Bosch lambda sonda - gde kupiti?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bluealek
    CBC Član
    • 10.11.2004
    • 85
    • Beograd

    Bosch lambda sonda - gde kupiti?

    Treba mi Bosch lambda sonda part # 15704 ili 15729. Gde se to u Srbiji (Beogradu, po mogućnosti) može kupiti, i po kojoj ceni?

    Auto za koji je potrebna je Cherokee 4.0. Dotična u Americi košta oko $50, pa ako ima i ovde negde da se kupi za ne mnogo višu cenu nema potrebe da se zamajavam sa naručivanjem iz Amerike i plaćanjem poštarine.

    Naravno da nema svrhe obilaziti radnje tražeći "lambda sondu za Cherokee", jer čim se izgovori ta "magična reč" cifra koja bi bila tražena množi se bar faktorom 5
  • Ivvan
    Moderator
    • 29.09.2004
    • 1574
    • Nis
    • SAAB 9000

    #2
    A da li je po necemu specificna ta lambda sonda?

    Ako nije trebalo bi da radi i sa Jugovom(isto bosch)
    Turbos make torque,and torque makes fun

    Comment

    • bluealek
      CBC Član
      • 10.11.2004
      • 85
      • Beograd

      #3
      Nemam pojma da li ima nešto specifi?no. Na osnovu slike mi li?i na svaku drugu i ima 4 žice. Jedino konektor je možda specifi?an, ali pretpostavljam da taj može da se skine sa stare i ubudži, zar ne?

      Comment

      • Ivvan
        Moderator
        • 29.09.2004
        • 1574
        • Nis
        • SAAB 9000

        #4
        bas tako ,ako se dobro secam Uros je pominjao Bosch-ove sonde po cini mi se 1000-1500 din. kod kragujevcana koji iznose robu po auto pijacama. Tako da.....
        Turbos make torque,and torque makes fun

        Comment

        • Uros Piperski
          CBC Senator XXL
          • 31.01.2005
          • 2978
          • Beograd

          #5
          Pijaca auto delova na Bubanj Potoku subotom. 1500din kosta Jugova sonda.

          Bilo bi lepo da nam neko napise koji tipovi sonde postoje i da li postoji jednostavan nacin da se prepoznaju (oznake, unimer...).


          RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

          Comment

          • Valent Vudriga
            CBC Senator XXL
            • 02.04.2005
            • 2778
            • USA

            #6
            Na Jeep-u su koristene dvije razlicite vrste L. sondi koje nisu zamjenjive.
            Izmedju 87 i 90 koristena je titanij sonda s izlaznim naponom izmedju
            2-3 V. Kasniji modeli koriste cirkonij sondu koja je identicna jugovoj.
            Koje godiste je doticno vozilo i zasto se sonda mijenja?

            Comment

            • bluealek
              CBC Član
              • 10.11.2004
              • 85
              • Beograd

              #7
              Auto je 1991. godište. Deluje da je sonda u procesu crkavanja, jer su sve učestaliji problemi sa (pre)doziranjem gasa (koje se kontroliše preko Lov-ECO kompjutera koji koristi fidbek od sonde). Kada se pri toj problematici motor prebaci na benzin momentalno se upali Check Engine lampica, a performanse na benzinu takođe nisu optimalne. Da li je problem sama sonda ili kablovi koje od nje idu ka kompjuteru ne znam. No ako sonda već nije skupa kao što nije, neće škoditi da se zameni, i tako je stara nekih 14 godina.

              Pada mi na pamet još nešto... Lonac od auspuha mi je u odmaklom procesu raspadanja i trebalo bi ga zameniti, jer kad sledeći put negde propusti verovatno više nema svrhe krpiti ga. Da li stanje lonca, tj. rezultujući protok izduvnih gasova može da ima neki "zbunjujući" efekat na sondu i da izazove da ona daje takav fidbek kakav daje? Možda bi trebalo prvo da rešim pitanje lonca, pa onda da rešavam pitanje sonde, ako simptomatika i dalje ostane?

              Cherokee inače ima samo jedan (poveliki) lonac koji se nalazi iza katalizatora.

              Comment

              • Srdjan
                CBC Senator XXL
                • 30.09.2004
                • 2416
                • Bajina Basta/Beograd

                #8
                Prvo sredi izduv kako treba pa tek onda sondu menjaj ako uopste bude potrebno! Ovako ako zamenis a ostane i isti lonac nista nisi uradio...
                Lancia Kappa 2.0 20v

                Comment

                • Valent Vudriga
                  CBC Senator XXL
                  • 02.04.2005
                  • 2778
                  • USA

                  #9
                  Hoces reci da ti je smjesa prebogata kad koristis plin. Funkcija L. sonde
                  moze se provjeriti digitalnim voltmetrom. Nazalost, jos uvijek nije poznato
                  koju vrstu sonde imamo na Jeepu. Chrysler je preuzeo Jeep 1991; ne znam tocno kad su mijenjali upravljacke sisteme. Ako raskopcas elektricnu spojku i provjeris napon s PCM strane, jedan vod ce imati 12V sto bi trebao biti grijac, drugi bi trebao biti 5V sto je ulazni signal za mjerenje koncentracije ispusnih plinova. Izlazni signal se krece oko 2.5 volta pri normalnoj situaciji. Ta titanijska sonda radi na principu promjenjivog otpornika. Kasniji tip, cirkonijeva sonda, proizvodi vlastiti napon i radi izmedju 0.1V i 0.9V i nema ulazni signal od 5V. Ako ima tri ili cetiri zice, takodjer ce imati 12V vod za grijac. .................................................. .....................
                  Elektricni signal L. sonde oscilira izmedju gornje i donje naponske tocke frekvencijom od 0.5 do 3.5 hertza sto nije moguce vidjeti voltmetrom.
                  Dali plinski upravljacki sistem oscilira doziranje plina na isti nacin, ne znam. Mozda ce majstor Dora dodati podrobnu informaciju.
                  .................................................. .................................................. ....
                  Da ne zaboravim, ispusni lonac nece utjecati na sondu. Ako ispusni sistem
                  curi u blizini L. sonde onda da.
                  Postavi VIN broj, provjerit cu koju vrstu L. sonde taj model koristi

