Samo, otkud ulje gore kod ventila
svi pokretni delovi moraju da se podmazuju uljem (ili necim) inace bi motor odmah zaribao.
ulje je osnovni krvotok motora.
ulje se pod pritiskom od oko 5 bara transportuje kanalima do svih delova motora, tako izmedju ostaloga i do (okretne) bregaste koja se nalazi iznad ventila.
@over je lepo opisao.
ja cu dodati jos jednu mogucost provere da li su gumice ventila.
treba ti pomoc prijatelja koji ce da vozi iza tebe.
sa zagrejanim motorom vozi u trecoj ili cetvrtoj, zatim prebaci u drugu.
ako su gumice ventila pri menjanju brzina ce se pojaviti plavi dim iz auspuha na kratko.
to je pouzdan znak da su gumice.
jos jedna provera.
ostavi zagrejan motor da radi na leru, jedno 2 minuta.
onda naglo dodaj gas i zadrzi nekoliko sekundi.
ako se pojavi naglo plavi dim iz auspuha na kratko i potom nestane, gumice ventila.
ako se plavi dim stalno pojavljuje, karike-klip, to narocito kada se optereti motor.
recimo nadjes neko brdo, uspon, i vozis na manjim obrtajima a stisnes pedalu gasa dosta jako. (da leptir bude otvoren)
ako se iz auspuha pojavljuje u kontinuitetu plavi dim sigurno su kairke-klip- cilindar (sa otvorenim leptirom je zanemarljiv uticaj gumica ventila).
najbolje je da premeris kompresiju na hladnom motoru, zatim na zagrejanom, i onda sa malko ulja (10-20ml) sipanog prethodno kroz otvor svecice.
iz ta 3 podatka se sa dosta sigurnosti moze proceniti moguci uzrok.
Comment