blokada?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • glogi
    CBC Veteran
    • 13.12.2004
    • 115
    • Novi Sad

    #31
    Hehehe Boost lud si!Evo jos jedna fora okrenes prskalice za soferku desnu u desnu stranu,levu u luvu,pa kad stanes pored nekoga sa otvorenim prozorom (mada i kad je zatvoren a ti poprskas svejedno se ljudi iscimaju) al jos ako taj u kolima pored izbacio lakat kroz prozor........

    Comment

    • glogi
      CBC Veteran
      • 13.12.2004
      • 115
      • Novi Sad

      #32
      Boost,da li kod vas tamo ima neki znak raspoznavanja po tablicama da si stranac i odakle si?
      U Rusiji je do prosle godine bilo:
      ruske tablice bele boje, dva slova pa tri broja pa jedno slovo,pa u posebnom kvadratu ruska zastava i sifra regiona.
      a za strance su bile zute boje,za diplomate crvene(za njih su i ostale),a onda umesto tamo neka ta tri broja srbi su imali broj 093,hrvati 144,slovenci 141,bosanci koliko se secam 155 ili 151........znaci po tablicama se moglo provaliti odakle si,mada je gomila nasih bila i sa 041 (kipar,tamo je vecina firmi registrovano)

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA

        #33
        Hehehe.. ah ti rusi

        Ma nema nista , niti sme da se otkriva ichiji identitet na takav nacin.

        tris slova pa tri cifre , jedina tablica koja je legalna (samo registrovani Taxi imaju svoje da bi musterija znala da neuzima Taxi na crno )

        Vidis da su u BiH tablice izmenjane Svedskim modelom, da se nebi znalo geografsko podrucje odakle je vlasnik (Carl Bildt ideja) .. cak su i madjari uzeli isti metod.
        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • glogi
          CBC Veteran
          • 13.12.2004
          • 115
          • Novi Sad

          #34
          btw,kad si spomenuo taxi u Svedskoj,znas,znate koko u moskvi fukcionise taxi?
          Izadjes na ulicu i izbacis ruku,odmah i se nagomila nekoliko "obicnih vozaca" pa se cenkas za koliko ces da te voze a staju skoro svakakvi automobili od dedica sa ladam-volgama-moskvicima iz doba posle drugog svetskog rata pa do necijih vozaca sa bmw peticama-sedmicama,vim,slonovima,raznim dzipovima,samo sto ova druga grupa naplati par puta vise,al sve ima svoju cenu,a kod dedicaje uglanom odvezete gde treba pa na pitanje koliko sam duzan odgovori "koliko vam nije zao" ,naravno postoji izmedju njih i sredina,a i postoji i "pravi" taxi koji mozes naruciti,ali oni su najjjjjjskuplji i malo ko se vozi sa njima

          Comment

          • Black Knight
            CBC Senator XXL
            • 13.10.2004
            • 2020
            • Novi Beograd, kicblo

            #35
            ha ha ha boost dobra fora...
            Injection is good,but I'd rather be blown!

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #36
              sta ciniti kad je sad svaki dizel sa turbinom(aj SDI,al to neide,to ja bas pravo penzionerski),
              samo nemoj da se ljutis, nema razloga

              taj SDI je tipican dizel i to vrlo snazan za svoju kubikazu.
              on je za poredjenje sa istim takvim tipicnim benzincem od 1900 kubika.

              e sad, dizeli sa turbinom su relativno sveze uvedeni i oni jesu bitno bolji.
              ja sam posedovao dizela i znam i prednosti i mane

              do skora nije bilo popularno stavljati turbinu u benzince jer je zbog potrebnog kvalitetnog materijala i kvaliteta samog motora to u prevodu znacilo puno para da bi turbo benzinac radio kako treba.

              u medjuvremenu su i ulja napredovala, i same turbine a narocito menadzment motora pa je danas turbo benzinac uobicajena ponuda u gronjoj cenovnoj klasi.
              recimo Volvo je imao u prodaji turbo benzinac PRE nego sto je VW napravio prvi turbo dizel i taj se masovno prodavao u SAD (i kostao solidne pare).

