baro senzor atm.pritiska

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Valent Vudriga
    CBC Senator XXL
    • 02.04.2005
    • 2778
    • USA

    #16
    Ako sam dobro razumio, ti imas radionu ili radis negdje kao mehanicar / dijagnosticar. Kako bi ti pristupio tom problemu? Cemu sluzi baro sensor i na koji nacin radi?
    Evo sto ti kaze svedska cigla
    vec to ukazuje da nesto debelo nije u redu, ili sa samim senzorom ili sa elektronskom obradom signala sa senzora kasnije.
    Kako dalje?

    Comment

    • TECA
      CBC Senator XXL
      • 14.10.2007
      • 2355
      • Oz

      #17
      Da,Valent,imam svoju radionicu u malom gradicu i zbog toga sam prinudjen da radim sve i svasta od auta
      Vidi ovako,ako si pazljivo procitao temu,jasno ti je da se taj problem sa slabom vucom javlja povremeno,sto se nije ispoljilo dok sam ga ja testirao,a bilo je kasno popodne i nismo imali vremena za detaljniju pretragu.Znaci to variranje atm.pritiska je bilo sve vreme prisutno,ali se nije odrazavalo na pefor.motora.
      Moje razmisljanje resavanje problema:
      Sumnjajuci da mozda ovaj senzor pravi probleme,pitao sam musteriju da li se to desava na duzim usponima:da kaze pre neki dok se vozio uz Rudnik[planinski uspon od mozda 500 ,600m.nadmorske visine]imao je te simptome.Nije siguran da li se to desava u ravnici jer je skoro kupio auto,a na taj problem mu je ukazao i prethodni vlasnik
      Sada bih ja trebao da vozim i vozim i vozim taj auto do Rudnika[20minuta] i uzbrdo i nizbrdo sve vreme prateci sta se desava u mernim blokovima i da li ce taj senzor ili nesto drugo otici u jos vecu glupost.Moze se javiti problem sa baterijom u lap topu[1,2,3 sata],u zavisnosti kada ce se javiti simptomi kvara.[znaci pre toga da kupim adapter za auto punjac 100evra].Tek posle toga ,ako treba,bih isao na resenje kako da izolujem taj senzor a da ne menjam EKU.
      Po mom razmisljanju[znanju ili neznanju]na osnovu podataka sa baro senzora,MAFa ,natpritiska punjenja turba itd.EKU odredjuje kolicinu ubrizgavanja goriva.Na vecim nad.visinama je,valjda,vazduh redji a s tim ide i manje kiseonika i EKU treba da ubrizga manje goriva-ili ja negde gresim.A musterija kaze da tada dimi na auspuh!
      A kako radi barosenzor pojma nemam,verovatno kao i MAPsanzor.
      Pitanja sam postavljao iz razloga sto po meni ta dijagnoza i popravka uzela dosta vremena,a mozda je neko imao slican problem,pa bih stoga pricu na laksi nacin priveo kraju.

      Comment

      • Valent Vudriga
        CBC Senator XXL
        • 02.04.2005
        • 2778
        • USA

        #18
        Ocigledno znas vise nego mislis. Svi volimo kad posao glatko ide, no tako se slabo nauci. Ako simptomi nisu prisutni dok vozis onda je i dijagnoza nepouzdana. Trebas preuzeti vozilo (s punim rezervarom) i put uz brdo. Tko zna sto ce mjerni blokovi pokazati kad se simptomi pojave.
        Takodjer preporucujem da dio troska oko transformatora odmah uracunas vlasniku vozila.

        Comment

        • TECA
          CBC Senator XXL
          • 14.10.2007
          • 2355
          • Oz

          #19
          E gde bas sve preko mojih ledja da se lomi?

          Comment

          • gorky
            CBC Senator XXL
            • 08.06.2007
            • 860
            • Vojvodina,Kikinda

            #20
            na dobrom si putu,samo probaj sebi da olakšaš.ja lično nisam u praksi imao problem sa senzorom atmo-pritiska,doduše živim u ravnici (ili ma sve mi je ravno ko severni banat...)probaj ili da ga izoluješ nekako,što kaže valent, ili da probaš da smanjiš malo ili povećaš punjenje na pumpi pa da probaš pa da vidiš šta će se dešavati

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #21
              potpuno iskljuci senzor. bilo softverski ako moze, bilo fizicki konektor.

              bez informacije, ECU ce preuzeti iz svoje mape rezervnu prosecnu vrednost.
              ta vrednost ce biti stalna, konstanta.

              ako je barosenzor uzrok problema ovim ce problem nestati, i nece se vise javiti.
              bice doduse malecnih neslaganja kolicine goriva prema nadmorskoj visini, ali to mozemo da zanemarimo posto kod nas i nema bas planina.

