Pa i po meni, otprilike tako. Pitam jer mi nije jasno kako mapirati motor da opterecenje dobija samo od TPS-a. Kako ondarazlikuje pun gas i pola gasa???
BOSH MOTRONIK
Collapse
X
-
Originally posted by Powerpogledacu tacnu oznaku na kompijuteru a protokomer daje otpor radi kao potencometarU njega ide ulazni napon i ima i izlazni ..
Koji je opseg signala u Voltima.Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
-
Originally posted by 206Pa i po meni, otprilike tako. Pitam jer mi nije jasno kako mapirati motor da opterecenje dobija samo od TPS-a. Kako ondarazlikuje pun gas i pola gasa???To date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
Comment
-
-
Ovde se malo zamutilo :
Sa TPS dobijes informaciju koliko je gas otvoren , ta informacija je u kombinaciji sa obrtajima potrebna UZ podatke opterecenja motora, od strane bilo koje vrste jedinice koja meri masu vazduha. Da li ces imati AMM ili MAP nema veze, oba sistema uzimaju u obzir koja je temperatura vazduha na usisu radi potrebne korigacije densititeta.
Samo TPS + RPM signal mogu da rade i navode, ali ne 100%.Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
-
Originally posted by BOOSTOvde se malo zamutilo :
Sa TPS dobijes informaciju koliko je gas otvoren , ta informacija je u kombinaciji sa obrtajima potrebna UZ podatke opterecenja motora, od strane bilo koje vrste jedinice koja meri masu vazduha. Da li ces imati AMM ili MAP nema veze, oba sistema uzimaju u obzir koja je temperatura vazduha na usisu radi potrebne korigacije densititeta.
Samo TPS + RPM signal mogu da rade i navode, ali ne 100%.To date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
Comment
-
-
Pa vidi, TPS je osnovni vodilac uz pomoc RPM signala. Dakle to je bazni KERNEL.
E, sad taj se menja u zavisnosti od mase vazduga, dakle ukoliko je motor na jednim obrtajima znachi da ima konstantan RPM signal a da pozicija senzora TBa ima jedan signal za taj ugao trotela, onda nefali vise podataka za razcunanje koliko goriva i koji ugao paljenja.
Ali to je za staticki trenutak kad se gas drzi na jednoj permanentnoj poziciji i rpm je fixiran, bilo da je motor bez opterecenja bilo da je voznja na uzbrdici.
Ali, nazalost ovakvi uslovi nepostoje IRL.
Dakle uslovi voznje su dinamicke prirode te se menjaju sve vreme dok se nepostigne kratkotrajni trenutak statichke voznje.
U medjuvremenu sta se dogadja.
Npr. Motor ima promenjive obrtaje u toku ubrzanja.
TPS se postavi na jednu poziciju.
Posto RPM signal varira i da se nebi na osnovu variabla oduzimala OGROMNA komjuterska moc da izsimulira svaki prelazni segment , ubazuje se signal proporcije otvaranja injektora, koji u pozadini ima svoj kernel pariran pomocu MAP , AMM ili what so ever, te isti ulece u 3D komparator.
Sad sve postaje puno lakse i moze se racunati u REAL TIME , dok je bez 3 mape navodjenja sve bilo usporeno i bio je uvek prisutan deley zbog previse variabla.
Vise goriva pali sporije te se sad i mapa paljenja navodi i po X i p? Y kordinati, X-RPM i Y- golichina goriva.
Dakle smisao je u osnovi da se uz pomoc preodredjenih vrednosti ubachenih u kernel polja iz datog matrixa komparacijom osa najbrze moguce dodje do zeljenog podatka uz sto manje koriscenja harware kalkulacije.
Zasto li postoje ALFA procesori, i slichno, zasto se juri na sto vecu kash memoriju kod PC procesora ?? Upravo da bi "majstor" odma poneo sa sobom sav potreban alat da nema deleya tipa , zaboravio sam ovo ili ono, sachekajte sad cu ja o´ma
Jasnije?Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
-
Meni je makar jasnije malo...
