Jaki trzaji kad je motor opterećen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gorchilo
    CBC Član
    • 26.05.2007
    • 52
    • bg

    Jaki trzaji kad je motor opterećen

    Majstor ne može da nađe kvar već nedelju dana -- pešačim -- pomagajte.

    U pitanju je sierra 1.6 CL (karburator), sa plinom, al problem je identičan pri oba goriva. Opisaću detaljno jer mislim da ćemo tako brže stići do nečega.

    Zafuram se uz Bubanj Potok [motiv: par nedelja ranije uradio isto i auto mi se preporodio - prethodno sam ga vozio "ulenjenog" mesecima misleći da je ova sierra truba, kad ono postade raketa bre - te odlučih da ponovim...] negde oko 120 km/h. Još ne bejah stigao do strmijeg dela uzbrdice kad - baam, jak bučan trzaj motora (kočenje). Meni se učinilo kao da je nešto "preskočilo" tj. kao da je bio na momenat odvojen prenos, pa otud i buka od visokih obrtaja na prazno (sve ovo je verovatno bio pogrešan utisak, ne znam), ali samo na delić sekunde. Sekund-dva kasnije ista stvar, pa opet, i opet, u nepravilnim intervalima. Pustio sam gas i već išao dosta sporije, vratim u četvrtu, ali pucnji se nastavljaju. U trećoj, isto. U drugoj isto. Prebacim na benzin, skroz isto. Ubacim u prvu - ide normalno. Malo posle probam opet u drugu međutim ponovo krene da trza i ja vratim u prvu i sa četiri žmigavca polako se desnom trakom popnem do vrha. Pošto sam osećao da stvar ima neke veze sa opterećenjem motora, na nizbrdici na ulasku u grad odlučim ponovo da lagano probam u drugu. Ide. Nežno u treću, pa i u četvrtu. Odlučim tako u vožnji da odvojim kvačilo do kraja i jako turiram – motor radi najnormalnije. Bez daljeg eksperimentisanja dokotrljam se do kuće (bio je samo jedan semafor, na ravnom; mislim da uzbrdo ne bih mogao ni startovati).

    Ja sam verovao da mi je na neki način stradalo kvačilo, zato što je već odavno dotrajalo (pri stajanju u leru sa odvojenim kvačilom motor je tih a sa puštenim ima šum; takođe start nije uvek gladak; rečeno mi je davno da treba da se menja korpa). Sutradan se jedva odvukoh do majstora (opet, na kratkoj uzbrdici: dok sam bio pod zaletom išao je normalno, a čim je motor morao da vuče došlo je do jednog ili dva “preskoka” i jedva sam se polako popeo; na semaforu na ravnom sam malo slobodnije krenuo i odmah je štucnuo). Majstor kaže nije kvačilo, sigurno nije uopšte mehanika, motor radi bešumno u mestu i ide super (dok ne počne “to”). Ubeđen je da je struja, te je do sad menjao bobinu, komutator, razvodnu ruku i ne znam šta sve, ali problem je i dalje tu. Na moje laičko pitanje kako to da se kvar manifestuje samo kad je opterećen motor tj. kakva bi tu mogla postojati povratna sprega sa paljenjem (ova sierra ima stvarno najprostiji “školski” motor), on ne zna ali i dalje misli da je do struje. Nije prekid goriva do karburatora jer benzina u njemu ima pa ne bi moglo da štucne. On mi kaže da nije do sada imao sličan kvar (majstor je za Forda, preporučen na ovom forumu).

    Šta može da bude?

    Možda negde neko “iskakanje” dovoda smeše iz karburatora do motora, zbog nekog “pritiska” pri opterećenju? (vidi se da lupam)
    Zupčasti kaiš “preskoči” pa posle radi normalno?
    Pri ventilima nešto?
    Gušenje na izduvu?

    Evo nekih hroničnih atributa moje sijere:
    - nedostaje 2 litra rashladne tečnosti (iskaplje mi toliko kroz naprsotinu cevi hladnjaka)
    - pije litar ulja na 300 km
    - pri određenjim obrtajima čuje se iz motora “čangrljanje” (ne bih ga nazvao “lupkanje” jer nije čist pravilan zvuk ali je sinhronizovan s obrtajima); čim malo dodam ili otpustim gas prestane; na plinu je znatno slabije ali ga bude
    - već pomenuto potrošeno kvačilo
    - “štuc” sličan gore opisanim mi se desio par puta (možda jednom u dva meseca), ali ne pod opterećenjem nego dok mi je hladan motor; ja sam podrazumevao “začepljenje” ili prekid goriva i nisam se brinuo jer je bilo ekstremno retko
    - auto je star 19 godina (ali zato ima spojler!)

    Elem, recimo da je u pitanju struja, ali kakva veza postoji između opterećenja motora i elektrike paljenja? Biće da postoji neka. A pri tom nema uopšte veze sa brojem obrtaja.

