Ford focus 2001 1.6b problem ecu!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Markedjani
    CBC Senator XXL
    • 24.07.2007
    • 968
    • BG-Cerak
    • Ford Escort RS2000 M

    #16
    Re: Ford focus 2001 1.6b problem ecu!

    Na ford forumu je bolje objasnio problem... pored svega je napisao i sledeće...

    temperaturu dize a skazaljka za temp. se cudno ponasa ide u crveno pa se vrati pa opet
    Ja i dalje tvrdim da je problem elektronske prirode...

    I samo polako nemojte da ste mnogo nervozni.
    fordclubserbia.org

    Comment

    • francez27
      CBC Član
      • 28.09.2009
      • 40
      • Nis

      #17
      Re: Ford focus 2001 1.6b problem ecu!

      Da se ispravim ako sam pogresio jer sam postove slao sa mobilnog pa je bio malo problem napisati, Znaci kod majstora u svrljigu sam skinuo termostat odnosno srednji deo termostata posto mu onaj krug sa gumicom sluzi kao dihtung. Nastavio sam putovanje do Bora i nazad do nisa, temperatura se dizala do radne ali i spustala verovatno zbog voznje 80-120km/h i zbog strujanja vazduha se spustala ali ne drasticno ispod normalne radne temperature. Kod majstora u Nisu tj. u mehanicarskoj radnji Start-Nis smo stavili termostat marke VERNET koji je po katalogu za focusa, otvara na 82 stepena. Upalim auto dajem gas da postigne radnu temp. nista se ne desava hladno crevo do termostata, nije otvorio. Posle nekih 20 min i vise skazaljka poce da ide ka crveno skoro do nje pa malo se vrati pa opet do nje i tu stoji, crevo i dalje hladno do termostata, majstor gleda auto i kaze ovo ne kuva lazno ti prikazuje temp. pomislimo da nije zeznuo nov termostat, izvadimo ga proverimo u lonce, otvara, vratimo ponovo isto stanje i majstor kaze da ga stavimo na dijagnozu sutra ali je ipak izvadio termostat jer ga je bilo strah da ipak ne prokuva. Ja odradio diagnostiku na jedno mesto boshovim aparatom i nije prikazao gresku, sutra dan kod majstora na dijagnostiku mada ne rade to njegovi ljudi i opet nista ne prikazuje nikakvu gresku. Kaze majstor idi ti u grand nek ti to [pogledaju j ane bih petljao menjao pumpe i ostalo ako neznam sta mu je. I tako i bi zakazao mi u grand odem ja i covek mi kaze da mu stavimo termostat i onda na diagnostiku da mu ocitamo parametre i pratimo stanje i onda ce znati sta i kako, objasnio sam mu ja za moguc problem sa pcm-om i on je dao komentar da je i to moguc uzrok ali ostaje da se vidi. A to za dve nedelje posto sam odsutan poslom. Javicu vam sve u detalje sta je bilo i kako a vi ako imate koji predlog, resenje javite mi jer mi se ne daju pare za pcm ako nije on. Pozdrav i hvala svima na odgovorima. I da spomenem ljudi su u Start nisu bili fer i korektni i nisu mi naplatili ni dinara! iako sam insistirao.

      Comment

      • VVLAJKO
        CBC Senator XXL
        • 23.07.2008
        • 484
        • Nis
        • Audi A4, Primera p12

        #18
        Re: Ford focus 2001 1.6b problem ecu!

        OK. Ja i dalje stojim iza onoga sto sam napisao...
        Ekipa iz STARTA mi je poznata, to su moji saradnici, ali nazalost ja odlicno znam koliko znanje i upornost poseduju.
        Glupost nas je do ovde dovela, glupost ce nas i izbaviti.

        Homer J. Simpson

        Comment

        • francez27
          CBC Član
          • 28.09.2009
          • 40
          • Nis

          #19
          Re: Ford focus 2001 1.6b problem ecu!

