Xantia 2.0 HDI se gushi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Xantia 2.0 HDI se gushi

    (Nadam se da sam pogodio podforum )

    Citajuci ovaj forum dodjoh do zakljucka da ovde ima dosta experata po pitanju svih mogucih i nemogucih problema, pa reko' da iznesem svoj problem pred iste.

    Dakle, radi se o Xantia-i 2.0 HDI iz 2001.

    Po kupovini (krajem 2004.) auto se ponasao kao sto bi i trebalo - sve je funkcionisalo besprekorno. Medjutim, vremenom je do izrazaja poceo da dolazi sledeci fenomen:
    prilikom voznje ispod 3500 obrtaja, blagim pritiskanjem papucice gasa auto ubrzava relativno normalno, ali ako se gas pritisne preko polovine ili 'do daske', auto se gushi sve dok ne stigne do nekih 3000 - 3500 obrtaja. Kad 'probije' tu magichnu barjeru, motor kao da se probudi i auto povuce punom snagom.

    Interesantna cinjenica je da to 'probijanje barjere' mogu da izazovem tako sto dok drzim pun gas pritisnem kvacilo na sekund - dva koliko je potrebno da motor predje preko 3500 obrtaja i zatim kad pustim kvacilo motor vuce dobro iako je recimo na 2000 ili 2500 obrtaja. Naravno, to dobro stanje motora potraje samo do sledeceg spustanja broja obrtaja.

    Potrosnja je ostala izuzetno mala kao sto je bila i od pocetka.
    Ulje i svi filteri (vazduh, ulje, gorivo) se redovno menjaju.
    Vozim iskljucivo na evro-dizelu.

    Ono sto sam sam zakljucio iz svega ovoga jeste da motor ustvari i dalje ima dovoljno snage, ali da ga nesto sprecava da tu snagu isporuci.

    Razliciti majstori su mi bukvalno nagadjali o razlicitim razlozima za takvo ponasanje motora, te mi nisu ulili dovoljno poverenja.

    Ima li neko ovde neki konkretan predlog sta od delova i/ili sistema treba proveriti/zameniti?

    Hvala unapred.
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #2
    Pre svega, predstavljanje u odgovarajucoj sekciji, molim

    Sta moze da bude? Zacepljen EGR (povrat izduvnih gasova - moze da prouzrokuje crkavanje katalizatora na HDI motorima), ako imas FAP filter mozda je zaceplje, filter za gorivo (mada ne verujem...)...

    Ne znam koji je motor u pitanju, jaci ili slabiji, ali ako je verzija sa varijabilnom geometrijom turbine moguce da i sama turbina zeza odnosno da radi samo faza za vise obrtaje, lici mi najvise na ovo.
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • astrafan
      CBC Senator
      • 08.05.2005
      • 221
      • BG - PA

      #3
      Isti problemi kao kod Peugeot-a 406 2.0 HDi 110ks, covek skinuo katalizatore i sad sve ok........ ne znam mozda je kod tebe nesto druga ali ipak ih pogledaj.......
      .. just fun, nothin more..

      Comment

      • 206
        Admin od ispočetka :)
        • 09.12.2004
        • 9548
        • Beograd
        • 206

        #4
        Skini crevo EGR-a, ako je zacepljeno najverovatnije je katalizator dobrano zacepljen, vrlo moguce ovo sto kaze astrafan.
        The difference between men and boys is the price of their toys

        Comment


        • #5
          Xantia ima 110KS tako da bi trebalo da je to 'jaci' model.
          Da li ima varijabilnu geometriju turbine ili ne, to ne znam, ali ako svi HDI-evi od 110KS imaju istu onda je to to.

          Negde sam procitao da je to isti onaj motor koji se ugradjuje u Peugeot 406 2.0 HDI 110KS.

          OK, ako sam pravilno skapirao sad treba da utvrdim da li je problem turbina ili katalizator.
          EGR ne znam sta je i ne znam kako da nadjem to crevo, ali cu dati sve od sebe. Recimo, mogao bih da skinem zastitnu plastiku sa motora i da fotografisem isti, okacim negde fotke pa da mi kazete na kojoj se fotki gde vidi to crevo. Ili da mi ovako 'napamet' objasnite iz cega bi trebalo da izlazi i u cemu da se zavrsava.
          Originally posted by 206
          Skini crevo EGR-a, ako je zacepljeno najverovatnije je katalizator dobrano zacepljen, vrlo moguce ovo sto kaze astrafan.
          Kako da proverim (kad ga budem nasao) da li je zacepljeno?
          Ako jeste, kako ga odcepiti? Moze li se sam katalizator naknadno srediti/odcepiti ili se mora menjati/ukloniti?
          Koje su posledice uklanjanja katalizatora sa motora? Da li ce to smetati nekom drugom sistemu?

          Ako je u pitanju turbina, da li je moguce da je samo dihtung ili je obavezno nesto komplikovanije?

          Comment

          • astrafan
            CBC Senator
            • 08.05.2005
            • 221
            • BG - PA

            #6
            lako, otkaci auspuh pre katalizatora, provozaj pa vidi......
            .. just fun, nothin more..

