Skinuta lambda

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markovic.mr
    CBC Član
    • 05.04.2008
    • 46
    • Niš

    #16
    Ajd kad smo kod majstora, da vam ispricam nesto off topic.

    Bio sam juce kod majstora, jer sam primetio baricu ulja prekjuce ispod auta. Juce ujutru proverim nivo ulja, blizu je minimuma a bio je na maximumu. I odmah odem kod majstora, jer mi je bilo tesko da utvrdim odakle potice ulje - nisam imao uslova da se zavlacim ispod.
    Elem, odem ja u 10 sati, kazem da je prilicno hitno jer kad se ulje zagreje prilicno brzo izlazi - podignemo auto i vidimo da je karter bio krpljen, i to kitom - te je tu "propiskio". OK, rekoh, koliko ce to da traje, da znam posto je on na jednom kraju grada a mesto gde bi trebao da budem na drugom - kaze "ma samo skidanje i namestanje nije strasno, nego treba da ga odnesemo na varenje, pa je pitanje kad ce ovaj da zavari..." OK, kazem ja, imam ja varioca koji ce argonom da ga zavari, ja cu to da organizujem da ubrzamo stvar. I dogovorimo se da sacekam, za sat vremena ce da skinu karter.
    I vlasnik servisa ode svojim poslom, uzme radnik da skida karter. MEDJUTIM, kad macke nema.... 2 minuta radi, 10 minuta se zevzeci, prica, pusi cigaru, pije kafu...kao nerviraju ga srafovi, nece da se odsrafe, on baca alat, psuje, pa opet ode pa se vrati... tri ****na sata on meni skida karter.
    Dodje nakon 3 sata vlasnik servisa, pita jel gotovo, ovaj kaze tek sad ga skinuo, u brate znas kolko tesko bilo sve se ubih.... ja samo gledam i pizdim. Uzmem ja karter i u roku od 20 minuta ga zavarim, kupim dihtung i donesem. I posto vidim da niko nece da se lati posla, sednem i opet pizdim. Svi se nesto okrecu, znaju dobro da sam doneo i da moze da se radi - i neko mi rece "Brate a sto ti ne ides kuci a mi cemo da te pozovemo kad bude gotovo"

    ?!?!?!?!

    Rekoh, pa sad mi kazes **&$$%%/* kad vec 4 sata sedim ovde?!?!?!?

    I nekako su se smilovali da mi nameste karter. Slag na tortu - kolko kosta - pa, 1500din. Iako sam sam iso za dihtung od 450din. i varenje 600din.

    I neko mi rece da su oni jedan od boljih servisa u Nisu.

    I majstore mi ne spominjite. Od sad, resio sam - stogod mogu sam, uradicu sam. Nisam ni glup ni neiskusan oko masina i elektronike niti su oni pozavrsavali skole za servis automobila pa uhvatili Boga za jaja. Kad pitam za lambda sondu kazu "pa brate kod nekih to utice kod nekih ne..." ALO BRE?!?! Kako ne utice?!?! Jel znas ti sta je to, cemu sluzi, sto je tu stavljeno?!?!?! Dobro, a jel utice kod mog auta? Pa ne znas! Pa bolje cuti kad ne znas!

    Uzasno sam razocaran neprofesionalnoscu i neznanjem, ne kazem da je svuda tako ali i cackanjem na ovom forumu ne videh da je iko pohvalio neki servis u Nisu ili bar okolini, pa da idem tamo. Ovo je katastrofa za nerve i za automobile, svaka druga rec im je psovka a bacanje alata i nerviranje zbog neznanja je posebna prica...

    Comment

    • zoranbg
      CBC Senator XXL
      • 23.03.2005
      • 4098
      • Rooster's Hill , Beog
      • Grande Punto 1.2

      #17
      Heated oxygen sensor (HO2S)-exhaust front-if fited
      lokacija : napred izduv - ako je montiran.
      motori : F7P 700
      F7P 704

      ovako pise u auto dati

      znaci mozda ima mozda ne (ovako nesto jos nevidoh)
      Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #18
        mene zanima da li je neko mozda cuo da se lambda skida zbog toga i toga, pa se onda ECU uradi to i to
        da probam da ti pojednostavim tematiku.

        ECU u sebi sadrži unapred definisane radne parametre motora kojima dozira količinu goriva a ti podaci se čuvaju u memoriji.

        postoje 2 vrste rada sa memorijom.

        fiksna, isčitava se fabričko stanje memorije bez obzira na okruženje u kome se nalazi auto.

        promenljiva, iščitava fabričku memoriju koju koriguje očitavanjem uživo sa lambda sonde i prepisivanjem fabričkih podataka novim prema stvarnim uslovima rada motora.
        time se optimalno prilagodjava doziranje goriva stvarnim potrebama.


