Fiat trokira...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Valent Vudriga
    CBC Senator XXL
    • 02.04.2005
    • 2778
    • USA

    #16
    ne znam koliki je termalni koeficijent (a) za bakar ipak sacekaj da se ohladi na ambijentalnu temperaturu jer se za nju najcesce i daju specifikacije.Podrazumeva se T amb=27 C
    Zasto se otpor navojnica mjeri kad je bobina hladna? One nikad nisu hladne, osim kad motor ne radi. I problemi se mahom javljaju kad su vruce. Kad kombiniras temperaturu motora i temperaturu dobivenu zbog amperaze.......................................... ................................................

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #17
      nazalost ne znam ime proizvodjaca, googlaj malo pa ce iskrsnuti neki link/ cenovnik sa opisom.
      za ND sumnjam da ima u BGD, kao i uostalom za veicnu specificnih stvari ali zato je tu internet i ponuda raznih sirom sveta. manje vise svi su voljni da posalju na zadatu adresu, problem moze biti zbrina cena sa prevozom i ostalim dazbinama.
      pretpostavljam da je najjeftinija Fiatova ponuda. koliko vidim iz iskustava poznanika generalno delovi za Fiate spadaju u vrlo jeftine po cenovnom rangu.
      da li Delta Auto prodaje te bobine, jesi li pitao ?

      posto su te bobine poznata fabricka greska Fiata ja ne bih mnogo razmisljao- kupio bih rezervnu bobinu i nosio stalno u gepeku.
      izgleda da uopste nije dilema da li ce se bobina pokvariti, samo je pitanje kada. a onda daleko je lakse sam zameniti ili naci nekoga da to uradi nego tek tada poceti juriti deo, negde po obicaju kada ti najvise treba auto.
      cena kostanja ionako ce morati da se plati, moje iskustvo je da kada bas nesto hitno treba obicno to bude skuplja ponuda.

      meni lici iz tvog opisa da si vec utvrdio da je bobina u stanju da povremeno gubi radnu funkciju, na izdisaju.
      na osnovu te pretpostavke i predlog resenja nabavkom rezervne.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • Srdjan
        CBC Senator XXL
        • 30.09.2004
        • 2416
        • Bajina Basta/Beograd

        #18
        Tek sad nisam siguran da li je ona problem... Kao sto sam napisao zamenio sam Champion svecice sa novim Ngk i od tog dana pa do danas sam presao oko 300km i sve je ok, radi i na benzinu i na plinu perfektno!!! Jel moguce da svecice posle 16-17.000km voznje na plin izgube neke svoje osobine i budu lose???
        Jel moguca neka druga teorija, da ove stare svecice, neka od njih nije bila dobra pa da se to odrazi na bobinu i da ona pocne da brljavi??? Ili su mozda kablovi losi? Mada u to sumljam jer sam uzeo original Ngk u Mass Company...

        Ustvari koliko vidim, mislim da cu kupiti bobinu i voziti u gepeku pa ako zatreba jednostavno je zameniti... To mi je najjeftinije, da se ne bih kasnije nervirao... Mada ova bobina sto mi je na autu uopste nije Italijanska vec Nemacka, proizvodjac je Beru ali izgleda da i to sto je Nemacka nista ne govori o kvalitetu... Zato bih jurio japanske, oni ne mogu da omanu...
        Lancia Kappa 2.0 20v

        Comment

        • M-power
          Moderator
          • 10.01.2005
          • 10060
          • Bg; Banovo Brdo
          • CorsaC, astra H,

          #19
          Originally posted by Srdjan
          Tek sad nisam siguran da li je ona problem... Kao sto sam napisao zamenio sam Champion svecice sa novim Ngk i od tog dana pa do danas sam presao oko 300km i sve je ok, radi i na benzinu i na plinu perfektno!!! Jel moguce da svecice posle 16-17.000km voznje na plin izgube neke svoje osobine i budu lose???
          Naravno da je moguce i normalno.

          Originally posted by Srdjan
          Jel moguca neka druga teorija, da ove stare svecice, neka od njih nije bila dobra pa da se to odrazi na bobinu i da ona pocne da brljavi??? Ili su mozda kablovi losi? Mada u to sumljam jer sam uzeo original Ngk u Mass Company...
          Nije moguce.


