Dijagnoza na osnovu izgleda svećica

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gatti.Gatozza
    CBC Senator XXL
    • 26.09.2006
    • 411
    • Zemun
    • Lybra 1.9 / XJ600S

    Dijagnoza na osnovu izgleda svećica

    Pre par dana, zbog velike potrošnje i malog štucanja motora pri paljenju, odlučim da promenim svećice i filter vazduha.
    Stare NGK koje su bile u autu, a sa kojim sam prešao nekih 15.000 km, izgledaju ovako: (ignorišite crnu liniju na prvoj slici)











    Brine me što svaka izgleda drugačije. Da li je moguće barem približno dijagnostikovati problem u motoru koji dovodi do ovoga?
    Auto je 323BF 1986 1,5 E5, Vozi se isključivo na MB95. Potrošnja ulja mu je oko 300-400ml na 1.000 km. Koristi se Motul 10 40. Rashladnu tečnost ne troši. Na satu stoji da je prešao 204.000, ali s obzirom da je iz uvoza, mislim da je taj broj veći.
    Znam da postoji sticky tema sa izgledom svećica, ali se nadam da ovde mogu dobiti neki konkretan odgovor.
    MAZDA
  • Type_R
    CBC Senator XXL
    • 26.05.2007
    • 900
    • Valjevo

    #2
    Ova zadnja crna ne izgleda dobro, tom cilindru siguno nije dobro,

    Mada mnogo naslaga ima na ovim tvojim svecicama,

    mozda bi ovako trebale da izgledaju sve 4...

    3SG(T)E EXPERT

    MAN service

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #3
      jedino svecica sa treceg cilindra izgleda slicno kako treba po boji, mada ima previse naslaga.
      kao da ima bar 50.000km iza sebe, po izgledu.

      4ti cilindar je produvao, svecica se crni od koksiranog ulja.

      1vi cilindar jos onako, ima neku kompresiju, tu oko minimuma.

      za 2gi cilindara ne vidim bas najbolje.

      kako god, za dijagnozu treba da sve 4svecice ocistis do cistog metala, da stavis u motor pa odvozas 20-50km u promenljivom ritmu voznje.

      nakon toga izvadis svecice i tek onda moze sa vecom dozom pouzdanosti da se kaze nesto vise o trenutnomstanju motora.

      vec sama potrosnja ulja, sugerise da je motor vec mehanicki dosta pohaban.
      ima on jos zivota za bar minimum 50.000km ali cisto sumnjam da ce dogurati do recimo 400.000km bez popravke.

      za 200k km otprilike je ok stanje prosecno pohabanog motora kao sto je tvoje.

      posto je toliko razlicito od cilindra do cilindra pitanje je gde je uzrok povecane potrosnje ulja, da li u glavi (semerinzi ventila popustili pa se sliva ulje niz ventil) ili karike-klip- cilindar.

      ja bih vozio do daljeg dok ne pocne da bitnije raste potrosnja ulja, pri tome svecice mnogo cesce kontrolisao/ cistio- najkasnije na 5-6.000km.

      svecice mozes i po 3-4 puta da cistis pre zamene, nista im time neces umanjiti vek trajanja a motor ce bolje raditi i lakse paliti smesu.

      uglavnom motor ima po mojoj proceni jos 3-5 godina zivota do popravke, generalne reparature uz prosecno 10tak hiljada km godisnje.

      250k km je uobicajeni ocekivani radni vek prosecnog motora manje kubikaze sa 4 cilindra tako da to je to..stanje odgovara navedenoj kilometrazi.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • Gatti.Gatozza
        CBC Senator XXL
        • 26.09.2006
        • 411
        • Zemun
        • Lybra 1.9 / XJ600S

        #4
        Hvala na iscrpnom odgovoru, koga sam se plašio. Kupio sam nove svećice, pa ćemo videti za koji dan kako one izgledaju.
        MAZDA

        Comment

        • Lord_o21
          CBC Senator XXL
          • 29.04.2006
          • 494
          • Novi Sad

          #5
          Zar nisu naslage na svecic od prisustva H2O ?
          ...technology is the only Replacement for Displacement.

