Scheme ECU-a, potraga...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Spuzz
    CBC Član
    • 18.12.2005
    • 61
    • Bitolj

    Scheme ECU-a, potraga...

    Da se nadju (kupe, spuste...) seme ECU\
    BMW, AUDI VW, .....
    Kvacilo-levo, Kocnica u sredini, Gas-desno
    Kvacilo-levo, Kocnica u sredini, Gas-desno
    Kvacilo-levo, Kocnica u sredini, Gas-desno....
  • Boki Ar
    CBC Senator XXL
    • 11.11.2004
    • 2827
    • Aranđelovac
    • Vektra

    #2
    ?

    Prijatelju,zašto ti je ovo potrebno...dobronamerno pitam..malo su to komplikovane stvari?

    Comment

    • dranix
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 3079
      • Antwerpen/Belgium
      • Saab 9-3

      #3
      Takve stvari su kao i sve ostalo intelektualno vlasnistvo proizvodjaca. Posto ti moduli nisu predvidjeni za servisiranje (mada nije i nemoguce da se poprave sto zavisi od kvara) to elektricne seme nisu dostupne na normalan nacin.
      Nije mi jasno sta je to tako zanimljivo sto bi moglo da se iskoristi. U sustini to nije nikakav bauk a vecina je zasnovana na Siemens ili Motorola kontrolerima kao i sva druga industrijska elektronika. Problem je u specificnim mapama koje su u striktnoj harmoniji sa doticnim motorom i perifernim hardware-om.
      Sto se kvarova tice obicno crkavaju driveri (tranzistori) koji upravljaju brizgacima a za to ti ne treba sema vec crknuti konkretni modul. Zamenis sta treba ako si siguran da je to i stvarcica proradi. Ako ne racunamo rad i znanje popravka nije skupa i isplati se. Naravno, da treba voditi racuna da su mnogi stariji tranzistori izasli iz proizvodnje i prodaje pa ih treba zameniti odgovarajucim ekvivalentima. Vise je u pitanju znanje i iskustvo u servisiranju elektronike nego sema jer sve drugo ako je vrisnulo nema potrebe da se mucis nego kupis polovan modul na otpadu i uzivas. Problem je u tome kod auto servisa sto se nema vremena za cekanje. Mora se zameniti odmah da se skine musterija sa vrata a ti (ili neko drugi) posle popravljaj crknuti modul ako nemas druga posla i ako ti vlasnik auta to dozvoli odn. pokloni taj deo ili ga ti uslovis prebijanjem cene odn. otkupom crknutog modula koji ces posle popravke masno naplatiti nekom drugom. Ovo zadnje je u domenu teorije i maste osim ako nije neka fabricka greska pa "crkavaju" tako lako i cesto bas, da vidis cuda, isti. Kao sto je neko ovde na forumu pisao da se desava sa Skodom. Da je to bas tako odavno bi fabrika priznala taj kvar. Nego.... Ako zanemarimo cinjenice da su neki majstori losi tehnicari ili im trebaju im pare na brzaka za izdrzavanje svalerki i slicne sportove onda sa sigurnoscu mogu da kazem da ECU veoma retko crkava i to je jedan od razloga sto nema posebnog interesovanja za tu problematiku osim kad je u pitanju remapiranje kod tuninga a za to su potrebni skupi emulatori, iskustvo i prilicno vremena da se dotera mapa prema vec izvrsenim hardverskim modifikacijama na motoru. Sta mislite zasto se kupuju ECU otvoreni OEM sistemi gde se pomocu "menu" sistema podesava sve to na daleko jednostavniji nacin a onoliko dobro koliko taj koji se igra zna sta radi. Skup je i jedan i drugi nacin ali se ovaj drugi ipak najvise isplati. E, te bi seme eventualno bile zanimljive

