GH19/15 XxY/Z pa sve to na 2, napon sonde- sirok je to pojam

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ale944
    CBC Senator XXL
    • 20.03.2006
    • 1457
    • Beograd

    #61
    Ref. napon bi recimo bio 0,6V (kada bih radio regulaciju), manji napon-dodaj gorivo, veci napon-smanji. "Odrzavanje" napona na sondi oko 0,6V.
    zasto bas 0.6 ? koliko znam, obicno se usvaja 0.475 kao cross point bogate i siromasne?
    http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

    Comment

    • Valent Vudriga
      CBC Senator XXL
      • 02.04.2005
      • 2778
      • USA

      #62
      450 mV je sredisnja tocka s obzirom na detekciju funkcije L. sonde. PCM
      salje napon od 450 mV prema sondi. Slabiji ili jaci kontranapon sonde daje mu do znanja da je sonda aktivna ili ne. Gibanje sonde izmedju 400 i 500
      mV dat ce ti zeljene rezultate po pitanju prosjeka napona, ali ne i po pitanju kontrole gorive smjese.

      Comment

      • Valent Vudriga
        CBC Senator XXL
        • 02.04.2005
        • 2778
        • USA

        #63
        PCM ubrizga malo bogatiju smjesu, sonda kaze prebogato, PCM ubrizga malo siromasniju smjesu, sonda kaze presiromasno, PCM ubrizga malo bogatiju smjesu, sonda kaze prebogato, PCM ubrizga malo...................

        Comment

        • Vladd
          CBC Senator XXL
          • 09.07.2006
          • 581
          • NBG

          #64
          Napon na "trecoj" decimali zaboravite. To je teoretisanje. Ukupne greske merenja i regulacije su mnogo vece..

          Ja sam npr. dao referentni napon, koji bih ja izabrao. Svaki nizi, daje prosecno siromasnju smesu. Tu je vec i razmisljanje o potrosnji, kompletnijem sagorevanju...

          Stvar odluke, i moguca "varijanta" nekog tuninga.

          Comment

          • Vladd
            CBC Senator XXL
            • 09.07.2006
            • 581
            • NBG

            #65
            Gledam ove signale i nista mi nije jasno. Licno bi mi se svidelo da je srednji dijagram, u stvari napon na sondi, a druga dva ukljucenje i trajanje rada injektora.
            Da nije neko "pobrkao" kablove.

            Comment

            • Valent Vudriga
              CBC Senator XXL
              • 02.04.2005
              • 2778
              • USA

              #66
              Valent Vudriga:
              Ja sam vec zakazao jedan tretman kod psihoanaliticara. Neznam za ostale.
              Sad sam vec zrel za drugu seansu. Vladd, o cemu ti pises? Na osnovu tvoja zadnja dva napisa da se zakljuciti da ti nije jasno o cemu se radi.
              Referentni napon, bilo da je 450 mV, ili 550 mV ne mjeri nista. Ne samo da se moze zaboraviti treca decimala, vec cijela cifra.

              Vladd:
              Gledam ove signale i nista mi nije jasno.
              Moze li netko pojasniti Vladd-u o cemu se radi?

              Comment

              • Vladd
                CBC Senator XXL
                • 09.07.2006
                • 581
                • NBG

                #67
                Ili samo ovaj srednji dijagram, "fuel injctor duration".

                Ovaj prvi pokazije da nema price o nekom "referentnom" naponu. Ili je sonda "zasicena" ili nije. Ili je smesa presiromasna ili je prebogata, pa integralno, tokom vremena, se "vrti" oko neke srednje vrednosti, tj oko "optimalnog" sagorevanja.

                Comment

                • Valent Vudriga
                  CBC Senator XXL
                  • 02.04.2005
                  • 2778
                  • USA

                  #68
                  Vladd:
                  Ovaj prvi pokazije da nema price o nekom "referentnom" naponu. Ili je sonda "zasicena" ili nije. Ili je smesa presiromasna ili je prebogata, pa integralno, tokom vremena, se "vrti" oko neke srednje vrednosti, tj oko "optimalnog" sagorevanja.
                  Tocno.

                  Tipicno ponasanje L. sonde pri stohiometrijskom omjeru smjese. Sonda se ponasa vise poput saltera ( switch ) nego poput voltmetra, uvjetno receno.

                  Comment

                  • Vladd
                    CBC Senator XXL
                    • 09.07.2006
                    • 581
                    • NBG

                    #69
                    E bravo, tu sliku nisam uspeo da upload-ujem.

                    Comment

                    • Valent Vudriga
                      CBC Senator XXL
                      • 02.04.2005
                      • 2778
                      • USA

                      #70
                      Print screen, reduce in paint or any other program, transfer to Image Schack, transfer to Cannonball.
                      Vrlo jednostavno. Meni je trebalo samo tri dana da naucim.

