Dizel grejac pre samog isparivaca (Landirenzo, venturi)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • demios
    CBC Član
    • 03.12.2007
    • 76
    • Beograd

    Dizel grejac pre samog isparivaca (Landirenzo, venturi)

    Imam jedno malo pitanje za Ivana, Doru i ostale mehanicare koji ugradjuju plin (ne znam svima imena ) po pitanju postavljanja i vezivanja grejaca.

    Imam venturi TNG u PSA TU3S motoru (Peugeot 205 GT), problemi koji bih hteo da umanjim/otklonim su 1.) zaledjivanje isparivaca, problem koji je najizrazeniji zimi (pogotovo u trenucima nepaznje mog oca) i 2.) brze postizanje radne temperature rashladne tecnosti. Obicno kada se vozim ja idem od Centra do 45.bloka, i po ovoj niskoj temperaturi motor dostigne 80*C (radnu temp.) tek kod Buvljaka (to je otprilike 1/2 puta). Znam da vec na 40 stepeni rashladna tecnost dobro vrsi svoju funkciju, ali je problem sto moram da drzim saug pola puta, a to znaci da je ler 1200-1500 umesto 850-900...

    Naime, hteo bih da stavim jednu T racvu pre isparivaca i da dodam jedan dizel grejac, da bi rashladna tecnost pre samog ulaska u isparivac dosla u kontakt sa grejacem, sto pre ugrejala i dostigla radnu temperaturu, a samim tim i zeljenu efikasnost. Slicno kao sto je uradio Dika na VHS forumu sa svojim WV kombijem. (Cisto da se razumemo, grejac i isparivac nece doci u fizicki kontakt)

    Mislio sam da koristim standardni termodavac koji gasi grejac na nekih 80*C. Jedini problem koji imam je kako vezati sve te delove (termodavac, relej, osigurac). Dakle, znam sta hocu, ali se slabo razumem u elektroniku, pa bih Vas zamolio da mi pomognete oko tog dela, da mi objasnite sta mi sve treba od delova i kako se povezuje (odatle mogu sam, jer znam neke osnove elektronike, ali nisam nikada konkretno radio sa el. u kolima).

    Hvala unapred!
    Peugeot 205GT '89.
  • Keketarac
    CBC Senator XXL
    • 01.09.2007
    • 588
    • Novi Sad
    • Seat Ibiza 1.2 TSI

    #2
    Ti bi i jare i pare, a to ne moze.

    Ako motor sa svojih 40-50-60-xy kW snage i toplotnom disipacijom od z kW ne moze da ugreje rashladnu tecnost na relaciji koju navodis, kako mislis da to uradi jedan dizel grejac?

    Teraj taj GTI kako je nastelovan, a ako ti je skupo, idi peske, ali nemoj da karabudzis kojesta.

    Ako ti zamrzava, pre ce biti da nije dobar protok ili nije dobro nesto postavljeno i povezano.

    I kakve veze ima ler gas sa celom pricom?

    Comment

    • deki-ascona
      Bio nam je drug! RIP
      • 10.04.2007
      • 2118
      • NI , Trosharina

      #3
      Ledjenje isparivaca nema veze sa necijom nepaznjom, nego sa vazduhom u sistemu za hladjenje, ( polozaj isparivaca ili mozda nesto drugo). Trebalo bi prvo resiti ledjenje isparivaca.
      Mada ideja sa grejanjem antifriza u smislu paljenja direktno na LPG zvuci zanimljivo. Asconi treba 7-8 min da postigne temp. do 1/2 skale i da proradi grejanje kako treba, a na poslu imam sluzbeni PUG 306 1.4 , i on se zagreje za 4 min.
      I tako svako jutro, posto prvo odvezem zenu na posao, ona misli da nama grejanje uopste ne radi, posto proradi bas kad ona izadje iz kola.
      Originally posted by Valent Vudriga
      ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
      Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

      Comment

      • Plinadzija
        CBC Senator XXL
        • 29.07.2008
        • 1514
        • Paracin

        #4
        pojacaj antifriz i izbaci vazduh iz sistema. Vozis francuza i sigurno znas da oni imaju problem sa vazduhom u sistemu, zato i imaju one srafove za ispustanje vazduha na svakom crevu...
        UGRADITE PLIN DA VAM AUTO PALI KAO VOJNI MAGACIN!