              Rudnik je malecno brdasce, tj tako je mala nadmorska visina i tako mala promena baropritiska da je gotovo zanemarivo.

              na dizelu (koji i inace radi sa viskom vazduha) oseti se nadmorska visina kda se predje 2.500 metara onako zesce, pomalo se jedva oseti na 1700-2000 metara (recimo Kopaonik).
              tek da se kaze da se oseti promena snage motora.

              taj baro senzor treba da koriguje voznju na vecim nadmorskim visinama, reda 3000 m, recimo Juzna Amerika i slicno.

              posto je rec o VWu, da nije rec o americkom modelu (za severnu i juznu Ameriku) gde ima uslova za voznju na takvim visinama ?

              da se vratimo problemu, kada barosenzor postane konstantna pa makar i netacna vrednost, motor nece sam od sebe menjati dotur goriva usled tog senzora.
              goriva ce biti vise ili manje konstantno, i nece biti crnog dima.

              ne znam gde da nadjes eventualno radi probe drugi komad tog senzora.

              mozes i da probas da stavis MAP senzor, sto je u sustini isto sto i baro senzor.
              MAP pokazuje baro pritisak kada je motor iskljucen.

              recimo kod mene MAP senzor od ECU autogasa pokazuje 960 milibara u Beogradu sto znaci da je netacan (nekalibrisan iz fabrike) za nekih 4%.

              taj primerak senzora uvek pokazuje za toliko manji pritisak od realnog, pa i kada turbina radi (ja gasni ECU koristim kao boost metar, eto dodatne primene ) pokazuje tih 40tak milibara manje.


              tvoj opis ponasanja auta meni sugerise, da je problem sa doturom vazduha, i da je taj senzor na neki nacin vezan sa doturom vazduha.
              tako da 1300 milibara ima kada je zaptiven sistem a turbina radi svoj posao, i tada je sagorevanje ok i nema crnog dima, a snaga je tu.

              onda iz nekog razloga, usis postane nezaptiven, pritisak opadne na 650milibara, gorivo koje se ubrizga sada vise ne odgovara pravilnom sagorevanju, nastane crni dim jer ga ima previse a istovremeno opadne snaga.
              kao da taj barosenzor nekako prepoznaje jos nesto, kada toliko menja izmerenu vrednost ( a koja je prilicno stabilna vrednost) atmosferskog pritiska.
              zbunjujuce..


              ECU ne ume da prepoznaje zaptivenost usisnog sistem i stanje cevi i creva.

              mozda i interkuler negde pusta...

              hocu da kazem, da meni taj barosenzor ne igra neku veliku ulogu, puno auta ga uopste i nema pa bih se vise orijentisao na jos neke okolnosti u radu motora nevezano za nadmorsku visinu.

              letos sam isao sa autom na 2.100 metara nadmorske visine preko prevoja, auto nema barosenzor, i nikakvih problema oko odmeravanja kolicine goriva.
              i to benzinac koji je osetljiviji na gustinu vazduha/ precizne mesavine.

              imas li mogucnosti da iskljucis taj baro senzor ?
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • TECA
                CBC Senator XXL
                • 14.10.2007
                • 2355
                • Oz

                #22
                Brick,Tvoje razmisljsnje ima smisla ako bi pricali o MAP senzoru,1300 puni turbo,650 neko je zatvorio usis.Ovo o cemu mi pricamo daje te vrednosti nezavisno od rada motora,hocu reci da i kada izbacim na ler nista se ne menja,ostaje na 650.Tek kada stanem on ode na 1000mbara
                Da je moj auto u pitanju isao bih da se to resi na tvoj nacin,otkacivanjem senzora koje nije ni lako jer treba otvarati komp.
                Jedino ispravno i profi je kako Valent rece!
                Veceras sam zvao musteriju da se dogovorimo koji dan sledece nedelje pasat ide na put,po cemo vidimo.Rece ja da sam iskljucio EGR i kaze musterija da mu auto za sada ide dobro,ali nije isao uz vece uspone.Ma taj Egrrr,cesto pravi bas takve probleme,nije mi prvi put!
                Gorky,koliko po tvome da sibnem mg.nafte u startnom punjenju da onima sto nemaju za generalku lakse pali auto?

