senzor temperature vazduha

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Type_R
    CBC Senator XXL
    • 26.05.2007
    • 900
    • Valjevo

    senzor temperature vazduha

    pocetkom leta kupim auto (sada vec bivsi) na kome je bio raskacen IAT i dva konektora u dzeku prespojena OTPORNIKOM, takodje na instrument tabli sam imao jedan potenciometar od kojeg su kablovi vodili do motornog prostora tj. do konektora za IAT ali su bili raskaceni.

    Normalno nisam ima pojma u cemu je stvar i lepo kablove i potenciometar iscupam iz auta, otpornik izvadim iz dzeka i utaknem dzek u IAT i resetujem ECU...........

    Dok danas na ovom forumu nisam procitao da ECU moze da se laze pomocu otpornika, umesto da IAC daje pravo stanje temperature vazduha, onda u garazi nadjem taj POTENCIOMETAR sto sam skinuo sa auta i izmerim mu otpor i on iznosi od 300-10000 oma i onda ukapiram za sta je to ustvari sluzilo......

    E sada me zanima vase misljenje o ovome i deluje li to uopste, mislim kako se to ponasa u voznji.......
    3SG(T)E EXPERT

    MAN service
  • Type_R
    CBC Senator XXL
    • 26.05.2007
    • 900
    • Valjevo

    #2



    potenciometar.....

    A na kablu koji ide od IAC prema ECU bio je OSIGURAC od 5A, nikada pre nisam video da bilo koji auto ima osigurac na tom mstu, zbog cega???????
    3SG(T)E EXPERT

    MAN service

    Comment

    • gorky
      CBC Senator XXL
      • 08.06.2007
      • 860
      • Vojvodina,Kikinda

      #3
      to su ******štine najblaže rečeno,dobro si uradio što si to izbacio,to su fore za šatro smanjenje potrošnje ili u drugim slučajevima suprotno da se povećaju performanse (ili seljački chip tuning,bre)

      Comment

      • Type_R
        CBC Senator XXL
        • 26.05.2007
        • 900
        • Valjevo

        #4
        Ha, to sam i ja procitao "seljacki chip tuning", nego ako ima bilo kakvog evekta da se malo zanimam sa tim???
        3SG(T)E EXPERT

        MAN service

        Comment

        • gorky
          CBC Senator XXL
          • 08.06.2007
          • 860
          • Vojvodina,Kikinda

          #5
          ako hoćeš da se zanimaš škola plesa je recimo dobra stvar,ima puno dobrih efekata,"zanimanjem" sa sezorom temperature nemaš ni jedan dobar efekat sem ako ne bežiš od žene

          Comment

          • Type_R
            CBC Senator XXL
            • 26.05.2007
            • 900
            • Valjevo

            #6
            OK
            3SG(T)E EXPERT

            MAN service

            Comment


            • #7








              NTC termistor,poluprovodnicka komponenta,nelinerna .Na slici je prikazano jednostavno kolo koje prozvodi varirajuci signal napona u zavisnosti od temperature.Signal napona se zatim A/D konvertuje za ECU obradu i kalkulaciju .Problem koji se javlja kod ovakve izvedbe je zagrevanje samog IAT senzora u kolu koje dovodi do greske u merenju.Zato se senzor povezuje u most (bridge circuit) koji donekle kompenzuje nelinearnost.
              Zamena IAT (ili CTS) termistora potencimetrom moze samo da
              dovede do ostecenja motora kroz razne rezime rada.Najbolji tuning
              u ovom slucaju je ciscenje konektora senzora koji je zbog prirode varirajuci otpor u zavisnosti od T osetljiv na otpornost sloja oksida i necistoce na konektoru.

              Comment

              • Type_R
                CBC Senator XXL
                • 26.05.2007
                • 900
                • Valjevo

                #8
                A jel moze neko da mi objasni zbog cega je osigurac 5A bio stavljen na zicu koja ide od IAT ka ECU?

                jel ima neko krupnu sliku IAT-a, od kojeg materijala je ova zica na vrhu??? Koliko je osetljiva???? Jel opasna detonacija plina u usisnoj grani po ovaj senzor
                Cime se cisti?
                3SG(T)E EXPERT

                MAN service

                Comment

                • Type_R
                  CBC Senator XXL
                  • 26.05.2007
                  • 900
                  • Valjevo

                  #9
                  Hm, jedno mozda glupo pitanje, a to je da li auti sa MAF protokomerom imaju IAT,
                  3SG(T)E EXPERT

                  MAN service

                  Comment


                  • #10
                    odgovor na pitanje broj 1) zasto je stavljen osigurac od 5A? prvo ovo pitanje je veoma stetno i nisi ga uopste trebao postaviti.Zasto se lud covek popne na krov kuce i pokida antenu?zasto ovde trositi vreme da se objasni postupak jednog laika?
                    2)ne znam na kakvu zicu mislis.to sto izgleda na vrhu kao kuglica je sendvic poluprovodnickih materijala,kobalt i nikl oksida recimo.Pristupi elementa su napravljeni od metala i zalemljeni za konektor,ono sto mozes videti je poput dve metalne iglice u slucaju tog senzora sa slike.Senzor sam po sebi nije podlozan kvaru a ciscenje kontakata se radi posebnim sprejom za ciscenje kontakata.
                    3)Odlicno pitanje!Postoji nekoliko izvedbi onoga sto se uopsteno balkanski zove "protokomer".Pronadji koje su i kako rade.
                    Sustina je da li imamo sve sto je potrebno da znamo kolika je masa vazduha odnosno kiseonika usla u motor?Kakav sistem upravljanja zelimo? Sta je to kombinovani ECU?Masa je kljucni pojam da bi se postavila hemijska jednacina sagorevanja.Neophodna su osnovna znanja iz hemije i fizike:masa,zapremina,gustina,molarna masa,pritisak,temperatura,avogadrov broj itd. Odgovor na tvoje pitanje:Unutar "vane type AMM" (sa klapnom) postoji senzor temperature vazduha.

                    Comment

                    • dranix
                      CBC Senator XXL
                      • 04.10.2004
                      • 3079
                      • Antwerpen/Belgium
                      • Saab 9-3

                      #11
                      Izgleda da je taj neko mislio da ce osiguracem zastititi ECU a sto bar ne stavi jedan od 100mA ako se vec plasio.
                      Inace taj potenciometar moze imati pozitivan efekat na rad motora i uticaj na potrosnju goriva. Takodje moze dovesti i do kliktanja motora ako je oktanski broj goriva previse mali sto je vec veoma opasno.
                      Ne reklamiram nista niti preporucujem upotrebu ali nije da je sve bas tako crno.
                      Bila je tema o ovome skoro na forumu.

                      Comment

                      Working...
                      X