problem sa paljenjem hladnog motora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • problem sa paljenjem hladnog motora

    Molim za pomoc! opel X16XEL motor sistem multec-s.
    Pri prvom paljenju hladnog motora trokira i menja obrtaje oko 5 sekundi dok se kazaljka obrtomera ne ustali na 1500RPM i onda normalno spusta obrtaje na ler gas.
    Ako se motor iskljuci pre nego sto se zagreje i ponovo upali onda sve radi normalno i odmah podigne obrtaje na 1500.
    Izgleda da se problem javio mojom krivicom jer sam u autodati nasao uputstvo za testiranje nekih senzora
    1)senzor temperature rashladne tecnosti(otpor) 2)RPM senzor(otpor) i 3)DIS modul (napon i otpori na primarnom konektoru).
    Kod testiranja napona na konektoru DIS modula kontakt u bravi je bio ukljucen,valjda to nije izazvalo neki problem sa ECU?Jer kad sam sve vratio na mesto i upalio auto-neprijatno iznenadjenje.
    Svi konektori provereno stoje na svom mestu.Motor ler gasa je ociscen u servisu i nije do njega.Engine check lampica se NE pali.
  • Valent Vudriga
    CBC Senator XXL
    • 02.04.2005
    • 2778
    • USA

    #2
    Dali si raspojavao i spajao uticnice dok je kontakt bio ukljucen, ili si samo mjerio napon s vanjske strane? Mozda da probas reset PCM-a te da ga vozis malo da sistem nauci nove vrijednosti.

    Comment


    • #3
      morao sam skidati uticnice...moguce da je ostao kontakt ukljucen kad sam vracao ali nisam siguran.probao sam sa skidanjem kleme sa akumulatora i voznjom ali nije se nista popravilo...

      Comment

      • Valent Vudriga
        CBC Senator XXL
        • 02.04.2005
        • 2778
        • USA

        #4
        Skini kablove s baterije, spoji + i -- trakom ili zicom i ostavi tako preko noci.
        Sljedeci dan kad upalis ugrij motor malo, upali sve potrosace, smotaj volan do kraja i ostavi tako minut ili dva. Zatim se provozaj malo pa probaj ponovo.
        Tesko je reci dali si ti prouzrocio problem ili se pojavio iz nekog drugog razloga. Koliko je vremena-kilometara proslo od ciscenja ler ventila?

        Comment


        • #5
          Nije pomoglo ler ventil je ciscen pre mesec dana...kada se pokrene hladan motor on izgleda odmah spusti na idle ~800RPM skonta da se gusi digne na 1500 onda opet spusti na idle pa opet podigne na 1500 i tako ostane dok se ne ugreje.Svaki put se identicno desava.Mislim da od kada je to pocelo i na dodavanje gasa motor reaguje otezano

          Comment

          • Valent Vudriga
            CBC Senator XXL
            • 02.04.2005
            • 2778
            • USA

            #6
            Nadji kanticu start spreja i provjeri "fals zrak". Ako je OK bit ce red prikopcati scanner i provjeriti codes & serial data.

            Comment

            • Valent Vudriga
              CBC Senator XXL
              • 02.04.2005
              • 2778
              • USA

              #7
              Koje godiste je Opel? Navedi sve podatke.

              Comment


              • #8
                astra-F '97.
                1.6 16V (X16XEL)

                Comment

                • Valent Vudriga
                  CBC Senator XXL
                  • 02.04.2005
                  • 2778
                  • USA

                  #9
                  MAF ili MAP sensor? Koju vrstu IAC ventila ima i gdje se isti nalazi na usisu? Na dnu, sa strane ili na vrhu. Dali postoji mogucnost da je ventil unisten prevelikom kolicinom tekucine za ciscenje? To se zna desiti ako se primjenjuje kemikalija u aerosol flasici u prevelikim dozama; jednostavno prodre u navojnice i nagrize izolaciju.
                  Posto nemas mjerne instrumente, jedina opcija ti je da probas neki drugi ventil.

                  Comment


                  • #10
                    MAP...
                    IAC ventil je po autodati konusni stepper motor

                    spoljnim delom to odgovara onome sto ja vidim ,i montiran je vertikalno (sa strane) usisnog kanala kod leptira...
                    Da li je moguce da je IAC ventil nekako izgubio svoju inicijalnu poziciju (ako to uopste postoji )zbog skidanja CTS senzora dok je kontakt bio ukljucen?

                    Comment

                    • Valent Vudriga
                      CBC Senator XXL
                      • 02.04.2005
                      • 2778
                      • USA

                      #11
                      OK, klasicni GM sistem. To nije Bosch sistem.Trebala bi postojati procedura po kojoj se stela osnovna pozicija. Svi americki modeli je imaju. Ja nemam literaturu za Opela. Potrazi kod vas.

                      Comment


                      • #12
                        Tvoj odgovor mi daje neku nadu da nisam spalio ECU Ja naravno nisam serviser tako da cu proceduru prepustiti servisu uz pogodno spakovanu pricu(clueless)...I dok se ovo ne resi drzim se podalje od prakse

                        Comment

                        Working...
                        X