        Devojka moze da bude sa sela ali auto MORA da bude iz Nemacke!

        Comment

        • demios
          CBC Član
          • 03.12.2007
          • 76
          • Beograd

          #5
          Za probleme sa vazduhom znam, to sam resio kada sam menjao antifriz. Ail mi se i ranije desavalo da se zamrzne isparivac, ponekad i leti, tako da je iz moje perspektive ovo sasvim razumna i isplativa operacija. Isti problem sam imao i na prethodnom motoru, tako da nije fikcija. Uz to, sto pre postigne radnu temperaturu i njemu i meni je bolje. Samo mi treba pomoc kako da povezem sve delove, pa bih molio forumase da mi pomognu. Koliko sam ja shvatio treba mi: grejac, osigurac 30A, termodavac, relej, zice, T racva i komad gumenog creva.



          I tako svako jutro, posto prvo odvezem zenu na posao, ona misli da nama grejanje uopste ne radi, posto proradi bas kad ona izadje iz kola.
          I ja imam isti problem, auto se preko noci ohladi k'o grob i kad udjem u njega nije mi dobro.

          Ako motor sa svojih 40-50-60-xy kW snage i toplotnom disipacijom od z kW ne moze da ugreje rashladnu tecnost na relaciji koju navodis, kako mislis da to uradi jedan dizel grejac?
          Cim startujes leden motor, podjednako ledena tecnost struji kroz njega i isparivac. Uz sve to hladan vazduh prelazi preko rebara hladnjaka i ne dozvoljava tecnosti da se brzo ugreje, motoru da brzo postigne radnu temperaturu, isparivacu takodje, i gle cuda, auto trosi vise a mene vise kosta po predjenom kilometru. S druge strane, dizel grejac jako brzo postigne zeljenu temperaturu, nalazi se tik ispred isparivaca, i dovodi do brzeg grejanja celog sistema, vece ukupne efikasnosti sistema i vise para u mom dzepu.

          Teraj taj GTI kako je nastelovan, a ako ti je skupo, idi peske, ali nemoj da karabudzis kojesta.
          Nije GTI, voleo bih ja, ali nije Da je skupo, nije. Da moze bolje, moze. Zasto da ja njima guram pare u dzep?

          I kakve veze ima ler gas sa celom pricom?
          Sto pre postgne radnu temperaturu, pre mogu da ga skinem sa bogate smese, kada vise goriva trosi (ekonomski efekat).

          Jos jednom bih zamolio sve koji su iole vicni el. instalacijama u kolima da mi pomognu oko vezivanja grejaca i termodavaca na relej. Za osigurac znam da se redno vezuje pre grejaca.

          Pozdrav i hvala unapred!
          Peugeot 205GT '89.

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            #6
            Isparivač može da radi u hladnim uslovima ali ne sme da se smrzne, znači da definitivno imaš problem sa cirkulacijom tečnosti u njemu, da li zbog položaja (visine) ili vazduha u sistemu svejdno.

            Drugo, perpetum mobile ne postoji, energija koju ćeš utrošiti na grejanje tečnosti se mora stvoriti odnekud a to pravi motor. Zbog toga ćeš imati povećanu potrošnju. Treba ti jak grejač da bi imalo efekta i brzo podiglo temperaturu tečnosti.

            No ako baš želiš da se igraš.
            Termoprekidač koji treba da je negde u tečnosti treba da uključi rele koji će direktno sa akumulatora preko osigurača napajati grejač. Osigurač stavi neposredno iza akumulaotra. Rele treba da okida neki kontakt plus da ti se ne bi desilo da radi grajač i kad ne radi motor. U zavisnoti od snage grejača, treba uzeti odgovarajući rele i osigurač.