    Pozdrav i hvala na bilo kakvoj sugestiji.
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #2
    kakva veza postoji između opterećenja motora i elektrike paljenja
    prosta, radi se o benzinskom motoru koji ne moze da radi bez elektrike paljenja, varnice.
    stoga se varnica mora uskladiti i po jacini i po trajanju i po trenutku nastanka sa radnom tackom motora.

    opterecenje motora utice na promenu zahteva za varnicom, stoga se i paljenje tj varnica pomera na kasnije.

    jacinu i trajanje necemo sada dirati, za to se fabrika potrudila samom kontrukcijom. bobina je odgovorna za taj deo price.


    za dinamicku regulaciju paljenja kod karburatorskih sistema zaduzen je razvodnik paljenja, tacnije pneumatska kontrola.

    ako je samo struja uzrok, razvodnik treba pregledati i premeriti krivu pomeranja paljenja u funkciji potpritiska (opterecenja) motora.

    meri se stroboskopom i uporedi po vrednostima sa dijagramom (iz uputstva za servisiranje, fabrickog).

    shodno rezultatima merenja i dalja akcija je na redu, potvrda ili odbacivanje sumnji na taj deo sistema paljenja.

    pregled razvodnika ukljucuje i konektor i kabl davaca unutar razvodnika.

    ovo uopsteno, a za konkretan motor sacekaj da se javi neko ga konkretno poznaje.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • gorchilo
      CBC Član
      • 26.05.2007
      • 52
      • bg

      #3
      opterecenje motora utice na promenu zahteva za varnicom, stoga se i paljenje tj varnica pomera na kasnije.
      Oops , a ja "mislio" da je to funkcija broja obrtaja a ne opterećenja.

      razvodnik treba pregledati i premeriti krivu pomeranja paljenja u funkciji potpritiska (opterecenja) motora
      Kod mene je "kriva" na periode normalna a u nepredvidljivim momentima "probija".

      Čisto informativno, na koji način se izaziva opterećenje motora u mestu? na valjcima? pod ručnom?

      Izgleda da na matorom autu majstori retko žele da išta mere, radije odmah menjaju deo po deo. Ovde dakle treba menjati razvodnik, ili njegove sastavne delove?

      Ma ne verujem da majstor "ne zna", pre će biti da malo zabušava kad problem nije skroz očigledan.

      Hvala brick.

      Comment

      • M2fast4u
        CBC Član
        • 29.09.2007
        • 62
        • West side

        #4
        @ gorcilo...Ovako prijatelju,koliko sam razumeo tvoj problem,mislim da je u pitanju prenos,znaci promeni korpu,lamelu i druk lager i sve ce biti ok..Mislim da ti je stradala korpa kvacila ili je na dobrom putu da totalno strada...Koliko sam ja shvatio tebi motor radi ok,lepo prima gas,pali,radi normalno u leru...Onda znaci da nije do motora,nego do prenosa..Porazgovaraj s tim majsorom o tome...Jedno pitanje:Jel ti se promenila visina papucice kvacila,tj gde hvata i otpusta posle toga sto ti se desilo?Ako jeste onda je sigurno ovo sto sam ti naveo...Pozdrav..

        Comment

        • gorchilo
          CBC Član
          • 26.05.2007
          • 52
          • bg

          #5
          Majstor (tj. njih dvojica tamo) mi kažu da nema šanse da je kvačilo, tako da ja tu nemam šta razgovarati, ubeđivati se. Podizali su na dizalicu, zagledali, provozali... Visina papučice kvačila se nije promenila, veoma visoko hvata ali tako je bilo i ranije.

          Logički ne mora da bude strogo do prenosa, može bilo šta vezano za "opterećenje", npr. ovo što je brick pisao...?

          Hvala i pozdrav.

          Comment

          • gorchilo
            CBC Član
            • 26.05.2007
            • 52
            • bg

            #6
            Kad bi kvačilo popuštalo, valjda ne bi dolazilo do tako jakog štuca tj. kočenja. Čini mi se da ipak dođe do prekida u sagorevanju pa motor naglo pruži otpor kretanju, ako me razumete.

            Comment

            • zverko
              CBC Senator XXL
              • 19.08.2005
              • 7085
              • BGD
              • Audi A4

              #7
              meni to lici kao da na trenutak ostane ili bez goriva ili bez varnice...
              deutsche gemacht-gut gemacht...

              Comment

              • RANK
                CBC Senator XXL
                • 28.02.2007
                • 1635
                • Beograd
                • FIAT MAREA WEEKEND 1

                #8
                los kabl ili neka od svecica. na opterecenju se pregreje i strajkuje.
                "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                Comment

                • Valent Vudriga
                  CBC Senator XXL
                  • 02.04.2005
                  • 2778
                  • USA

                  #9
                  Majstor ne može da nađe kvar već nedelju dana -- pešačim -- pomagajte.
                  Ima li taj majstor osciloskop?