          E stvarno sam konj, sad sam video sta sam napisao za ljude iz starta. Da se odmah ispravim oni su bili fer i korektni i nisu mi uzeli ni dinara za sav trud ! Po mojoj nekoj laickoj proceni ispada da kad dodje do neke odredjene temperature motora priblizno radne pcm poblesavi ili je termodavac odnosno cht senzor taj koji salje losu temperaturu do pcm. Ispada da kad bih uzeo termostat koji otvara na manjoj temperaturi ovaj problem se mozda nebi manifestovao. Otom potom videcemo sta ce biti pa javljam.

          Comment

          • Stratos
            CBC Senator XXL
            • 10.09.2008
            • 2594
            • Novi Sad

            #20
            Re: Ford focus 2001 1.6b problem ecu!

            Zar je toliko teško utvrditi da li je problem u senzoru temperature ili ECU?
            Ako dijagnostičar nije ćorav,Boškov uređaj bi to morao da pokaže a iz toga proizilazi da i ja tipujem da je VVlajko u pravu.

            Comment

            • Markedjani
              CBC Senator XXL
              • 24.07.2007
              • 968
              • BG-Cerak
              • Ford Escort RS2000 M

              #21
              Re: Ford focus 2001 1.6b problem ecu!

              Znači vi tvrdite da kazaljka pokazuje ispravno i da mu se auto svaki dan pregreva ?

              Then excuse me... ja vas pozdravljam
              fordclubserbia.org

              Comment

              • Stratos
                CBC Senator XXL
                • 10.09.2008
                • 2594
                • Novi Sad

                #22
                Re: Ford focus 2001 1.6b problem ecu!

                Vazdušni čep ili loša cirkulacija rashladne tečnosti može da izazove ovakve probleme.
                Ali ti ovo nećeš pročitati...ili...?

                Comment

                • francez27
                  CBC Član
                  • 28.09.2009
                  • 40
                  • Nis

                  #23
                  Re: Ford focus 2001 1.6b problem ecu!

                  Citao sam po engleskim forumima za fordove po celu noc i mnogima se javljao isti problem kao kod mene a da nije bio u pitanju pcm. Neki su problem resavali zamenom senzora neki zamenom pumpe, termostata. Sad bemliga? Ovu neodumicu cu resiti pa javljam u svakom slucaju problem necu resiti voznjom bez termostata. Kad dodje zima bice smrzavanja

                  Comment

                  • Stratos
                    CBC Senator XXL
                    • 10.09.2008
                    • 2594
                    • Novi Sad

                    #24
                    Re: Ford focus 2001 1.6b problem ecu!

                    'ladno je njemu i leti bez termostata,samo se ne oseti

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #25
                      Re: Ford focus 2001 1.6b problem ecu!

                      Originally posted by Markedjani
                      Znači vi tvrdite da kazaljka pokazuje ispravno i da mu se auto svaki dan pregreva ?

                      Then excuse me... ja vas pozdravljam
                      Slucajno videh temu pa me zaintrigiralo
                      Onako kako je opisano zapazanje je upravo tako- nema protoka rashladne tecnosti u krugu hladnjaka pa znaci da jedna ista tecnost bez hladjenja kruzi unutar samog motora a sto se manifestuje hladnim crevom iza termostata.

                      POkazivanje NTC otpornika koji je usrafljen u glavu motora pokazuje da je u tom delu motora previse zagrejana rashladna tecnost- sto se poklapa sa opazanjem da nema protoka rashladne tecnosti.
                      Kada nema hladjenja motora a posebno glave motora toplota se razvija sagorevanjem u cilindru logicno je da se ta toplota zadrzava u glavi motora koja je i naoptereceniji sklop termicki.

                      Dakle, ovako obavljena dijagnostika problema je saglasna sa opisom primecenih pojava.

