Clio II 1.2 16v '02 leptir

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bombonica
    CBC Početnik
    • 24.08.2010
    • 4
    • Beograd

    Clio II 1.2 16v '02 leptir

    Imamo problem sa auticem. Pali se lampica ne MIL nego neka u obliku grejaca,baci ga u limp mode u kome drzi leptir u konstantom polozaju. Prijavljuje 3 greske: na leptiru,kratak spoj grejaca druge lambde,signal druge lambde. Imamo dilemu da li je neispravna druga lambda ili katalizator, prilicno smo sigurni da je sonda u banani ali bi bilo lepo da neko potvrdi. Takodje je prilicno izvesno da problem sa sondom ne izaziva prebacivanje u limp mode nego problem sa samim leptirom. Za dijagnostiku koristimo DDT2000 koji je pola na francuskom ali kolko kapiramo tj kako kaze google translate "apprentissage butees papillons" znaci da je u modu treniranja tj programiranja leptira. Dakle pitanje je kako se moze programirati leptir? Jel resavao neko problem sa ovim leptirom?





    Slike su log sa DDT-a. Vide se vrednosti u koje ECU postavlja leptir,mereni polozaj leptira, prva i druga lambda, i na jednoj slici signal kad pali lampicu(tada i postvai leptir u nulti polozaj tj malo manje od 10 stepeni).
    Dosta smo gledali po netu to je cest problem kod ovog motora serviseri uglavnom pojma nemaju menjaju leptir,potenciometar kod pedale gasa,instalaciju a problem se javlja ponovo posle nekog vremena.

    Hvala
  • Stratos
    CBC Senator XXL
    • 10.09.2008
    • 2594
    • Novi Sad

    #2
    Re: Clio II 1.2 16v '02 leptir

    Otkloni kvar sa grejanjem druge lambda sonde,utvrdi ispravnost katalizatora,zatim resetuj i uradi adaptaciju leptira i obe lambde,zatim italijanski tuning(auto put-pun gas),zatim provera mernih vrednosti.
    Ja bih ovako,mada neznam šta sve radi ddt2000.

    Comment

    • Bombonica
      CBC Početnik
      • 24.08.2010
      • 4
      • Beograd

      #3
      Re: Clio II 1.2 16v '02 leptir

      Lambda ce sigurno biti promenjena sto ce odmah reci i o stanju katalizatora mada to sigurno nece prijavljivati gresku. Problem je u leptiru on pali gresku a na graficima se lepo vidi a ima i drugih grafika gde su samo poredjeni polozaj u koji treba da postavi leptir i stvarni polozaj leptira i ok je. Znaci da je problem u "adaptaciji" leptira. Zvali smo neku prodavnicu lik je rekao da uz novi leptir dodje maltene brosura koja ti kaze kako da se programira ali on to nema. Ne znam iz kog razloga je izgubio sinhronizaciju ali cini mi se da je samo to problem sto ECU ocekuje neko programiranje leptira i kad njega nema prijavi gresku. Ako neko ima iskustvo sa Clip-om ima li tamo ta opcija?

      Comment

      • Stratos
        CBC Senator XXL
        • 10.09.2008
        • 2594
        • Novi Sad

        #4
        Re: Clio II 1.2 16v '02 leptir

        Ne,nova sonda neće odmah reći ništa o stanju katalizatora tj rećiće "nešto".Uradi kao što sam ti naveo,pa tek onda možemo dalje,ako bude potrebno.Da li tvoja dijagnostika ima mogućnost za adaptaciju leptira ja neznam pošto je ne koristim.
        Ako učiš to da radiš iz brošura i na forumu...hm...zaboravi.

