opel ler gas

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zoran5
    CBC Član
    • 27.02.2008
    • 21
    • sremska mitrovica

    opel ler gas

    Pozdrav svima!
    Radi se o kadetu 1.4(C14NZ).Auto radi nepravilno na leru.Ponekad kada upalim obrtaji su vrlo visoki sve dok ne pritisnem gas,nekad su niski(kao da ce se ugasiti),a nekad variraju.Svaki put kada upalim auto je drugacije.Radio sam ja par stvari u pokusaju da otklonim problem,ali ne ide.Crevo od kanistera sa ugljem(ili cim vec) do u**** je bilo napuklo,i njega sam zamenio.
    Ler motor sam cistio par puta,prilicno detaljno.Pre toga sam radio "blink" dijagnostiku,i izbacio mi je kod 34 tj.nizak pritisak na MAP senzoru.Mozda je tome bio uzrok to naprslo crevo(samo nagadjam).Posle svega ovoga cinilo mi se da auto radi mirnije,ali danas opet visoki obrtaji.
    Neznam da li ima veze,ali primetio sam da kad obrtaji variraju(tj kada se spustaju)cuje se ponekad nesto slicno prasku(prigusenom)iz auspuha.
    Sta raditi?Nemam bas vremena za servis,posto u okolini neznam za neki cestit.Morao bi da odvojim ceo dan za,recimo,Simanovce..

  • #2
    senzor temperature rashladne tecnosti,CTS:







    1)kontakt u bravi iskljucen
    2)skini konektor CTS
    3)uradi merenje el. otpora i uporedi prema tabeli
    4)vrati konektor(verovatno ima metalnu snalu,ona se mora vratiti)

    prava procedura provere trazi skidanje senzora i potapanje u tecnost poznate temp. ali ugrubo mozes proveriti merenjem kada je auto ostao preko noci sa ambijentalnom temp. i kada je motor topao prema pokazivacu temp. (na tom motoru termostat se otvara na 92C).Senzor kosta ~10 evra ali mora se kupiti i dihtung i najbolje je da se zamena uradi u servisu,u slucaju da je potrebno.
    Ono sto mozes da uradis sam je da ocistis kontakte na konektoru tog senzora specijalnim sprejom za ciscenje kontakata.Kontakt u bravi ne sme biti ukljucen kod skidanja konektora.Kad se sprej nasprica u konektor gurne se i izvadi jedno desetak puta da se oksidacija skine.Ovo je sprej,kosta ~8e


    Senzor polozaja leptira gasa,TPS:







    Da ne prevodim,ovo je bitno(citat iz druge teme)
    problem koji se dešava sa tim senzorima,to je grafitni potenciometar ustvari,je da se grafitna traka istroši na nekim mestima i stvore se "blind spots" tačke u kojima senzor ne daje ispravnu informaciju položaja.Merenje je jednostavno,ali preporučljivo je da se koristi osciloskop jer ti tranzijenti tako mogu najlakše da se uoče,druga varijanta je analogni unimer....priključi ga kao što je opisano i neka neko u kabini što laganije pritiska papučicu gasa od otpuštenog do krajnje pritisnutog položaja i nazad.Otpor bi trebao da se menja srazmerno,a na oštećenim mestima kazaljka unimera će da poskoči.

    Toliko o CTS i TPS koji su bitni senzori za upravljanje IAC ventila.Vakuumsko crevo na map senzoru bi bilo dobro da se zameni novim.Dobrodosao na forum.



    Comment

    • alexa05
      CBC Senator XXL
      • 23.07.2006
      • 1769
      • Smederevo
      • Opel Vectra B 2.0DI 16v

      #3
      Kolega ti je lepo sve objasnio ali nisi nam rekao ima li auto ugradjen uredjaj za pogon na LPG. Da li se to desava samo na benzinu? Isto je i kad je motor hladan i kad je zagrejan?
      EX OPEL KADETT E C14NZ TUNED WITH LPG EQUIPMENT BY IVAN T

      NOW OPEL VECTRA B 2.0DI 16V (X20DTL)

      SVE PROLAZI PA CAK I DOZIVOTNA ROBIJA

      Comment

      • zoran5
        CBC Član
        • 27.02.2008
        • 21
        • sremska mitrovica

        #4
        Samo benzin.Nisam primetio neku razliku kod hladnog i zagrejanog motora.Kada ga ugasim,pa ponovo upalim,moze da radi skroz drugacije.Ili,u toku voznje,ali retko,u jednom momentu(npr.na semaforu),primetim da su obrtaji na leru normalni.Motor se do tada odavno zagrejao,tako da mi se cini da radna temperatura nema mnogo uticaja..

