Lada Niva 1.7i -problem resen nedostaje mi objasnjenje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ph0en1x
    CBC Početnik
    • 20.12.2008
    • 7

    Lada Niva 1.7i -problem resen nedostaje mi objasnjenje

    Pozdrav svima,
    Imam Nivu 2005 god. koja je u nekim trenutcima podizala obrtaje od 1500 pa cak do 4000.Stanem na semafor i ona iz cista mira drzi na 1500 obrtaje. Nakacim ga,nema nijednu gresku.Krenem redom od u****,promenim filter(bio je prljav) al' to nije bilo resenje.Maf senzor radi normalno,vrednosti na dijagramu su ok,cist kao suza.Leptir ler gasa otvaran takodje cist i u normalnom polozaju za vreme rada.Sve to nije bio problem... Promenio sam svecice i sad radi ok.
    Sve vreme sam mislio da je losa priprema smese dovela do uzroka podizanja obrtaja a ustvari je lose paljenje smese.Ali mi i dalje nije jasno kako se to desilo,jel neko ima strucnije objasnjenje?
  • Gavra
    CBC Senator XXL
    • 06.03.2008
    • 2031
    • Beograd

    #2
    Re: Lada Niva 1.7i -problem resen nedostaje mi objasnjenje

    Kako lose paljenje smese podize obrtaje?
    Poslednji nek ugasi svetlo

    Comment

    • ph0en1x
      CBC Početnik
      • 20.12.2008
      • 7

      #3
      Re: Lada Niva 1.7i -problem resen nedostaje mi objasnjenje

      E pa to bih i ja voleo da znam,nema logike da je to ali bih cisto da pitam dal je moguce da zbog svecica on dize obrtaje.Posto kad su zamenjene vise se simtom podizanja obrtaja nije pojavljivao.Mozda je u pitanju to sto npr. kad sam menjao svecice morao da skinem gumu koja je tu i koja je mozda pritiskala neko crevo ali sam siguran da je guma lepo nalegala i da ne verujem da se tako manifestovalo.

      Comment

      • Gavra
        CBC Senator XXL
        • 06.03.2008
        • 2031
        • Beograd

        #4
        Re: Lada Niva 1.7i -problem resen nedostaje mi objasnjenje

        Sta se desi kad ta guma ne lezi lepo?
        Poslednji nek ugasi svetlo

        Comment

        • kapitalac
          CBC Veteran
          • 06.08.2010
          • 107
          • Banjaluka

          #5
          Re: Lada Niva 1.7i -problem resen nedostaje mi objasnjenje

          Mislim da paljenje ne može nikako da diže obrtaje. Probaj da vratiš stare svjećice i uvjerićeš se. Biće da je slab kontakt na protokomjeru ili slično.
          I dragsteri koriste alkohol

          Comment

          • ph0en1x
            CBC Početnik
            • 20.12.2008
            • 7

            #6
            Re: Lada Niva 1.7i -problem resen nedostaje mi objasnjenje

            Nazalost svecice sam bacio pa ne mogu da ih vratim ali mi dodje da odem do deponije da ih trazim koliko je pojava interesantna.Guma koju sam skidao je poprilicno glomazna(ako neko ne zna,guma od nive stoji pored motora) i ispratio sam da ne pritiska neko crevo,jedino da nisam bas dobro video u sta sam slabo ubedjen.U svakom slucaju bih voleo da znam da li zbog losih svecica moze da se desi tako nesto(posto se njihovom zamenom auto ponasao normalno) i objasnjenje kakve veze imaju svecice?

            Comment

            • jeronimo
              CBC Senator XXL
              • 27.10.2005
              • 390
              • beograd
              • ваз 21214-20

              #7
              Re: Lada Niva 1.7i -problem resen nedostaje mi objasnjenje

              ako se secas koji tip su bile svecice bilo bi veoma korisno, posto ovakav problem moze da se javi u bar dve varijante i iz najmanje isto toliko razloga(jedan je da su na autu bile svecice bez rezistora(cuvena bosna) sto se manifestuje sa nenormalnim skutanjem skale obrtomera(narocito dok rade ventilatori hladjenja motora) a auto radi naormalno) drugi se javlja ako auto servisira neko ko recimo nema pojma koji je ecu u autu a promeni(napamet) neki od senzora....
              inace na sve lade sa direktnim ubrizgavanjem idu svecice sa 1,1mm zazorom-to pise u teh.knjizi masnim slovima (rade i sa manje i sa vise ali razlicito)...
              prva, druga,kuplung,treća- ruski ti je menjač sila...