              danas vec i srednja klasa najnormalnije ima turbo benzince u ponudi a sa GM/Opel/Saab/Fiat ce uskoro i niza klasa dobiti i trubo benzince.
              daihatsu je jos pre 15 godina imao u gradkosj klasi i trubo dizel i turbo benzinca, danas je avangardano to uradio Smart koji ima turbo benzinca u ponudi kao osnovni model.

              samo je pitanje vremena kada ce masovna proizvodnja i pad cena dozvoliti turbo na beniznu i u ekono klasi tipa Juga, Pola, Punta i slicne kategorije malih auta.

              tehnika nije problem ali profit i pouzdanost jesu, barem meni tako lici.

              fora je danas sto se turbo dizeli prodaju ko alva i na njima se ostvaruje ekstra profit jer su i ekstra skupi a sto je marketing smisleno napravio da budu u modi. i danasnji dizeli zaista jesu dobri samo je nezgodna strana nabijanja konja to sto se prilicno smanjio radni vek motora i naorcito pouzdanost sa uvodjenjem lelektornike.

              nekadasnji dizeli su bili nezaustavljivi sve dok ima dovoda goriva, u bilo kojim uslovima i pod vodom i u prasini, bilo gde. danas malo stucne lelektornika i kraj balade-slepovanje na skupi servis.

              ima dizel svoje i drazi i mane
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • glogi
                CBC Veteran
                • 13.12.2004
                • 115
                • Novi Sad

                #37
                Cuj brick sto bih se ljutio?
                Samo mi reci koja je kibikaza kod SDI?
                A to sto kazes "svaki dizel ima svoje drazi i mane"-u potpunosti si u pravu,sta se odnosi skoro za svaki serijski automobil,uvek ce se naci neka,barem sitna mana
                A za ostali text u potpunosti se slazem?

                A koji je razlog relativne popularnosti dizela u evropi?Jeste da je i kod njih benzin skuplji nego kod nas ali su im i prihodi znatno veci,a oni opet teraju dizele?Jedino sto rusi ne "konzumiraju" dizelase,em im je benzin dzabe (98-ica nekih 30 din),em su im temperature znatno nize

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #38
                  Samo mi reci koja je kibikaza kod SDI?
                  1896 kubika, znaci isto kao tvoj motor sa turbinom.

                  A koji je razlog relativne popularnosti dizela u evropi?Jeste da je i kod njih benzin skuplji nego kod nas ali su im i prihodi znatno veci,a oni opet teraju dizele?
                  intezivna marketinska kampanja proizvodjaca (na dizelima se mnogo vise zaradjuje narocito kroz servisiranje koje je cesce i skuplje) a dodatno i prihodi prosecnog evropljana su se u zadnjih 10tak godina bitnije smanjili u smislu kupovne moci tako da je cena dizela kao goriva itekako vazan faktor.
                  uz to dizeli vise nisu smrdljivi, tromi, prljavi, i spori u prosecnoj upotrebi pa su i time prihvatljiviji za sire slojeve kupaca.

                  dizeli su jako napredovali zadnjih 4-5 godina, cak znatnija je razlika danasnji dizel vs generacija TDI nego razlika TDI vs klasican indirektni dizel.

                  a brzina u Evropi manje vise je nebitan faktor jer su gradovi zaguseni saobracajem, propisi sve ostriji a i kada nema ogranicenja jednostavno dnevni saobracaj ne dozvoljava jurcanje ni po autoputevima. (mislim na preko 200) tako da je voznja reda 150-170 sasvim ok za vecinu a to mogu bez problema danasnji dizeli da ponude.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • maki
                    CBC Senator XXL
                    • 03.10.2004
                    • 878
                    • Budva, CG

                    #39
                    Kad ste vec kod sdi motora da se i ja ubacim ,dobro atmosferski motor,elektronska pumpa visokog pritiska,bolje ubrzanje nego isti motor sa mehanickom pumpom visokog pritiska,ostalo je sve isto, i sad sta je tu toliko specijalno kod tog motora pa je toliko popularan,1.9 (64ks), mjenjac mu je ocajan,najgori ikad napravljen,desava se da se na 50 000km "prospe" (govorim za VW jer samo oni koriste SDI oznaku) da li zbog ustede na materijalima ili nesto drugo,neznam,ali ni to nije neka velika prepreka za kupce jer je taj model bas prodavan
                    HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM

                    Comment

                    • Wiz
                      CBC Senator XXL
                      • 30.09.2004
                      • 3104
                      • Nish

                      #40
                      "jer je taj model bas prodavan"

                      pa malo trosi,pa malo marketing,pa malo stara slava

                      Comment

                      • glogi
                        CBC Veteran
                        • 13.12.2004
                        • 115
                        • Novi Sad

                        #41
                        Pa brick de je onda za poredjenje SDI sa benzincima iste kubikaze,i de je jak za tu kubikazu(ako sam te dobro shvatio sta si hteo reci),tesko je naci,benzinca 1.9 a da ima manje od 70 konja,moja neka cinjenica je da 1.6 benzinski motori se krecu vec oko 90 konja,a o 1.9 da ne govorim

                        Comment

                        • -Vedran-
                          CBC Senator XXL
                          • 03.10.2004
                          • 3255
                          • Beograd

                          #42
                          Glogi...bas tako...retko koji benzinac 1.6 ima manje od 75 ks...

                          A taj SDI 64 ks motor je po meni za penzionere...i mislim da je malo slab za karoseriju kao sto je golf IV...
                          Power of dreams !!!

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #43
                            Pa brick de je onda za poredjenje SDI sa benzincima iste kubikaze,i de je jak za tu kubikazu(
                            to jeste za poredjenje i pokazuje realan odnos kapaciteta atmosferskog dizela prema atmosferskoom benzincu istog broja cilindara i iste zapremine.
                            upravo takav je odnos poredjenja motora na dizel i benzin, dok ono poredjenje turbo dizel vs atmosferski benzin nije adekvatno.

                            sasvim jak za tu kubikazu, toliko se otprilike maximalno dobija iz atmosferskog dizela bilo kog proizvodjaca. to je negde limit dizela tog tipa (saug diesel).
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • glogi
                              CBC Veteran
                              • 13.12.2004
                              • 115
                              • Novi Sad

                              #44
                              Ok brick,shvatio sam na kakvo poredjenje mislis
                              btw,pazi evo interesantno poredjenje turbo i obicnog dizela
                              znatno manja kubikaza 1.4 TDI izvlaci 75 konja,dok spomenuti 1.9 SDI izvlaci penzionerskih 64

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                #45
                                pazi evo interesantno poredjenje turbo i obicnog dizela
                                jeste, turbina bitno menja stvari na papiru.
                                moze i ovakvo poredjenje, atmo dizel od recimo 4000 kubika moze da da oko 140 konja, isti takav sa turbinom neka je recimo 2000 kubika.

                                konja je isto na papiru ali je atmo dizel daleko mirniji u radu, mnogo ugodniji za voznju i daleko elasticniji u sirem opsegu broja obrtaja.

                                iz prakse sa VW dizelima, atmo dizel od 6 cilindarda vuce kao blesav od 700 obrtaja sve do 4600 obrtaja i pri tome je max obrtni momenat definisan pri 2800 rpm.
                                turbo dizel je mrtav do 1300-1400 rpm, nekako vuce tu do 1700-1800 rpm i tek tada ima neku upotrerbljivu snagu koja se osetu i kraj je vec na oko 3300 obrtaja kada se oseca nagli pad momenta.

                                uz to su vibacije turbo makine vrlo izrazene kao i bucan rad.

                                ono sto hocu da kazem, je da je turbina samo dobra imitacija za pravu kubikazu u smislu jeftinijeg resenja za proizvodjaca i zaista mnogo pruza ali da se i bitno gubi na elasticnosti motora u sirem opsegu i udobnosti voznje jer je turbo nekako posebno podesen na uzi radni opseg gde optiomalno radi a van tog opsega je onako, ne bas.

                                ipak, turbina je prevladala jer nudi manju potrosnju goriva, manju cenu proizvodnje a vecu cenu odrzavanja i servisiranje sto je sve jako povoljno po proizvodjaca i njegove prihode.

                                verujemd a ce slican put preci i benzinci i da ce poceti smanjivanje kubikaze kod njih u dogledno vreme.

                                a pojavice se masovno i treca vrsta, hibridi i elektro pogon a to jos nisam vozio mada neki podaci na papiru dobro zvuce dok cemo pouzdanost i trajsnost u praksi videti da li ce biti tako sjajna.
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X