Pozdrav svima,
Imam jedan problem, pa se nadam da ćete moći da pomognete.
O čemu se radi:
Otac je pre par meseci kupio Mazdu Demio (naslednik Mazde 121, a direktni prethodnik Mazde 2), proizvodnje decembar 1998. godine, 1.324 kubika, 53KW, prešao 165.000 km. Ugradio je plin i radila je bez problema (sistem Landirenzo). Kako zupčasti kaiš nije menjan odavno, rešio je da ga zameni, što je uradio automehaničar, pri čemu je zamenjen i termostat jer pri hladnom vremenu motor nije dostizao radnu temperaturu na otvorenom putu. Pri zameni termostata morao je buti isključen konektor sa razvodnika kako bi se omogućio pristup. Razvodnik paljenja nije skidan i struja ? akumulator nije isključivan.
Tada nastaju problemi! Auto nikako da upali!
Zbog čega? Mehaničar koji mu je ugrađivao plin, je nestručno ogolio nekoliko kablova koji vode ka razvodniku paljenja (ukupno ih je sedam), a zatim ih NIJE izolovao kako treba!? Umesto toga ih je samo delimično izolovao (jedan izolovan, a nakon toga je ceo snop provodnika izolovan izolir-trakom!!).
Auto se već više od dva meseca nalazi kod majstora koji se bavi autoelektrikom (jedan od boljih u Kragujevcu gde i živimo), koji je ustanovio da je došlo do nagorevanja instalacije u komutatoru. Kako se komutator za ovaj tip vozila ne prodaje posebno, nabavljen je novi razvodnik iz Nemačke.
Inače razvodnik je kompaktan (u njemu se nalazi visokonaponski kalem, komutator i ostalo). Tip razvodnika je T2T60572, B5B4. Razvodnik je stigao juče, i ? opet ništa!
Kada se da kontakt, auto odradi dijagnostiku, vergla, odrade brizgači, pumpa i ostalo ali ne dobija se varnica na razvodniku!
Ukoliko se isključi akumulator, pri davanju prvog kontakta uključuje se icrvena signalna sijalica sa siluetom atomobila i ključem, gori par sekundi i onda se ugasi.
Šta dalje? Dali neko ima ideju u čemu bi mogao da bude problem? Računar u automobilu, imobilajzer...?
Najbliži servis je u Beogradu, a mi smo u Kragujevcu, pa bih želeo da to ostane poslednja mogućnost. Problem je i u tome što je priključak za dijagnostiku na ovom autu nestandardan, pa ne mogu ovde da je odrade.
Izvinjavam se na ovako opširnom postu.
Unapred zahvalan,
Peđa Trajković
Imam jedan problem, pa se nadam da ćete moći da pomognete.
O čemu se radi:
Otac je pre par meseci kupio Mazdu Demio (naslednik Mazde 121, a direktni prethodnik Mazde 2), proizvodnje decembar 1998. godine, 1.324 kubika, 53KW, prešao 165.000 km. Ugradio je plin i radila je bez problema (sistem Landirenzo). Kako zupčasti kaiš nije menjan odavno, rešio je da ga zameni, što je uradio automehaničar, pri čemu je zamenjen i termostat jer pri hladnom vremenu motor nije dostizao radnu temperaturu na otvorenom putu. Pri zameni termostata morao je buti isključen konektor sa razvodnika kako bi se omogućio pristup. Razvodnik paljenja nije skidan i struja ? akumulator nije isključivan.
Tada nastaju problemi! Auto nikako da upali!
Zbog čega? Mehaničar koji mu je ugrađivao plin, je nestručno ogolio nekoliko kablova koji vode ka razvodniku paljenja (ukupno ih je sedam), a zatim ih NIJE izolovao kako treba!? Umesto toga ih je samo delimično izolovao (jedan izolovan, a nakon toga je ceo snop provodnika izolovan izolir-trakom!!).
Auto se već više od dva meseca nalazi kod majstora koji se bavi autoelektrikom (jedan od boljih u Kragujevcu gde i živimo), koji je ustanovio da je došlo do nagorevanja instalacije u komutatoru. Kako se komutator za ovaj tip vozila ne prodaje posebno, nabavljen je novi razvodnik iz Nemačke.
Inače razvodnik je kompaktan (u njemu se nalazi visokonaponski kalem, komutator i ostalo). Tip razvodnika je T2T60572, B5B4. Razvodnik je stigao juče, i ? opet ništa!
Kada se da kontakt, auto odradi dijagnostiku, vergla, odrade brizgači, pumpa i ostalo ali ne dobija se varnica na razvodniku!
Ukoliko se isključi akumulator, pri davanju prvog kontakta uključuje se icrvena signalna sijalica sa siluetom atomobila i ključem, gori par sekundi i onda se ugasi.
Šta dalje? Dali neko ima ideju u čemu bi mogao da bude problem? Računar u automobilu, imobilajzer...?
Najbliži servis je u Beogradu, a mi smo u Kragujevcu, pa bih želeo da to ostane poslednja mogućnost. Problem je i u tome što je priključak za dijagnostiku na ovom autu nestandardan, pa ne mogu ovde da je odrade.
Izvinjavam se na ovako opširnom postu.
Unapred zahvalan,
Peđa Trajković
Comment