              Comment

              • slavko_bgd
                CBC Senator XXL
                • 24.03.2009
                • 771
                • Batajnica
                • Stilo 1.6 16V MW

                #8
                Re: Lada Niva 1.7i -problem resen nedostaje mi objasnjenje

                Originally posted by ph0en1x
                Nazalost svecice sam bacio pa ne mogu da ih vratim ali mi dodje da odem do deponije da ih trazim koliko je pojava interesantna.Guma koju sam skidao je poprilicno glomazna(ako neko ne zna,guma od nive stoji pored motora) i ispratio sam da ne pritiska neko crevo,jedino da nisam bas dobro video u sta sam slabo ubedjen.U svakom slucaju bih voleo da znam da li zbog losih svecica moze da se desi tako nesto(posto se njihovom zamenom auto ponasao normalno) i objasnjenje kakve veze imaju svecice?
                Može da ima veze: Lade od 2004-te pa na dalje, pogotovo "BOSCH", "Mikas" i "Janvar" upravljački sistemi imaju u sebi jednu čudnu strategiju koja se žargonski zove "luftiranje motora". Zadatak ove strategije je da u slučaju anomalije u sastavu izduvnih gasova (npr curenje benzinskih dizni,motor "duva", ili bilo koji razlog pojave bogate smeše) otvori IAC (ventil lera) i da prisilno osiromaši smešu dodavanjem viška vazduha- kada to nije moguće na drugi način. Propratna pojava je normalno visok RPM na praznom hodu, u dužim ili kraćim intervalima, kao i otežano kočenje motorom.
                Razlog: očuvanje katalizatora, ništa drugo.EOBD detektuje greške vezane za emisiju, vrlo retko "misfire".
                Po toj analogiji, ako je sastav smeše zbog lošeg paljenja bio pogrešan, moguće je da se manifestovalo tako kako ste opisali.
                Sa druge strane,usled pogrešnog pražnjenja VN, moguća je pojava tzv interferencija ("smetnji") koje remete signale koji dolaze do ECU.Pod takvim okolnostima dovoljno je samo da ECU pogrešno "pročita" signal o temperaturi motora i eto opisanih simptoma! Znam da Lade imaju lošu zaštitu od interferencija u poređenju sa nekim drugim proizvođačima. Doživeo sam slučaj gašenja motora u vožnji i aktiviranja imobilajzera ne zbog loših nego zbog neadekvatnih svećica (Milane, pozdravljam te kad te već spomenuh!).Zamenom svećica sve muke su nestale.
                Pretpostavka je bila "INTERFERENCIJA". Objašnjenje je "VIRUS" ili "ZONA SUMRAKA".
                Često se u problematici motora neko rešenje nametne samo po sebi, iako zdrav razum to ne može da objasni.
                Pozdrav!
                Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

                Comment

                • jeronimo
                  CBC Senator XXL
                  • 27.10.2005
                  • 390
                  • beograd
                  • ваз 21214-20

                  #9
                  Re: Lada Niva 1.7i -problem resen nedostaje mi objasnjenje

                  zato sam i napisao poslednji red mog predposlednjeg post-a...
                  prva, druga,kuplung,treća- ruski ti je menjač sila...

                  Comment

                  • ph0en1x
                    CBC Početnik
                    • 20.12.2008
                    • 7

                    #10
                    Re: Lada Niva 1.7i -problem resen nedostaje mi objasnjenje

                    Hvala na odgovorima,ja sam pomislio da tako nesto moze da bude uzrok ali iskustvo mi nedozvoljava da pisem svasta,jer bi moglo biti okarakterisano kao gluposti...
                    Kad si pomenuo imobilajzer,evo jos jednog slucaja koji mi samo potvrdjuje da tako nesto moze da se desi:
                    Ladi nije bio kodiran imobilajzer i bila je vozena normalno dok jednog dana nije stala.jednostavno nece da upali i kraj.
                    Auto samo sto je izasao iz garancije.Odvezem ga u ovlasceni servis i oni kazu rikn'o ecu.Ja odem do njih i kazem da ga skinu,odem kuci i zakacim ga na izvor,izmerim struju,konstatujem da mirna struja ok.
                    Ne mrzi me pa odem do servisa koji popravlja ecu-e i oni mi kazu ecu ok.Vratim se sa ecu-om i kazem evo vam novi
                    Mislim se,ajd' sad i vi malo da se znojite kad ja obigravam sa ecu-om koji ste mi rekli da ne valja.
                    Oni na kraju shvate da je imobilajzer poceo sam da se kodira i sve sto je trebalo je da prislone imobilajzer i da auto normalno upali...
                    Eto,ja znam da nekad postoje gremlini ali znam i da nekad ima objasnjenja.

                    Jos jednom hvala sto ste se ukljucili!