        Comment

        • zoran5
          CBC Član
          • 27.02.2008
          • 21
          • sremska mitrovica

          #5
          Danas sam uradio merenja po gore navedenom uputstvu.Sve se to uklapa u granicne vrednosti.Za TPS nisam imao analogni unimer,pa sam merio krajnje vrednosti(potpuno otvoren i zatvoren leptir).Sto se tice senzora temperature,pokazao mi je vrednosti za 80 C oko deset minuta posle gasenja,a hladan za 20 C.Otpor na oba merenja na ler motoricu je 58 oma.
          Znaci,po mom skromnom misljenju,verovatno je negde fals vazduh.Spomenuo sam gore da sam zamenio crevo od kanistera sa aktivim ugljem do u****.Drugo (tanko) crevo vodi do klapne koja regulise u****vanje toplog i hladnog vazduha.Cinilo mi se i pre da ta klapna neradi posao,pa sam je danas rastavio.Imalo se sta i videti.Gumica u spravi(ko je rastavljao zna o cemu se radi)se raspala.Ostalo mi je samo da zacepim cevcicu,posto doticnu gumicu neznam gde da nabavim.
          E sad,posle svega hteo sam da vratim ler motor na mesto.U manualu pise da rastojanje od vrha konusa do kucista motorica treba da bude 28 mm.Valjda kao neki pocetni polozaj,koliko sam shvatio.Malo sam ja to na silu doveo na tu meru.Da li zbog "prekomerne upotrebe sile",ili cega vec,meni sad auto na leru radi neravnomerno,ali je oscilovanje pravilno.
          Jesam li uspeo da zeznem ler motoric,ili..?

          Comment


          • #6
            najblizi ovlasceni opel servis je adresa gde mozes kupiti sve delove.iz iskustva znam da se mogu poruciti i najmanje sitnice kao sto su ta vakuumska creva i slicno i cena nije velika.kada se skida iac ventil izmedju njega i kucista leptira gasa postoji dihtung koji se mora zameniti.Apsolutno moras obezbediti zaptivenost u****.Da li se MIL pali u voznji?

            -daj kontakt u bravi sacekaj 10 sekundi iskljuci kontakt.
            -skini (-) klemu sa akumulatora pritisni sirenu i sacekaj 5 minuta.
            -vrati klemu upali motor i ostavi ga da radi na leru konstantno 15 minuta bez pritiskanja pedale gasa.grejanje okrenuto na hladno.

            kod tps merenje u tim krajnjim polozajima ne daje sve vazne informacije.ovde ne postoji idle switch tako da je vazno ispitati tps bas u potpunosti i mehanicke komponente leptira gasa za bilo kakvu istrosenost,luftove i prljavstinu.Sajla gasa moze takodje da pravi problem ako zapinje.
            Javi rezultate.

            Comment

            • zoran5
              CBC Član
              • 27.02.2008
              • 21
              • sremska mitrovica

              #7
              MIL se ne pali (sem pri davanju kontakta,naravno).Uradio sam merenje TPSa,otpor se menja bez ikakvog skoka,potpuno glatko.Uradio sam reset,kao sto si mi objasnio,i situacija je nepromenjena.Doduse,od pocetka price do sad auto radi dosta mirnije.Nemam obrtaljku,ali taj raspon variranja je dosta manji.
              E sad,imam ja tu jos par stvari da pitam (mozda sam naporan,ali..),pa ako je Elwood raspolozen..
              Kada sam menjao crevo od kanistera do u****,tu se nalazi jos jedno tanko crevo koje ide od kanistera do serva kocnice.Cemu ono sluzi?
              Da li se izmedju usisne grane i kucista filtera vazduha nalazi dihtung,posto ga kod mene nema?Mada (opet skromno misljenje),vazduh uvucen na tom spoju je pre leptira,tako da nebi trebao praviti problem.
              I jos jedno pitanje.Da probam sa drugim IAC-om ,posto mogu da nabavim povoljno(polovan)?

              Comment


              • #8
                Servo pojacavac kocnice je spojen vakuumskim crevom sa usisnom granom.Da li je kod tebe nesto pogresno montirano je pitanje na koje mozes dobiti odgovor u servisu.Ili postavi slike ovde pa cemo videti,Alexa05 ima taj motor u kolima za poređenje.Malo je nezgodno sto nema obrtomer da pokaze koliko obrtaji variraju.kazes da imas utisak da se situacija popravlja da li se sada manifestuje kao ravnomerne vibracije ili..?Vibracije nestanu kada se pritisne gas?Kod jutarnjeg paljenja bi trebao da podigne obrtaje (drzi ih recimo 1200 do 1500 rpm) posle par minuta da spusti na ler i sve to da prolazi glatko.
                To je kontroler koji uci prema opterecenju motora i postavlja "idle trim" tokom vremena.Ovo je opsta procedura za ucenje


                U tvom slucaju(pretpostavljam da nema klimu) to bi se svodilo na rad 15 minuta u leru sa svim ukljucenim potrosacima(sva svetla,grejac zadnjeg stakla...) pa 15 minuta u leru bez potrosaca.Bez pritiskanja pedale gasa!
                15 minuta voznje sa potrosacima i na kraju 15 minuta voznje bez potrosaca.Kao sto pise na slici svaka izmena ili ciscenje oko IAC trazi reset i novu proceduru ucenja.Ako imas utisak da se kvalitet kontrole ler gasa popravlja trebalo bi da sve bude u redu.