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            ne, vodena para ne ostavlja nikakve naslage (naravno cista H2O).

            naslage su obicno od ugljenika (koks) i/ili od raznih metala kojih je prepun benzin kao mesavina.

            tu su jos i sumpor (na jedinjenja), pa zatim azot(na jedinjenja), pa pepeo iz ulja, samo ponesto da nabrojim.
            da ne ulazimo u pricu jos i sa raznoraznim aditivima.

            svaki benzin je prljav i tu nema pomoci, kako god da se zove i koliko god oktana da ima, i ma gde da je napravljen.

            benzin je lose gorivo ekoloski sam po sebi.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • TECA
              CBC Senator XXL
              • 14.10.2007
              • 2355
              • Oz

              #7
              GG,po izgledu ovih svecica,moje uskustvo kaze da bi ovaj motor trebao imati vecu potrosnju ulja od navedene.Izgled svecica kaze da tom motoru uskoro sleduje ozbiljnija reparacija.Ovako,pasle duze voznje,stani negde na parking,neka neko drzi konstantan gas na oko 5000 obrtaja a ti posmatraj kakvi su izduvni gasovi.Ako posle pola minuta,pri tom gasu,pocne da kulja plavi dim budi siguran da su karike lose.Ako nema plavog dima mozes da se nadas da ces zamenom semeringa ventila resiti problem.

              Comment

              • Gatti.Gatozza
                CBC Senator XXL
                • 26.09.2006
                • 411
                • Zemun
                • Lybra 1.9 / XJ600S

                #8
                Jel to onda znači da ako mi kompresija u cilindru bude dobra, mogu da se nadam da su gumice ventila, a ako kompresija ne valja, moraju da se menjaju karike i svašta uz to?
                Da li negde postoje slike tih gumica ventila na motoru, pošto baš ne mogu sebi u glavi da ilustrujem šta su one, gde se tačno nalaze i šta one ustvari rade.
                Da li na klipovima postoji jedna ili dve karike? Da li karike kada se istroše, mogu da oštete površinu cilindra, pa da i kad se stave nove karike, kompresija ne valja. Šta se onda u tom slučaju radi?
                Pokušavam da shvatim kako sve to funkcioniše, pa otud toliko pitanja.
                MAZDA

                Comment

                • X9
                  CBC Senator XXL
                  • 28.06.2005
                  • 3179
                  • Wien-Sabac
                  • RX-8 i X-9

                  #9
                  pa ako ti je kompresija u cilindrima dobra,tj.krece se u nekoj granici koja je propisana za tvoj motor sa toliko i toliko km-a,verovatno su ti samo gumice ventila i otisle.jer sudeci po tvojoj potrosnji ulja to je to.
                  @brick
                  konstrukcijski ti motori su predvidjeni za mnogo vecu kilometrazu od navedene sa GG strane,a i on sam kaze da ne veruje da auto ima samo toliko km-a,vec vise.
                  @GG
                  proveri ima li razlike u cilindrima sto se tice kompresije,najbolje u samom servisu,i dobices donekle cistiju sliku stanja tvog motora.otprilike na toj kilometrazi je i preporucljivo da se menjaju gumice ventila,jer su se narodski receno ispostile ,tj.vise ne dihtuju dobro i propustaju ulje pored stabla ventila.samim tim tako mala potrosnja ulja i onolike naslage koksa na svecicama.
                  gumice ventila izgledaju otprilike ovako:
                  http://www.cranecams.com/images/downloa ... %209981916).jpg
                  ako ti je kompresija losa,ili razlicita medju cilindrima,verovatno ti je u nekom cilindru losije zaptivanje...
                  tvoji klipovi normalno imaju tri karikerva kompresiona,druga kompresiona i treca uljna.
                  ako se cilindri ostete (sto ne mislim da je slucaj kod tebe)sledi povecanje zapremine cilindra razbusivanjem istog,i ubacivanjem vecih klipova i karika ...

                  Leading specialist in sealing applications and their market, Freudenberg Sealing Technologies supplies and develops as a service partner serving customers in a wide variety of industries. Contact us for the right sealing application now.

                  Linka 2
                  "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

                  No ROTOR no MOTOR...

                  Comment

                  • overspeed
                    CBC Senator XXL
                    • 24.05.2005
                    • 2779
                    • Kosovska Mitrovica

                    #10
                    Stanje gumica ventila cesh "na prvu ruku" moci da procenish ako na prvom jutarnjem paljenju (hladan start) u izduvnim gasovima primetish malo plavichastog dima. Ukoliko tu plavichastu boju izduva mozhesh da primetish neko krace vreme a da posle recimo najvishe 20-30 sekundi ishchezne, velika je mogucnost da su krivac u tvom sluchaju upravo pohabane gumice ventila.

                    Nemoj da merish kompresiju dok prvo njih ne proverish/zamenish po potrebi.

                    Evo na ovoj slici mozhesh da vidish gde su locirane gumice ventila
                    - na ventilima, gde bi drugo =] Svrha im je da spreche prolazak/curenje ulja izmedju vodjice ventila i samog tela ventila.



