protokomer
Malo cu ti reci a ti se potrudi da razumes!!!
Ima tu vise razlicitih sistema protokomera i nacina ispitivanja.
postoje protokomeri koji imaju klapnu koju zakrece u****ni vazduh ,bukvalno mehanick protokomeri, mehanicku silu pretvori u elektricni signal
kada se ta klapna zakrne ona zakrene srednji kraj '' potenciometra "
i on daje neki izlazni napon taj napon se dalje obradjuje i salje centralnom racunaru . obicno se desi da se taj potenciometar ishaba i tada on nema informaciju o poziciji ugla klapne u protokomeru.
nova generacija protokomera radi na drugom sistemu a to je pomocu ''elektona'', postoji mali grejacic u samom protokomeru on obogacuje vazduh pozitivnim " elektronima ( jonima) a sonda prijemnik ih prihvata i meri koliko ih ima sto je protok vazduha veci veci je broj jona , naravno preracunato srazmerno tom precniku !!!
reci cu za vw grupu auta da je to relativno lako izmeriti sa dijagnostikom,
procedura za dizela vw.sva merenja u ovoj grupi auta svode se na trecem stepenu prenosa i do 3500 obrtaja. idite u merne blkove posmatrajte kanal 10,11 tu se vidi vise stvari vezano za turbo i za protokomer, kada je auto na leru videcete neki broj 285 ili maksimalno 450 u nekim momentima kada dajete gas on ce doci u maksimuma 850 a u nekim situacijama maksimum je 1020 situacija kada je otkacen protokomer pomaze samo ako on bas nevalja totalno je neispravan tada u tom polju prikazuje 550 (to je razlog zasto neki kazu probaj otkaciti protokomer) ispravno ali ne i za sve!!!!!Na 'benzincima' je drugacije i ima drugaciju jedinicu u kojoj je prikazan protok vazduha ,uglavnom auto radi lose na leru kada na benzin motoru nije dobar protokome to je jedno od prvih pravila neznam napamet podatke koliko treba da bude ali ako nekoga interesuje mogu naci i to!!!
Pozdrav svima !!!!
Malo cu ti reci a ti se potrudi da razumes!!!
Ima tu vise razlicitih sistema protokomera i nacina ispitivanja.
postoje protokomeri koji imaju klapnu koju zakrece u****ni vazduh ,bukvalno mehanick protokomeri, mehanicku silu pretvori u elektricni signal
kada se ta klapna zakrne ona zakrene srednji kraj '' potenciometra "
i on daje neki izlazni napon taj napon se dalje obradjuje i salje centralnom racunaru . obicno se desi da se taj potenciometar ishaba i tada on nema informaciju o poziciji ugla klapne u protokomeru.
nova generacija protokomera radi na drugom sistemu a to je pomocu ''elektona'', postoji mali grejacic u samom protokomeru on obogacuje vazduh pozitivnim " elektronima ( jonima) a sonda prijemnik ih prihvata i meri koliko ih ima sto je protok vazduha veci veci je broj jona , naravno preracunato srazmerno tom precniku !!!
reci cu za vw grupu auta da je to relativno lako izmeriti sa dijagnostikom,
procedura za dizela vw.sva merenja u ovoj grupi auta svode se na trecem stepenu prenosa i do 3500 obrtaja. idite u merne blkove posmatrajte kanal 10,11 tu se vidi vise stvari vezano za turbo i za protokomer, kada je auto na leru videcete neki broj 285 ili maksimalno 450 u nekim momentima kada dajete gas on ce doci u maksimuma 850 a u nekim situacijama maksimum je 1020 situacija kada je otkacen protokomer pomaze samo ako on bas nevalja totalno je neispravan tada u tom polju prikazuje 550 (to je razlog zasto neki kazu probaj otkaciti protokomer) ispravno ali ne i za sve!!!!!Na 'benzincima' je drugacije i ima drugaciju jedinicu u kojoj je prikazan protok vazduha ,uglavnom auto radi lose na leru kada na benzin motoru nije dobar protokome to je jedno od prvih pravila neznam napamet podatke koliko treba da bude ali ako nekoga interesuje mogu naci i to!!!
Pozdrav svima !!!!
Comment