                Comment

                • gorky
                  CBC Senator XXL
                  • 08.06.2007
                  • 860
                  • Vojvodina,Kikinda

                  #23
                  ne moraš se opterećivati mg,ako imaš iskustva možeš punjenje lako podesiti "na uvce",što se kaže,jer nema tu univerzalnog pravila kao što sigurno znaš to zavisi od motora i konkretnog stanja motora.najsigurnije ti je da zabeležiš sadašnje stanje pa da probaš.preveliko punjenje može oštetiti motor.samo jedno pojašnjenje brick-u,baro senzor se aktivira već na visinama preko 1000m,njegov zadatak je da zaštiti turbinu,prevelik broj obrtaja turbine na jako razređenom vazduhu je može ozbiljno oštetiti

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #24
                    Ovo o cemu mi pricamo daje te vrednosti nezavisno od rada motora,hocu reci da i kada izbacim na ler nista se ne menja,ostaje na 650.Tek kada stanem on ode na 1000mbara
                    ok, jasno je da je neispravno.
                    samoje pitanje sta, sam senzor ili elektronski deo obrade.

                    ako nemas dijagnosticki alat za proveru jednog i drugog nezavisno, preostaje ti ili da zamenis nasumice ili da na neki nacin iskljucis iz jednacine goriva uticaj barosenzora. makar privremeno radi testiranja auta.

                    MAP sam pomenuo, zato sto je mozda (kazem mozda) isti senzor kao i barosenzor po tipu, pajednostavno uzmes senzor koji se zove MAP i stavis umesto barosenzora.

                    videces da li ima promena u ponasanju, tj da li sada stabilno pokazuje atmo pritisak. nije bitno da li je bas tacna pritisak, bitno je da se ne ljulja.

                    ako se popravi stanje auta na bolje, znas da je sam senzor problem a ECU korektno radi.

                    ako i dalje ljulja uz pouzdano ispravan senzor pritiska, veca je sansa da je problem u elektro delu.

                    sada da li ces imati alata, znanja, vestina, dokumentacije da sam zaronis u ECU i popravis ECU ili ces ga menjati za novi ili polovni, ili nesto trece je najmanji problem.

                    ti jos ne znas uzrok, ne znas gde je kvar u kojoj komponenti.

                    dok ne uradis prvo dijagnostiku kvara i lociras komponentu, resenje je na cekanju.

                    pod dijagnostikom ne mislim na ocitavanje kodova, vec na ceo proces dijagnoze gde su kodovi samo pomocni alati. korisni ali ne i dovoljni uslov za lociranje pokvarene komponente.

                    ja bih tako radio, ako ima brzih varijanti dijagnoze, objavi ovde metod i rezultate da se svi naucimo, i buduci citaci teme lakse rese neki njihvo buduci potencijalni problem sa tim sistemom.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • dieselman
                      CBC Senator XXL
                      • 14.11.2005
                      • 833
                      • tt

                      #25
                      ...ako nije problem,postuj ovde merenja u grupi 010 i 011 na leru,i pri 3000 obrtaja sa potpuno pritisnutom pedalom gasa...da vidimo o cemu pricas zapravo...i cime sve to meris?...pozdrav...

                      Comment

                      • TECA
                        CBC Senator XXL
                        • 14.10.2007
                        • 2355
                        • Oz

                        #26
                        Brick,namam ja znanja za igranje sa EKUom.Idem sledece nedelje na put i praticu merne blokove.
                        Dieselman,auto je kod vlasnika i cim dodje postujem merenja.Od dijagnostike imam WOW koji je mobilan i VAG COM stariju neku verziju na PC.Pitanje je na mestu a evo i zasto.Auto sam probao po mraku i nisam mogao da "snimim"kolicinu dima iza mene.E,sada ako baro senzor daje signal o nad.visini a EKU vidi da je vazduh redji gura vise goriva nebi li zadrzao istu snagu[j...s ekologiju ako ce auto na pola puta uz Mont Everest da stane],a ovamo ga neko"cipovao" i previse goriva i eto moga problema.Da li je to moguce?Sta je u mapi,koje su granicne vrednosti za ubrizgavanje u tim ekstremnim uslovima kada je baro senzor na donjoj ivici i da li mapa ubrizgavanja prati to "cipovanje",ili je limitirana?
                        Eksperti,napred!Ja cu zastati malo