      Comment

      • Spuzz
        CBC Član
        • 18.12.2005
        • 61
        • Bitolj

        #4
        Sila boga ne moli

        Ako nema, nema.... Intelektualno vlasnistvo proizvodjaca je i motor i radilica i menjac i lamela.... pa lepo imas uputstvo, tehnicke podatki pa popravis... Kad neko kupi auto valjda je kupio i neko objasnjenje i uputstvo za rad... sta da radi covek sa KIOM kome je crko ECU, Kija nije u garanciji (1998) najblizi ovlasceni servis je na 200 kilometara odavde a slepovanje ce ga kostati nekih 70 eura, plus mislim da je rekao da ce ga novi ECU kostati oko 800 evra
        Sta da radi covek sa Puntom 1997 godine kome traze 600 evra ovlasceni intelektualni vlasnici ECU-a koji ruku na srce ne kosta vise od 10 evra da se izradi.
        Jednom sam spomenuo ovde Intelektualno vlasnistvo BOSH esitronica-a koji smo "kupili" za 3200 evra, pa nam posle 12 meseci istekla registracija pa nam trazili 800 evra da nam posalju novi kod. Mi smo im rekli da nas ne interesuje novi kod niti update za software (imali smo do 2004) jer ionako nova kola idu kod ovlascenih servisa nama je dosta da u sledecih 3-4 godine radimo sa modelima do 2004 i da bismo tako zeleli da nastavimo... Ali ne Intelektualni vlasnik je rekao ili plati ili batali i ta operacija bi nas kostala svake godine po 800 evra iako smo kupili aparat i platili ispade da ipak nije nas. Ja zivim u malom mestu u siromasnoj zemlji gde ljudi se muce i dovijaju da nekako "skrpe" to sto voze ili voze poluispravno. Ja znam da je najlakse raditi kao sto rade ovlasceni servisi INTELEKTUALNIH vlasnika, izvadis ceo modul, porucis novi i gotova stvar... ali se tako ne moze ovde raditi. Ja ne mislim nit da kopiram nit da proizvodim nit da eksperimentisem - meni trebaju seme da bi RADIO
        Kvacilo-levo, Kocnica u sredini, Gas-desno
        Kvacilo-levo, Kocnica u sredini, Gas-desno
        Kvacilo-levo, Kocnica u sredini, Gas-desno....

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #5
          sta da radi covek sa KIOM kome je crko ECU, Kija nije u garanciji (1998) najblizi ovlasceni servis je na 200 kilometara odavde a slepovanje ce ga kostati nekih 70 eura, plus mislim da je rekao da ce ga novi ECU kostati oko 800 evra
          pripremi 870 evra.

          Sta da radi covek sa Puntom 1997 godine kome traze 600 evra ovlasceni intelektualni vlasnici ECU-a koji ruku na srce ne kosta vise od 10 evra da se izradi
          isto, pripremi 600 evra.

          pravila igre su takva, auto biznis je ozbiljna stvar i profiti imaju prioritet nad moralom.
          a i nije bas tih 10 evra, kosta mnogo vise pocevsi od razvoja i troskova koji ga prate.

          da je tako jeftino svako bi pravio automobile a ne bi kao danas konstrukcija bila skoncentrisana u 10tak zemalja sveta.

          Ja zivim u malom mestu u siromasnoj zemlji gde ljudi se muce i dovijaju da nekako "
          takva je surova realnost a opet u siromasnoj zemlji ljudi ocekuju zapadne standarde poput novi(ji)h automobila.

          za siromasne zemlje sveta nije uobicajeno niti predvidjeno da poseduju auto iz 1998. - nas je opsti i pojedinacni problem sto bi zeleli da se pruzimo vise od gubera i da imitiramo da smo bogati.

          sudar sa surovom realnoscu je obicno bolan, taj da nasi prihodi nisu u skladu sa predvidjenim u toj igri sa automobilima.

          niko ne brani da neko izmisli neku svoju intelektualnu novu vrednost i da naplacuje na trzistu koliko misli da vredi, recimo i vise od tih 600 evra. nezgoda je sto je realni svet biznisa prilicno surov da bi se to novo nametnulo postojecim velikim igracima.
          do tada, vaze pravila i placa se igranje u kolu prema vec vazecim pravilima igre,a to znaci za auto pripremiti para koliko se trazi ili ne posedovati/koristiti auto ili sam napraviti /izmisliti to sto je potrebno.


