Protokomer

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sloba_NS
    CBC Član
    • 10.12.2005
    • 76
    • Novi Sad - Centar
    • Alfa 147 Selespeed P

    Protokomer

    Imam Ford Escort VI `96, 1,6 16 V Zetec 90KS.

    Pri naglim ubrzanjima, jednako kroz prve tri brzine-sa papucicom gasa na dasci, desava se da auto u prvih par obrtaja skoci, onda nastupa relativno duga pauza u kojoj kao da je izgubio obrtni moment i na kraju, pred samu blokadu ponovo skoci i kao da eksplodira od snage!? (vuce-ne vuce-ponovo vuce i tako kroz svaku brzinu)

    Majstor ga je u ovlascenom servisu stavio na komp. i ocitao da lambda ne radi kako treba.
    Promenio sam lambdu, ali slika o ubrzanjima se nije popravila..!?

    Zatim sam, nevezano za pricu o lambdi i losim ubrzanjima, iskljucio (zaobisao) protokomer ispred kog se nalazi K&N pecurka i auto je krenuo kao nikada do sada-linearno i mnogo, mnogo bolje!!

    Da li mogu i koliko bezbedno (po motor) da vozim bez protokomera?
  • Nenad
    CBC Senator XXL
    • 06.01.2005
    • 1364
    • BBgd/Mow

    #2
    Motor ce raditi u rezimu kada ECU ubacuje mnogo vise goriva kao meru sigurnosti od samodetonacije. Ovo je zato sto ECU nema podatak od MAF-a (PMV) koliko vazduha ulazi-da bi mogla tacno da odredi kolicinu goriva koju treba da ubrizga.

    Posledice ovoga su: mrtva lambda,mrtav katalizator, povecana potrosnja goriva, naslage nesagorelg goriva (visak benzina hladi komoru u cilindru) ce dovesti do karbonizacije na ventilima i zidovima cilindra.

    Sve ovo pojedinacno ili zajedno je skuplje ili mnogo skuplje nego nov MAF.
    Boost or bust...

    Comment

    • Sloba_NS
      CBC Član
      • 10.12.2005
      • 76
      • Novi Sad - Centar
      • Alfa 147 Selespeed P

      #3
      Originally posted by Nenad
      Posledice ovoga su: mrtva lambda,mrtav katalizator, povecana potrosnja goriva, naslage nesagorelg goriva (visak benzina hladi komoru u cilindru) ce dovesti do karbonizacije na ventilima i zidovima cilindra.

      Sve ovo pojedinacno ili zajedno je skuplje ili mnogo skuplje nego nov MAF.
      Lamda je vec mrtva, tj stavljena je nova, katalizator odavno izvadjen i na mesto njega stavljena samo cev 50 mm. Nisam tacno merio potrosnju, ali mislim da nije povecana, cak sta vise, cini mi se da i manje trosi kada ga vozim lagano...

      Vratimo se na dijagnostiku problema. Vise puta sam po forumima detaljno objasnio problem ili kvar na svom autu, pitao zasto mi auto tako lose ide i dobijao odgovore tipa, koliko para nameravam da potrosim, Ford je los auto (za tuning) itd.
      Dakle, da li je sad problem u losem ili pokvarenom protokomeru ili MAF-u ako vam je tako "strucnije" ili je po sredi` nesto drugo?

      Comment

      • Nenad
        CBC Senator XXL
        • 06.01.2005
        • 1364
        • BBgd/Mow

        #4
        Ako je auto posao bolje nego sa MAF-om to znaci 99% da je on bio problem. Resenje problema nije skidanje jednog od vitalnijih delova automobila nego popravka (recimo operes mu "vrucu" zicu slabim rastvorom alkohola) ili zamena.
        Da trosi manje nije moguce zato sto ECU radi u rezimu havarije.

        Nisam siguran o cemu pricas kada pominjes tjuning.
        Boost or bust...