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #27
                          ako baro senzor daje signal o nad.visini a EKU vidi da je vazduh redji gura vise goriva nebi li zadrzao istu snagu
                          mislim da je obrnuto, smanjuje se gorivo jer je manja masa vazduha (redji).
                          eventualno za isto gorivo EKU gura vise vazduha zapreminski -turbina da nadoknadi manjak u masi kiseonika.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • dieselman
                            CBC Senator XXL
                            • 14.11.2005
                            • 833
                            • tt

                            #28
                            ...prikaci tu stariju verziju vag com-a na lap top i snimi sto sam ti rekao,plus 01.01.03 napisi napon kontrolnog prstena na leru pri zagrejanom motoru...

                            Comment

                            • TECA
                              CBC Senator XXL
                              • 14.10.2007
                              • 2355
                              • Oz

                              #29
                              Brick,iz licnog iskustva znam da povecanjem kolicine goriva da neke granice[dobar motor!] ima i vecu snagu na ustrb ekologije i potrosnje.Kako ti mislis da na 2500obrtaja i max.opterecenju turbo isporuci vise natpunjenja.Po meni to je moguce samo u trenutku
                              max.natpritiska,tj.kasnijim otvaranjem rasteretnog ventila.Iduci tom logikom,idemo uz planinu,redji vazduh,manje kiseonika,manje goriva[zbog lambde 1] mi dolazimo u situaciju da auto svakim metrom nad,visine sve vise gubi snagu!Bezbednost je u pitanju,zrtvovace on ekologiju zarad toga!
                              Dieselman je u pravu,ako baro sen.navodi EKU da salje vise goriva[mozda najvise 20%],a neko vec "nasviro" u pumpi 30% onda je to previse,gusi se motor a meni u mer.blok. pada turbo,pada MAF,uzasna situacija!Sta reci musteriji,crkava vam turbo na uzbrdicama!500 evra,a i MAF je oslabio! sa rukama sve u svemu 800!Ruzan san.
                              Gorky,prvim postom si sve ovo zakuvao

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                #30
                                Kako ti mislis da na 2500obrtaja i max.opterecenju turbo isporuci vise natpunjenja.Po meni to je moguce samo u trenutku
                                max.natpritiska,tj.kasnijim otvaranjem rasteretnog ventila.Iduci tom logikom,idemo uz planinu,redji vazduh,manje kiseonika,manje goriva[zbog lambde 1] mi dolazimo u situaciju da auto svakim metrom nad,visine sve vise gubi snagu
                                ne mislim ja kao neko misljenje vec osnove zakonitosti gasnih zakona, bas tako i radi turbo. osnovni princip i svrha postojanja turbine je "uguravanje" molekula vazduha.

                                sto je redji vazduh turbo se vise zavrti i isporuci vise zapremine (redjeg) vazduha tako da odrzi istu masu vazduha.

                                ista masa- isto gorivo, nema gubitka snage penjanjem uz planinu.

                                osnovna razlika turbo vs atmo koju oseti vozac u ponasanju vozila.

                                kod atmo motora snaga opada linearno 10% na svakih +1.000 metara n.v. penjanja.

                                turbina je u sustini obicna pumpa a vazduh, po pravilu nekoliko puta veceg kapaciteta od potrebnog za dati motor, i namerno ogranicena rasteretnim ventilom.

                                do 3.000 metara visine turbo motor ne bi smeo da oseti pad snage, pogotovu ne na neopterecenom vozilu (samo vozac).

                                sa druge strane sa porastom visine opada temperatura vazduha i to 3C na svakih 500 metara, a time je i povecana efikasnost konverzije toplote u interkuleru sto dodatno olaksava rad turbine.

                                ne bih se ja brinuo za turbinu, izdrzljiva je to pumpica

                                u pravu si, dolivanje goriva kod dizela ali vrlo blago preko mere donosi nesto snage, ali cim se pretera (crni dim iz izduva) snaga opada sa porastom dodavanja goriva.
                                kod dizela vise goriva ne znaci vise snage, u smislu vise tecnog dizela.

                                dizel kao tecnost je negoriva materija...
                                crni dim je nesagoreli dizel, a sto se leci boljom atomizacijom odnosno boljim isparavanjem dizela u gasno stanje (veci pritisak ubrizgavanja).
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X