Trzanje pri nizim obrtajim

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Syncmaster
    CBC Veteran
    • 02.02.2006
    • 153
    • Zrenjanin

    Trzanje pri nizim obrtajim

    Pozdrav svima na forumu.

    Prosto je neverovatno sta mi se desava.

    Auto je bio u servisu zbog trzanja na malim obrtajima npr. pri prebacivanju iz 3 u 2 brzinu oko 40km na cas i prilikom polakog popustanja kvacila auto trza par puta pa kasnije stabilzuje rad i nastavi kao da nista nije bilo,a takodje i kada vozim drugom brzinom pa dodajem i popustam gas naizmenicno, auto trza. Isto kad vozim drugom brzinom na oko 1000o/min i malo jace dodam gas auto trgne i nakon toga povuce normalno.
    To trzanje se skoro uvek javlja i traje vec godinu, mozda malo vise.
    Primetio sam takodje da prilikom ubrzanja kao da je malo trom, kao da ga nesto koci. I to se desava dok ne predje 2500o/min.
    U servisu su mi ocistili tzv. step motor ili ti diznu ler gasa, i nisam primetio da trza, ali nakon predjenih 200km simptomi su se polako vracali i kao da nije nista ni radjeno.
    Primetio sam da je crevo koje ide sa usisne grane na elektro ventil, valjda je to vakuum crevo, na samom spoju elektro ventila puklo. Crevo sam skratio i sada manje trza i tecnije ide, ali to trzanje se i dalje javlja mada ne kao do sada ali je presutno.

    Sta da radim, postaje dosadno to cimanje?

    Napominjem da auto upali iz prve i ima stabilan ler gas,bez naglih skokova obrtaja.
    U pitanju je kia pride `99god.

    Izvinjavam se svima na opsirnom tekstu ali bolje je da odjednom kazem sve simptome a ne kroz vise poruka.
  • civi
    CBC Senator XXL
    • 26.07.2005
    • 1492
    • Pozarevac

    #2
    Ja imam skoro isti problem na bravu, cistio sam step motor (sam ) i isao je kao nov , sad je ponovo sve po starom, izgleda da mora da se lepo ocisti sa onim sredstvom za karburatore ali verovatno i leptir gasa mora da se cist
    Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
    - Kako to misliš, kočim?

    Comment

    • Syncmaster
      CBC Veteran
      • 02.02.2006
      • 153
      • Zrenjanin

      #3
      Da li bi tu pomoglo da se cisti u ultrazv.kadici, mislim na step motor?
      Da li uopste moze usis da se ocisti na naveden nacin ili samo sprejom?

      Uradio bih ja sam ali ima toliko creva tu da se izgubim, nisam masinac po struci.

      Comment

      • Syncmaster
        CBC Veteran
        • 02.02.2006
        • 153
        • Zrenjanin

        #4
        Da li je moguce da su brizgaljke mada je malo rano jer je auto presao oko 60K(pravih), ali ko zna?

        Comment

        • civi
          CBC Senator XXL
          • 26.07.2005
          • 1492
          • Pozarevac

          #5
          koliko se ja razumem taj step nikako u ultrazvucnu kadicu, ja mislim da nisu brizgaljke, mozes i sam da skines taj step i da ga ocistis pa da vidis sta ce dalje da bude...
          Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
          - Kako to misliš, kočim?

          Comment

          • Syncmaster
            CBC Veteran
            • 02.02.2006
            • 153
            • Zrenjanin

            #6
            Znaci ciscenje celog u**** od filtera vazduha do .... kraja ukljucujuci i leptir i sve sto dodje uz to.

            A sta da radim ako se i nakon toga posle izvesnog vremena desava isto?

            Znaci platio da se sve lepo ocisti, a ono isto ko da nista nije radjeno.

            Comment

            • M-power
              Moderator
              • 10.01.2005
              • 10060
              • Bg; Banovo Brdo
              • CorsaC, astra H,

              #7
              Nisam siguran da ima veze sa step motorom.
              Da li se to trzanje javlja i pri malim obrtajima 3,4 4,3 5,4 4,5 ili samo 2,3
              To date there has never been a faster car built for the public road and,
              it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

              Comment

              • civi
                CBC Senator XXL
                • 26.07.2005
                • 1492
                • Pozarevac

                #8
                Ma to je 80 posto ,cim je prestalo psle ciscenja pa se opet pojavilo... ima jos puno necistoce pre stepa pa ga opet zagaravilo
                Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
                - Kako to misliš, kočim?

                Comment

                • Syncmaster
                  CBC Veteran
                  • 02.02.2006
                  • 153
                  • Zrenjanin

                  #9
                  "M" to se jvlja 100% iz 3 u 2 i to je da kazemo prilicno izrazeno, kao i voznji u drugoj oko 1000o/min pa naglo dodam gas. Kada ubacujem iz 2 u 3 trgne vrlo malo kao kad brze popustis kvacilo ali to ne uvek, takodje vrlo malo trgne i kad ide iz 4 u 3 i to pri 60km ili nizim brzinama, ali to je vrlo retko.

                  To su svi simptomi, auto jako lepo radi na leru i mozda osetim kao da se malo (vrlo malo) oseti gusenje kada duze radi u leru i ja dodam naglo gas kao kada se turira samo ne vise puta nego jedan pritisak na pedalu.