        Comment

        • Sloba_NS
          CBC Član
          • 10.12.2005
          • 76
          • Novi Sad - Centar
          • Alfa 147 Selespeed P

          #5
          Originally posted by Nenad
          (recimo operes mu "vrucu" zicu slabim rastvorom alkohola)
          Danas sam popricao o tome sa drugom (mash. ing), koji se u slobodno vreme bavi bas mehanikom... Ni on ne zna na sta mislis i sta podrazumevas pod tim "oprati vrucu zicu"!?

          Ako bi mogao da pojasnis taj proces..._

          Comment

          • Nenad
            CBC Senator XXL
            • 06.01.2005
            • 1364
            • BBgd/Mow

            #6


            Find the best digital marketing agencies in the World. We connect businesses like yours with the world’s most elite digital marketing agencies. Our platform is meticulously designed to match you with the perfect partner, helping you drive growth, generate leads, and scale your business to new heights.
            Boost or bust...

            Comment

            • Sloba_NS
              CBC Član
              • 10.12.2005
              • 76
              • Novi Sad - Centar
              • Alfa 147 Selespeed P

              #7
              Sad je sasvim jasno...

              Hvala ti!

              Comment

              • Sloba_NS
                CBC Član
                • 10.12.2005
                • 76
                • Novi Sad - Centar
                • Alfa 147 Selespeed P

                #8
                Mislim da je preporuka o ciscenju MAF-a odolicna ideja. Hvala ti.
                Ima logike, ne samo zbog samog citanja protoka vazduha nego i kod daljeg procesa odredjivanja utroska goriva! A evo zasto je moguce da mi po iskljucivanju MAF-a mozda cak i manje trosi nego kada je ukljucen isti, onako prljav.

                Dok je i kada je prljava vruca zica, mnogo vise vazduha mora da prodje da bi je ohladilo, time je ECU nateran da gura i vise goriva i eto ti velike potrosnje!

                Comment

                • Sloba_NS
                  CBC Član
                  • 10.12.2005
                  • 76
                  • Novi Sad - Centar
                  • Alfa 147 Selespeed P

                  #9
                  Procitao sam i druge dve preporuke, samo sto oni spominju prvo sredstvo za ciscenje karburatora, zatim kocnica, pa na drugom linku strogo zabranjuju ta sredsdstva i predlazu sredstva za ciscenje el. kontakta i na kraju, tj. na pocetku, ti predlazes blagi rastvor alkohola...!?

                  Sta da upotrebi?

                  Moze li WD-40?

                  Comment

                  • Valent Vudriga
                    CBC Senator XXL
                    • 02.04.2005
                    • 2778
                    • USA

                    #10
                    Moze li WD-40?
                    Ne.

                    Comment

                    • ale944
                      CBC Senator XXL
                      • 20.03.2006
                      • 1457
                      • Beograd

                      #11
                      Originally posted by Sloba_NS
                      Dok je i kada je prljava vruca zica, mnogo vise vazduha mora da prodje da bi je ohladilo, time je ECU nateran da gura i vise goriva i eto ti velike potrosnje!
                      ecu u tom slucaju cita manju kolicinu vazduha i shodno tome daje manje goriva. vazduha prolazi onoliko koliko motor vuce, a ne "koliko mora da bi ohladilo zicu"
                      http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                      Comment

                      • Nenad
                        CBC Senator XXL
                        • 06.01.2005
                        • 1364
                        • BBgd/Mow

                        #12
                        Izopropil alkohol ili sredstvo za ciscenje elektro kontakata.
                        ale944 ti je pravilno odgovorio
                        Boost or bust...

                        Comment

                        • Sloba_NS
                          CBC Član
                          • 10.12.2005
                          • 76
                          • Novi Sad - Centar
                          • Alfa 147 Selespeed P

                          #13
                          Posao uspesno odradjen. Efekat je vidljiv i auto ide znato "linearnije"!

                          Comment

                          • civi
                            CBC Senator XXL
                            • 26.07.2005
                            • 1492
                            • Pozarevac

                            #14
                            Gde se nalazi protokomer na bravu 1.6 16v?Mislim da imam slican problem
                            Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
                            - Kako to misliš, kočim?

                            Comment

                            • alt+64
                              CBC Senator XXL
                              • 27.02.2006
                              • 571
                              • bgd

                              #15

                              Comment

                              Working...
                              X