        1991. godište još nije bio obavezan regulisani katalizator, pa je tvoj model možda imao lambdu a možda nije po izlasku iz fabrike.
        kako nisi prvi vlasnik, iz podataka o autu (pre svega VIN) moraš da potražiš gde je auto prvi put prodat, gde se nalazio prvi vlasnik i za koju ekološku normu je iz fabrike prilagodjen.

        ako je imao lambdu moraš da je ugradiš da bi motor ispravno dozirao gorivo.
        ako nije imao lambdu treba da proveriš podešavanje smese, (podešava se merač vazduha obično) i da po potrebi proveriš.

        uglavnom preporučio bih prvi korak da se snabdeš tačnim informacijama, da nadješ/ pazariš uputstvo za servisiranje i podešavanje baš tvog modela vozila sa tim motorom.
        recimo Haynes.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • markovic.mr
          CBC Član
          • 05.04.2008
          • 46
          • Niš

          #19
          Sve jasno i - hvala na odgovoru.

          Motor jeste F7P, da l' je ikad imao lambdu ili ne, saznacu.

          sw.brick,

          pokusavam da nadjem sto vise resursa je moguce za ovaj auto upravo da ne bih nista radio napamet ili sto mi kaze neki priuceni majstor ili sta vec a da mi pritom ne obrazlozi zasto je to tako (kao sto si ti lepo rekao)
          Posto auto nije bas mlad, jako tesko mi ide mada sam nasao puno repair manuala ali se odnose na druge stvari - prenos, tockovi, kocioni blabla - ne uspevam da nadjem postupak podesavanja smese - te to shvatite kao pitanje:

          Na koju foru "majstori" podesavaju ono srafce na usisu i sajlu za gas samo na osnovu zvuka i broja obrtaja na leru? I to je onda, kao, podeseno kako treba? Molio bih da mi neko objasni ako ga ne mrzi, bio bih jako zahvalan... Takodje, ako vam nesto znaci, trenutna situacija kod mene je: sajla opustena do kraja (dakle, klapne zatvorene skroz) a srafce od krajnjeg zavrnutog polozaja odvrnuto 3/4 kruga.

          Jos nesto, sw.brick, mozda deluje kao da sam zapeo ko sivonja, ali na osnovu svih resursa koje sam nasao po Internetu ipak sam ubedjen da ovaj auto ne treba da trosi 14l/100km, pa da mu pritom potrosnja bude ista i na otvorenom i po gradu....

          Hvala jos jednom svima na odgovorima. Cenim.

          Comment

          • zoranbg
            CBC Senator XXL
            • 23.03.2005
            • 4098
            • Rooster's Hill , Beog
            • Grande Punto 1.2

            #20
            ja bi ti savetovao da nabavis auto datu... ima razne provere za senzore za tvoj auto-motor , jedan CD naprimer AutoData 2004.
            Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

            Comment

            • Stefan
              CBC Član
              • 10.07.2006
              • 82
              • Nis

              #21
              Probaj da odes kod Proke na trosarini. Nisam licno nikada isao kod njega, ali dosta ljudi mi je reklo da im je resio problem sa lambdom i ostalim senzora sto niko u gradu nije mogao da resi. I da, ako se odlucis da odes kod njega imaj na umu da ubija sa cenama. Ajde jos malo off-a, iz kojeg servisa su ti sto su ti skidali karter?
              www.018info.biz

              Comment

              • deki-ascona
                Bio nam je drug! RIP
                • 10.04.2007
                • 2118
                • NI , Trosharina

                #22
                @markovic.mr

                Imam autodatu 2004, narezacu ti.
                Po autodati, tvoj auto moze da ima ili 135 ili 137 KS, sto opet, po meni ,objasnjava potrosnju : godine+konji=14l po gradu

                Osim Proke, mozes i u Knjazevackoj u servisu "Pancic", specijalisti za francuska vozila , ima ih na sajtu Wynn's. Na poslu imam i telefone, poslacu ti , pa zakazi dijagnostiku, ne moze da kosta bog zna koliko.
                Moram i ovo da ti kazem: Kupovao sam kompletan izduv Walker da bih dobio ful garanciju, i ustanovio sam da izd.grana uopste nema rupu za l-sondu, ostatak je OK. Naravno da nisam kupio granu. U Walker katalogu, za moj auto uopste ne postoji varijanta sa l-sondom. Moguce je da je neko menjao granu na taj nacin na tvom autu, prosto je kupio bez rupe za sondu zbog (pogresne) pretpostavke da mu zbog LPG nije potrebna.
                Pogledaj ipak ceo izduv jos jednom, obuhvati sakom ceo izduv i vuci od pocetka do kraja.
                Stelovanje venturija je detaljno opisano na forumu, a mozes i kod onih ispred Metroa-sa analizatorom gasova.
                Originally posted by Valent Vudriga
                ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                Comment

                • markovic.mr
                  CBC Član
                  • 05.04.2008
                  • 46
                  • Niš

                  #23
                  Ajde jos malo off-a, iz kojeg servisa su ti sto su ti skidali karter?
                  To namerno nisam hteo da kazem da ne ispadnem debil, ipak je ovo Nis... Jos jedna napomena - fora je sto je sam vlasnik servisa bas ok momak, ali zaposljava neadekvatne ljude. I to se desava na mnogim mestima - onaj koji nesto zna ode nekim svojim poslom, a auto ti radi blago receno segrt, koji nema ni najosnovniju kulturu a kamoli slovce od profesionalizma.

