Majstor ne može da nađe kvar već nedelju dana -- pešačim -- pomagajte.
U pitanju je sierra 1.6 CL (karburator), sa plinom, al problem je identičan pri oba goriva. Opisaću detaljno jer mislim da ćemo tako brže stići do nečega.
Zafuram se uz Bubanj Potok [motiv: par nedelja ranije uradio isto i auto mi se preporodio - prethodno sam ga vozio "ulenjenog" mesecima misleći da je ova sierra truba, kad ono postade raketa bre - te odlučih da ponovim...] negde oko 120 km/h. Još ne bejah stigao do strmijeg dela uzbrdice kad - baam, jak bučan trzaj motora (kočenje). Meni se učinilo kao da je nešto "preskočilo" tj. kao da je bio na momenat odvojen prenos, pa otud i buka od visokih obrtaja na prazno (sve ovo je verovatno bio pogrešan utisak, ne znam), ali samo na delić sekunde. Sekund-dva kasnije ista stvar, pa opet, i opet, u nepravilnim intervalima. Pustio sam gas i već išao dosta sporije, vratim u četvrtu, ali pucnji se nastavljaju. U trećoj, isto. U drugoj isto. Prebacim na benzin, skroz isto. Ubacim u prvu - ide normalno. Malo posle probam opet u drugu međutim ponovo krene da trza i ja vratim u prvu i sa četiri žmigavca polako se desnom trakom popnem do vrha. Pošto sam osećao da stvar ima neke veze sa opterećenjem motora, na nizbrdici na ulasku u grad odlučim ponovo da lagano probam u drugu. Ide. Nežno u treću, pa i u četvrtu. Odlučim tako u vožnji da odvojim kvačilo do kraja i jako turiram – motor radi najnormalnije. Bez daljeg eksperimentisanja dokotrljam se do kuće (bio je samo jedan semafor, na ravnom; mislim da uzbrdo ne bih mogao ni startovati).
Ja sam verovao da mi je na neki način stradalo kvačilo, zato što je već odavno dotrajalo (pri stajanju u leru sa odvojenim kvačilom motor je tih a sa puštenim ima šum; takođe start nije uvek gladak; rečeno mi je davno da treba da se menja korpa). Sutradan se jedva odvukoh do majstora (opet, na kratkoj uzbrdici: dok sam bio pod zaletom išao je normalno, a čim je motor morao da vuče došlo je do jednog ili dva “preskoka” i jedva sam se polako popeo; na semaforu na ravnom sam malo slobodnije krenuo i odmah je štucnuo). Majstor kaže nije kvačilo, sigurno nije uopšte mehanika, motor radi bešumno u mestu i ide super (dok ne počne “to”). Ubeđen je da je struja, te je do sad menjao bobinu, komutator, razvodnu ruku i ne znam šta sve, ali problem je i dalje tu. Na moje laičko pitanje kako to da se kvar manifestuje samo kad je opterećen motor tj. kakva bi tu mogla postojati povratna sprega sa paljenjem (ova sierra ima stvarno najprostiji “školski” motor), on ne zna ali i dalje misli da je do struje. Nije prekid goriva do karburatora jer benzina u njemu ima pa ne bi moglo da štucne. On mi kaže da nije do sada imao sličan kvar (majstor je za Forda, preporučen na ovom forumu).
Šta može da bude?
Možda negde neko “iskakanje” dovoda smeše iz karburatora do motora, zbog nekog “pritiska” pri opterećenju? (vidi se da lupam)
Zupčasti kaiš “preskoči” pa posle radi normalno?
Pri ventilima nešto?
Gušenje na izduvu?
Evo nekih hroničnih atributa moje sijere:
- nedostaje 2 litra rashladne tečnosti (iskaplje mi toliko kroz naprsotinu cevi hladnjaka)
- pije litar ulja na 300 km
- pri određenjim obrtajima čuje se iz motora “čangrljanje” (ne bih ga nazvao “lupkanje” jer nije čist pravilan zvuk ali je sinhronizovan s obrtajima); čim malo dodam ili otpustim gas prestane; na plinu je znatno slabije ali ga bude
- već pomenuto potrošeno kvačilo
- “štuc” sličan gore opisanim mi se desio par puta (možda jednom u dva meseca), ali ne pod opterećenjem nego dok mi je hladan motor; ja sam podrazumevao “začepljenje” ili prekid goriva i nisam se brinuo jer je bilo ekstremno retko
- auto je star 19 godina (ali zato ima spojler!)
Elem, recimo da je u pitanju struja, ali kakva veza postoji između opterećenja motora i elektrike paljenja? Biće da postoji neka. A pri tom nema uopšte veze sa brojem obrtaja.