          Originally posted by Srdjan
          Ustvari koliko vidim, mislim da cu kupiti bobinu i voziti u gepeku pa ako zatreba jednostavno je zameniti... To mi je najjeftinije, da se ne bih kasnije nervirao... Mada ova bobina sto mi je na autu uopste nije Italijanska vec Nemacka, proizvodjac je Beru ali izgleda da i to sto je Nemacka nista ne govori o kvalitetu... Zato bih jurio japanske, oni ne mogu da omanu...
          Da li slusas sebe uopste sta govoris (tj.citas sta pises).

          Prvo si zamenio svecice i sve radi perfektno kako kazes, a i dalje postavljas pitanje da nisu mozda kablovi ili bobine ili nesto trece.
          Mozda si ocekivao da ti svecice traju vecno a pritom ih nisi barem ni jednom ocitio.
          Na sve to lupis i ostanes ziv "proizvodjac je Beru ali izgleda da i to sto je Nemacka nista ne govori o kvalitetu..." Zato bih jurio japanske, oni ne mogu da omanu...
          Da mi je znati kako si dosao do ove konstatacije ista je to sto bi tebi nesto reklo o kvalitetu
          To date there has never been a faster car built for the public road and,
          it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

          Comment

          • Srdjan
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 2416
            • Bajina Basta/Beograd

            #20
            Originally posted by M-power
            Naravno da je moguce i normalno.
            E pa vidis to nisam znao da je normalno... Na prethodnim automobilima sam menjao kad stignem na 50-60.000km a na Fiatu na 15.000... Zato mi sve to deluje nenormalno i jos uvek ne mogu da verujem su svecice mogle da isluze svoje posle tako male kilometraze koju ja predjem za 5-6 meseci...

            Mozda si ocekivao da ti svecice traju vecno a pritom ih nisi barem ni jednom ocitio.
            Ne ocekujem da traju vecno, ali jedno 30-40.000km bi bilo ok, a to sa ciscenjem mi je smesno... Sto bih to radio, ako je sve ispravno na autu onda nema potrebe za tako necim... Nisam to nikad radio, ma koji auto da je u pitanju i ako je to na fiatu potrebno pre ce da leti u Drinu sa mosta nego da mu udovoljam takve gluposti....

            Na sve to lupis i ostanes ziv "proizvodjac je Beru ali izgleda da i to sto je Nemacka nista ne govori o kvalitetu..." Zato bih jurio japanske, oni ne mogu da omanu...
            Da mi je znati kako si dosao do ove konstatacije ista je to sto bi tebi nesto reklo o kvalitetu
            Ovo si me pogreso shvatio... Hteo sam da kazem da to sto fiat ima problema sa bobinama, ne znaci da je ta bobina italijanska, vec je prave nemci koji takodje znaju da fusere a to je japancima nepoznata kategorija... I zato kad vec nesto menjam na autu bolje da stavim nesto kvalitetno i trajno resim problem... Jel sad bolje?
            Lancia Kappa 2.0 20v

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #21
              da, svecice koje nisi cistio za 16.000km su za kantu, i da prave takve probleme.
              normalna i po mom iskustvu ocekivana pojava.

              svecice se prljaju usled varnice, temeprature i pritiska odnosno vatre koju bljuje motor dok radi.
              naravno i talozenjem svegta onoga sto postoji u gorivu a ne moze da sagori potpuno.

              pricam o klasicnim svecicama, ne o onima sa zlatnom srebrnom paladijum platina ili slicnom izradom/ materijalom koje su znatno skuplje i predvidjene su da duze traju.

              sto se bobina tice, nije bitno danas vise geografski gde je pravljeno, nisu italijani zbog geografije razliciti, stvar je konstrukciji odnosno nameni onoga ko narucuje od dobavljaca nivo kvaliteta koji mora da se zadovolji.
              a to povlaci i cenu a u krajenjme se svodi na profit.

