki vlasnici su u tom smislu menjali po 4-5 CIM modula na istom automobili u toku vlasnistva. Posto je Opel prepoznao i priznao propust, troskove zamene modula je tokom garantnom roka snosio on, stvar je u tome sto problem ostaje i posle garantnog roka.

    E sad postoje slucajevi gde su ljudi probleme sa sirenom koja ne radi, brisacima koji nece da se aktiviraju, komandama na volanu koje ne rade i slicno resavali jednostavnim upgrade-om softvera, valjda to za sta su ti u Beoautu trazili 8500 din, ali su se kod mnogih problemi ponovo vratili nakon nekoliko nedelja. Tu je verovatno neki drugi uzrok u pitanju, a ne mehanicko ostecenje modula ili ozicenja istog. Drugi su pa navedene (ili njima slicne) probleme resavali lociranjem konektora spornog modula na stubu upravljaca, jer navodno sam konektor zna da olabavi pa su dodatnim "ucvrscivanjem" istog opet resavali problem na odredjeno vreme, ali se problem ponegde opet vracao nakon par nedelja. Sve u svemu ocigledno je da postoji propust kad je i lokacija ali i uopsteno govoreci konstrukcija ovog modula u pitanju, jer su problemi sa njim cesti kod mnogih vlasnika Opela iz tog vremena.

    Tebi je za pocetak najbolje (citaj: trenutno najisplativije) da skines oplatu sa stuba upravljaca, lociras modul i proveri konektore, ako si te srece mozda problem resis tako. Ako to ne uspe, teraj auto na dijagnostiku, i neka ti ocitaju kod greske. Zavisno od toga, znaces u cemu je problem, konekciji/ozicenju, ili samom modulu, jer kao sto rekoh zbog konstrukcijske greske/propusta mogu da stradaju i jedno i drugo, i izazovu opisane probleme. A onda ti ostaje pitanje zamene, a gde ces i kako to da resis, ostaje na tebi.

    Mozda kao neka uteha, ovaj problem nije pojedinacan i nisi izolovan slucaj. Iste probleme cesto muce i Vectra C i Zafira, a ako te zanimaju pojedinosti i iskustva vlasnika ukucaj u google "opel cim module problem" i videces o cemu pricam...

    Pozz
    http://www.bmw.tv

    Comment

    • Nightrider
      CBC Početnik
      • 05.10.2008
      • 3
      • Beograd

      #3
      Re: opel astra cmos (ili tako nešto)

      Pre svega hvala za iscrpan odgovor. Veruj mi da sam malo izašao iz ,,mračnog tunela misticizma ovlašćenih servisa''

      Ono što me interesuje je da li mogu očekivati dalje pojavljivanje simptoma ,,crkavanja CIM-a''?

      Zapravo, vozio bih ovako do mere kada počnu da ,,umiru'' drugi potrošači ( brisači, svetla, komande na volanu) pa onda, ako baš moram, rastao se sa 500 Evra, ako ne nađem neku varijantu da jevtinije prođem.

      E sad, kada dođem do tog nenadanog dana, gde da tražim CIM a da se ne radi jednom od ovlašćenih servisa. Nije da išta imam protiv ovlašćenih servisa, nego gledam da uradim isti servis kod nekoga ko će istu stvar da uradi za nekoliko desetina procenata manju cenu (što svako želi i pokušava).

      Dakle, koliko je problematično sam izvršiti zamenu CIM-a. Kolika je realna cena (bez marže i APP (ako prođe-prođe) troškova). Ja ne mogu na netu nigde ovaj podatak da nađem.

      I za kraj da li je opel ovaj deo u međuvremenu usavršio pa se mogu nadati da će ugradnja novog sprečiti dalji kvar istog tipa, ili je u pitanju identičan deo-samo nov?

      Mnogo hvala, još jednom!

      Comment

      • RS-4
        CBC Veteran
        • 29.04.2008
        • 162
        • Norway

        #4
        Re: opel astra cmos (ili tako nešto)

        CIM modul ne mozes menjati sam jer je potreban reset pre skidanja starog i programiranje svih CAN-ova, konfiguracije, kljuceva, br. sasije, ugla volana ... itd. pri ugradnji novog!

        Vrlo cest problem a upravo si ga ti tako i opisao su losi kontakti od sirene na samom volanu ispod airbag-a koji se prelemnjavanjem resavaju i vrlo cesto se trajno gubi problem rada sirene kad su svetla upaljena.

        E, to mozes sam da uradis, skines airbag i jedine dve metalne zabice koje vidis prelemis i probas.

        Pozdrav

        Comment

        Working...
        X