                      POvezivanje raznih elektronskih sprava ocito nije doprinelo procesu dijagnostike jer ljudi koji su dijagnosticirali rad sistema hladjenja su precenili citace kodova umesto da su upotrebili jednostavnu spravu zvanu termometar kao osnovni dijagnosticki alat kao i pracenje protoka pumpe za vodu na jedan od mogucih dijagnostickih nacina.

                      Po mom misljenju, kao sto je vec receno problem je u losem protoku rashladne tecnosti i pomenuti su pumpa za vodu i vazdusni cep kao uzrok. (vvlajko jasno napisao gde traziti poreklo problema)

                      S obzirom da je sa izvadjenim termostatom bilo daleko bolje stanje to ukazuje da je sa malim otporom kretanju rashladne tecnosti (nema termostata, veliki poprecni presek) bila omogucena termosifonska cirkulacija.

                      Sa postavljenim termostatom vise nema termosifonske ciruklacije rashladne tecnosti i motor se pregreva.

                      Zakljucak dijagnoze- ne funkcionise pumpa za vodu.

                      Zasto ne radi zahteva dodatne preglede na samom vozilu tj da se zaista uradi valjana dijagnostika (bez elektronskih citaca kodova).

                      Pomenucu neke moguce razloge- usled kavitacije ostecena pumpa za vodu, plasticno kolo (peraja) se otkacilo od pogonske osovine, nesto upalo u pumpu za vodu i zaglavilo, prosto pumpa odsluzila svoje- danasnji motori nisu kao nekada pravljeni za dugotrajan rad pa su pumpe za vodu postale potrosni deo koji se veoma brzo kvari sam od sebe tj napravljeno je tako da je kratak radni vek).

                      Moje misljenje je da ECU moze ili da ne radi ako pregori/ pokvari se komponenta a u ovom slucaju A/D konverter ili da radi.

                      Eventualno moze da postoji hladni lem koji povremeno dobija ili gubi kontakt ali tada bi skazaljka mogla da pokazuje i stanje potpuno hladnog motora u nekom trenutku.

                      Sam ECU barem svi Bosovi koje sam imao prilike da vidim imaju samotestiranje i sami prijavljuju kvar unutar elektronike ECU kao i pogresne vrednosti ocitavanja sa raznih senzora koji su inace van ECU pa verujem da i moderni Fordov sistem ima slicne mogucnosti.

                      S obzirom na vrlo mlad auto po godistu ne bih ocekivao hladni lem jer se to obicno desava na nesto starijim vozilima uglavnom sa ECU iz 80tih godina proslog veka, dakle nakon 30tak godina rada ECU.

                      Ili usled nekvalitetne fabricke izrade, tj greske u proizvodnji (u sastavu i temperaturi kalajne kupke).

                      Ja bih krenuto od najprostijeg ka najslozenijem- prvo uraditi dijagnostiku upotrebom ljudskih sivih celija a bez ikakvih elektronskih citaca kodova uz primenu obicnog termometra.

                      Zatim, ako se ne zna koliko je stara pumpa za vodu otvoriti je i pregledati. Ako se vec dotle dodje nije zgoreg i odmah zameniti ako auto ima vise od 100.000km.

                      Uz to obavezno proveriti vizuelno sva creva, sve spojeve, sve ventile grejnog sistema, sva moguca mesta gde moze da procuri odnosno udje vazduh.

                      Izmeriti temperaturu glave motora i ako prelazi oko 220 C sasvim je jasno da problem nije u ECU vec naprotiv da ECU pravilno ocitava i pokazuje pregrevanje motora.

                      Tek nakon toga, ako je definitivno potpuno mehanicki ispravan rashladni sistem krenuti u aranzmane sa ECU, tj popraviti ga (zameniti potrebnu komponentu nakon izvrsene dijagnoze, naravno potrebna je elektricna shema ECU odnosno radionicko uputstvo i potom osciloskom proveriti vrednosti na karakteristicnim tackama).

