BMW boschov modul paljenja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vuletj
    CBC Član
    • 24.06.2005
    • 16
    • Ada,Vojvodina

    BMW boschov modul paljenja

    Za BMW ovaj modul je crkao,pa je drug stavio od Stojadina.
    Ali dali neko zna u tom BOSCH 0227100025 se nalazi jedan tranzistor sa oznakom 001,kuciste je T03,i rekli su mi da je to darlington tranzistor,ali neznaju koji je.
    Zato molim vas oni koji znate da mi kazete koji je to tranzistor-sesirdzija sa kucistem T03 da bi ga zamenuli a da u BMW-u ipak radi njegov modul a ne od stojadina,inace ni ovaj ne radi tako lose.
    Hvala
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #2
    mislim da dzabe trazis tranzistor.
    jako tesko je i inace naci darlington tranzistor snage visokonaponski sa zastitnom diodom.
    oni za TV namene su previse spori, najpriblizniji bi mozda bili iz BUZ serije.

    svojevremeno kada sam pravio sistem paljenja, koristio sam tranzistor oznake 1015 sa Bosch logotipom na sebi, isto TO 3 kuciste ali debeli pinovi baze i emitora koji je posedovao zastitnu diodu (emiter-kolektor) NPN tipa.

    koliko se sada prisecam platio sam ga oko 80 dem ondasnjih ali nisam imao izbora.
    danas, ne bih ponovio isti recept i potrazio bih gotov modul.

    daleko je vise BMWa u opticaju a time i na otpadima nego sto kod nas postoji ponuda takvih retkih tranzistora.

    cak i ne znam gde bi ga trebalo potraziti (ako nisi probao mozda BG elektronik ima ili znaju nesto vise).

    preko puta Tasmajdanskog parka u BGD, imaju i svoj sajt. (google ce pomoci).

    slazem se da modul od Stojadina (identican Golfovom, Pasat i slicni) nije odgovarajuci i daje manju energiju varnice od originalnog BMWovog.

    mozda nije naodmet i piupitati u BMW prodavnicama, ili eventualno naruciti u servisu pa sacekati isporuku.

    nazalost mislim da je trazenje tranzistora bez oznake "igla u plastu sena" pozicija.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #3
      http://www.elstock.dk/findvare.php?&typ ... perpage=20

      0227100025

      Toliko staro da je pitanje i sa otpadima
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA

        #4
        Pretpostavljam da je 323 u pitanju, cena aftermarket dela je 85? ovde kod mene.

        Bosch ih neradi vishe niti ih ima na asortimenu, ovaj je adekvatna zamena za gore navedeni broj.
        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • dranix
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 3079
          • Antwerpen/Belgium
          • Saab 9-3

          #5
          Uh,
          BUZ ili BUK serije su c-mos tranzistori sa ugradjenom zastitom. Imaju jako mali otpor u ukljucenom stanju i dovoljnu brzinu za paljenje ali su obicno za male napone. To znaci da imaju i jako malu disipaciju pri opterecenju koje vlada u paljenju (7-8 ampera). Ko je vican elektronici moze veoma lako da napravi Darlington spoj (pojacanje spoja preko 1000) od dva tranzistora od kojih je onaj veci recimo 2N3773, 3772, 3771 (ovim redom) a manji bilo koji iz BC serije ako je NPN tip. Naravno sa jednom obicnom diodom 1N4002 do 7 (najbolje 7 = 1000 v) kao zastitom od povratne indukcije. Svi pomenuti tranzistori (delovi) su jako nabavljivi i veoma povolje cene i to ne samo u poredjenju sa cenom modula.
          BMW isto kao i vecina drugih automobila nema volsebno "jaku" iskru na kontu velike struje primara. Znaci da ne treba ocekivati ni 10 ampera ni u ludilu.
          Ako je prekidac visokonaponski onda je situacija malo drugacija a struja daleko manja. Ne verujem da moze da prelazi 2 ampera. Takvih trazistora takodje ima u prodaji.
          Treba tacno znati sta prekida (struja - napon) i da li je N ili P tip kao i brzinu a manje je vazno da li je c-mos ili bipolarni. To je zastarela tehnika i sada ima da se kupi mnogo vise komponenata (jos kvalitetnijih) nego nekada.
          Znate li ime tranzistora iz Stojadinovog modula? Zasto ne uzmete taj tranzistor i ugradite u BMW modul? Cisto sumnjam da ima neke razlike u kvalitetu modula, ali ajde. Neka bude da je nemacko uvek bolje.

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            koliko ja znam nemacki (Bos) kvalitet je losiji od onoga sto je radio Rudi Cajavec iz BL koji se ugradjivao u Stojadina.

            ako me secanje ne vara Stojadin koristi klasicni modul, dok BMW koristi EZK paljenje visoke energije varnice odnosno struja primara bobine se penje i do 15A a bobina je niskoomska posebnog tipa.

            takav sistem imaju Porse, Volvo i jos neki iz tog doba.

            Bosovi moduli -izlazni stepeni- koje sam vidjao do sada su bili zaliveni, zatvoreni tako da ako moze da taj konkretni otvori ni popravka zamenom tranzistora mozda nije problematicna.

            a zasto je crkao modul, korodirao spoj sa sasijom vozila pa se termicki pregrejao ?
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • dranix
              CBC Senator XXL
              • 04.10.2004
              • 3079
              • Antwerpen/Belgium
              • Saab 9-3

              #7
              Tako isto su crkavale busilice nekada ciji su moduli za regulaciju brzine bili zaliveni a trijaci (ili tiristori, kako gde) sa "levim" oznakama (kad nemas tabele ekvivalenata). Ipak je moglo da se stavi bilo sta dovoljne snage i naravno da se ponovo zalije makar i silikonskim kitom. Za crkavanje takvih regulacija kao i elektronike u autu su uglavnom krivi vlasnici jer ne obracaju paznju ni na sta dok ide. Kod busilica nalegnu kao sivonje sa tupom burgijom a smanje brzinu kad se inace trijak najvise greje i eto. Nije on na hladnjaku pa da moze da vuce maksimalnu struju pola sata. Ne retko se tako spali i rotor. Verovatno su zato cekic i kugla izmisljeni pre elektricnog alata. Za "jake" momke.

              Comment

              Working...
              X