Auto se gasi pri vecem opterecenju

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • acapn
    CBC Član
    • 20.04.2005
    • 86
    • Paracin

    Auto se gasi pri vecem opterecenju

    Dakle pri vecem opterecenju ili kad vozim polako ukljuci se ventilator i ugasi se auto. Znaci samo odjednom obrtomer padne na nulu iako se auto krece i u brzini je. Posle toga nema sanse da upalim jer ne baca varnicu uopste. ili upalim nekako, obrtaljka krece da skace kao luda, padne na nulu odjednom i ugasi se. Provalio sam da se to desava samo kad malo podigne temperaturu tj kad krene da ukljucuje ventilator. Onda sacekam malo da se ohladi i upalim bez problema. Kad ne vozim polako tj kad ne dize temperaturu i ukljucuje ventilator auto se ponasa normalno, ne gasi se.

    Znaci problem je do paljenja samo ne znam sta bi moglo da bude. Svecice su ok, kablovi takodje (skoro su novi). Auto je Fiat 131, ima elektronsko paljenje.
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2
    Probaj da proveriš sve spojeve gde imaš masu na motoru ili karoseriji...
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • acapn
      CBC Član
      • 20.04.2005
      • 86
      • Paracin

      #3
      Masa je prikacena i na motor i na karoseriju, proverio sam, kontakt je dobar, nema korozije i sl. i srafovi su dobro zategnuti

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #4
        Mislio sam na one manje, za svetla, instrument tablu itd... ako ih ima a ima... Ove debele se odmah primete jer teško pokreće motor.
        Isto tako ovo može biti komutator kad se ugreje i optereti ili bobina...
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • Zloca
          CBC Senator XXL
          • 21.12.2005
          • 510
          • Novi Sad
          • Astra bertone turbo

          #5
          Meni se na mazdi mx-3 desavalo slicno: kad vozim polako nece, ali cim dam malo jaci gas da predje 3000 obrtaja i zadrzim par sekundi on se ugasi k`o na kljuc, usred voznje. Onda nece da upali, samo vergla, a posle 5-6 minuta upali i tera dalje, ali samo ako ne prelazim 3000 obrtaja. Problem je bio razvodnik, ali kod ove mazde je sve u kompletu (komutator, bobina) pa hoce da crkne od pregrevanja...
          MESTO ZA VASU REKLAMU!

          Za samo 1000 din mesecno! :-)

          Comment

          • acapn
            CBC Član
            • 20.04.2005
            • 86
            • Paracin

            #6
            Postoji li neki nacin da proverim komutator i bobinu da li su ispravni ili je nacin kupiti novi, pa zameniti
            A kakve veze ima masa za svetla, tablu itd sa sistemom za paljenje ? I ako pocupam sve buksne auto bi trebalo da radi valjda ?

            Inace skinuo sam razvodnu kapu, ona 4 metalna dela (ne znam kako se zovu) ulivena u kapu na koje razvodna ruka baca varnicu su udubljena oprilike 0,5 mm. Da li je mnogo i moze li to da pravi problem. Gledao sam i da li ima lufta u razvodnoj ruci i vrlo je mali, skoro da ga nema.

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #7
              Paljenje ventilatora može izazvati pad napona ako je neka masa loša. Ona debela masa koju si proverio neide takva na kontakt bravu recimo, ide tanja koja je negde oko kontakt brave. isto važi i za ostalo... U tom smislu ima veze masa. Ako je loša negde će se struja provući preko nekog potrošača a to ovde može biti i ventilator.
              ne znam samo ukazujem na ono jednostavno za proveriti...
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                na kontakt bravu ne ide nikakva masa,ni debela ni tanka.
                samo +12V se prekida.

                iz simptoma proveri koroziju u tabli sa osiguracima na samim kontaktima table. pretpostavljam da se radi o starom tipu cilindricnih osiguraca koji imaju tipicno takve kvarove.

                dalje, proveri da nije kojim slucajem glavni napojni vod ventilatora povezan preko kontakt brave.
                Fiat je imao obicaj da velike potrosace (tipa farova, grejaca stakla, ventilatora i slicno) vezuje kroz kontakt bravu sto je konstukciona mana.

                resenje za popravku fabrickog sistema je da postavis relej direktno na akubateriju kroz koji prolazi jaka struja a da sa kontakt brave samo uzimas pobudu slabe struje.

                time se razdvajaju potrosaci i prestaje opterecenje glavnog voda i same kontakt brave a potrosaci dobijaju veci napon i rade sa vecim efektom.

                da ti je losa masa, bila bi manja struja u pitanju i time manji efekat na rad motora.