          auto biznis radi na principu profita, igra je velika a male siromasne zemlje i siromasni gradjani planete nisu bitan faktor u toj igri.

          budjenje iz sna i ulazak u realnost zna da bude bolno....

          a tek ce da bude za nas kada se pravila igre primene na sve nas, na nase firme i nestane sadasnja visoka zasticenost firmi/radnika.

          a mi jesmo danas u grupi veoma siromasnih zemalja, voleli ili ne da prihvatimo realnost da se ne pitamo nista oko nasih (iluzija) zelja.

          razumem zelje ali nazalost sudar sa realnostima moze da zaboli.

          prosto tako je, ECU kosta koliko kosta i mora da se plati. ko ima para vozi auto, ko nema ne vozi ili prelazi na prihodima realnije zelje.

          nismo mi usamljeni, ima mnogo siromasnih na planeti samo smo mi nekako "nebeski" zaboravili gde zivimo i koja su nam ogranicenja takva kakva su. mislim na sve nas.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • Spuzz
            CBC Član
            • 18.12.2005
            • 61
            • Bitolj

            #6
            To je tako lepo...

            Zasto tada uopste postoje forumi o automobilima i dijagnostici, problemima, zasto oduzimati intelektualne vrednosti ovlascenih servisa... zasto reci coveku da je verovatno problem u tome i tome pa da sam ili s prijateljem popravi (kad postavi pitanje i opise defekt) zasto ga ne uputiti u najblizi servis gde ce mu sve to napraviti i naplatiti po pravilima starog dobrog kapitalizma. Ko je ovde ovlastio ljude da daju odgovore odaju tajne intelektualnih sopstvenika. Mislim da smo ovde prilicno se udaljili od srzi teme.
            Meni trebaju seme i uputstva i dumpovi ija ih trazim - ako ih ko ima neka mi se javi.... Ja sam probao da direktno u Mercedesu potrazim seme elektricnih instalacija njihovih STARIJIH modela, jer to radim, servisiram kola a za mercedes ovlasceni servis nema naokolo mozda 200 kilometara i to za modele od 1985-1997 ne treba mi noviji - NEMA SANSE niti prodaju niti daju. Ja moram da radim i da se snalazim - oni su postavili svoja pravila - ja i mnogo nas svoja. Te seme cu naci to je sigurno dal za pare dal zamena dal poklon ne znam ali cu i dalje traziti.
            Za Cene ECU od 800 evra za kola stara 8-9 godina i koja kostaju nekih 4000 je smesno, sigurno se takav ECU vise i ne koristi..... ZASTAREO je ali to je sto kazes Biznis bre
            Pa ako ima nbeko da ponudi seme nek se javi ako ne ... ja kifle i peciva ne znam da pravim a za pilota sam vec star....
            Kvacilo-levo, Kocnica u sredini, Gas-desno
            Kvacilo-levo, Kocnica u sredini, Gas-desno
            Kvacilo-levo, Kocnica u sredini, Gas-desno....

            Comment

            • Valent Vudriga
              CBC Senator XXL
              • 02.04.2005
              • 2778
              • USA

              #7
              Spuzz, nije problem u maloj zemlji, maloj ekonomiji, skupoj tehnickoj informaciji. Problem si ti. Kako ces napredovati bez tech. informacije, kako ces biti konkurentan. Ti nudis svojim musterijama opcije kojima kopas jamu svome opstanku.

              Kad tvoji pacijenti idu doktoru, dali traze da ih operisu kuhinjskim nozem, dali kazu mozete li da ne koristite taj ekg aparat, to je preskupo.

              Kad tvoje musterije idu u restoran, sto narucuju, cvarke i vodu umjesto
              cevapa i piva.

              Sto ce sad male zemlje, preci na konjski transport.

              Od kad si ti odgovoran za stanje svjetske ekonomije i tehnologije i cijena
              automobiliskih dijelova. Pa zar ti nemas dovoljno svojih problema pa zelis preuzeti tudje.

