Funkcionisanje lambda sonda

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • imandic
    CBC Veteran
    • 10.01.2005
    • 124
    • Kragujevac

    Funkcionisanje lambda sonda

    Interesuje me detaljno funkcionisanje samogrejajuce lambda sonde (4 zice). Znaci, kako bi trebalo da se ponasa na leru, kako recimo na 2000 obrtaja...

    Nakacio sam digitalni voltmetar na nju, i otprilike se ovako ponasa:

    - Na leru (80 stepeni je temp. motora) varira od 0.05v do 0.7v (otprilike na svakih 2 sekunde se menja vrednost)

    - Na 2000 obrtaja se vrednost menja bez nekog posebnog pravilia, ali se krece u opsegu od 0.05-0.06 do 0.8-0.85V

    - Kada prebacim auto na plin, vrednost pada ma 0.2V i tu stoji konstantno (sa jako malim promenama)
    Ivan Mandic
    www.spotkg.com
  • Valent Vudriga
    CBC Senator XXL
    • 02.04.2005
    • 2778
    • USA

    #2
    L.sonda je ispravna. Napon od 200mV predstavlja mrsavu smjesu, bar kad se koristi benzin. Kad se radi o plinu, nemam iskustvo. Oscilacije napona L. sonde rezultat su oscilacije ubrizgavanja goriva programiranog
    u PCM. Posto doziranje plina nije oscilirano, signal L. sonde je stabiliziran na odredjenom nivou. Predpostavljam da bi smjesu trebalo podesiti da se napon sonde pomjeri na 450-500 mV. Dora i Brick ce vjerojatno dodati
    svoje iskustvo.

    Comment

    • imandic
      CBC Veteran
      • 10.01.2005
      • 124
      • Kragujevac

      #3
      Hvala, ali bi voleo da imam obijasnjenje kako bi trebalo da se ponasa ispravna sonda na ispravnom autu. Znaci neka tabela, grafikon ili tako nesto...Ili neki dobar link gde to ima...
      Ivan Mandic
      www.spotkg.com

      Comment

      • Valent Vudriga
        CBC Senator XXL
        • 02.04.2005
        • 2778
        • USA

        #4
        Tvoja sonda reagira normalno u sprezi s benzinom, ne samo da je sonda ispravna vec je i sam sistem za ubrizgavanje ispravan. L. sonda mjeri omjer smjese u ispusnom sistemu i regulira ubrizgavanje. Prosjecni napon
        od 450 mV predstavlja idealnu smjesu, nizi napon predstavlja mrsavu smjesu, visi bogatu. Novi modeli L. sondi rade na drugacijem principu.
        Za potpunu procjenu operacije L. sonde potreban je osciloskop. Sto jos zelis znati?

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #5
          kako bi trebalo da se ponasa ispravna sonda na ispravnom autu.

          bas tako kako je kod tebe na autu. sve ispravno.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            #6
            Originally posted by Valent Vudriga
            L.sonda je ispravna. Napon od 200mV predstavlja mrsavu smjesu, bar kad se koristi benzin. Kad se radi o plinu, nemam iskustvo. Oscilacije napona L. sonde rezultat su oscilacije ubrizgavanja goriva programiranog
            u PCM. Posto doziranje plina nije oscilirano, signal L. sonde je stabiliziran .
            Ako ima Lov Eco koji radi preko lambda sonde onda i plin oscilira jer lambda sonda koriguje step motor za dotok plina. Ponaša se isto kao i na benzinu, osciluje napon u granicama. Ako ima samo šraf za regulaciju gasa mehanički onda je na nekom broju obrtaja to dobro a na nekom nije. Dodatni problem je što svi zavrću taj šraf da bi manje trošio pa onda uvek radi u siromašnijoj smeši na većim obrtajima.

            Za Ivana, odvrni malo taj šraf i napravi tu srednju vrednost napona na nekom broju obrtaja koji najčešće koristiš.
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment

            • imandic
              CBC Veteran
              • 10.01.2005
              • 124
              • Kragujevac

              #7
              Hvala Dora...
              Verovatno cu uskoro dobiti direktno ubrizgavanje plina, tako da me sve ovo interesuje cisto teoretski.

              Inace, auto ide jako dobro na plinu (180km/h) a trosi ko upaljac (na otvorenom naravno), tako da verujem da je ta vrednost vec super podesena...

              Hvala u svakom slucaju,
              i vidimo se u Kragujevcu na skupu...
              Ivan Mandic
              www.spotkg.com

              Comment

              • Valent Vudriga
                CBC Senator XXL
                • 02.04.2005
                • 2778
                • USA

                #8
                Originally posted by imandic
                Hvala, ali bi voleo da imam obijasnjenje kako bi trebalo da se ponasa ispravna sonda na ispravnom autu. Znaci neka tabela, grafikon ili tako nesto...Ili neki dobar link gde to ima...

                Comment

                Working...
                X