TPS problem
"Na tvom mestu bih proverio sledece stvari: kao prvo proveri da nemash negde "vacuum leak", odnosno da ti motor ne u****va "falsh" vazduh. Znachi, proveri sve spojeve i creva na usisnoj grani, zaptivanje na kutiji filtera za vazduh i slichno. Problem uglavnom zna da bude banalne prirode, a ovakva kontrola "koshta" najmanje, pa za pochetak proveri to. Ukoliko budesh siguran da motor ne prima "falsh" vazduh odnekud, onda je sledeca stvar koja "mi se javlja" TPS (Throttle Position Sensor) ventil, ondosno ventil koji prati polozhaj leptira gasa i o istom "obaveshtava" ECU. Na osnovu te info dobijene od TPS senzora, ECU regulishe paljenje i kolichinu ubrizganog goriva. Naravno, za info koja sugerishe da je leptir vishe otvoren, ECU delimichno i shodno informaciji povecava kolichinu ubriganog goriva, i obrnuto. Problem sa visokim lerom mozhe da bude prouzrokovan pogreshnom informacijom od strane TPS ventila/senzora koji je mozhda "zaglavljen", odnosno zaprljan i sa oslabljenom sposobnoshcu pravovremene reakcije (radi se o obichnom potenciomeru, koji zna da "zabrljavi", kao i svaki senzor, kad se zaprlja od silnih depozita i prljavshtine). Znachi, nakon provere "falsh" vazduha proveri i TPS senzor, ali i kontakte u njegovom lezhishtu. Detaljno ga ochisti (na isti nachin kao i ICV ventil, ali BEZ shpricanja WD40 na kraju), kao i njegove kontakte i "gnezdo", verujem da ce se stvari popraviti i problem ishcheznuti. "
poslao sam pitanje na forum oko slicnog problema ali kod Fieste JJA, 1.3i Endura-E 1996;(niko ne odgovara); ja sam zamenio prvii IACV na ~75000km, medjutim nedugo posle toga poceo sam da primecujem najpre na uzbrdicama da pri saltanju u visi stepen prenos motor dize okretaje, a sada to osecam cim motor postigne temperaturu (iskljuci saugh); bio sam na nekoliko mesta ali izgleda da je problem u TPS -u, medjutim u ovlascenom servisu (lokacija Skopje) je tester za TPS u defektu;ocistili su mi dizne na masini VIC, ocistili su i MAF senzor i posle mi zatrazili da menjam uberlauf i jedno crevo izmedju uberlaufa i usisne grane koje je bilo puklo upravo majstoru na probnoj voznji, ali to je tamo bilo vraski skupo, pa sam uberlauf sam ocistio a crevo zamenio; sledece sto nameravam je da kupim iz Grcke jeftiniji novi TPS i da probam s njim, u nasem ovlastenom servisu je preskup a i nisu sigurni da je to, kod njih bi kompletan popravak kostao ko svetog Petra kajgana + TPS od 72 eu;
mislim da uradim i probu, kad se jos malo dignu spoljne temperature, da ugradim neispravni - rezervni IACV koji mi je nastelovan na srednju vrednost, da otstekam kabel za IACV i da vidim kako ce motor da radi sa fiksnim polozajem IACVa??
Inace injection body kod Forda nema nikakav zavrtanj za regulaciju, bar ja nisam video; TPS je hermetican, unutrasnje ciscenje na kliznim kontaktima verovatno nije predvidjeno ??(kad kupim novi stari cu otvoriti)
cudi me da se niko ne javlja, a poznato je da Fiesta ima problem i sa TPS-om, moze biti da ljudi odlaze u ovlasceni servis i ne pitaju sto kosta ili cak sumnjam otkace neke kablove neprimetno i prodaju auto leti kada su manje temp. promene..
"Na tvom mestu bih proverio sledece stvari: kao prvo proveri da nemash negde "vacuum leak", odnosno da ti motor ne u****va "falsh" vazduh. Znachi, proveri sve spojeve i creva na usisnoj grani, zaptivanje na kutiji filtera za vazduh i slichno. Problem uglavnom zna da bude banalne prirode, a ovakva kontrola "koshta" najmanje, pa za pochetak proveri to. Ukoliko budesh siguran da motor ne prima "falsh" vazduh odnekud, onda je sledeca stvar koja "mi se javlja" TPS (Throttle Position Sensor) ventil, ondosno ventil koji prati polozhaj leptira gasa i o istom "obaveshtava" ECU. Na osnovu te info dobijene od TPS senzora, ECU regulishe paljenje i kolichinu ubrizganog goriva. Naravno, za info koja sugerishe da je leptir vishe otvoren, ECU delimichno i shodno informaciji povecava kolichinu ubriganog goriva, i obrnuto. Problem sa visokim lerom mozhe da bude prouzrokovan pogreshnom informacijom od strane TPS ventila/senzora koji je mozhda "zaglavljen", odnosno zaprljan i sa oslabljenom sposobnoshcu pravovremene reakcije (radi se o obichnom potenciomeru, koji zna da "zabrljavi", kao i svaki senzor, kad se zaprlja od silnih depozita i prljavshtine). Znachi, nakon provere "falsh" vazduha proveri i TPS senzor, ali i kontakte u njegovom lezhishtu. Detaljno ga ochisti (na isti nachin kao i ICV ventil, ali BEZ shpricanja WD40 na kraju), kao i njegove kontakte i "gnezdo", verujem da ce se stvari popraviti i problem ishcheznuti. "
poslao sam pitanje na forum oko slicnog problema ali kod Fieste JJA, 1.3i Endura-E 1996;(niko ne odgovara); ja sam zamenio prvii IACV na ~75000km, medjutim nedugo posle toga poceo sam da primecujem najpre na uzbrdicama da pri saltanju u visi stepen prenos motor dize okretaje, a sada to osecam cim motor postigne temperaturu (iskljuci saugh); bio sam na nekoliko mesta ali izgleda da je problem u TPS -u, medjutim u ovlascenom servisu (lokacija Skopje) je tester za TPS u defektu;ocistili su mi dizne na masini VIC, ocistili su i MAF senzor i posle mi zatrazili da menjam uberlauf i jedno crevo izmedju uberlaufa i usisne grane koje je bilo puklo upravo majstoru na probnoj voznji, ali to je tamo bilo vraski skupo, pa sam uberlauf sam ocistio a crevo zamenio; sledece sto nameravam je da kupim iz Grcke jeftiniji novi TPS i da probam s njim, u nasem ovlastenom servisu je preskup a i nisu sigurni da je to, kod njih bi kompletan popravak kostao ko svetog Petra kajgana + TPS od 72 eu;
mislim da uradim i probu, kad se jos malo dignu spoljne temperature, da ugradim neispravni - rezervni IACV koji mi je nastelovan na srednju vrednost, da otstekam kabel za IACV i da vidim kako ce motor da radi sa fiksnim polozajem IACVa??
Inace injection body kod Forda nema nikakav zavrtanj za regulaciju, bar ja nisam video; TPS je hermetican, unutrasnje ciscenje na kliznim kontaktima verovatno nije predvidjeno ??(kad kupim novi stari cu otvoriti)
cudi me da se niko ne javlja, a poznato je da Fiesta ima problem i sa TPS-om, moze biti da ljudi odlaze u ovlasceni servis i ne pitaju sto kosta ili cak sumnjam otkace neke kablove neprimetno i prodaju auto leti kada su manje temp. promene..
Comment