              Tvoj trosak za update je ispod 70E mjesecno. Podesi cijenu poslovanja da pokrijes taj trosak i nastoj odrzati biznis na visem tehnoloskom nivou.

              Ako nije moguce nabaviti rabljene dijelove vrati auto nazad i radi nesto drugo dok ne odluce sto ce i kako.

              Ti si definitivno kandidat za shop management seminar.
              Citam tvoj napis i vidim sebe dvadeset godina ranije.

              Comment

              • zoranbg
                CBC Senator XXL
                • 23.03.2005
                • 4098
                • Rooster's Hill , Beog
                • Grande Punto 1.2

                #8
                vidim da ko bude smislio neki univerzalni emulator ECU za razne tipove automobila ima da se razguzichi od para.
                Nisi u pravu Valent u neku ruku i jesi...
                Ali zamisli da odes da kupi kilo mesa i da ti kazu da kosta 200 $
                ovo za cene od po 800 evra za ECU i tako to...
                Molim lepo to su velike pare i za Nemca i Amerikanca a za nas vecinu su ogromne za tako nesto.
                Postoje u svetu udruzenja za zastitu potroshaca i za zastitu od Monopolistickog ponashanja na trzistu..
                a ovakvi primer su i jedno i drugo.
                Sta se postize ovakvim cenama...cak i kad bi mogli uvek da ih platimo?
                Velika kolicina novca odlazi NEOPRAVDANO u odredjene grane privrede,a druge bivaju zapostavljene..
                Ali molim lepo ...slobodno trziste(tu se slazem sa tobom)...pa ce vremenom kupci okretati ledja odredjenim Fabrikama iz straha da ce ih u van garantnom periodu odvaljivati od cena rez.delova(dobar primer su Japanci kod nas..koji se i dalje neopravndano manje kupuju kao novi..jer su jedno vreme imali enormne cene rez delova..pa ljudi naucili shkolu.. =] )
                Sve ce leci na svoje...mada vidim i na zapadu...Logan se u Francuskoj razgrabio za 1 nedelju a taj kontigent je predvidjen za 2 meseca...
                neverujem da je razgrabljena zbog "dizajna"...

                samo polako....take that easy amigo
                Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                Comment

                • Darth Nihilus
                  CBC Senator XXL
                  • 13.04.2005
                  • 417
                  • Srbija, Paracin

                  #9
                  Cela auto industrija je lopovska. Ajde realno kakav PC bez monitora i može da se kupi za 600e? Da pišem konfiguraciju? Mislim, stvarno zašto ECU košta toliko? Zastarela tehnologija je jeftinija od nove koliko se sećam.
                  Do not underestimate the power of the Dark Side

                  Comment

                  • BOOST
                    Founder - Admin od Začetka
                    • 29.09.2004
                    • 8726
                    • Gislaved//Sweden
                    • SAAB 9000 AERO R; SA

                    #10
                    Spuzz & stex

                    Malo ste kanda pobrkali loncice?

                    Auto forumi naravno postoje za (skoro) sve sto se sme iznositi javno.

                    Traziti semu za ECU? Porediti sa chime? Malo logike ovde molim. Iz moje tacke gledista je to sto trazis RECEPTURA SMESHE za RADILICU a ne tehnicki crtez sa dimenzijama !

                    Slazem se sa Valijem 100%, sve sto sad imas pred sobom je bio u moje vreme jedan od segmenata koji me naterao da odem iz zemlje misleci da sam zakocen od okoline? Greska, stvar je ista a ako ne i gora napolju.