                    Comment

                    • bukvic
                      CBC Član
                      • 04.04.2010
                      • 61
                      • sjenica

                      #11
                      Pozdrav prijatelji, Imam problem sa ladom tačnije lada niva 2005g. 1.7i. Nema kontakt lampi na tabli, neće da vergla. Pri davanju kontakta čuje se jedan relej da cakne. Inače sve ostalo radi svetla, migavci, brisači, čak i prekidač od plina. Pumpa se nečuje, relej za alnasovanje sve dobija samo nema masu. brava proverena ispravna, svi osigurači ispravni. Autocom preko obd funkcije nije uspeo da uspostavi vezu. Skinuo sam tablu i plastičnu oblogu koja pokriva ecm sve žice izgledaju normalno(mislim nemaju fizičkog oštećenja) Jedino je izgorela pink boje na osigračkoj tabli i to na donjoj strani krajnji desni. (gledano iz položaja vozača) Ta žica je otkinuta sa mosta i ako je gorela i dalje je pod naponom, spajanjem na njeno mesto ništa se nemenja. Pratio sam putanju crne žice sa releja za alnasovanje i ona ide u ecm, nigde nije oštećena. Nekako mi nije logično da masa ide otud ali ide. Ecm je restartovat skidanjem kleme, povezivanjem autocom interfejza dobija napajanje ali neće da se poveže. Osigurači svi provereni i igličasti i ubodni, na vozačkoj strani. Ako ima još negde, pomagajte.

                      Comment

                      • Franjo
                        Banovan
                        • 14.08.2009
                        • 2831
                        • Inđija - Beograd
                        • Renault megan II res

                        #12
                        Nije jasno, kako nema kontakt lampi na tabli? Neće da vergla, a brava proverena!? Dobija li automat anlasera pobudni napon, prilikom davanja kontakta? Da li relej anlasera prebacuje prilikom davanja kontakta? Proveriti ispravnost releja. On je najčešći uzrok ovakvog problema!

                        ... sve ostalo radi svetla, migavci, brisači, čak i prekidač od plina.
                        Kada daš kontakt sa upaljenim svetlima, da li se svetla gase? Kakvo je stanje accu? Meriti napon bez opterećenja i pri davanju kontakta za start motora!

                        Ecm je restartovat skidanjem kleme, povezivanjem autocom interfejza dobija napajanje ali neće da se poveže.
                        Moguć kvar kompjutera, ili neka loša veza!

                        Da li si probao palenje na gurku? Ako pali, ECU je ispravan! U tom slučaju, ostaju: kontakt bravica->relej->automat->anlaser! Najčešće, četkice.

                        Naravno, pod uslovom, da je accu dobar!

                        Comment

                        • bukvic
                          CBC Član
                          • 04.04.2010
                          • 61
                          • sjenica

                          #13
                          E dobro je da se neko javio, prijatelju Franjo. Na davanje kontakta i ako su upaljena svetla ništa se nemenja. Akumulator je dobar čak mu je pružata podrška drugog akumulatora, pojačavan je kablovima . Napon na akumulatoru je 12.70v na kontakt bravi stalni plus 12.70 kad se okrene ključ dobija se izlazna kontakt struja 12.55 za toliko opadne i stalni plus. Pri pokušaju alnasovanja nedešava se ništa osim što na kontakt bravi ima izlaznu struju 12.50 koja uredno dolazi na relej za alnaser. Na releju alnasera dolazi sve što treba samo nema mase. Dodavanjem mase pomoćnim kablom auto vergla ali neće da startuje. Pri tom verglanju provereno i nema struje prema svećicama. Na davanje kontakta trebalo bi da se čuje i pumpa u rezervoaru, ali se nečuje. Da se vratimo kod mase za relej alnasera. To crno kablo sam pratio kroz instalaciju i ono ide na ECM i provereno unimerom nije u prkidu.

                          E sad zašto nema kontrolnih sijalica na tabli možda i nema veze sa ovim problemom. Ovo što nema, a najbitnije je mislim da nije ispravan ECM.

                          Comment

                          • rados
                            CBC Senator XXL
                            • 02.03.2011
                            • 539
                            • G.Milanovac SRBIJA
                            • OPEL ASTRA G Z16XE

                            #14
                            ima tamo kod akumulatora, tanki kabal mase koji ide sa akomulatora na sasiju, proveri njega imao sam takav problem da se gubila masa na stopici.

                            Comment

                            • Franjo
                              Banovan
                              • 14.08.2009
                              • 2831
                              • Inđija - Beograd
                              • Renault megan II res

                              #15
                              Neispravan relej startera, ili nema masu sa gnezda (podnožja) releja na šasiju. To rešava samo problem verglanja, a što ne pali - ostali uređaji (ECU, bobina, kablovi).

                              Pošto "njiva" ima mali milion verzija, trebalo bi videti, koji delovi su ugrađeni u ovoj.

                              Moguće, da ti bude od pomoći:
                              LADA NIVA 1.7 & 1.7i Repair Manual - 豆丁网

                              Comment

                              Working...
                              X