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #7
              EGR- exhaust gas recirculation (ventil) valve.
              uredjaj koji povezuje usisnu i izduvnu granu i vrsi vracanje dela izduvnih gasova na dosagorevanje shodno trenutnim potrebama motora prema ekologiji a komandovan od strane glavnog kompjutera koji opet putem mnogoborjnih senzora prati budno proces sagorevanja i cistocu izduvnih gasova koji napustaju auspuf.

              obicno je sa elektricnom ili pneumatskom komandom, cilindricnog oblika duzine jedno 5cm i precnika jedno 3cm (nesto vise ili manje zavisno od auta- protoka gasova), metalni.


              moze da se zapusi ostacima nesagorelih materija koje se tranformisu, u recimo koks, u talog.

              katalizator se ne cisti, baca se.
              kao kada crkne sijalica, kupi se novi a stari u smece.

              da, katalizator je deo sistema upravljanja radom motora i kao takav nije bez razloga ugradjen vec u fabrici.

              ako je auto euro 3 ili novijeg standarda onda i ne moze da radi (ispravno, prakticki) bez katalizatora i obe lambda sonde.

              sastavni deo redovnog odrzavanja vozila.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • 206
                Admin od ispočetka :)
                • 09.12.2004
                • 9548
                • Beograd
                • 206

                #8
                Kao sto rece Brick, posebno na HDI-jevima PSA (Peugeot i Citroen, jedan te isti motor), katalizator je jako bitna stavka i izbacivanje nije bas jednostavno, odnosno auto nece raditi kako treba bez njega.

                EGR bi trebao da se nalazi u gornjem desnom uglu glave motora, malo zabacen pozadi, cilindricnog oblika. Trebalo bi da ga lociras, skines, pogledas ispod, ako je rupa koja dovodi gasove zacepljena (maltene se desavalo da je komplet zacepljena, znaci nikakav protok). Takodje, blizu EGR-a, dakle sa strane ili ispod, obicno se nalazi izlaz sa bloka sa kojeg ide pancirno, metalno crevo nazad u usisnu granu. Ako je ovo crevo zacepljeno nagomilanom cadji, velika je sansa da je i sam EGR zacepljen. Ako vec ne mozes da nadjes nista od ovoga, slikaj pa postavi sliku da vidimo gde je sta.
                The difference between men and boys is the price of their toys

                Comment


                • #9
                  To za skidanje katalizatora sam video u jednom od odgovora pa sam zbog toga pomislio da je to jedno od resenja. Naravno, odmah sam postavio pitanje da li to povlaci i nezeljene posledice.

                  Dakle, otvorih haubu i ispod plasticne maske nadjoh milion creva. To nije bilo tako na mojoj staroj Ladi Rivi 1300
                  Posto nisam imao ni teoretske sanse da se snadjem u tom izobilju svega i svacega, napravih nekoliko fotki u nadi da ce mi neko na njima zaokruziti taj famozni EGR.





                  Comment

                  • dfast
                    CBC Senator XXL
                    • 26.05.2005
                    • 1302
                    • Hoofddorp NL /Bgd

                    #10
                    Jos samo jedna sitnica, air mass flow senzor zna da pravi takve probleme. Nisi napisao koliko je auto presao. Pumpa za fuel rail takodje zna da pravi probleme na oko 120-150000km.

                    Comment

                    • dieselman
                      CBC Senator XXL
                      • 14.11.2005
                      • 833
                      • tt

                      #11
                      E,promasio si fotke.Probaj da snimis nekako spoj usisne i izduvne grane,ovako su bas lepe i velike slike,ali pogresne...

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by dieselman
                        E,promasio si fotke.Probaj da snimis nekako spoj usisne i izduvne grane,ovako su bas lepe i velike slike,ali pogresne...
                        uh... znao sam da cu nesto da zeznem

                        ok, potrudicu se ponovo

                        Comment

                        • panto
                          CBC Veteran
                          • 04.11.2007
                          • 148
                          • ljubic

                          #13
                          Originally posted by tnt
                          Originally posted by dieselman
                          E,promasio si fotke.Probaj da snimis nekako spoj usisne i izduvne grane,ovako su bas lepe i velike slike,ali pogresne...
                          uh... znao sam da cu nesto da zeznem

                          ok, potrudicu se ponovo
                          ''Načinil' ga Striko?'' Imam identičan problem, pa se nadovezujem na ovu diskusiju, ma da nisam neki optimista, s' obzirom na datum poslednje poruke. Dakle radi se o istom vozilu (Xantia 2.0 HDI, 11o KS). Napominjem da sam malo eksperimentisao sa EGR - ventilima (ima ih dva),posto su mi oni najlakse dostupni. Naime, prvo sam nabavio druge (polovne ali ispravne), zamenio oba, ali se ništa nije promenilo -bačene pare. Onda sam zamenio mesto onim plastičnim crevcima na prvom ventilu i -gle čuda-motor potpuno normalno radi . Ostaje pitanje šta sam ja to ustvari ''premostio''? i da li je to štetno za motor?.

                          Comment

                          • panto
                            CBC Veteran
                            • 04.11.2007
                            • 148
                            • ljubic

                            #14
                            Ovo izgleda niko ne čita , no ajd' da dodam i kilometražu pošto može biti od značaja. Xantia je prešla 168000km., ako je verovati onome što piše.

                            Comment

                            • bax76
                              CBC Senator XXL
                              • 07.11.2006
                              • 605
                              • BG

                              #15
                              Moj burazer je imao taj motor, vozio ga 300k km. I jedini problem koji je cesto imao je riknjavanje protokomera, koje je povlacilo pad pervormansi i gusenje....

                              Comment

                              Working...
                              X