Pozdrav svima!
Imam problem sa prekidacem koji prebacuje sa benzina na gas i obratno.Moj auto je opel kadet-1.4 I 1990 godiste.Gas sam ugradio pre vise od godinu dana u jednom servisu u Novom Sadu.Tamo sam uradio i atest.Necu da pricam o kome se radi da ne ispadne reklama.Boca je tocak "lovato",a za isparivac i ostalo bih morao da pogledam u dokumentaciji,ali mislim da to nije toliko bitno za moj problem.Do sada nije bilo nikakvih problema sa uredjajem.Na pocetku mi se samo gasio na ler gasu,jer su majstori u servisu imali mnogo posla,pa su ler stelovali kada je motor bio hladan.Posto imam automatski saug kad se zagreje motor i smanji se saug,a samim tim i dotok goriva u motor.Tada mi se gasio na semaforu ili slicno,to jest kada pustim papucicu gasa i kada auto radi na leru.Mrzilo me da opet idem u Novi Sad,pa mi je to neki drugi majstor sredio za 5 minuta.Medjutim sada mi se javlja problem sa gore pomenutim prekidacem.Prekidac ima tri polozaja.Na "1" radi na benzinu,na"2" na gasu,a polozaj"0",je za paljenje na benzinu,pa kad se motor malo zagreje,malo se doda gas i na povecanom broju obrtaja motora,elektronika prekidaca sama prebaci na gas.Ja ga uvek i zimi i leti palim u polozaju"0".Znaci prvo benzin,pa kad se motor zagreje dodam gas,a on prebaci na plin.Posto se bavim elektronikom,malo sam ga rastavio i utvrdio sam da elektronika odradi sta treba.Kada ga upalim u polozaju"0",on lepo radi prvo na benzinu.Kada ja povecam gas cuje se da rele skljocne,ali ne dobijam napon na ona dva elektroventila koji se nalaze ispod haube kod motora i uredjaj ne prebaci sa benzina na gas.Ventili su takodje ispitani i 100% su ispravni.Posto su i svi vodovi(zice)100% ispitani i ispravni su,verovatno su u pitanju kontakti relea.Rele se mnogo greje,pa mislim da su kontakti prljavi.Ne mogu ga otvoriti jer je zaliven.Sada vozim na gas,ali mi je kutija prekidaca otvorena,tako da mi je dostupan rele uvek.Kada pocne da pravi probleme,samo ga malo kucnem srafcigerom i sve ponovo proradi.Interesuje me da li neko zna gde ima da se kupi pomenuti rele ili ceo prekidac i koji su cene.Gledao sam ovde u Rumi kod mene,ali nisam nasao.Samo su mi na jednom mestu rekli da imaju za sistem sa karburatorom,a ne za direktno ubrizgavanje,kakav meni i treba.Ako neko zna za neku prodavnicu ovih i slicnih delova u Beogradu,Novom Sadu...i ta informacija bi mi bila korisna.Za sada mi radi i ovako,ali posto prelazim po pedesetak km dnevno,ne znam dokle ce.
Rele je:
SANYOU CY5A
20A-14V DC
5A/20A-250V AC
SD-S-112D
Prekidac je :
TAMONA IN-3
12V change-over switch
Evo i slika:




Hvala unapred!
Imam problem sa prekidacem koji prebacuje sa benzina na gas i obratno.Moj auto je opel kadet-1.4 I 1990 godiste.Gas sam ugradio pre vise od godinu dana u jednom servisu u Novom Sadu.Tamo sam uradio i atest.Necu da pricam o kome se radi da ne ispadne reklama.Boca je tocak "lovato",a za isparivac i ostalo bih morao da pogledam u dokumentaciji,ali mislim da to nije toliko bitno za moj problem.Do sada nije bilo nikakvih problema sa uredjajem.Na pocetku mi se samo gasio na ler gasu,jer su majstori u servisu imali mnogo posla,pa su ler stelovali kada je motor bio hladan.Posto imam automatski saug kad se zagreje motor i smanji se saug,a samim tim i dotok goriva u motor.Tada mi se gasio na semaforu ili slicno,to jest kada pustim papucicu gasa i kada auto radi na leru.Mrzilo me da opet idem u Novi Sad,pa mi je to neki drugi majstor sredio za 5 minuta.Medjutim sada mi se javlja problem sa gore pomenutim prekidacem.Prekidac ima tri polozaja.Na "1" radi na benzinu,na"2" na gasu,a polozaj"0",je za paljenje na benzinu,pa kad se motor malo zagreje,malo se doda gas i na povecanom broju obrtaja motora,elektronika prekidaca sama prebaci na gas.Ja ga uvek i zimi i leti palim u polozaju"0".Znaci prvo benzin,pa kad se motor zagreje dodam gas,a on prebaci na plin.Posto se bavim elektronikom,malo sam ga rastavio i utvrdio sam da elektronika odradi sta treba.Kada ga upalim u polozaju"0",on lepo radi prvo na benzinu.Kada ja povecam gas cuje se da rele skljocne,ali ne dobijam napon na ona dva elektroventila koji se nalaze ispod haube kod motora i uredjaj ne prebaci sa benzina na gas.Ventili su takodje ispitani i 100% su ispravni.Posto su i svi vodovi(zice)100% ispitani i ispravni su,verovatno su u pitanju kontakti relea.Rele se mnogo greje,pa mislim da su kontakti prljavi.Ne mogu ga otvoriti jer je zaliven.Sada vozim na gas,ali mi je kutija prekidaca otvorena,tako da mi je dostupan rele uvek.Kada pocne da pravi probleme,samo ga malo kucnem srafcigerom i sve ponovo proradi.Interesuje me da li neko zna gde ima da se kupi pomenuti rele ili ceo prekidac i koji su cene.Gledao sam ovde u Rumi kod mene,ali nisam nasao.Samo su mi na jednom mestu rekli da imaju za sistem sa karburatorom,a ne za direktno ubrizgavanje,kakav meni i treba.Ako neko zna za neku prodavnicu ovih i slicnih delova u Beogradu,Novom Sadu...i ta informacija bi mi bila korisna.Za sada mi radi i ovako,ali posto prelazim po pedesetak km dnevno,ne znam dokle ce.
Rele je:
SANYOU CY5A
20A-14V DC
5A/20A-250V AC
SD-S-112D
Prekidac je :
TAMONA IN-3
12V change-over switch
Evo i slika:




Hvala unapred!
Comment