Nema varnice na razvodniku

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • trajce
    CBC Član
    • 19.05.2006
    • 35
    • Kragujevac

    Nema varnice na razvodniku

    Pozdrav svima,

    Imam jedan problem, pa se nadam da ćete moći da pomognete.
    O čemu se radi:
    Otac je pre par meseci kupio Mazdu Demio (naslednik Mazde 121, a direktni prethodnik Mazde 2), proizvodnje decembar 1998. godine, 1.324 kubika, 53KW, prešao 165.000 km. Ugradio je plin i radila je bez problema (sistem Landirenzo). Kako zupčasti kaiš nije menjan odavno, rešio je da ga zameni, što je uradio automehaničar, pri čemu je zamenjen i termostat jer pri hladnom vremenu motor nije dostizao radnu temperaturu na otvorenom putu. Pri zameni termostata morao je buti isključen konektor sa razvodnika kako bi se omogućio pristup. Razvodnik paljenja nije skidan i struja ? akumulator nije isključivan.

    Tada nastaju problemi! Auto nikako da upali!
    Zbog čega? Mehaničar koji mu je ugrađivao plin, je nestručno ogolio nekoliko kablova koji vode ka razvodniku paljenja (ukupno ih je sedam), a zatim ih NIJE izolovao kako treba!? Umesto toga ih je samo delimično izolovao (jedan izolovan, a nakon toga je ceo snop provodnika izolovan izolir-trakom!!).
    Auto se već više od dva meseca nalazi kod majstora koji se bavi autoelektrikom (jedan od boljih u Kragujevcu gde i živimo), koji je ustanovio da je došlo do nagorevanja instalacije u komutatoru. Kako se komutator za ovaj tip vozila ne prodaje posebno, nabavljen je novi razvodnik iz Nemačke.
    Inače razvodnik je kompaktan (u njemu se nalazi visokonaponski kalem, komutator i ostalo). Tip razvodnika je T2T60572, B5B4. Razvodnik je stigao juče, i ? opet ništa!
    Kada se da kontakt, auto odradi dijagnostiku, vergla, odrade brizgači, pumpa i ostalo ali ne dobija se varnica na razvodniku!
    Ukoliko se isključi akumulator, pri davanju prvog kontakta uključuje se icrvena signalna sijalica sa siluetom atomobila i ključem, gori par sekundi i onda se ugasi.
    Šta dalje? Dali neko ima ideju u čemu bi mogao da bude problem? Računar u automobilu, imobilajzer...?
    Najbliži servis je u Beogradu, a mi smo u Kragujevcu, pa bih želeo da to ostane poslednja mogućnost. Problem je i u tome što je priključak za dijagnostiku na ovom autu nestandardan, pa ne mogu ovde da je odrade.

    Izvinjavam se na ovako opširnom postu.

    Unapred zahvalan,
    Peđa Trajković
  • trajce
    CBC Član
    • 19.05.2006
    • 35
    • Kragujevac

    #2
    Još jedno pitanje - dali je moguće prilagoditi konektor priključka za dijagnostiku na novi standardni priključak?

    Comment

    • 206
      Admin od ispočetka :)
      • 09.12.2004
      • 9548
      • Beograd
      • 206

      #3
      Bice da je imobilajzer.
      The difference between men and boys is the price of their toys

      Comment

      • trajce
        CBC Član
        • 19.05.2006
        • 35
        • Kragujevac

        #4
        U smislu - imobilajzer je odradio svoj posao ili je imobilajzer pokvaren?
        Pretpostavljam ovo prvo! Kako to rešiti?

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          #5
          U smisli da je odradio posao, i da ga treba resetovati.

          Kompjuterska dijagnostika.
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            sam konektor nije problem, on se zaobidje i ne mora uopste da se koristi.
            izvor signala su zice koje dolaze do konektora, one se povezu serijskom vezom na COM port...
            ko se bavi telekomunikacijama lako ce to odraditi, ispitati, aktivirati.

            mozes i sam da zamenis konektor za bilo koji tip koji ti odgovara, signali koj teku kroz zice se nece time promeniti.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • trajce
              CBC Član
              • 19.05.2006
              • 35
              • Kragujevac

              #7
              Ukoliko je tako - onda bi to trebalo da pomogne dosta! Za sada moram da jurim neki Mazdin servis u Beogradu. Inače i ovde u Kragujevcu ima dobrih autoelektričara.