                      Comment

                      • Vladd
                        CBC Senator XXL
                        • 09.07.2006
                        • 581
                        • NBG

                        #71
                        bas tako, tesko da cu dodavati slike dok admin ne uvede "add attachment"

                        Comment

                        • Valent Vudriga
                          CBC Senator XXL
                          • 02.04.2005
                          • 2778
                          • USA

                          #72
                          Popustas u stare dane. Nije tako strasno. Kad sam ja mogao savladati tako kompliciranu operaciju, moze bilo ko.

                          Comment

                          • Vladd
                            CBC Senator XXL
                            • 09.07.2006
                            • 581
                            • NBG

                            #73
                            E pa dobro, imamo slike, pa da nastavimo.

                            Znaci, gledajuci dijagram EGO sensor voltage, i dijagram lambda sonde, mogu da zakljucim, da se "pusta" bogata smesa, pa se smanjuje protok goriva dok napon na sondi ne padne na nulu, a onda se ponovo dodaje gorivo dok ne dodje do 1V.
                            To je jako prosta, "on-off" regulacija, bez "referentnog" napona (nevazan, ne uzima se u obzir), a ako bi se dijagram integralio, uprosecio, motor jr, u vremenu, nesto duze u "zoni" bogate smese.
                            Takva regilacija bi bila i za ocekivanje, posto neko "jace" regulisanje, previse uposlilo racunar.
                            Da li gresim (ovo "razmatranje" je za konkretan primer)?


                            Poz.

                            P.S.
                            Naravno, pozdrav za kolegu Elwooda.

                            Comment

                            • Valent Vudriga
                              CBC Senator XXL
                              • 02.04.2005
                              • 2778
                              • USA

                              #74
                              Manje-vise tocno. Princip operacije je jednostavno odraz razvojnog nivoa tehnologije iz sedamdesetih godina; nije se moglo bolje.
                              uprosecio, motor jr, u vremenu, nesto duze u "zoni" bogate smese.
                              Cilj je stoihometrijski centar. Malo bogatiju smjesu ce izabrati dizajner koji ima probleme s emisijom NOx plinova. Ford je koristio taj metod.

                              Sto se tice "uposljavanja" racunara, sumnjam da je brzina procesora igdje u pitanju. LAF sonde su uspjesno rijesile nedostatke pionirskih sondi.

                              Elwood je dobrodosao u diskusiju, sve dok se drzi zadanih okvira. Ja nemam lose sentimente prema njemu iako mi je bio povisio tlak.

                              Tehnologija L. sonde i procesi koji se odvijaju su komplicirani. Kad se tome doda nekoliko diskutanata koji imaju razlicite nivoe (ne)znanja, razlicite nacine razmisljanja i izrazavanja, potencijal za promasaj je vise nego prisutan.
                              Prva sporna tocka je bila navodna AC komponenta signala. Druga i daleko intrigantnija tocka je pitanje sto sonda mjeri u ispusnim plinovima te nacin na koji to postize.

                              Opce misljenje je da sonda direktno mjeri molekularni kisik u ispusnim plinovima. Postoji vise vrsta i podvrsta sensora koji mjere sadrzaj kisika.
                              Ale944 je naveo sensor koji se koristi u pecima ili dimnjacima. Vjerujem da su to razliciti primjerci.
                              Jedan od tih je sensor koji se koristi u testerima ispusnih plinova. Kad se tester ugrije cita 21% kisika u atmosferskom zraku.
                              Rekli smo da cemo se pozabaviti semantikom; dali L. sonda u ispusnoj cijevi cita 21% kisika dok motor ne radi?

                              Comment

                              • ale944
                                CBC Senator XXL
                                • 20.03.2006
                                • 1457
                                • Beograd

                                #75
                                Ale944 je naveo sensor koji se koristi u pecima ili dimnjacima. Vjerujem da su to razliciti primjerci.
                                Naveo sam ovaj tip senzora zato sto je najslicniji O2 senzoru koji se koristi u automobilskoj tehnici - cirkonijumski senzori.

                                takodje, postoje i drugi nacini merenja O2, npr. instrument na paramagnetnom principu, koji je veoma precizan, ali za razliku od cirkonijumskih sondi, on zahteva prethodno kondicioniranje gasa - filtriranje i susenje (izdvajanje vlage), jer je zasnovan na magnetnom dejstvu kiseonika na "klatno" unutar instrumenta, a kako i vlaga ima slicno dejstvo, mora se izdvojiti da ne bi doslo do cross reference.



                                Rekli smo da cemo se pozabaviti semantikom; dali L. sonda u ispusnoj cijevi cita 21% kisika dok motor ne radi?
                                pa ako je sonda u radnom rezimu (zagrejana) i auspuh dovoljno dugo izlozen atmosferi da se ispuni vazduhom onda ce citati 21 ? tj. davace 0volti
                                http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                                Comment

                                Working...
                                X