Opel Vecra A, '93, MPI, 1996ccm, 85KW, C20NE

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SaleB
    CBC Član
    • 22.05.2009
    • 26
    • Beograd

    Opel Vecra A, '93, MPI, 1996ccm, 85KW, C20NE

    Motronic 1.5, Bosch 0 261 200 376, troredni dzek.

    Auto se gasi tokom voznje i na benzin i na plin. Tesko pali kada se ugasi, posle 7-8s verglanja inace u regularnom slucaju pali posle manje od 1s. Kada se jedva upali, radi na leru bez problema i pri turiranju, ali se ponovo gasi pri kretanju. Posle 2-3min rada u mestu krece normalno i normalno radi narednih 7-8min. Problemi su identicni na benzin i na plin, mada manje izrazeni pri voznji na benzin u obrtnom domenu 2000 o/min. Sta moze da izazove gasenje pri kretanju. Koji se parametri rada menjaju? Da li se povecava otpornost koju treba da premosti elektroluk na svecici?

    Zamenjeni su kablovi i svecice. Kapa i ruka ne pokazuju tragove istrosenosti, nema pukotina, ociscene prljavstine, osmirglane kontaktne povrsine ruke, kapa nema useke na kontaktima kuda rotira ruka. Pokusano sa drugom sigurno ispravnom bobinom, nema poboljsanja.

    Skener ne izbacuje nikakvu gresku. Oscilogram protokomera dobar. Temperatura rashlane tecnosti (live param) se poklapa sa vredoscu na temperaturom na instrument tabli. Senzor temperature iusisnog vazduha dobar. El. motor lera radi, drugi sigurno ispravan nije resio problem. Potenciometar gasa prepoznaje ler i pun gas polozaje i menja vrednost u zavisnoti od pritiska papucice, nisam imao drugi da probam da zamenim.

    Vakuumska crevca proverena, koliko sam uspeo da primetim nema pukotina i ostecenja. Crevo od protokomera ka usisu celo, ispravno.

    Ne znam vise sta da gledam i proveravam. Planiram da probam sutra drugi racunar, ako to ne resi problem ne znam sta vise da gledam. Da li postoji neki mehanicki uzrok koji bi mogao da proizvodi ovakve probleme?

    Svaki savet ili ideja su dobrodosli. Naveo sam sve sto znam i bitno i nebitno, ali ako sam nesto znacajno preskocio, podsetite me, dodacu

    Pozdrav,
    SaleB
  • Stratos
    CBC Senator XXL
    • 10.09.2008
    • 2594
    • Novi Sad

    #2
    Re: Opel Vecra A, '93, MPI, 1996ccm, 85KW, C20NE

    Proverio si stroboskopom momenat paljenja na leru kada se ne gasi i na opterećenju kada se gasi?
    Šta se dešava sa pritiskom goriva u navedenim režimima?
    Verujem da je uzubljen kako treba i da si regulator pritiska goriva proverio kada si menjao creva od vakuma.


    Sad vidim senzor brzine kretanja vozila na tom modelu. Imaš li mogućnosti da ga proveriš?

    Comment

    • SaleB
      CBC Član
      • 22.05.2009
      • 26
      • Beograd

      #3
      Re: Opel Vecra A, '93, MPI, 1996ccm, 85KW, C20NE

      Regulator pritiska goriva ne pusta gorivo na vakumskom prikljucku. Da li postoji jos neki nacin za njegovu proveru? Pritisak goriva nisam proveravao, jer se problem desava i na plinu. Paljenje je na 9 stepeni na leru, tako bar skener kaze, nisam proveravao strobom, jer ga servis ciju sam opremu koristio nema. Da li moze ugao paljenja osciloskopom da se proveri? Kako? (Imam na raspolaganju Modis u servisu). Pri dodavanju gasa ugao reaste, ali ne znam na pamet koliko. Oktanski prekidac je postavljen vec dugo vremena na 91.

      Uzupcen je dobro, nemam razloga da verujem da je preskocio, ali ce mehanicar to da proveri od nedelje kad bude menjao antifriz.

      U rezimu kad se gasi nemam nijedan parametar, jer se krajnje sporadicno desava. Primera radi, sa zakacenim skenerom ga provozam 5-6km, super ide. Krenem kuci uvece (1km) jedva stignem do kuce.

      VSS senzor, ne znam mnogo o njemu. Kako se ponasa? Kakav signal treba da ocekujem?