                  Comment

                  • Uros Piperski
                    CBC Senator XXL
                    • 31.01.2005
                    • 2978
                    • Beograd

                    #10
                    bluealek, zasto sumnjas na sondu? Kako znas da imas problema sa doziranjem gasa? Da li taj auto ima OBD da ocitas koju gresku javlja ecu kada se vozi na benzin ili si mozda bio na dijagnostici?


                    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                    Comment

                    • bluealek
                      CBC Član
                      • 10.11.2004
                      • 85
                      • Beograd

                      #11
                      Dora je i zaključio da je verovatno problem u prebogatoj smeši uzrokovanoj lošim vrednostima od lambda sonde. Problem je što se te "incidentne" situacije još uvek dešavaju isuviše retko i nepravilno da bi se mogla odraditi neka precizna dijagnostika. Predložio mi je da u svrhu verifikacije ove pretpostavke privremeno umesto Lov-ECO-a ubacim manuelnu slavinu da vidim kako se ponaša sa njom. Verovatno bi najpametnije bilo instrumentom izmeriti vrednosti koje šalje lambda sonda.

                      Što se tiče mog VIN broja, on je 1J4FJ78S7ML571716. Dakle, je li u pitanju ta "standardna" sonda kakva ide na Jugo?

                      Comment

                      • Valent Vudriga
                        CBC Senator XXL
                        • 02.04.2005
                        • 2778
                        • USA

                        #12
                        Cini se da je titanijeva sonda zadnji put koristena 88-e. Tvoja sonda, prema dijagramu, trebala bi imati cetiri zice i izlazni signal je izmedju
                        100-900mV. Vjerujem da bi Jugova sonda, ukoliko je cetverozicana, odgovarala. Predpostavljam da se spojnice moraju prebaciti.............
                        Jedan nacin da provjeris L. sondu je da prebacis sistem na benzin i
                        provjeris signal digitalnim voltmetrom.

                        Comment

                        • Uros Piperski
                          CBC Senator XXL
                          • 31.01.2005
                          • 2978
                          • Beograd

                          #13
                          Za juga postoje i sa jednom i sa cetiri zice. Oba tipa postoje na Bubnju.


                          RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                          Comment

                          • Dora
                            Nadzornik!!!
                            • 24.10.2004
                            • 17451
                            • Novi Sad
                            • FIAT

                            #14
                            Problem je što se dogadja retko i to kad je pod nekim levim opterećenjem. Poslednji put kad sam gledao džekovi su bili malo zardjali ali je temperatura motora i malo vremena sprečila da se ozbiljnije pozabavimo time. Sa druge strane Lov Eco ima led indikaciju da li reguliše dobro smešu ili ne samo nikad nije bilo prilike da se vidi u tom konkretnom slučaju da li se to dogodi.

                            Sonda je od 0-1V i na Lov Ecu može da se podesi koliko herca. Dakle pasuje ova od Juga sa 4 žice.

                            Inače je normalno da se posle prebacivanja sa gasa na benzin dok motor radi ponekad upali ček endžin što se gašenjem motora i ponovnim paljenjem eliminiše.
                            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                            https.autogas.rs

                            Comment

                            • bluealek
                              CBC Član
                              • 10.11.2004
                              • 85
                              • Beograd

                              #15
                              Hvala Valentu na temeljnom pretresanju dokumentacije vezano za tip lambda sonde na mom Čirokiju i analizu problematike uopšte i hvala Urošu za informaciju gde se dotična može pribaviti po ubedljivo najpovoljnijoj ceni u zemlji.

                              Sonda je nabavljena i ugrađena. Iako fizički ne izgleda isto kao ona koja je bila, radi izvanredno, auto ima bolji i ravnomerniji odziv i na benzinu i na gasu, a da li je definitivno rešen problem moći ću da sudim za nekoliko dana (za sada se simptom koji je u poslednje vreme bio prisutan pri SVAKOM zagrevanju motora do normalne radne temperature nakon zamene nije pojavio).

                              Kako bilo, sondi je ionako posle 255.000 km bilo krajnje vreme da se zameni (po Haynes-u normalan interval zamene je 80.000 milja, što prevedeno u km izađe oko 130.000), pa ne bih bio iznenađen ako bi se ispostavilo da će motor sada, sem što glatkije radi, manje i da troši.

                              Bottom line: lamda sonda za Yugo PROVERENO radi na Čirokiju 4.0 1991. godište, što znači da se verovatno isto odnosi i na svaki Čiroki novijeg godišta (Valent reče u nizu koje je tačno godište granično kada je promenjen tip sonde koji se koristi).

                              Eto kako uštedeti par stotina evra kad posedujete auto čiji sam pomen prodavce delova navodi da cene onoga što prodaju množe sa 5 !

                              Comment

                              Working...
                              X