                      Ili eventualno sistemom zamene postaviti drugi ECU odnosno drugi termo otpornik na glavi motora. (ili gde se vec nalazi).

                      Ovo je manje vise univerzalni postupak dijagnoze za svaki sistem hladjenja i nije striktno vezan za Ford, za Focus ili neki model.

                      Izvorno opisani problem hladnog creva i kazaljke u crvenom se pojavljuje i kod motora koji uopste nemaju ECU, kao sto je bilo sa Pezejcima, Ladama, VWima, Mercedesima i ostalima pre 40tak godina.

                      Sasvim sigurno opisani kvar rashladnog sistema nije vezan za postojanje ECU a samim tim ni za njegov kvar no to ne znaci da za konkretan model Focusa bas tog godista nije uzrok bas ECU.
                      Samo ja bih ECU kao kvar ostavio kao poslednji sklop na vozilu koji se moze pokvariti ikada.


                      I da ne zaboravim, ja ne bih preporucio da se dalje vozi auto dok se ne utvrdi tacna temperatura rada motora. Ukoliko se pregrejava glava na vidiku su progorevanje dihtunga glave, krivljenje glave usled prevelikih dilatacija, mesanje ulja i vode i na kraju blokade klipova tj zakucavanje motora. I posledicno kompletna revizija motora kao resenje za povratak u radno stanje.

                      Maj je mesec, ne treba zaboraviti.
                      Sve dok se ne resi uzrok problema voziti ako se bas mora bez termostata jer je to manje stetno od termickog preopterecenja glave motora.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • francez27
                        CBC Član
                        • 28.09.2009
                        • 40
                        • Nis

                        #26
                        Re: Ford focus 2001 1.6b problem ecu!

                        Dodao bih da koliko sam procitao taj senzor temperature nije u kontaktu sa rashladnu tecnost a u trenutku kada je skazaljka isla u crveno majstor je rekao da njemu ovaj motor ne pregreva po nekom svom licnom iskustvu.

                        Comment

                        • dieselman
                          CBC Senator XXL
                          • 14.11.2005
                          • 833
                          • tt

                          #27
                          Re: Ford focus 2001 1.6b problem ecu!

                          ..ne treba tu iskustvo,vec termometar...

                          Comment

                          • miskovolvo
                            CBC Veteran
                            • 22.02.2010
                            • 171
                            • Aleksinac

                            #28
                            Re: Ford focus 2001 1.6b problem ecu!

                            Slucajno videh pa da javim da se kolega Francez27,kod naseg M powera,raspituje za pumpu,rolere,kais i ECT,pa neznam da li je resio problem,trazio savet a nista ne javlja

                            Comment

                            • francez27
                              CBC Član
                              • 28.09.2009
                              • 40
                              • Nis

                              #29
                              Re: Ford focus 2001 1.6b problem ecu!

                              Nisam resio problem, nisam kuci tek u cetvrtak, delove trazim jer hocu veliki servis da uradim. da dodam da se upalila i chek engin lampica. Videcemo sta je i kako?

                              Comment

                              • francez27
                                CBC Član
                                • 28.09.2009
                                • 40
                                • Nis

                                #30
                                Re: Ford focus 2001 1.6b problem ecu!

                                Danas sam napokon oterao auto kod da kazem dobrog majstora koji zna sta radi. Na autu skinut termostat jos ranije zbog sumnje da je zapekao i da ne otvara. Krenuli smo redom i proverili ventilatore koji rade oni mogu da se provere putem diagnostike i kada se upali klima trebao bi da se upali i ventilator, na diagnostici se prva brzina pali na 120 stepeni ? sutra stavljamo termostat da ozracimo sistem i da vidimo kako ce da se ponasa inace auto bez termostata ne prijavljuje znake pregrevanja dok sa termostatom da. Poz i javljam sta je bilo dalje.

                                Comment

                                Working...
                                X