            Predlažem da ako ovo bašnisi razumeo, uradiš sve mehanički (montažu) i odeš do nekog električara koji će to brzo spojiti.
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment

            • b_samardzic
              CBC Senator XXL
              • 02.04.2005
              • 1557
              • Smederevo

              #7
              Koliko litara vode staje u taj motor?
              Najmanje 5-6 litara.
              Polovina te vode kruzi kroz motor i oduzima toplotu motoru koji je ohladjen na spoljnu temperaturu a ti ocekujes da ces toliku gvozdjuriju da zagrejes sa 100 vati?

              Comment

              • demios
                CBC Član
                • 03.12.2007
                • 76
                • Beograd

                #8
                @Dora

                Naravno da cu posetiti elektricara, necu da se igram valjda Uzgred, hvala puno za info, znaci mi dosta.
                Peugeot 205GT '89.

                Comment

                • deki-ascona
                  Bio nam je drug! RIP
                  • 10.04.2007
                  • 2118
                  • NI , Trosharina

                  #9
                  Grejaci dizela ne greju svu naftu u rezervoaru nego samo onu kolicinu koja sluzi da auto upali. Ne mora da pomocu tog grejaca uspe da podigne radnu temp. , dovoljno je da uspe da malo zagreje antifriz ispred isparivaca, pa da moze komotno da pali odmah na plin, a isparivacu ce svakako da prija.

                  brate, samo napred

                  1. ozracivanje sistema (ili promena mesta isparivaca) kao i kontrola/korekcija smese antifriza
                  2. odabir grejaca (konsultovati @diselman-a na ovom forumu)
                  3. ne zaboravi da napises sta si napravio

                  pozdrav
                  Originally posted by Valent Vudriga
                  ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                  Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                  Comment

                  • Keketarac
                    CBC Senator XXL
                    • 01.09.2007
                    • 588
                    • Novi Sad
                    • Seat Ibiza 1.2 TSI

                    #10
                    Uz sve to hladan vazduh prelazi preko rebara hladnjaka i ne dozvoljava tecnosti da se brzo ugreje
                    Hladnjak je iskljucen iz sistema dok motor ne dostigne odredjenu temperaturu i termostat ne otvori protok prema hladnjaku.

                    Da tebi slucajno nije gecrkt termostat pa zato ne mozes da postignes radnu temperaturu?

                    Comment

                    • demios
                      CBC Član
                      • 03.12.2007
                      • 76
                      • Beograd

                      #11
                      @deki-ascona

                      Tako i ja razmisljam Smesa bi trebala, prema Haynes uputstvu ga bude 50/50, to oni savetuju. Naravno da cu napisati sta sam uradio, postavicu i slike. Upravo pisem PM @dieselman-u, pa cemo da vidimo sta on kaze.

                      @Keketarac

                      Ne bi trebalo da je los termostat, ali cu i to proveriti. Videcu koliko kosta, pa cu ga mozda zameniti, nikad se ne zna. Mada on meni uvek pali ventilator na 88*C, tako da ne verujem...
                      Peugeot 205GT '89.

                      Comment

                      • b_samardzic
                        CBC Senator XXL
                        • 02.04.2005
                        • 1557
                        • Smederevo

                        #12
                        Termostat ne pali ventilator.
                        Ocigledno se ne razumes najbolje u mehaniku automobila pa to bolje prepusti nekom majstoru.
                        Plin prestaje da isparava tek na minus 30 i nize.
                        Kazes da ti ledi isparivac sad na temperaturama oko nule.
                        Koliko energije oduzme plin isparivacu kad on sa nula stepeni padne ispod -30 stepeni
                        za minut dva a isparivac sn konstantno greje vodom koja je isto oko nule?
                        Bolje razmisli kako da povecas cirkulaciju vode kroz isparivac.
                        Mozda ti je isparivac visoko montiran, mozda nije voda uzeta sa najboljeg mesta, proveri da li ti je pumpa za vodu dobra.
                        Javi rezultate radova kad zavrsis.