                    Proveri prvo ovo banalnije, ako dakle primetish da pri prvom paljenju ujutru iz izduva "pokulja" plavichast dim onda imash loshe gumice ventila, shto nije nemoguce ako ih vec nisi uopshte menjao a auto ima toliko km na satu.
                    http://www.bmw.tv

                    Comment

                    • Gatti.Gatozza
                      CBC Senator XXL
                      • 26.09.2006
                      • 411
                      • Zemun
                      • Lybra 1.9 / XJ600S

                      #11
                      @Overspeed.
                      Ako je motor na tvojoj slici položen u stranu, onda kapiram. Samo, otkud ulje gore kod ventila? Zar se ne sipa dole ispod klipova? Predpostavljam da se na neki način ulje odozdo transportuje gore kod ventila.

                      @Miki
                      Kažeš da ukoliko je kompresija loša ili različita, to može biti zbog lošeg zaptivanja u cilindru. Pod time se misli na loše zaptivanje karika?

                      Da li ovaj problem sa gumicama može da utiče na manjak snage motora i povećanu potrošnju goriva? Ako može, da li su to neke osetnije promene ili su na nekom ne toliko primetnom nivou?
                      MAZDA

                      Comment

                      • M-power
                        Moderator
                        • 10.01.2005
                        • 10060
                        • Bg; Banovo Brdo
                        • CorsaC, astra H,

                        #12
                        Po meni ti je ocajno sagorevanje na svim cilindrima.
                        Ovo jos nisam video...toliku razliku izmedju cilindara, kao da je los primer kako svecice ne smeju da izgledaju i svi moguci problemi.
                        Imas od preteranog tosenja ulja preko trosenja vode do siromasne i bogate smese.
                        Kakvo ubrizgavanje ima taj motor?

                        Tesko je i konstatovati ovako o cemu se tu radi posle 15K.
                        Bilo bi dobro sa sledece izvadis i slikas posle najvise 1000km....a ciscenje svecica na 5K max.
                        3 i 4 cilindar su ti u qrcu....prva 2 jos nekako mogu da se provuku ali 15K bez ciscenja svecice na ovakvom motoru je mnogo. Da vozis na gas taj auto ne bi stalno pravio probleme.
                        Evo ti svecice posle 19K bez ciscenja.

                        Po meni...zdrav za reparaciju ili osvezenje...u najmanju ruku srecivanje glave i izmena zaptivaca.


                        Gati...ulje se ne sipa ispod klipova nego gore na cep za sipanje a ulje se sliva u karter (korito). To ulje dok motor radi cirkulise kroz ceo motor i podmazuje sve pokretne i ne pokretne delove sto buckanjem-prskanjem sto kroz kanale u motoru koje protice zahvaljujuci pumpi za ulje.

                        Karike imas 3 na klipu....takodje kompresija moze da ti bude solidna zbog povecane potrosnje ulja i da su ti otisle uljne karike tako da to nije uvek merodavan pokazatelj stanja motora.

                        Istrosene gumice ne mogu preterano da uticu na povecanu potrosnju goriva, barem ne u tvom slucaju za tebe merljivo.
                        To date there has never been a faster car built for the public road and,
                        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                        Comment

                        • X9
                          CBC Senator XXL
                          • 28.06.2005
                          • 3179
                          • Wien-Sabac
                          • RX-8 i X-9

                          #13
                          ulje kruzi takoreci kroz citav sistem...gde god imas trenje treba ti ulje da to trenje dovede na manji nivo i da smanji temperaturu trenja.sto se tice zaptivanja moze da bude da je losa karika-e,ili da ti pusta negde na glavi(ventili,dihtunzi itd).odradi kao prvo ovaj mali test kao sto ti overspeed rekao,pa cemo dalje...
                          sto vise razmisljam,mislim da taj tvoj motor ima mnooogo vise predjenih km-a od navedenih
                          "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

                          No ROTOR no MOTOR...

                          Comment

                          • Gatti.Gatozza
                            CBC Senator XXL
                            • 26.09.2006
                            • 411
                            • Zemun
                            • Lybra 1.9 / XJ600S

                            #14
                            @M
                            Znam za čep za ulje, to redovno menjam. Samo nisam znao na koje načine cirkuliše iz kartera po celom motoru. A za pumpu za ulje sam potpuno zaboravio.
                            Što se tiče načina ubrizgavanja, karburator je.

                            Javljam se kad budem obavio Overspeed-ove i Teca-ine testove.
                            MAZDA

                            Comment

                            • M-power
                              Moderator
                              • 10.01.2005
                              • 10060
                              • Bg; Banovo Brdo
                              • CorsaC, astra H,

                              #15
                              Javi...s obzirom da je karburator pa je odnos smese relativno jednak izmedju cilindara sagorevanje je na zalost ocajno.
                              To date there has never been a faster car built for the public road and,
                              it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                              Comment

                              Working...
                              X