u pitanju je pezo 406 1.8 16v. napon na konektoru senzora je 12v na kontaktu i 14.5 v kad se upali auto.znaci prakticno napon punjenja. kako je to moguce, zar ne bi trebao da bude oko 4-5v kad je auto hladan ili ja negde gresim.molim za pomoc
senzor temp. u****nog vazduha
Collapse
X
-
Re: senzor temp. u****nog vazduha
molim za pomoc
-
-
Re: senzor temp. u****nog vazduha
gosin stratos hvala na javljanju u pitanju je model sa sagem sl 96 iz 98 god. ako treba mogu i da uslikam usis i gde sam merio. a ustvari o cemu se radi: problem nastaje uglavnom pri toplijem vremenu i javlja se u tezem jutarnjem paljenju i kasnije u toku voznje hoce da podize ler do dve hiljade obrataja i da tromo vraca ler i kad je auto ugrejan do radne temp. on se ponasa kao da je hladan. naravno ne uvek i non stop ali cesto. menjan je step motor, senz. temp. ras. tecnosti ima dobre vrednosti e sad kako se prolepsalo vreme poceo je da se oseca problem pa ajde da proverim i ovaj davac. inace gledali su i neki majstori koji rade dijagnostiku na kolima ali se sve zavrsava konstatacijom da je sve u redu. na usisnoj grani ima nekoliko konektora a samo jedan ima dve zice i ja mislim da je on od senzora temp. u****nog vazduha. el.energeticar sam po profesiji ali imam i solidno znanje iz elektronike
Comment
-
-
Re: senzor temp. u****nog vazduha
Ti senzori, ako su u zasebnom kućištu , su najobičniji NTC otpornici, se lako se provere. Na 20-ak stepeni C obično budu oko 2700 oma otpornost, a sa povećanjem temperature pada,, da bi išla do oko 250 oma na 90 C.
Kod novijih sistema obično mu dolazi 5 V, za taj Sagem ne nađoh šemu, mogao je raditi i na 12 V, otproniku svejedno. Skineš ga, pa hladiš, greješ,i meriš otpornost... Ako fizički staje, možeš ga zameniti bar za probu, sa NTC-om 2k7, košta nešto smešno,..
Ni iz drugog puta nisi ispoštovao pravila za postavljanje pitanja, snaga i oznaka motora, zar je tako teško pogledati u saobraćajnu,..."Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
"Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."
Comment
-
-
Re: senzor temp. u****nog vazduha
prvo da ispravim gresku u pitanju je pezo 1.8 16v 81kw LFY 98god. komp. SAGEM SL96. sto se senzora tice on se nalazi ispred leptira a montiran je u telu karburatora, i vrh mu je kao sonda. iz mog saznanja sa foruma on bi trebao da radi na tih 5v i manje, pa mi je bilo cudno da dobija napon isti kao sto je napon punjenja alternatora. senz. temp. motora ima takve omske vrednosti kao sto si napisao i vece kad je auto hladan. probacu sutra da ispitam omski ovaj prvi senzor ali probacu i da izmerim napone na ostalim senzorima. jedna stvar mi nije jasna- ako on ima dve zice zar jedna ne bi trebalo da je ulazni napon a druga izlazni promenjeni zbog otpornosti i da se mere sa masom a ne medjusobno
Comment
-
-
Re: senzor temp. u****nog vazduha
Ne mere se međusobno. Kada odspojiš džek od instalacije senzora,na jednom kontaktu imaš napon napajanja senzora u odnosu na masu,a na drugom nemaš niš'. Senzor proveravaš sa odspojenim džekom,otpor,kako ti Ćomi fino opisa u prethodnom postu.
Premeri pa dojavi...ako hoćeš.
Comment
-
-
Re: senzor temp. u****nog vazduha
Našao sam odličnu šemu u Tolerance data , nikako ne bi smelo da ti se pojavljuje 12V na senzoru temperature, pri 20 C bi trebalo da imaš na ECU-u na 29. nožici 2,5 V prema masi. Druga žica sa senzora ide na 17. pin od ECU-a i na MAP senzor. Traži odakle taj preveliki napon !"Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
"Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."
Comment
-
-
Re: senzor temp. u****nog vazduha
e ovako- sto se tice otpora senzora, zato sto je auto bio zagrejan otpor je bio oko170 ohma. ostaje jos sutra ujutru da vidim kad je hladan. napon je 12v izmedju dve zice i kad merim pojedinacno, jedna je + i tu daje 12v prema masi a druga je - prema pozitivnoj klemi i tu je 12v kad je auto ugasen odnosno 14,5v kad radi. e sad probacu da pridjem pinovima na ECU da pogledam sta se tu desava. ovo sto sam merio je sa odspojenim i sa spojenim dzekom u sustini nema razlike. da li smem da skinem glavni konektor na ECU bez posledica ili koliko sam video ima neke srafove pa se mozda skida neki poklopac a on ostaje ukljucen. to cu sutra da pogledam.
Comment
-
-
Re: senzor temp. u****nog vazduha
prvo da se zahvalim stratosu i comi na informacijama. sto se tice prvog merenja ja sam pogresio, nisam merio dobar konektor zato su rezultati bili losi. danas sam skinuo karburator da propratim zice i video gde je greska, a skidanje sam iskoristio da ocistim step motor i one kanale za vazduh. bilo je dosta nahvatane masnoce i na samom leptiru i po kanalima. inace to je solex karb. a delovi na njemu su bosch i magneti mareli. vrednosti napona i otpora senzora su bas kakvi ste rekli. pre toga sam hteo da vidim napon na samom ecu pa sam i njega skinuo i otvorio, ali na njemu nema nikakvih brojeva gde bi merio. postavicu slike, jos jednom hvala na trudu i comiu sto je kopao da nadje vrednosti
Comment
-
-
Re: senzor temp. u****nog vazduha
U šestom postu u tvojoj temi saznadosmo da ti auto ima i ugrađen gasni uređaj. Kao da si hteo da sakriješ taj podatak.
Imamo dogovor da odmah brišemo teme koje ne sadrže potrebne podatke iz crvenog polja iznad. Ovaj put si se provukao, nemojte se čuditi kad pokušate da postavite temu, a ona stalno nestaje... I šta bi posle čišćenja, ?"Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
"Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."
Comment
-
-
Re: senzor temp. u****nog vazduha
danas sam skinuo karburator da propratim zice i video gde je greska, a skidanje sam iskoristio da ocistim step motor i one kanale za vazduh.
Comment
-
-
Re: senzor temp. u****nog vazduha
U šestom postu u tvojoj temi saznadosmo da ti auto ima i ugrađen gasni uređaj
Comment
-
-
Re: senzor temp. u****nog vazduha
comi pogresio sam u prvom postu jer nisam dao dovoljno podataka.kasnije si me ispravio i dao prave podatke. sto se tice ugradjenog plinskog uredjaja nista ne krijem, jednostavno pitao sam za vrednosti senzora i napona pa sam mislio da podatak o plinu nije bitan. inace to je brc sek 24. zeza me povezivanje telefona sa kompjuterom , sad cu ponovo da probam da prebacim slike
Comment
-
Comment