              Beru je ime sa tradicijom ali...na VWima se tradicionalno koristi a bilo je vode na forumu u temi o Audi TT vise bas o bobinama, njihovim kvarovima koji uzrokuju dalje vrlo teske i skpe havarije motora i koje su na kraju izbacene iz upotrebe.

              desava se danas svima da se stedi previse, japanci jos uvek odolevaju ali i tu vise nije pravilo. u visim (citati skupljim) klasama kvalitet je i dalje besprekoran , za neke druge vise se ne moze bas tvrdo isticati kvalitet...

              za ubuduce eto imas iskustvo sa zarpljanim svecicama, a to nije Fiat tipicno vec je manje vise univerzalno.

              ujedno to je i najjeftinija uslovno receno popravka, sreca te posluzila.

              priznajem, zbunio si me sa onim topla bobina hladna bobina i radi/ne radi.


              btw, koje ulje u motoru koristis/ koristio si za tih 16-17h km ?
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • Srdjan
                CBC Senator XXL
                • 30.09.2004
                • 2416
                • Bajina Basta/Beograd

                #22
                E pa covek se uci dok je ziv... Ovo za ciscenje nisam znao, vidjao sam ljude koji ciste svecice ali to su bili krsevi koji zaulje svecice pa ih ciste od ulja...
                Hvala Brick i M power sto ste mi ukazali na propust sa moje strane...

                A sto se ulja tice, koristio sam polusintetiku 10w40 i menjam je na 7500km a pre 1000km sam nasuo Seleniu 20K sintetiku 10w40 i nju cu da menjam na 10.000km... Sto?
                Lancia Kappa 2.0 20v

                Comment

                • Srdjan
                  CBC Senator XXL
                  • 30.09.2004
                  • 2416
                  • Bajina Basta/Beograd

                  #23
                  Kad smo vec kod svecica... Na ngk sajtu sam video da je njihova preporuka bkr6ekc ali takve svecice su sa dva kraka, postoji li neka adekvatna zamena za svecice sa jednim krakom posto vidim da Dora ubi se objasnjavajuci kako treba nabaviti sa jednim krakom ukoliko se vozi na plin??? E da, i fabricki zazor je 0.9 a pominje se neka cifra od 0.8 kao maksimalna ukoliko se vozi na plin... Kasnije cu postaviti i slike skinutih svecica pa da neko ko zna da mi kaze da li izgledaju ok... Meni izgledaju normalno ali ne mora da znaci da je tako...
                  Lancia Kappa 2.0 20v

                  Comment

                  • M-power
                    Moderator
                    • 10.01.2005
                    • 10060
                    • Bg; Banovo Brdo
                    • CorsaC, astra H,

                    #24
                    Nista strasno....kao sto Brick rece..nije vezano za proizvodjaca automobila nego vazi za sve. Ne bacaj auto u vodu baci svecicu.
                    Obicne ili V-line svecice predvidjene su za trajanje od nekih 10-20k km.
                    Za to vreme nahvata se kojekakva garez i koks na svecicama sto je sasvim uobicajno usled eksplatacije, pa je varnica slabija.
                    Ponekad je sasvim dovoljno ocistiti je celicnom cetkom proveriti zazor, vtariti na mesto i nastaviti voznju jos dugi niz km.

                    Za ulje verovatno pita iz razloga da nije vozeno i ono toliko kilometara, te doslo do povecanog trosenja istog, a samim tim i povecanog hvatanja koksa na svecicu sto je tada to normalna pojava.
                    To date there has never been a faster car built for the public road and,
                    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                    Comment

                    • Srdjan
                      CBC Senator XXL
                      • 30.09.2004
                      • 2416
                      • Bajina Basta/Beograd

                      #25
                      Evo i slika skinutih svecica:



                      Inace sada kada sam pogledao ove su Champion RC8BYC a po autodati trebaju da budu RC10YCC, pa mozda je i tu greska...
                      Inace po ovim slikama kako vam deluju ove dve svecice?
                      Pozdrav!
                      Lancia Kappa 2.0 20v

                      Comment

                      • M-power
                        Moderator
                        • 10.01.2005
                        • 10060
                        • Bg; Banovo Brdo
                        • CorsaC, astra H,

                        #26
                        Posle te kilometraze vidi se da je sagorevanje prilicno dobro, minimalne naslage ulja, ali zato relativno potrosena centralna elektroda (krajnje vreme za zamenu), sto moze imati za posledicu problem u radu motora koji si naveo.
                        To date there has never been a faster car built for the public road and,
                        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                        Comment


                        • #27
                          nisu valjda bile zavrnute svecice sa pogresnim brojem?
                          10 je izrazito "hladna" svecica tj. jako je mala povrsina izolatora koja dolazi u kontakt sa gasovima pri sagorevanju.Toplotni broj predstavlja sposobnost svecice da odvodi toplotnu energiju sa svoje povrsine u metal glave motora i vazniji je od toga da li svecica ima jedan ili 4 kraka i koji je proizvodjac.
                          Posledica ako se stavi hladna svecica je stvaranje naslaga karbona i ulja koje stvaraju paralelnu provodnost (shunt) prema masi.To sasvim sigurno moze da izazove trokiranje/misfire....
                          Stavljanje svecice sa manjim toplotnim brojem od propisanog ce stvoriti "hot spot" i samozapaljenje smese pre paljenja varnice=katastrofa jer se delovi svecice,vrhovi elektroda pregrejavaju do usijanja.