Elem, razlika izmedju AMM i MAP je koja? Odnosno sta AMM radi, i koja je bolja varijanta, TPS/MAP ili TPS/AMM (koji je brzi, precizniji i primereniji u mom slucaju? - napominjem da necu imati airbox sa nadpritiskom koga bi pravio protok vazduha sa prednje strane, ide std. airbox+filter)
Comment
-
-
Heh.. pa vidi, u sustini sto se brzine tiche ista stvar, skoro.
AMM ili MAP, manje vishe ista stvar , oboje rade po kernelu , stvar je u tome da je AMM precizniji , ima bolju rezoluciju.
AMM tendira ka maljem kasnjenju signala, dok MAP zna da prebaci signal kroz puls u nagloj izmeni, na to se moroa racunati pri mapingu, mada i ako se omane nije da ce glava dole
Za razliku od MAPa , koji u sustini nema granicu operative, AMM je ima,ako signal na izlazu dohvati max sa masom vazduha koja ga hladi , dotakne takozvano dno, onda se treba znati da se u tom trenutku ECU natera da upravlja gorivo prema RPM signalu u proporciji koja je vladala za dno AMMa.
Npr. SAAB 9-5 pa na vamo imaju i MAP i AMM ali ovo je iz razloga ECO zahteva, tako da je AMM tu pri ochitavanju do jedne granice protoka, dok MAP uzima posle kad se trazi efekat motora te tada ekologija nepredstavlja primarni cilj.Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
-
Pa posto me ne interesuje ekologija, naravno, bice TPS i MAP ako ni zbog cega drugog onda zato sto imam rezervni nov MAP.
E, a gde ga nabosti? Izmedju 2 seta injektora imacu jos i vakuume za idle control (dinamicku preko stepa ili staticku putem idle screws nije bitno preterano), znaci gde nabosti MAP a da ne brlja preterano mesanjem goriva iz gornje rampe injektora i vakuuma od idle controla? Ako odem predaleko od ventila, blizu mi vakuumi za idle i sekundarna rampa goriva. Ako odem preblizu ventila, drugi set injektora i veliki pulse zbog vece blizine klipa? Ili gresim?
Comment
-
-
Comment
-
-
Vec smo prichali o tome da ce da pulsira signal previse, moguce da ti MAP crkne prebrzo
Izbusi bre 4 rupe i nabi niple u njih odozdo , 4 gumena creva spoj u jedno , stavi map i sta ti jos treba od vaccuma.. jedino za kochnice nemas dovoljno veliku rupu za protok koji je potreban da brzo odradi vaccum u servu.. no i za taj deo mozes da stavis odatle preko nepovratnog ventila za servo za kochnice.
+ samo treba da se kompletira sa vaccum pumpom.Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
-
...ako se dobro secam rekao si mi tada da mogu da koristim MAP u samo jednom TB-u jer MAP pegla pulseve kondenzatorom koji pamti samo peak-ove...mozda ja lose pamtim.
Zato sam i mislio da stavim plenum i da uradim upravo to sa busenjem nipli ali GDEEEE?Zato te i pitam, jer je TB 118mm dugacak, nema preterano prostora gde da busim niple...Znaci, mogu da busim odmah ispod (znaci ODOZDO) nipli za ler gas, ili da busim posle tih nipli, sa iste strane.
Znaci ovako nesto:
Moze?
Comment
-
-
Ili da jednostavno nakacim SVE (servo vakuum, MAP i idle) na JEDAN plenum? Mislim, sad malo preterujem...
Usput, brake servo ne trazi vakuum svaki put, vec samo posle 3-4 jaka stiska kocnice, ima mali "cache"treba li mu sad neki strasno veliki protok?
Comment
-
-
-0,3-0,4 bara za servo.
Da jesam rekao sam ti da moze sa MAP na jedan , ali sam se raspitao sa ljudima koji su to radili i kazu da MAP oladi rekativno brzo ako se auto vozi u svakodnevnoj upotrebi
Znachi broj mehanichkih operacija senzora je neverovatno multipliciran ako ide sa jednog.
Skica, kaze da MOZE
Samo nemoj da gadjas injektorom u tu malu rupicu imas jednu vecu prema ventilimaAtt mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
Comment