Senzor bregaste

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vladan
    CBC Senator
    • 18.08.2005
    • 248
    • Vuko.ebina
    • e46 325i

    Senzor bregaste

    Auto iz potpisa, 1.9l '99.god
    U poslednje vreme Carsoft mi cesto prijavljuje gresku "135 Camshaft sensor".
    Da li da menjam senzor ili je u pitanju nesto drugo?
  • civi
    CBC Senator XXL
    • 26.07.2005
    • 1492
    • Pozarevac

    #2
    Probaj da ocistis kontakte na konektoru i vidi dali ima prekid negde, u suprotnom menjaza....
    Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
    - Kako to misliš, kočim?

    Comment

    • Vladan
      CBC Senator
      • 18.08.2005
      • 248
      • Vuko.ebina
      • e46 325i

      #3
      Probao sam sa novim senzorom ali nema nikakve promene. Inace senzor kosta oko 100 ojra pe ne bih da bacam pare bez veze.

      Comment

      • civi
        CBC Senator XXL
        • 26.07.2005
        • 1492
        • Pozarevac

        #4
        ako si probao sa novim onda je verovatno u prekidu instalacija od dzeka do kompa....
        Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
        - Kako to misliš, kočim?

        Comment

        • Vladan
          CBC Senator
          • 18.08.2005
          • 248
          • Vuko.ebina
          • e46 325i

          #5
          E al' nisam najbolje definisao problem. Meni se ne pali "check engine". Par puta sam prikljucio dijagnostiku da pokazem ortaku kako radi i samo mi je ocitao ovu gresku. Koliko je to bitno uopste ako se ni lampica ne pali? Mozda nije do tog senzora? Sta se desava kad taj senzor zeza?
          Najbolje bi bilo da nisam ni otvarao novu temu nego samo nastavio u staroj.
          Pomislio sam da je to vezano za odlozeno ubrzanje(i pucanje iz motornog prostora) pri naglom gasu koje je i dalje prisutno kod mog auta i to u velikoj meri.

          Comment

          • civi
            CBC Senator XXL
            • 26.07.2005
            • 1492
            • Pozarevac

            #6
            Tebi je senzor neispravan kao i mil lampica na kontrolnoj tabli
            Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
            - Kako to misliš, kočim?

            Comment

            • Valent Vudriga
              CBC Senator XXL
              • 02.04.2005
              • 2778
              • USA

              #7
              Dali se MIL lampica pali kad se ukljuci kontakt?

              Comment

              • overspeed
                CBC Senator XXL
                • 24.05.2005
                • 2779
                • Kosovska Mitrovica

                #8
                Tebi je senzor neispravan kao i mil lampica na kontrolnoj tabli =]
                A shta je sa detonacijama, "pucanjem" iz motornog prostora? Josh uvek slabim odzivom na dodavanje gasa, "odlozhenim ubrzavanjem", kako ranije napisa Vladan?

                Nece biti da je problem u "pomahnitaloj" elektronici, lampice na kontrolnoj tabli na BMW-u se uglavnom ne pale bez pravog razloga, ovaj auto nije proizvod italijanske auto industrije... =]

                Vladane, ti imash ozbiljan problem i te detonacije nisu nimalo naivna stvar, i nikako nije preporuchljivo voziti auto u tom stanju. Ako se secash proshli put sam ti u onoj temi napisao da sam problem izlozhio na jednom inostranom auto-forumu, i od jednog moderatora dobio sugestije da se radi o MAF senzoru (odnosno IAT [intake air temperature] senzoru, kako je tamo oznachen), shto se na kraju ispostavilo korektnim jer si tek zamenom tog senzora donekle ispravio problem. Kazhem donekle jer je ochigledno da i dalje imash problem sa "mrshavom" smeshom, i moja je pretpostavka da ti ECU i dalje radi u nekom "limp" modu, a jedan od mogucih pokazatelja za to su i te detonacije pri naglim dodavanjima gasa.

                Opet sam danas bio u dopisci sa gore pomenutim moderatorom, inache dobrim poznavaocem BMW-a i vlasnikom upravo E46-ice, i "potanko" mu izlozhio probleme koje trenutno imash na autu. Da ne prenosim njegovu prepisku na engleskom jeziku, rezimiracu ti njegovo mishljenje (ovaj pasos koji sledi je njegov copyright, samo rezimiram njegovu stav po ovom pitanju):