      Comment

      • Stratos
        CBC Senator XXL
        • 10.09.2008
        • 2594
        • Novi Sad

        #4
        Re: Opel Vecra A, '93, MPI, 1996ccm, 85KW, C20NE

        Preko tog senzora ECU koriguje ubrizgavanje a ponajviše momenat paljenja smeše u cil. koji nije isti za različitu brzinu kretanja.
        Neispravan senzor može značajno redukovati performanse motora i auta.
        VSS na ECU pin 9,signal fluktuira od 0-12V prilikom kretanja vozila.

        Čitam ponovo celu temu i kapiram da Opeli tih godišta imaju problem sa ožičenjem i konekcijom.Da li si pregledao konekcije na senzorima.Da li si proverio sve mase i ožičenja u smislu loš/oksidiran spoj?

        Ja bih vozio sa priključenim skenerom dok se ne javi problem.Analiza parametara u tom momentu će dati tačan odgovor.

        Comment

        • SaleB
          CBC Član
          • 22.05.2009
          • 26
          • Beograd

          #5
          Re: Opel Vecra A, '93, MPI, 1996ccm, 85KW, C20NE

          Prvi korak je bio pregledanje svih spojeva, dzekova, lezista releja, tretiranje kontakt sporejom, smirglanje po potrebi. Masu motra sam cistio, ali nisam nasao gde je masa racunara.

          Nazalost nemam mogucnost da vozim sa skenerom, jer nijedan nije moj. Oba su vlasnistvo servisa u kome sam ja rado vidjen gost. Pokusao sam da prevezem launch crecorder na k i l linije, ali ta zamisao nije urodila plodom.

          Provericu u ponedeljak vss.

          Za sad imam napredka, zakacio sam drugi racunar i sproveo uspesnu test voznju, ali imam drugi problem sada. btw za racunar mi je receno da je testiran i potpuno ispravan. Imam problem sa lerom koji nece da opadne trenutno kad usporim i zaustavim auto nego opada brzinom oko 5s/1000 o/min. Sa drugim racunarom secka povremeno, ugaio se jednom, ali sve bolje radi; moze da se vozi.

          Ja pocinjem da sumnjam u instalacije od racunara, pa cu danas verovatno pokusati da ih proverim na ostecenja, rasekotine i sl

          Nagadjam da ako recimo zica od vss senzora ili snzora radilice kaci povremeno negde masu, da to moze da bude odgovrno za ovu moju igranku.

          Javicu sta sam uradio.

          Comment

          • Stratos
            CBC Senator XXL
            • 10.09.2008
            • 2594
            • Novi Sad

            #6
            Re: Opel Vecra A, '93, MPI, 1996ccm, 85KW, C20NE

            Što se zamenskog računara tiče,trebalo bi da voziš neko vreme u svim režimima da bi se prilagodio tvom motoru. Posle toga bi trebalo da radi mnogo bolje.

            Comment

            • vladaomega
              CBC Senator XXL
              • 11.10.2010
              • 484
              • beograd

              #7
              Re: Opel Vecra A, '93, MPI, 1996ccm, 85KW, C20NE

              Ja bih vozio sa priključenim skenerom dok se ne javi problem. stratos dijagnoze prikljucak se nalazi pod haubom ,kako bi to izveo?

              Comment

              • Stratos
                CBC Senator XXL
                • 10.09.2008
                • 2594
                • Novi Sad

                #8
                Re: Opel Vecra A, '93, MPI, 1996ccm, 85KW, C20NE

                Šta kako bih izveo? Jel' se zezaš?
                Recimo: adapter kabel sa starog tipa kon. na obdII,obdII kl interfejs na usb ili com port,kabel ispod haube pa kroz prozor pa u prenosni PC,pa pokreneš odgovarajući softver (recimo opel scanner,opel tech ili neki treći...). E tu dolazi do zapleta...'Oćeš li sam da voziš i sam da gledaš,pomagač/izvođač radova da gleda,ili da snimiš log...pa da gledate svi na miru,kolko 'oćete.

                Analiza parametara u tom momentu će dati tačan odgovor.
                "u tom momentu" se odnosi na parametre a ne na analizu. Možda te je to zbunilo. Ni ja nisam toliko lood da vozim i "analiziram".

                Comment

                • SaleB
                  CBC Član
                  • 22.05.2009
                  • 26
                  • Beograd

                  #9
                  Re: Opel Vecra A, '93, MPI, 1996ccm, 85KW, C20NE

                  Koliko bi vremenski ili kilometarski trebao da traje taj run-in period, da se racunar navikne na auto?

