(Nadam se da sam pogodio podforum
)
Citajuci ovaj forum dodjoh do zakljucka da ovde ima dosta experata po pitanju svih mogucih i nemogucih problema, pa reko' da iznesem svoj problem pred iste.
Dakle, radi se o Xantia-i 2.0 HDI iz 2001.
Po kupovini (krajem 2004.) auto se ponasao kao sto bi i trebalo - sve je funkcionisalo besprekorno. Medjutim, vremenom je do izrazaja poceo da dolazi sledeci fenomen:
prilikom voznje ispod 3500 obrtaja, blagim pritiskanjem papucice gasa auto ubrzava relativno normalno, ali ako se gas pritisne preko polovine ili 'do daske', auto se gushi sve dok ne stigne do nekih 3000 - 3500 obrtaja. Kad 'probije' tu magichnu barjeru, motor kao da se probudi i auto povuce punom snagom.
Interesantna cinjenica je da to 'probijanje barjere' mogu da izazovem tako sto dok drzim pun gas pritisnem kvacilo na sekund - dva koliko je potrebno da motor predje preko 3500 obrtaja i zatim kad pustim kvacilo motor vuce dobro iako je recimo na 2000 ili 2500 obrtaja. Naravno, to dobro stanje motora potraje samo do sledeceg spustanja broja obrtaja.
Potrosnja je ostala izuzetno mala kao sto je bila i od pocetka.
Ulje i svi filteri (vazduh, ulje, gorivo) se redovno menjaju.
Vozim iskljucivo na evro-dizelu.
Ono sto sam sam zakljucio iz svega ovoga jeste da motor ustvari i dalje ima dovoljno snage, ali da ga nesto sprecava da tu snagu isporuci.
Razliciti majstori su mi bukvalno nagadjali o razlicitim razlozima za takvo ponasanje motora, te mi nisu ulili dovoljno poverenja.
Ima li neko ovde neki konkretan predlog sta od delova i/ili sistema treba proveriti/zameniti?
Hvala unapred.

Citajuci ovaj forum dodjoh do zakljucka da ovde ima dosta experata po pitanju svih mogucih i nemogucih problema, pa reko' da iznesem svoj problem pred iste.

Dakle, radi se o Xantia-i 2.0 HDI iz 2001.
Po kupovini (krajem 2004.) auto se ponasao kao sto bi i trebalo - sve je funkcionisalo besprekorno. Medjutim, vremenom je do izrazaja poceo da dolazi sledeci fenomen:
prilikom voznje ispod 3500 obrtaja, blagim pritiskanjem papucice gasa auto ubrzava relativno normalno, ali ako se gas pritisne preko polovine ili 'do daske', auto se gushi sve dok ne stigne do nekih 3000 - 3500 obrtaja. Kad 'probije' tu magichnu barjeru, motor kao da se probudi i auto povuce punom snagom.
Interesantna cinjenica je da to 'probijanje barjere' mogu da izazovem tako sto dok drzim pun gas pritisnem kvacilo na sekund - dva koliko je potrebno da motor predje preko 3500 obrtaja i zatim kad pustim kvacilo motor vuce dobro iako je recimo na 2000 ili 2500 obrtaja. Naravno, to dobro stanje motora potraje samo do sledeceg spustanja broja obrtaja.
Potrosnja je ostala izuzetno mala kao sto je bila i od pocetka.
Ulje i svi filteri (vazduh, ulje, gorivo) se redovno menjaju.
Vozim iskljucivo na evro-dizelu.
Ono sto sam sam zakljucio iz svega ovoga jeste da motor ustvari i dalje ima dovoljno snage, ali da ga nesto sprecava da tu snagu isporuci.
Razliciti majstori su mi bukvalno nagadjali o razlicitim razlozima za takvo ponasanje motora, te mi nisu ulili dovoljno poverenja.
Ima li neko ovde neki konkretan predlog sta od delova i/ili sistema treba proveriti/zameniti?
Hvala unapred.
Comment