                    Moze se nabaviti sve, samo je pitanje koliko novaca trazi neko za inside info i veruj mi da na zapadu nije po ceni vechere i pica kod neznam kojeg lokalca

                    Preorijentisi misli i nadji sebi i svome znanju i kapacitetima mesto u drustvenoj zajednici , netrazi nemoguce

                    Huh. chitam se sad i vidim kako zvucim kao moj matori nekad: Netrazi dno , nema ga
                    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                    move your mind

                    Comment

                    • Valent Vudriga
                      CBC Senator XXL
                      • 02.04.2005
                      • 2778
                      • USA

                      #11
                      Ako ispada da ja zelim biti nemilosrdan prema vlasnicima auta, nije tocno.
                      U takoj situaciji vlasnik se nadje izmedju cekica i nakovnja, no nije zadatak mehanicara da se pocne baviti jogom da bi se magao saviti dovoljno da rijesi takve probleme. Pitanje svim mehanicarima.
                      Koliko puta ljudi dodju po savjet prije nego kupe auto, koliko puta dovezu auto na pregled prije kupnje pa jos plate.
                      Najvise volim kad se zale na cijenu odrzavanja i servisa, a mjesecno trose vise na duhan nego na servis. Imaju $800 muzike i kica, a zale se na 300 servisa na motoru. Radio ja malo statistiku pa mi prosvjetlila "lubenica", pardon, glava. Ne trpam sve u istu kategoriju, no
                      dodijalo mi je sve to.

                      Comment

                      • BOOST
                        Founder - Admin od Začetka
                        • 29.09.2004
                        • 8726
                        • Gislaved//Sweden
                        • SAAB 9000 AERO R; SA

                        #12
                        Originally posted by stex
                        Cela auto industrija je lopovska. Ajde realno kakav PC bez monitora i može da se kupi za 600e? Da pišem konfiguraciju? Mislim, stvarno zašto ECU košta toliko? Zastarela tehnologija je jeftinija od nove koliko se sećam.
                        Dranix napomenu ko su osnovni proizvodjachi.

                        Pitas zasto su cene koje su. Patent, to je razlog.

                        SAAB koristi u Trionicu konstrukcisko resenje procesora RISC nivoa 32bitnog u startu sad 64 bitna verzija.
                        Produkcija je krenula od strane Klikni link >>Saab Ericsson Space , dakle neki tamo team koji koristi tehniku za slanju u svemir u obliku raznih sondi i satelita.
                        Koliko kosta razvoj u ovm nivoima netreba puno nagadjati.
                        I onda kad sve to paralelno leti po svemiru i nalazi se u jednoj za nekoga bezvrednoj kutiji zvanom ECU u obicnom automobilu ???

                        Nadam se da ti je jasno da je u pitanju vojna, drzavna tehnologija, nije SAAB jedini..
                        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                        move your mind

                        Comment

                        • Dora
                          Nadzornik!!!
                          • 24.10.2004
                          • 17451
                          • Novi Sad
                          • FIAT

                          #13
                          Ne razumem se u tematiku baš jako ali imam neke insajdere u tom poslu. U svemiru se koriste kante od kompjutera i ne koriste se pendžeri za operativni sistem. Mit je da se u svemiru koriste Krejovi i tako neke alatkice..
                          Ovo je radi bezbednosti jer na raskrsnici za Veneru nema ko da proda CPU ili da odšlepa do servisa.
                          Pridružujem se mišljenju da je comp i ta tehnologija bezobrazno skupi jer se prodaje u mnogo komada da bi se isplatilo i za manju cenu sigurno.
                          Podržavam i Valenta jer sam mnogo puta video u autu neku nazovi nadrndanu muziku a ovamo 250 evra za gas!! Ma ne jaću ti doplatim...
                          Pošto sam majstor u ovim uslovima i prostorima razumem i majstore i što se dovijaju. I što traže takve šeme ili alate.

                          Ne volem programere, oni jedini imaju pravo da kažu "kupuješ na svoj rizik i šta god ti se loše desi ko te ebe" ...
                          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                          https.autogas.rs

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #14
                            Zasto tada uopste postoje forumi o automobilima i dijagnostici, problemima, zasto oduzimati intelektualne vrednosti ovlascenih servisa
                            sta da ti kazem, uzaludna borba sa vetrenjacama...nisam upoznat da je svrha foruma reversni inzenjering gotovih fabrckih resenja.