                        Comment

                        • Foreigner
                          CBC Početnik
                          • 13.12.2008
                          • 1
                          • Jagodina

                          #13
                          svi saveti o ispravnosti rashladnog sistema su na mestu - treba ih uzeti u obzir sve zajedno. nijedna akcija nece resiti problem ukoliko termostat ne radi savrseno, sistem nije potpuno odzracen, itd...

                          elem, svi koji imaju ugradjen venturi sistem za pravljenje smese, obzirom da nisu uslovljeni softverom upravljacke jedinice (koja sistemima sa brizgaljkama 'pusta' gas tek kada se predje granicna temperatura rashladne tecnosti) razmisljaju kako da voze u potpunosti samo na gas u hladna vremena. dizel grejaci mogu da odrade posao (baterija 2-4 grejaca), nacin povezivanja je vrlo jednostavan i sve zavisi od toga koliko komfor zelis pri koriscenju. jedino sto bih imao da dodam preko svega, umesto dizel grejaca bi mozda trebalo da potrazis grejace (koji su naoko isti kao i dizel grejace, samo su vece snage) za izvedbe vozila za zemlje sa hladnijom klimom - tzv. potopljene grejace za sistem grejanja kabine/povecavanje brzine postizanja radne temperature motora. mozes da ih upotrebis sa sve kucistem, jedina adaptacija bi bila reduciri sa jedne i druge strane prema upotrebljenim cevima na isparivacu. vodi racuna da skoro u svim izvedbama pravis jos jedno mesto za zadrzavanje zaostalog vazduha u sistemu. u zavisnosti od duzine creva, tacne izvedbe sistema (ne znam detalje za 205-icu, pogotovo za GTI) posao oko ukljucivanja moze da radi vec i obican rele za dizel grejace, pa do malo slozenijih sistema. kriticno je odredjivanje temperature rashladne tecnosti pri kojoj se uspostavlja toplotni balans sistema (ne samo isparivac, vec i motor). posto si pomenuo zaboravnog oca, sigurno ne savetujem rucnu kontrolu ukljucivanja. o detaljnijim el. semama mozemo prodiskutovati, u svakom slucaju sistem MORA biti iskljucen kada se predje kriticna temperatura. ne zaboravi da zbog grejaca prelazis u klasu 'dizel' akumulatora i da u zavisnosti od odnosa snage alternatora i osnovnih redovnih potrosaca (svetla) mozes imati i neke nezeljene efekte (i slabo dogrejavanje i skiljava svetla zajedno kod nocne voznje).

                          Comment

                          • Plinadzija
                            CBC Senator XXL
                            • 29.07.2008
                            • 1514
                            • Paracin

                            #14
                            Trebalo bi pre da proveris termostat, antifriz i polozaj isparivaca kao i cirkulaciju vode kroz njega nego a budzis kojekakvosti na sistem.
                            Moras da razumes, rodjo, da ti ne vozis space shuttle nego auto koji vozi jos mnogo ljudi i nemaju problem kao ti. Prema tome trebalo bi pre da popravis svoj auto.
                            UGRADITE PLIN DA VAM AUTO PALI KAO VOJNI MAGACIN!

                            Devojka moze da bude sa sela ali auto MORA da bude iz Nemacke!

                            Comment

                            • Daka
                              CBC Senator
                              • 15.06.2005
                              • 277
                              • Subotica

                              #15
                              Meni je postavljen isparivac visoko na puntu,i cim malo jace zahladi nakon 1-2 km voznje se smrzne. Morao sam verglati ko majmun i do nekoliko minuta.Resenje je bilo vrlo jednostavno,zimi moras drzati nivo antifriza(rashladne tecnosti)u posudi iznad maksimuma tj skoro do samog cepa i problem je nestao!!

                              Comment

                              Working...
                              X