                Pod pretpostavkom da nemash problema sa strujnim instalacijama, signaliziranje greshke za senzor bregaste osovine je verovatno uzrokovan problemom sa lezhishtem samog senzora i elektrichnim konektorima kojih pretpostavljam da ima tri, za konkretan model. Medjutim, sam senzor ima ogranichen radni vek i nakon nekih 150-160 k km (100 k miles =]) slabije registruje "zareze" na vratilu, jer ima manju osetljivost na "Hall" efekat, jer na tom principu zapravo i radi. Za kilometrazhu u pomenutom sluchaju (pomenutih 105 k km) je malo verovatno da je sam senzor problematichan, mada pitanje ovde mozhe da bude zapravo i da li je kilometrazha na displeju zaista ona "prava". Ako je auto preshao realnih 150+ k km, onda je senzor verovatno "zreo" za zamenu, tim pre shto je to bio uchestali problem na neredovno servisiranim primercima, chiji su vlasnici takodje imali probleme sa slabim odzivom na gas, loshim lerom, povecanom potroshnjom... "Test" sa zamenom senzora sa drugog auta nije relevantan u ovom sluchaju zato shto se opet radi o automobilu chija je kilometrazha opet problematichna/nejasna. Senzor bragastog vratila nije samo bio "osetljiv" kod ovog konkretnog modela, vec i kod drugih iz serije E46, a kod Vanos modela je bio utoliko veci problem shto postoje dva takva senzora, po jedan za "usisnu" i jedan za "izduvnu" bregastu osovinu. Jedini nachin da se problem reshi je zamena senzora, njegova popravka nije moguca.

                Dakle, ovo je rezimirano ono shto sam dobio u odgovoru. Evo i slike tog senzora, kao i "snapshot" iz OEM kataloga za konkretan model:





                Znachi, deo broj 4 je ono shto tebi treba. A mislim da bi najbolje bilo da ipak svratish do nekog ovlashcenog servisa i "prezhalish" cenu detaljne dijagnostike. Vozish relativno mlad auto koji trenutno koshta poprilichno, kao neki novi automobili a klase, tako da mislim da ta investicija uopshte ne bi bila besmislena u ekonomskom smislu. Moje mishljenje, tek jedna dobronamerna sugestija. Odluchujesh samo ti...
                http://www.bmw.tv

                Comment

                • Vladan
                  CBC Senator
                  • 18.08.2005
                  • 248
                  • Vuko.ebina
                  • e46 325i

                  #9
                  @Civi & Valent, MIL je ispravan, naravno.

                  @Overspeed, hvala na iscrpnom odgovoru. Probao sam sa novim senzorom ali nije urodilo plodom. Steta sto nisi blize pa da majstorisemo zajedno uz . Provericu i kablove od senzora, mozda je stvarno neki kontakt. Interesantno je to da mi ovu gresku nije prijavljivao ranije.

                  Idem da proverim od ponedeljka koliki pritisak daje pumpa za gorivo cisto da eliminisem i ovu mogucnost. Znam da ste mi to savetovali ranije.

                  Comment

                  • dieselman
                    CBC Senator XXL
                    • 14.11.2005
                    • 833
                    • tt

                    #10
                    ...da li si kacio dijagnostiku na ukljucen ili iskljucen motor?Ne znam za BMW i Carcoft,ali na VW uvek izbaci tu gresku ako ga citas na kontaktu...

                    Comment

                    • Vladan
                      CBC Senator
                      • 18.08.2005
                      • 248
                      • Vuko.ebina
                      • e46 325i

                      #11
                      Na ukljucen motor.

                      Comment

                      • overspeed
                        CBC Senator XXL
                        • 24.05.2005
                        • 2779
                        • Kosovska Mitrovica

                        #12
                        Vladane, proveri PP.
                        http://www.bmw.tv

                        Comment

                        • Vladan
                          CBC Senator
                          • 18.08.2005
                          • 248
                          • Vuko.ebina
                          • e46 325i

                          #13
                          Evo malo svezih informacija vezanih za ovu temu. Morao sam da sacekam da se uverim da je sve u redu pa otud i tolika pauza.

                          Dakle promenio sam senzor polozaja bregaste i pri tom obrisao gresku i adaptivne vrednosti. Auto ide bolje i u potpunosti je izgubio knedlu. Posle toga vise nije palio lampice. Resen problem? Hvala svima a pogotovo Overspeed-u na ucescu.
                          Posle sam procitao na nekom forumu da su dva najveca problema na e46-ici bili senzor polozaja bregaste i protokomer.

                          E sad, pre neki dan, kad su bile one ogromne vrucine, ja parkirao u hladu i pustio klimu da se malo rashladim. Odjednom se upali MIL i auto krene da brljavi u leru. Auto radi k'o traktor. U voznji kako izbacim iz brzine pred semaforom tako padnu obrtaji, skoro da se ugasi. Kad treba da ga upalim ujutru, cesto se ugasi prvi put. Posle svakog gasenja cuje se iz motornog prostora neko pistanje kao da ispusta vazduh. Na dijagnostici izbaci 3 greske: lambda, HFM sensor i siromasnu smesu. Srecom majstor je bio na pravom mestu pa mu nije bilo tesko da identifikuje problem. Problem: membrana za vazduh (nalazi se negde u zadnjem delu motornog prostora), ne znam pravi naziv. Raspitacu se ako nekog zanima.
                          Posle zamene dela i restovanja, ler opet stabilan nema paljenja MIL-a.
                          Eto ako jos neko bude imao slican problem pa mozda ovo pomogne.

                          Comment

                          Working...
                          X