                  Comment

                  • gorchilo
                    CBC Član
                    • 26.05.2007
                    • 52
                    • bg

                    #10
                    Majstor je "sredio" ali tek mi sad treba vaš savet!

                    Situacija je sledeća:

                    Zamenio je razvodnu ruku ("bio je ispao grafit", 700 din), "ali to nije bio glavni problem, nego bobina". Stavio je novu "italijansku" (3000 din) i sad auto "ide super". Inače tokom poslednjih nedelju dana tvrdio je da je već isprobao sa zamenom svih tih delova. Izgleda da ipak nije.

                    Inače bobinu sam stavio novu "rusku" pre manje od pola godine (kupio u prodavnici onog autoelektričara u Dimitrija Tucovića).

                    Pošto imam još nekih ozbiljnih sumnji u vezi ovog majstora (neću ovom prilikom da ih navodim), a i ukupan ispostavljeni račun je bezobrazan, recite mi molim vas pre nego što odem po kola, da li je teoretski bobina mogla biti uzrok problema ako se on ispoljavao samo pri vožnji sa opterećenim motorom (uzbrdo)? Molim vas za odgovor što pre.

                    Comment

                    • Valent Vudriga
                      CBC Senator XXL
                      • 02.04.2005
                      • 2778
                      • USA

                      #11
                      ,
                      da li je teoretski bobina mogla biti uzrok problema ako se on ispoljavao samo pri vožnji sa opterećenim motorom (uzbrdo)?
                      Da.

                      Comment

                      • RANK
                        CBC Senator XXL
                        • 28.02.2007
                        • 1635
                        • Beograd
                        • FIAT MAREA WEEKEND 1

                        #12
                        itekako
                        "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                        Comment

                        • gorchilo
                          CBC Član
                          • 26.05.2007
                          • 52
                          • bg

                          #13
                          Ok bila je bobina i da sam znao da je ono majstorovo "već sam probao i bobinu i sve.." bilo obično zavlačenje, ne bih otvarao temu na forumu da vam trošim vreme. Izvinite i hvala na pomoći!

                          Bar jedna lekcija: ne kupujte rusku bobinu za 1200 dinara ni kada vam kažu da su "odlične i nikada se niko nije žalio". Trajala je oko pola godine.

                          I još mi nije ni bila potrebna jer sam upravo vratio svoju prvobitnu bobinu, koja za sad normalno radi (a ovu rusku sam kupio zbog nekog kvara koji tada uopšte nije bio do bobine, iako je jedan majstor je tvrdio da jeste -- dolazilo je do gašenja motora kad se zagreje, a uzrok je bio - loš tajni prekidač!).

                          Pozdrav.

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #14
                            Bar jedna lekcija: ne kupujte rusku bobinu za 1200 dinara ni kada vam kažu da su "odlične i nikada se niko nije žalio". Trajala je oko pola godine
                            ne bih bio tako siguran, ipak ti premeri tu rusku bobinu.
                            mozda je bio kontakt, koji se sada samo sticajem slucajnih okolnosti "popravio" sam od sebe.

                            uzgred, zavisi i koji si tip (te ruske) bobine kupio, za koji model auta i za koji tip paljenja.

                            bobine se medjusobno razlikuju po vrednostima, tehnickim karakteristikama.

                            ne kazem da jeste, ali je sasvim moguce da si kupio pogresnu bobinu, i shodno tome i posledice nakon 6 meseci.

                            ako je ista kod Rusa dobro onda je to elektronika i elektrika, koja je veoma robusna i pravljena da radi od -50 do +50C..
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • gorchilo
                              CBC Član
                              • 26.05.2007
                              • 52
                              • bg

                              #15
                              Prodao mi je majstor (u svojoj prodavnici u blizini servisa) koji ju je i montirao. Taj važi za visoko cenjenog električara, pola grada upućuje kod njega na servis.

                              Kad sam prethodno posećivao i zvao prodavnice, svi su prosto govorili da postoji za elektronsko i za ne-elektronsko paljenje, bez nijansi. Ja uvek ispitujem u detalje ali ljudi su generalno škrti na objašnjenjima, a dosta prodavaca nije upućeno.

                              Pazi sad, ova bobina koju momentalno teram je za ne-elektronsko paljenje, iako treba za elektronsko (što je ruska i bila). Ali "radi". Nju sam dobio sa kolima, koja su u svemu bila održavana na afganistanski način, to sam vremenom uvideo.

                              Nameravam da opet isprobam ovu rusku (ubošću je i provozati) čisto da potvrdim u kakvom je stanju.

                              Comment

                              Working...
                              X