        Comment

        • Bombonica
          CBC Početnik
          • 24.08.2010
          • 4
          • Beograd

          #5
          Re: Clio II 1.2 16v '02 leptir

          Druze ne zameri ali ti nista korisno nisi naveo. Kvar sa grejanjem lambda sonde se otklanja samo menjanjem sonde, utvrdjivanje isprvnosti katalizatora zavisi od druge lambde. Resetovanje tj adaptacija leptira je i bila moje pitanje. Adaptacija lambde ne postoji. Sa foruma se moze mnogo nauciti ali za sad za ovaj problem nema vajde. Sto se tice brosure bilo bi sjajno kad bi imao za ovaj model iako ne bi mogao da uradim adaptaciju posto nemam odgovarajucu dijagnostiku. Nasao sam na netu za druge modele sa S2000 i S3000 sistemom ubrizgavanja ali Mareli 5NR ne. DDT ima dosta mogucnosti ali su lose dokumentovane tako da se osim snimanja parametara(dosta njih) i citanja i brisanja greski ne bi usudjivao da radim neko programiranje. Pitanje je da li na osnovu dijagrama sto sam poslao neko moze da potvrdi da je neispravna lambda(ne racunajuci grejac sto je crko) a ne katalizator. Drugo pitanje je da li je neko radio ili zna kako se radi programiranje leptira? U DDT-u nema da li ima u Clip-u? Ako je neko uspesno resio taj problem a nece da podeli ovde nek se javi na PM.
          U drugoj temi(na forumu za dijagnostiku) vezano za slican problem covek je promenio leptir i opet problem nije resen. Sa dijagrama se vidi da leptir igra kako ECU svira tako da je novi leptir od 400 eur bacanje para na slepo. Samo da napomenem da se ovde radi o leptiru koji se nalazi u usisnoj grani(teska glupost) bez sajle.

          Comment

          • Stratos
            CBC Senator XXL
            • 10.09.2008
            • 2594
            • Novi Sad

            #6
            Re: Clio II 1.2 16v '02 leptir

            Otkloni kvar sa grejanjem druge lambda sonde,utvrdi ispravnost katalizatora,zatim resetuj i uradi adaptaciju leptira i obe lambde,zatim italijanski tuning(auto put-pun gas),zatim provera mernih vrednosti.
            Ja bih ovako,mada neznam šta sve radi ddt2000.
            Druže,prijavljen kvar ti je grejanje lambda sonde a to ne znači da je kvar u samoj sondi.Tačno je da se lambda sonde ne adaptiraju ali je i tačno da se zbog neispravnog rada sonde obično nakupi gareži manje ili više u katalizatoru i drugoj u paru sondi posebno ako je kvar u grejanju sonde zbog,recimo prekinutog ožičenja i sl.Kako garava sonda meri realno stanje?Kako zamena sonde popravlja kvar na instalaciji?

            Što se tiče ispravnosti katalizatora,nije samo vrednost sa druge lambde pokazatelj ispravnosti.Šta ako druga sonda ne postoji?Kako utvrditi ispravnost?

            Ako računar i klapna rade sinhronizovano to znači da postoji možda i neki razlog zbog koga je pokušao da stabilizuje rad na leru,recimo,ali nije uspeo?

            Druže,ne zameram,samo pokušavam da ti kažem šta ja vidim na tvojim logovima.Tvoj izbor je da proveriš da li sam u pravu.
            Inače gornja pitanja su retorička u cilju pomoći tebi da uhvatiš problem.
            Ne zameri ti meni.Pozdrav.


            P.S.
            serviseri uglavnom pojma nemaju
            A šta ti ovo znači???

            Comment

            • Chubbs
              Everybody lies
              • 29.01.2006
              • 5807
              • Novi Sad
              • Audi A6 1.8T

              #7
              Re: Clio II 1.2 16v '02 leptir

              drugovi i drugarice, sve vam je oprosteno. samo opusteno.
              You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
              Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
              Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

              Comment

              • Plinadzija
                CBC Senator XXL
                • 29.07.2008
                • 1514
                • Paracin

                #8
                Jel neko nekad resio ovaj problem ili...
                UGRADITE PLIN DA VAM AUTO PALI KAO VOJNI MAGACIN!

                Devojka moze da bude sa sela ali auto MORA da bude iz Nemacke!

                Comment

                • b_samardzic
                  CBC Senator XXL
                  • 02.04.2005
                  • 1557
                  • Smederevo

                  #9
                  Evo covek opisao resenje problema i snimio rad!

                  Comment

                  Working...
                  X