                  Uzimajuci u obzir kise i vetrove ovih dana, ostavicu ga par dana da vidim kako ce da se ponasa.

                  Comment

                  • Stratos
                    CBC Senator XXL
                    • 10.09.2008
                    • 2594
                    • Novi Sad

                    #10
                    Re: Opel Vecra A, '93, MPI, 1996ccm, 85KW, C20NE

                    To prilagođavanje nije vezano za vreme i pređeni put. Potrebno je da se resetovan računar (a resetovan je samim odspajanjem sa napajanja) prilagodi na stvarno stanje pod haubom,tzv self learning funkcija ECU-a. U tu svrhu je potrebna mešovita vožnja u svim stepenima prenosa,svim opterećenjima i pri svim brojevima obrtaja. Naravno,potrebno je napraviti i nekoliko worm-up-ova.Neko to završi pre a neko kasnije,vremenski ili kroz km.
                    Tek tako prilagođen računar može da radi sa max. učinkom u sprezi sa mehanikom,i da registruje i upozori na eventualne greške u sistemu.

                    Ili srpski,vozi ga sa tim ECU neko vreme i ne štedi ga na gasu. Trebalo bi da radi sve bolje.

                    Comment

                    • vladaomega
                      CBC Senator XXL
                      • 11.10.2010
                      • 484
                      • beograd

                      #11
                      Re: Opel Vecra A, '93, MPI, 1996ccm, 85KW, C20NE

                      covek ima na raspolaganju snapon modis. zasto bi pravio op-com kablove itd , a uostalom vozilo nije predvidjeno za testiranje u voznji.plinski uredjaj je sekvent ili vakumski? davno sam radio taj tip opela i koliko me secanje sluzi ima porblem sa relejom benziske pumpe. hoce da gasi automobil bez nekih pravila i nikakvu gresku nemas na dijagnostici

                      Comment

                      • Stratos
                        CBC Senator XXL
                        • 10.09.2008
                        • 2594
                        • Novi Sad

                        #12
                        Re: Opel Vecra A, '93, MPI, 1996ccm, 85KW, C20NE

                        Nisam predložio Op-com kablove. Op-com ne radi tu generaciju vektri.
                        Predložio sam skenere koji mogu da otkriju i grešku kvara pomenutog releja,a ima ih svaki hobista.
                        Predlog koji sam dao je na bazi mog iskustva,a što se tiče modisa,nemamo svi tu sreću da ga posedujemo.
                        Džaba svaki skener ako oči ne gledaju a um ne tumači.
                        Što se predviđanja tiče...


                        Primera radi, sa zakacenim skenerom ga provozam 5-6km, super ide.

                        Comment

                        • SaleB
                          CBC Član
                          • 22.05.2009
                          • 26
                          • Beograd

                          #13
                          Re: Opel Vecra A, '93, MPI, 1996ccm, 85KW, C20NE

                          Relej pumpe za gorivo bi pravio probelm samo na bezninu, a ja imam problem i na benzinu i na plinu. Mada, sad je ono cose oko racunara rasklopljno, pa mi je i relej pumpe na raspolaganju; sledeci put kad se desi pogedacu da li u verglanju imam izlaz ka pumpi.

                          Plin je vakumski. Neko me je potsetio da proverim da li upravljacka jedinica plina odradjuje svoj deo kako treba (relej za iskljucenje brizgaljki, solenoidi za plin) pri radu, pa cu i to da proverim kad se sledeci put desi. Toga se uopste nisam setio dok sam testirao.

                          Pozdrav,
                          SaleB

                          Comment

                          • vladaomega
                            CBC Senator XXL
                            • 11.10.2010
                            • 484
                            • beograd

                            #14
                            Re: Opel Vecra A, '93, MPI, 1996ccm, 85KW, C20NE

                            druze proveri ti prekidac za prebacivanje benzin-gas zna i to da zeza pa nece da radi ni na benzinu i gasu .

                            Comment

                            • Stratos
                              CBC Senator XXL
                              • 10.09.2008
                              • 2594
                              • Novi Sad

                              #15
                              Re: Opel Vecra A, '93, MPI, 1996ccm, 85KW, C20NE

                              Ako imaš isti problem i u vožnji na benzin (samo benzin položaj na prekidaču za gas) onda nije verovatno da te zeza relej ili emulator za benz. dizne,mada...kad proveriš možeš da budeš siguran.

                              Što se prekidača za gas tiče, samo prati signalne lampice. Ako rade,radi i prekidač.

                              Comment

                              Working...
                              X