Pozdrav i hvala na bilo kakvoj sugestiji.
U pitanju je sierra 1.6 CL (karburator), sa plinom, al problem je identičan pri oba goriva. Opisaću detaljno jer mislim da ćemo tako brže stići do nečega.
Zafuram se uz Bubanj Potok [motiv: par nedelja ranije uradio isto i auto mi se preporodio - prethodno sam ga vozio "ulenjenog" mesecima misleći da je ova sierra truba, kad ono postade raketa bre - te odlučih da ponovim...] negde oko 120 km/h. Još ne bejah stigao do strmijeg dela uzbrdice kad - baam, jak bučan trzaj motora (kočenje). Meni se učinilo kao da je nešto "preskočilo" tj. kao da je bio na momenat odvojen prenos, pa otud i buka od visokih obrtaja na prazno (sve ovo je verovatno bio pogrešan utisak, ne znam), ali samo na delić sekunde. Sekund-dva kasnije ista stvar, pa opet, i opet, u nepravilnim intervalima. Pustio sam gas i već išao dosta sporije, vratim u četvrtu, ali pucnji se nastavljaju. U trećoj, isto. U drugoj isto. Prebacim na benzin, skroz isto. Ubacim u prvu - ide normalno. Malo posle probam opet u drugu međutim ponovo krene da trza i ja vratim u prvu i sa četiri žmigavca polako se desnom trakom popnem do vrha. Pošto sam osećao da stvar ima neke veze sa opterećenjem motora, na nizbrdici na ulasku u grad odlučim ponovo da lagano probam u drugu. Ide. Nežno u treću, pa i u četvrtu. Odlučim tako u vožnji da odvojim kvačilo do kraja i jako turiram – motor radi najnormalnije. Bez daljeg eksperimentisanja dokotrljam se do kuće (bio je samo jedan semafor, na ravnom; mislim da uzbrdo ne bih mogao ni startovati).
Ja sam verovao da mi je na neki način stradalo kvačilo, zato što je već odavno dotrajalo (pri stajanju u leru sa odvojenim kvačilom motor je tih a sa puštenim ima šum; takođe start nije uvek gladak; rečeno mi je davno da treba da se menja korpa). Sutradan se jedva odvukoh do majstora (opet, na kratkoj uzbrdici: dok sam bio pod zaletom išao je normalno, a čim je motor morao da vuče došlo je do jednog ili dva “preskoka” i jedva sam se polako popeo; na semaforu na ravnom sam malo slobodnije krenuo i odmah je štucnuo). Majstor kaže nije kvačilo, sigurno nije uopšte mehanika, motor radi bešumno u mestu i ide super (dok ne počne “to”). Ubeđen je da je struja, te je do sad menjao bobinu, komutator, razvodnu ruku i ne znam šta sve, ali problem je i dalje tu. Na moje laičko pitanje kako to da se kvar manifestuje samo kad je opterećen motor tj. kakva bi tu mogla postojati povratna sprega sa paljenjem (ova sierra ima stvarno najprostiji “školski” motor), on ne zna ali i dalje misli da je do struje. Nije prekid goriva do karburatora jer benzina u njemu ima pa ne bi moglo da štucne. On mi kaže da nije do sada imao sličan kvar (majstor je za Forda, preporučen na ovom forumu).
Šta može da bude?
Možda negde neko “iskakanje” dovoda smeše iz karburatora do motora, zbog nekog “pritiska” pri opterećenju? (vidi se da lupam)
Zupčasti kaiš “preskoči” pa posle radi normalno?

Pri ventilima nešto?
Gušenje na izduvu?
Evo nekih hroničnih atributa moje sijere:
- nedostaje 2 litra rashladne tečnosti (iskaplje mi toliko kroz naprsotinu cevi hladnjaka)
- pije litar ulja na 300 km

- pri određenjim obrtajima čuje se iz motora “čangrljanje” (ne bih ga nazvao “lupkanje” jer nije čist pravilan zvuk ali je sinhronizovan s obrtajima); čim malo dodam ili otpustim gas prestane; na plinu je znatno slabije ali ga bude
- već pomenuto potrošeno kvačilo
- “štuc” sličan gore opisanim mi se desio par puta (možda jednom u dva meseca), ali ne pod opterećenjem nego dok mi je hladan motor; ja sam podrazumevao “začepljenje” ili prekid goriva i nisam se brinuo jer je bilo ekstremno retko
- auto je star 19 godina (ali zato ima spojler!)
Elem, recimo da je u pitanju struja, ali kakva veza postoji između opterećenja motora i elektrike paljenja? Biće da postoji neka. A pri tom nema uopšte veze sa brojem obrtaja.
Pozdrav i hvala na bilo kakvoj sugestiji.
Comment