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                imas 3 signala komunikacije-
                Transmit data (TxD)
                Receive data (RxD)
                Ground.

                napravis DTE-DCE uksteni kabl,
                na 25pinskom konektoru to su pinovi 2->3
                3->2
                i 7->7

                na 9pinskom su 2,3 i 5 pinovi.

                ali cudi me da nema serviser auta vec gotov kabl za tvoj konektor, nisi ti valjda prvi koji je dosao u servis na pregled/stelovanje.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • trajce
                  CBC Član
                  • 19.05.2006
                  • 35
                  • Kragujevac

                  #9
                  Molim te Brick, ako možeš da objasniš konkretno šta znači ova oznaka 2->3, i da li postoji neka kokretna šema za izmenu šeme sa 25 na 9 pinski konektor na internetu.
                  Izvni za ovako prosta pitanja.

                  Comment

                  • Boki Ar
                    CBC Senator XXL
                    • 11.11.2004
                    • 2827
                    • Aranđelovac
                    • Vektra

                    #10
                    BRICK ali cudi me da nema serviser auta vec gotov kabl za tvoj konektor, nisi ti valjda prvi koji je dosao u servis na pregled/stelovanje. Idea
                    Cenim da majstor nema priključak za konektor u autu, mogao bi da koristi UNIVERZALNI kabal "na bockanje"...


                    Da li taj model mazde ima ovakav dijagnostički utikač?

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #11
                      2->3 znaci da povezes pin 2 sa strane A i pin 3 sa B strane komunikacionog kanala.

                      Rx data povezes na Tx data, sa jedne strane saljes a na drugoj primas signal.

                      naveo sam ti potrebne pinove a i na netu imas na milione mesta raspored pinova.

                      konkretno prelaza sa 25 na 9 je 2->2 3->3 i 7->5

                      mozes i da kupis gotov u maltene svakoj radnji (barem ovde).

                      sami konektori na vozilu nisu mnogo bitni, signal se uzme (pokupi) sa same zice pre konektora a dalje moze(s) po zelji koji god tip konektora hoces da koristis.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • trajce
                        CBC Član
                        • 19.05.2006
                        • 35
                        • Kragujevac

                        #12
                        @Dr.Boca
                        Priključak je ovaj (nažalos, slika je malo lošijeg kvaliteta).

                        Comment

                        • Boki Ar
                          CBC Senator XXL
                          • 11.11.2004
                          • 2827
                          • Aranđelovac
                          • Vektra

                          #13
                          Ok, to je taj, gore je shematski prikazan..
                          Vidiš, "TEN" je motorni menadžment.




                          Pozzzz
                          BP
                          *******

                          Comment

                          • pivarac
                            CBC Član
                            • 14.05.2006
                            • 40
                            • Kragujevac

                            #14
                            Nisam siguran da sam razumeo najbolje dali majstor kod koga ti je auto nema diagnosticki uredjaj sa kojim bi mogao da uradi dijagnozu ili samo nema kabl za tvoj auto?Ako je od neke pomoci ja imam TEXU koja podrzava mazde i konkretno mazdu demio 1.3 16v kat(a kabl nije nikakav problem)posto sam i ja iz KG-a
                            OPEL Corsa 1.0 12v

                            Comment

                            • Boki Ar
                              CBC Senator XXL
                              • 11.11.2004
                              • 2827
                              • Aranđelovac
                              • Vektra

                              #15
                              Originally posted by pivarac
                              ,a kabl nije nikakav problem ,posto sam i ja iz KG-a
                              @ komšija, znači, ovi kablovi "uspevaju" u KG-u...
                              Ovo je bilo jače od mene..

                              Trajče, javi šta si uradio...

                              Comment

                              Working...
                              X