                  I uglavnom se to sto sam primetio da se desava na nizim obrtajima, na visim iznad 2500o/min nema nikakvih problema.
                  U toku voznje const. brzinama nema podrhtavanja, gusenja ili bilo cega.
                  Auto odrzava ravnomeran rad na svim brzinama, jedino se javljju simptomi koje sam naveo na navedenim radnjama.

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    ako radi stabilno na leru definitivno nije uzrok IAC ventil (tzv step, step motor kao takav na postoji u usisu btw).

                    trzanje moze da bude zbog vazduha ili zbog benzina a sto je vise verovatno.

                    lici na prljavi sistem ubrizgavanja.

                    da li je ikada menjan filter goriva do sada ?

                    takodje da li je menjan- ciscen filter PCV (karterske ventilacije) sistema ?

                    ako auto nikada za tih 60.000km nije video servis otprilike je vreme za prvo sevisiranje sa zamenom svih filtera, verovatno i svecica (ako su fabricke, nikada menjane).
                    iz napisanoga nije poznata istorija odrzavanja vozila i koliko je poznata ta istorija, a nije napisano ni koji je auto ni koji je tip sistema snabdevanja gorivom.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • Syncmaster
                      CBC Veteran
                      • 02.02.2006
                      • 153
                      • Zrenjanin

                      #11
                      Ufffff, kako da auto nije video servis.
                      Odrzavam ga redovno kod ovlascenog, te sa tim se menja sve sto je propisano da se radi na svakom servisu.

                      DAKLE: Filter vazduha i goriva se menjaju na 20k tako da je sad njima vreme za zamenu. Svecice promenjene pre 8k.
                      E sad kablovi i razvodna kapa nisu nikad menjeni ali auto ide isto i kad je leto i zama znaci nema razalike zbog vlaznosti vazduha tj kise.

                      Taj filter PCV (karterske ventilacije) sistema, prvi put cujem, i ne znam da li ima ali provericu.

                      Auto je kao sto sam naveo Kia pride, sa direktnim multipoint ubrizgavanjem sa alu usisnim granom.

                      Vec sam gore u postu naveo da je bolje isao i bez trzanja neko vreme kada se ocistio step motor ali je to bilo izgleda privremeno resenje, posle nekih 500km ponovo isto.

                      Sta raditi dalje, sta bi moglo biti?

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        Ufffff, kako da auto nije video servis
                        pa ovako
                        mislio sam da je mozda u pitanju noviji auto po konstrukciji pa onda shodno tome da mu je predvidjeni servis na 50.000 ili 80.000km (prvi kontrolni servis, osim zamene ulja koja ide cesce) a posto je navedeno 60.000km to je tu negde.

                        znaci, samo pretpostavka jer se nije znalo koji je auto u pitanju.
                        ok, sada se vise zna.

                        IAC ventil ima funkciju samo na ler gasu, i potpuno je van funckije u voznji. dakle i pri tih 2.000+- rpm on je van funckije i nema nikakvog uticaja.

                        moze da bude prljav sam leptir, upravo u kombinaciji sa zaprljanim filterom PCV sistema, odnosno da ima taloga uljnih para i ostaloga na njemu sto sprecava njegovo potpuno zatvaranje.

                        ostaje i nepoznato stanje brizgaljki, koliko su se zaprljale do sada i da li pravilno rasprsuju gorivo.

                        sve ostalo pobrojano sto je prekonstrolisano uklanja potencijalnu sumnju jer je redovno menjano.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • Syncmaster
                          CBC Veteran
                          • 02.02.2006
                          • 153
                          • Zrenjanin

                          #13
                          E ovako, sada imam jos jednu "vrednu" informaciju.

                          Kada se ugreje do radne temperature i ostavim ga na ler gasu da miruje neko vreme cim hocu naglo da dodam gas(samo jedanput) u pocetku se oseti kao da ima knedlu(gusenje) koje nije jako izrazeno i povuce nakon toga normalno, ali cim ga turiram vise puta od 1500-2250o/min tog gusenja nema.
                          Znaci cim miruje na leru i hocu da dodam naglo gas oseti se kao da ima knedlu.

                          Comment

                          • civi
                            CBC Senator XXL
                            • 26.07.2005
                            • 1492
                            • Pozarevac

                            #14
                            JA mislim da je step motor , ja moj cistio i sad je opet sve ok
                            Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
                            - Kako to misliš, kočim?

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              Znaci cim miruje na leru i hocu da dodam naglo gas oseti se kao da ima knedlu.
                              upucuje na PCV sistem.
                              nisi rekao da li je menjan filter PCV-a ili bar ciscen.

                              on ima najvise uticaja i najvise se oseti pri radu na leru, kao presicenje uljnim parama i prebogata smesa.

                              toje obicno mali cilindar negde pre samog leptira, ima tanku cevcicu koja povezuje karter sa kucistem leptira a u sredini je filter uljnih para i taloznik ulja.

                              obicno se cisti/menja na 40.000km ili bar pregleda preventivno.
                              a to kod nase retko rade u servisima, a mnogi majstori ne znaju ni da postoji (Zastavina skola, oni nemaju takve fine sisteme, vec samo obicno grubo antiplamen sito koje ne zahteva da se gleda).

                              uz opisane simptome moze da bude sumnja i na EGR ventil i njegovu delimicnu zapusenost.

                              sta kazu merenja potpritiska na usisu, tokom dijagnoze kada je bio u servisu, na leru i u voznji pri opterecenju.

                              premalo je za sada podataka, brojki koje su potrebne za analizu zasto i sta se desava sa smesom u cilindrima.

                              moze li se to izmeriti, neki grafikon?
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X