Strasan LAV, ovaj kviz ;)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Darth Nihilus
    CBC Senator XXL
    • 13.04.2005
    • 417
    • Srbija, Paracin

    Strasan LAV, ovaj kviz ;)

    U celoj ovoj priči sa kvizovima, meni stalno fali jedno odbjašnjenje. Šta je to što ECU radi i meri kad startujem auto, kad čita iz tabele, kad počinje da meri sa senzora i posle kog vremena počinju senzori da rade kako treba? Koliko ima senzora i kako se zovu? Ubih se tražeći po netu, ali nigde ne nalazim odgovore. Možda ne znam da postavim pitanje? Ajde stručnjaci, dajte objašnjenje ili neki link, šta mi glupsoni da pročitamo i opismenimo se?
    Do not underestimate the power of the Dark Side
  • M-power
    Moderator
    • 10.01.2005
    • 10060
    • Bg; Banovo Brdo
    • CorsaC, astra H,

    #2
    Imas dosta razlicitih sistema navodjenja ECU-a u zavisnosti od marke, generacije, sistema ubrizgavanja i paljenja i standarda.
    Posto je pojam sirok i dosta razlicit i kompleksan navescu ti vecinu stvari koje cita ECU prilikom paljenja i rada motora.
    To su ti meraci vazduha: kod novijih AMM-merac mase, starijih L(E) motronic, jetronic (tkz. protokomer) i MAP senzor merac podpritiska u usisnoj grani. Moze i u kombinaciji sa AMM.
    Davac temperature u****nog vazduha.
    Znaci uglavnom meraci temperature i protoka vazduha koje motor u****va.

    Onda Broj obrtaja motora (RPM) koji se meri u cilju odredjivanja ciklusne kolicine vazduha ili kao ulazna velicina za mapu podataka. Za merenje se koristi broj el. impulsa razvodnika paljenja ili zupcanik na radilici motora u sprezi sa induktivnim davacem.

    Znaci induktivni davac broja obrtaja smesten u razvodniku paljenja (tkz. hall). Tako da pored razvodjenja impulsa visokog napona do svecice u razvodniku se stvara, pomocu impulsa sa promenjivim otporom, koji je povezan sa osovinicom sa 4 brega, referentni naponski signal koji koristi ECU za odredjivanje broja obrtaja motora i polozaja gornje mrtve tacke klipa.

    Imamo i induktivni davac broja obrtaja motora u sprezi sa ozubljenom remenicom na radilici kao i i induktivni davac broja obrtaja motora i polozaj gornje mrtve tacke pomocu specijalno izradjenog zupcanika (tkz. Triger-a) ugradjenog kao remenica na radilici ili u kucistu kartera kao kod Saab-a na pr. Pomocu njegovog signala vrsi se obrada u ECU tako sto se posebno izdvaja podatak o br. obrtaja mot. a posebno ugao kolena radilice. Ova 2 podatka cine bazu pri odredjivanju ugla predpaljenja i trenutka ubrizgavanja benzina.


    Dalje NTC davac s kojim sam nedavno mucio muku, ciji je elektro signal u ECU najpre pretvara u naponski signal a preko A/D konvertora u digitalni signal i kao takav vodi u mikroprocesor na dalju obradu. Glavna svrha mu je podatak o temperaturi motora koji sluzi za odredjivanje trajanja impulsa brizgaca sve dok motor ne dostigne radnu temperaturu.

    TPS (polozaj pedale gasa) koji registruje prekidac ili potenciometar i preko naponskog signala imformise ECU o polozaju otvorenosti leptira.

    Lambda sonda
    ...salje ECU naponski signal koji predstavlja trenutnu vrednost sastava smese vazduh/benzin.

    Kontrola vazduha na praznom hodu: To su siberski ventili, koracni (tkz. Step motor), rotacioni podesavac ciji su ciljevi kontrola vazduha na praznom hodu i ne dozvoljavanje gasenja motora.


    To ti je otprilike ono osnovno.
    Pored njih danas ima jos dosta dopunskih sistema kao senzori detonacije, EGR recilkulator izduvnih gasova kao i CEVAP-i kako Dora rece za benziske pare itd. itd.
    To date there has never been a faster car built for the public road and,
    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

    Comment

    • Boki Ar
      CBC Senator XXL
      • 11.11.2004
      • 2827
      • Aranđelovac
      • Vektra

      #3
      Odgovor za Stexa

      Evo klikni ovde i pogledaj...bilo je tako blizu...
      Pozdrav!
      BP
      **********

      Comment

      • M-power
        Moderator
        • 10.01.2005
        • 10060
        • Bg; Banovo Brdo
        • CorsaC, astra H,

        #4
        Cuti bre. Sta sam ja pisao dzabe

        To date there has never been a faster car built for the public road and,
        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

        Comment

        • Boki Ar
          CBC Senator XXL
          • 11.11.2004
          • 2827
          • Aranđelovac
          • Vektra

          #5
          @..jbg...:-)

          Nisi džaba tupio tastere... Nema tamo sve što si ti pis*o...
          1:1 NP
          BP
          ******************

          Comment

          Working...
          X