                sam obrtomer ima 2 mogucnosti zasto prestane da pokazuje, ili je napajanje sa kontakt brave u autu ( i ugasi se motor istovremeno) i to kontakta 15, ili nema impulsa sa bobine i to sa kontakta 1. (tada motor normalno radi a obrtomer ne, ako je kvar samo na obrtomeru).


                posto je 131 u pitanju a to znaci 70te godine ili pocetak 80tih, veoma visoke sanse dajem da je ventilator vezan fabricki pogresno direktno na kontakt bravu. jedna od poznatih Fiatovih specijalnosti tog doba.

                ako jeste, ne bi bilo lose da se i glavni farovi prevezu takodje preko releja da rade, cime se sprecava kvar one rucice levo od volana za svetla (sto je takodje tipicna Fiatova konstrukciona mana,mislim na sistem svetla).

                to je ujedno i trajno resenje, kvar se vise nikada nece ponoviti kada se rastereti kontakt brava jakih struja.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • acapn
                  CBC Član
                  • 20.04.2005
                  • 86
                  • Paracin

                  #9
                  Brick hvala na iscrpnom odgovoru, no idemo redom.
                  Mislim da ventilator ne ide preko kontakt brave jer i kad nema kontakta ventilator radi. Imam i naknadno ugradjen relej za kratko svetlo, fabricki je ugradjen za dugo.

                  Obrtomer stane da pokazuje i motor se gasi upravo kao da sam oduzeo kontakt u bravi. Kad se tako ugasi rade mi svi ostali potrosaci - svetla, ventilator u kabini, ventilator hladnjaka itd.

                  Inace skoro mi je elektricar rasturao tablu sa osiguracima i cistio kontakte (barem mi je tako rekao), jer mi je bilo slabo kratko svetlo , posle tog zahvata svetlo je ok.

                  Najinteresantnije od svega je da se gasenje desava SAMO kad auto podigne temperaturu dovoljno da ukljuci ventilator. Znaci upali se ventilator, tad negde se ugasi auto, ventilator odradi svoje i ja posle toga 5-10 minuta ne mogu da ga upalim dok se malo ne ohladi.
                  Evo vec par dana vozim krace relacije po gradu i par duzih na otvorenom i sve je u redu, ne gasi se... Mozda i nema veze sa ukljucivanjem ventilatora, a ima veze sa vecom temperaturom motora (ako 90 C moze tako da se nazove, termoprekidac ukljucuje na 90, a iskljucuje oko 85C)

                  Comment

                  • Dora
                    Nadzornik!!!
                    • 24.10.2004
                    • 17451
                    • Novi Sad
                    • FIAT

                    #10
                    Originally posted by brick
                    na kontakt bravu ne ide nikakva masa,ni debela ni tanka.
                    samo +12V se prekida.
                    Pa jasno da nema minusa na kontakt bravi, rekao sam okolo nje. Ne ide masa za svaku sijalicu do akumulaotra, ide negde tu okolo na šasiju, isto tako i za druge uredjaje.
                    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                    https.autogas.rs

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #11
                      Mozda i nema veze sa ukljucivanjem ventilatora, a ima veze sa vecom temperaturom motora (ako 90 C moze tako da se nazove, termoprekidac ukljucuje na 90, a iskljucuje oko 85C
                      ok, da bi razgranicio poreklo smetnje iskljuci ventilator, buksnu na njemu, privremeno i vozi tako neko vreme. da bi bio bezbedan kada se zagreje normalno motor, priblizno, zaustavi se i ostavi ga da radi na leru u mestu.

                      pocece da mu raste temperatura vrlo lagano, nemas brige da ce se pregrejati, i prati ponasanje.
                      ako se ponovo ugasi i bez ventilatora problem je negde drugde, ako se ne ugasi nemoj da ga gasis provozaj lagano jedno 3-4 minuta (ne duze) i prati kazaljku temperature.

                      zastavi, ne gasi motor i ponovo povezi ventilator, onu buksnu, i sacekaj.
                      za 30-60 sekundi videces da li ce se ugasiti motor sam od sebe ponovo.

                      ako da, definitivno je nesto sa tim sturjnim krugom ventilatora i to mora detaljno da se pretrese svaki spoj, kontakt vizuelno i pozeljno dodatno instrumentom.

                      najteze je dijagnosticirati pravo mesto i uzrok kvara, kasnije popravka ce biti i brza i jednostavna sta god da je.

                      ako je nedavno dirana tabla sa osiguracima sumnjiva je, proveri je.

                      mada po pravilu bobina ide direktno na kontakt bravu zbog bezbednosti a ne preko osiguraca.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      Working...
                      X