                  Deki,
                  upravo skidam autodatu 2004.
                  Kod Pančića nisam bio, stvarno pokušavam da skupim što više mišljenja pa da odem negde, jer:

                  1. I kod ovih sam otišao po preporuci, pa sam poludeo
                  2. Ne bih da auto stalno vozim kod drugog, hteo bih da nadjem nekog ko ce da ga odrzava i kraj, a ne da svakom pricam "ovaj radio ovo, ovaj ono, pa mi ovaj reko ovo, ovaj pak kaze da to nema veze..."

                  Milsim da cu da odem do Baneta Francuza - Nislije znaju ko je on - pa njega da pitam na koje mesto bi bilo najbolje da vozim auto.

                  Majstori za plin... to je tek smejurija
                  Isao ja na stelovanje kod Metroa, InterGas. Nakon par intervencija na autu odem kod tipa sa gas analizatorom, on ga zavrne dva kruga. Odem kod treceg tipa u Knjazevcu sa kojim se znam, on ga odvrne dva kruga.

                  ?!? no comment..........

                  Ajd molim vas nek mi neko kaze kako mogu da nasteluju smesu bez ikakvih instrumenata, mislim na ono pitanje koje sam vec postavio, tice se onog srafcica za vazduh i sajle za gas. Zivo me interesuje.

                  Comment

                  • deki-ascona
                    Bio nam je drug! RIP
                    • 10.04.2007
                    • 2118
                    • NI , Trosharina

                    #24
                    http://www.cannonballforums.se/viewtopi ... ces#164340


                    P.S.

                    Milsim da cu da odem do Baneta Francuza
                    Kad pitas prodavca koji je majstor najbolji, preporucice ti UVEK onog s kojim ima neki dil.
                    Licno sam koristio Panciceve usluge, i prezadovoljan sam. A za Proku su me pitali cak i neki bosanci dok sam sluzio vojsku, poznatiji je bio od Pixija jos pre 15 godina
                    Originally posted by Valent Vudriga
                    ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                    Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #25
                      magijom, tirkom i bajkom
                      tj nikako.
                      štelovanje podrazumeva merni instrument i TAČNU proceduru podešavanja korak po korak TAČNO odredjenim redosledom.

                      da li pričamo o karburatorskom motoru ili sa ubrizgavanjem, zbunjen sam pričom o dotezanju sajle čega nema kod injection sistema, i podešavanju lera šrafom što takodje nema kod injeciton.

                      to se podešava u ECU , i preko ECU upravlja servo motorima.

                      evenutalno ima poseban ulaz u ECU u obliku jumper-a, kratkospojnika za pripremu ECU za podešavanje u prastarim sistemima bez lambde.

                      14 litara plina po gradu sa 140 konjića pod haubom pa još 16V koncept je iskustvo mnogo ljudi da je sasvim ok potrošnja.

                      taj motor fabrika sigurno nije ponudila radi štednje goriva.

                      naravno, nije moguće da isto troši i u gradu i laganom vožnjom van grada a da je motor i uopšte auto kao celina potpuno ispravan.

                      kvar se mora detektovati kroz proces analize dijagnostike kao prvi korak.
                      tek potom sledi popravka, podešavanje, šta več treba.

                      ne znam za Niš, ako zaista ne postoji niti jedan jedini majstor automehaničar koji poznaje svoj zanat, je da se osloniš na preporuke ljudi iz drugih gradova. nije ni Beograd ni Novi Sad na kraj sveta.

                      to ako, i jedino ako, zaista ne postoji majstor koji poznaje sisteme ubrizgavanja goriva i nema makar minimalni alat za proveru stanja podešenosti motora.

                      za početak, pronadji neki tehnički pregled ( valjda postoji makar jedan u Nišu) koji ima analizator gasova.
                      snimi podatke na leru, i pri 2500 rpm i pri 4500 rpm.

                      postavi ove podatke tačno onoliko koliko iznose
                      CO, NOx, CO2, HC, ppm

                      ako možeš uradi merenje sa hladnim tek upaljenim motorom, i sa dobro zagrejanim motorom odmah nakon vožnje pod opterećenjem (15minuta jurcanja).