                            ako mene pitas, svrha foruma je razmena iskustava, ideja za poboljsanje necega, izmisljanje novih stvari i novih nacina resavanja nekog problema, dijagnostika uzroka kvara i popravka adekvatnim delovima i sklopovima (OEM ili slicnim adekvatnim ili napraviti sam ako se moze).

                            nije ovde pitanje intelektualnih vrednosti, one su takve kakve su i zakoni koji to prate i pravila igre su prosto takva.

                            pomenuto je pitanje sta da radi neko kome se pokvari auto a nema para da plati popravka regularnim metodama odnosno da plati rezervni deo.

                            ja imam fiks ideju, da koliko para toliko i muzike se pokaze kao pravilo u zivotu i da mora da se plati ono sto je predvidjeno da se plati na jedan ili drugi nacin. za nove i novije aute podrazumeva se da je cena uvek veca nego za starije...zasto ne znam ali do sada je neko pravilo koliko sam ukapirao auto biznis i pravila koja postoje.

                            mozda se ne svidja kako moderan svet funkcionise ali tu je negde i kraj mogucnostima uticaja da se to promeni...u svidjanju ili nesvidjanju.

                            na mestu tog nekoga ja bih se pitao sta treba da uradim (na sebi i sposobnostima) i kako da zaradim potrebne pare da se auto popravi i usmerio svoje resurse i napore u tom smeru. ne bih se trudio da izmisljam nanovo ECU, ili bilo koji deo koji se gotov na polici prodavnice prodaje.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              Ja sam probao da direktno u Mercedesu potrazim seme elektricnih instalacija njihovih STARIJIH modela, jer to radim, servisiram kola a za mercedes ovlasceni servis nema naokolo mozda 200 kilometara i to za modele od 1985-1997 ne treba mi noviji - NEMA SANSE niti prodaju niti daju.
                              izvini. lici mi da si promasio metod.
                              u prvoj knjizari mozes najlegalnije moguce da kupis sheme elekticnih instalacija za skoro sva vozila na planeti, i to za nevelike pare.
                              recimo pogledas na www.amazon.com ili amazon.co.uk ponudu izdavacke kuce Haynes i skoro da sam siguran da ces naci to sto te zanima za modele Mercedesa ..ili bilo koje druge.

                              ili u drugim knjizarama, ima toga na desetine mesta a znam da se prodavalo i kod nas u izdanju Tehnicke Knjige iz Beograda pre vise godina bas za razne Mercedese iz 80tih.(i jos sve prevedeno).

                              Za Cene ECU od 800 evra za kola stara 8-9 godina i koja kostaju nekih 4000 je smesno
                              taj auto je NOV placen samo 4.000 eura ???

                              cena je za NOV ECU ne za 8-9 godina polovan- vrlo bitna razlika.
                              drugo, rezervni deo je uvek 3-5 puta skuplji kao takav u prodaji nego u prvoj ugradnji...opste poznata cenovna politika vec decenijama unazad.

                              ako se nema para za skupe ili skuplje automobile u ponudi se nude kao novi i jeftiniji, sa jeftinijom tehnologijom, jeftinijim delovima, jeftinijim servisiranjem poptu Lade, Juga i slicne klase namenjenjih klijenteli sa tim fondom para za nabavku, upotrebi, servisiranje auta.

                              nazalost nema i nece skoro biti toga da se kupi skupi auto a da onda odrzavanje kosta kao za bicikl...prosto to nije realno ocekivati.


                              nego, drugo nesto. da li je uopste ECU crkao jer bi to bilo ravno cudu za auto (bilo koji) tog godista. ECU je maltene neunistiv i veooooma retko se kvari tek tako sam od sebe ne racunajuci mehanicka ostecenja.
                              NHF, Kia je i inace ovde poznata po prilicno skupom servisiranju sudeci po iskustvima evo ovde na forumu a i jedan moj prijatelj je skoro uzeo Kia i to novu na kredit a vec je u prvoj godini imao posetu servisu i trosak oko 300 evra sto je pokriveno garancijom. auto nema ni 10.000km na satu, u pitanju je par zadnjih amortizera.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X