                Comment

                • zoran5
                  CBC Član
                  • 27.02.2008
                  • 21
                  • sremska mitrovica

                  #9
                  Sve je dobro instalirano.Ustvari,to tanko crevo je povezano sa vakumskim crevom kojim servo kocnice uzima vakum sa usisne grane(nakalemljeno je na njegovoj sredini),i ide do kanistera(filtera benzinskih isparenja)kod prednjeg levog tocka.Nema veze,pitao sam to cisto informativno.
                  Auto je radio normalno(bez paljenja MILa u voznji)ovih dana.Znaci,upalim, obrtaji se dignu,posle nekog vremena spuste,i sve OK.
                  Danas mi se u toku voznje upalila MIL lampica.Posle toga mi se desilo,kada sam upalio sledeci put auto,da su obrtaji na leru ostali visoko(kao ujutro kada je hladan).To je bilo tako sve dok ga nisam ponovo ugasio i upalio.
                  To mi deluje kao da IAC zaglavi,i tek kada ga ponovo upalim radi normalno.Pri tim visokim obrtajima nema nikakvog variranja,ler gas je konstantno visok.U samoj voznji nema nikakvih problema..
                  Uradio sam i "blink" dijagnozu.Izbacio je kod 13:lambda sonda-nema promene napona?!

                  Comment

                  • radomir
                    CBC Početnik
                    • 09.03.2008
                    • 9
                    • vojvodina

                    #10
                    Kod mene se slicno ponasa 1.6i , visok mu je ler stalno .Ponekad mi u toku voznje ili prilikom startovanja vec ugrejanog motora smanji ler na neku normalnu vrednost. Ja isto sumnjam da se taj motoric za ler zaglavljuje.

                    Comment

                    • radomir
                      CBC Početnik
                      • 09.03.2008
                      • 9
                      • vojvodina

                      #11
                      evo doslo lepse vreme pa reko sad sam svasta procitao i saznao , red je da vidim kako to izgleda u praksi.

                      Izmerim digimerom sondu za temperaturu vode na hladno i ima 3600 oma. ocistim kontakte i vratim uticnicu nazad pritom pet ses puta izvadim i stavim. Reko aj da ga zagrejem pa da vidim koliko ima oma kad je topla .......kad ono auto radi na leru normalno. I to prilikom prvog jutarnjeg paljenja ......mislim stvarno , pali gasi nista radi normalno. Pazi jos cu ja to da ispitam par dana pa cu definitivno da kazem dali je bilo to.

                      Comment


                      • #12

                        Comment

                        • zoran5
                          CBC Član
                          • 27.02.2008
                          • 21
                          • sremska mitrovica

                          #13
                          Pored gore svega navedenog,u zadnje vreme se cesto pali MIL lampica.Greske koje izbacuje su (gore vec spomenuto) 13,nema promene napona na lambdi,a danas 44,lambda sonda-siromasna smesa.
                          Da li sad neko moze da objasni kako bi mogao izgledati problem,i na sta ukazuju ove greske?

                          Comment

                          • don
                            CBC Senator XXL
                            • 13.04.2005
                            • 483
                            • Beograd

                            #14
                            Drugaru su se javljali takvi simptomi tog variranja obrtaja i slicno, sve menjao zezao se i nista, a drugi nas ortak svoju olupa svoju suzu, isti motori i sve, i rekose aj da zamenimo ecu, i stavljanejm njegovog ecu-a. automobil se nije mogao poznati, kako tad, tako sad. Sto ce reci, pokusaj da nadjes ecu i probaj.
                            Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
                            Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
                            Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.

                            Comment

                            • alexa05
                              CBC Senator XXL
                              • 23.07.2006
                              • 1769
                              • Smederevo
                              • Opel Vectra B 2.0DI 16v

                              #15
                              Ja prob'o sa zamenom ecu-a i opet isto.
                              EX OPEL KADETT E C14NZ TUNED WITH LPG EQUIPMENT BY IVAN T

                              NOW OPEL VECTRA B 2.0DI 16V (X20DTL)

                              SVE PROLAZI PA CAK I DOZIVOTNA ROBIJA

                              Comment

                              Working...
                              X