                      Niš je veliki grad sa industrijom, prosto mi je neshvatljivo da ne postoji automehaničar sa iskustvom koji ima opremljenu radionicu.
                      možda košta njegovo znanje više od ovih što "šteluju" na vid i sluh, ali znanje će koštati i u BG i u NS i bilo gde.

                      jako je teško iz daljine pokušati razumeti u čemu je problem sa radom motora kada nema konkretnih podataka, konkretnog detaljnog opisa ponašanja, nema istorije održavanja- popravki motora zadnjih nekoliko godina....da bi dobio konkretnu pomoć sa uperenim prstom koji će da pokaže to i to je pokvareno.

                      potraži temu o sličnom razgovoru oko podešavanja, volvo 440 turbo motora, i na kraju uspešnog rešenja.

                      na tebi je teret, i ti si moraš potruditi najviše da saznaš informacije, da ispitaš, da proveriš rad motora i izmeriš podatke, jednom rečju da se ti angažuješ na upoznavanju kompletnog sistema i načina rada regulacije baš tvog motora.
                      ili da nadješ nekoga ko se specifično bavi tvojim 1.8 16v motorom i poznaje ga u dušu.


                      potrošnja goriva zavisi od mnogo faktora, pogotovu plina na venturi osnovi.

                      neću unapred da te obeshrabrim ali sam sa 99,995% uverenja siguran da potrošnja plina po gradu neće sići ispod 12 litara a sa 97% da neće biti manja od 13 litara plina.

                      to kažem da ne očekuješ neke spektakularne rezultateu smanjenju potrošnje.

                      ima tema koliko plina troši tvoj auto, pogledaj pa ćeš videti da si u okviru proseka, manje više koliko i ostali članovi foruma troše sa svojim autima.


                      meni auto sa 135 konja troši po gradu 15-18litara plina, i to sa sistemom ubrizgavanja plina.

                      sa venturijem je potrošnja skakala do 24 litre/ 100km leti.

                      a sve je ispravno, normalno, podešeno, u tip top stanju.

                      i po fabričkim specifikacijama je minimalna potrošnja 13,4 litara benzina po gradu.

                      ovo ti čisto navodim da se gorivo prosto troši, koliko god da sipaš

                      rešenje je kao i obično prosto- manji auto manje težine sa manjim i slabijim motorom i potrošnja se smanjuje.

                      to je jedini način da se troši manje goriva.. nije utešno ali drugačije ne ide


                      dakle, pronadji fabričke radne parametre motora, i fabričke podatke o podešavanju.
                      izmeri postojeće stanje (podatke u brojkama) radnih parametara motora.

                      pošalji ovde, jedno i drugo.

                      na osnovu toga moći će da se potraži dalji pravac potrage..i analize šta i kako i zbog čega.

                      možda ti sve deluje odbojno napisano, veruj kada prodješ cikluse popravki metodom probi, pokušaja i grešaka bez rezultata biće nužno vratiti se na sistematski način pregleda problema, i korak po korak stvaranja pune slike o stanju motora u svim njegovim detaljima.

                      ne bih da plašim, ali ako je neko razbio karter, ostao bez ulja, i još krpio gitom, upitno je kroz koje je mukeprošao taj motor, i u kakvom je mehaničkom stanju u odnosu na novo fabričko stanje.

                      ne zaboravi, da potrošnja ekspresno skače ako motor nije u fabričkim zazorima, odnosno ako ima tragova mehaničkog habanja.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • markovic.mr
                        CBC Član
                        • 05.04.2008
                        • 46
                        • Niš

                        #26
                        da li pričamo o karburatorskom motoru ili sa ubrizgavanjem, zbunjen sam pričom o dotezanju sajle čega nema kod injection sistema, i podešavanju lera šrafom što takodje nema kod injeciton.
                        Motor je injection, a postoji sraf na usisnoj grani, kao i mogucnost podesavanja "nultog" polozaja gasa preko sajle i srafa koji sluzi kao granicnik - zaboravih da slikam.

                        Videcu za izduvne gasove, pa cu postaviti ovde. Nazalost, "hvataju" me praznici sada, ali cu to definitvno uraditi i ici na dijagnostiku - kod gosn Pancica.

                        možda ti sve deluje odbojno napisano,
                        Naprotiv, brick, hvala na angazovanju pre svega da napises sve ovo, a jasno je meni da je auto komplikovana stvar, pogotovu ovaj moj gde nemas iglu gde da smestis ispod haube... i jasno mi je da je potrebno angazovanje i mnogo ucenja i ne plasim se toga, samo je tesko kad nemas nikog da te uputi - sta god pitam moje "majstore" bolje da nisam ni pitao.
                        Hvala jos jednom - lepo provedite praznike pa cu ja vec da se javim, racunajte na to

                        Comment

                        Working...
                        X