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #28
                            lici dobro, kao sto je M rekao vidi se kilometraza.
                            ja bih dodao, lici i da ima malo pregrevanja centralne elektrode, bilo da je pretpaljenje preveliko bilo da je previse "topla" svecica za tvoj stil/nacin upotrebe auta.

                            M je objasnio i pitanje oko ulja.

                            svecica moze da se ocisti celicnom cetkom, da se turpijicom zaobljeni vrhovi elektroda ponovo oblikuju da budu cetvrtasti, podesi zazor spijunom i moze da se uspesno nastavi koriscenje uz naravno kontrolu nesto cesce.

                            ugrubo, obicna svecica po konstrukciji do 40.000 eventualno 50.000km uz takav tretman (2 puta u medjuvremenu) i tu je negde kraj jer se vec elektrode toliko potrose da nema "mesa" za dalje.

                            ali, kako su svecice prilicno jeftine obicno ne vredi truda i vremena bakcati se pa se prosto bace i zamene.

                            kada zavisi od auta do auta, na karburatorima i platinama nekada su trajale od 5.000-10.000km (Fiati i kopije poput Lada, Pezejaca, Peglica, Zastava/ Jugica i slicne konstrukcije) pa su se bacale.

                            sa uvodjenjem elektronskog paljenja popravilo se i sagorevanje kao takvo pa je bilo i manje ostataka istog u obliku taloga a povecao se radni vek (15-20k km).
                            daljim usavrsavanjem sagorevanja u motoru i razvojem novih goriva radni vek se povecavao na vozilima sa regulisanim katalizatorima do 40k km.

                            onda su vec postale sire dostupne i svecice na bazi plemenitih metala pa je podignut radni vek na 60-100k km.

                            pa je jos boljom regulacijom rada motora i uvodjenjem direktnog ubrizgavanja (u****va se cist vazduh, nema gorive smese pretezni deo vremena rada motora) i novim tipovima svecica to podignuto na danasnjih 150k km ( ili sto bi rekli u reklamama 100.000 milja) kada je i prvi servis motora (zupcasti, spaneri, kanalni i ostalo sto ide).

                            sa svakom novom generacijom i svecice su postajale sve skuplje pa su one pozlacene (koje dugo traju jer je zlatno vrlo dobar materijal), iridujumske i slicne osetan trosak kada treba da se zamene.
                            makar je to retko.


                            na kraju se svodi na manje vise iste troskove materijala-bakarne 5 puta na 100k km a one druge 1 na 100k.
                            ali, bitna razlika je cena rada a to je ono sto se placa (skupo relativno) na zapadu pa nije isto 5 puta ili jednom menjati/ platiti servis.

                            a mozes i sam da ocistis sto nista ne kosta osim 2 minuta posla po svecici i time umanjis troskove, kao sto se nekada radilo.
                            a nekada se i obavezno nosio set rezervnih svecica (kao i platina) kada se kretalo na more ili na put duzi od 300-400km jer je paljenje bilo ne bas pouzdan sistem na autu za tako dugacak put odjednom.

                            (platine se pregreju pa se zalepe, pa kondenzator probije, pa se fiber razvodnika izlize bas kada ne treba, onda se poremeti pretpaljenje, pa vlaga udje u razvodnu kapu po letnjem pljusku, pa... i eto auto nece dalje, stane na sred puta).

                            tako je bilo ne tako davno sa upotrebom prosecnih auta, 70tih i pocetkom 80tih. nevezano za marku.

                            danas je milina, pametni kompjuteri samo upale idiot lampicu, i naprave jos vecu zabunu posto ako nesto crkne manifestuje se na jos desetak drugih sklopova i delova, sto moze da zbuni...

                            nekada nije bilo tako lako stici na cilj 800 ili 1.000km bez podizanja haube negde usput
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            Working...
                            X