Vožnja automobila na plin štedi novac
Autor: Aleksandar Pijevac | 26.05.2009. - 13:12
Da li se isplati ugrađivanje uređaja za tečni naftni gas (TNG) u automobile jedna je od omiljenih tema među vozačima u Srbiji. Kao i u svemu, tabori „za” i „protiv” jako su glasni u iznošenju svojih stavova koji mogu da vam pomognu/odmognu da (ne)pravilno izaberete.
Nedovršena priča redovno se aktuelizuje u mesecima pred godišnje odmore kada se pod parolom „Baš me briga. Idem na more, a razmišljaću kasnije” donose mnoge bitne odluke. Za početak, potrebni su vam samo papir, olovka i digitron ako niste vični matematici. U razgovoru sa majstorima iz servisa koji ugrađuju TNG saznao sam da kupce zanimaju samo dve stvari: Koliko košta i kada će mi se isplatiti?

Italijani na prvom mestu
Odgovor na prvo pitanje je od 200 pa sve do 1.200 evra, u zavisnosti od modela automobila i toga koliko ste spremni da rizikujete. Pod rizikom se ne misli da će vam ugraditi tempiranu bombu, već govorim o kvalitetu sistema. Na vrhu liste se nalaze italijanski proizvođači, koji su u Evropi bez premaca u poslednjih nekoliko decenija. Imena koja bi trebalo da zapamtite su „Zavoli”, „Brc”, „Landi”, „Landi renco” i „Tartarini”. Italijane prate poljske kompanije kao što su „Agis”, „Ac” i „Leho”, dok su treća liga proizvodi koji dolaze iz Turske („Fema”...) i Bugarske („Bardolini”...). Razlika u ceni je proporcionalna kvalitetu uređaja.
Obavezan atest
Što se uštede tiče, u proseku je dovoljno da pređete 20.000 kilometara i da vratite uloženo, odnosno da isplatite ugradnju uređaja za TNG. Preciznija računica je da pomnožite potrošnju goriva sa cenom i da je uporedite sa potrošnjom i cenom auto-gasa. Automobil sa ugrađenim TNG troši između 10 i 15 odsto više, ali je zato cena TNG upola manja od cene benzina. Na troškove ugradnje potrebno je dodati i dijagnostiku (između 1.500 i 2.000 dinara), kao i dobijanje atesta (između 6.500 i 7.500 dinara) da je u vaš automobil ugrađen uređaj za TNG. Zakon obavezuje vozače da u roku od sedam dana pribave atest i da u saobraćajnu dozvolu upišu da je u vozilo ugrađen auto-gas. Policija je u poslednjih nekoliko meseci pojačala kontrolu, a kazna je 3.000 dinara. Savet je da atestiranje uradite odmah, jer bez promene u saobraćajnoj dozvoli i nalepnice na šoferšajbni nećete proći tehnički pregled, odnosno ostaće vam neregistrovan automobil. Na proceduru ćete potrošiti čitav dan, a atest možete da dobijete u zvaničnim ustanovama kao što su Auto-moto savez, Mašinski fakultet i Institut Vinča.
Pronađite dobrog majstora
Ako ste se odlučili za TNG, potrudite se iz petnih žila da pronađete pravi, ovlašćeni servis. Zabeleženi su slučajevi da nedovoljno obučeni majstori u dvorištima svojih kuća ugrađuju uređaje neproverenog kvaliteta bez garancije, ali po nižim cenama. Takođe, postoje i avanturisti koji na crno kupuju uređaje, pa ih onda sami ugrađuju u svoje automobile, što je još opasniji scenario. Do dobrog majstora najlakše će stići preporukom. Pravi put je i traženje po brojnim internet forumima, u kojima (ne)zadovoljni korisnici iznose svoje utiske. Slobodno okrenite i više brojeva, mada je cene ugradnje u ovlašćenim servisima ne razlikuju za više od 2.000 dinara.
- Tečni naftni gas je idealno gorivo. Čistiji je od benzina, ne prlja ulje i produžava životni vek motora. Gubitak snage motora sa TNG uređajem je između jedan i tri odsto, što je nemoguće primetiti u realnim uslovima. Jeftinije je i održavanje i servisiranje, a ukupna ušteda u odnosu na automobile sa benzinskim agregatima je oko 50 odsto.
Sekvencijalni sistem
Tehnologija uređaja za TNG se od kraja 90-ih godina razvija velikom brzinom. Trenutno je u Evropi i kod nas najzastupljeniji sekvencijalni sistem direktnog ubrizgavanja plina u cilindre motora. Sekvencijalni sistem je po karakteristikama rame uz rame sa benzinskim motorima, a odlikuje se malim dimenzijama, maksimalnim iskorišćenjem TNG, pouzdanim i mirnim (bez detonacija) radom i lako se prilagođava velikom broju savremenih benzinskih motora. Za modernije agregate („Folksvagenovi” FSI motori, „Mazda”, „Alfa Romeo”, „Sitroen”, „Pežo” i neki noviji modeli „Opela”) koristi se poslednja generacija sistema sa direktnim ubrizgavanjem.
Sve na dugme
Sistemi su potpuno automatizovani i vozač bi trebalo samo da se pridržava uputstava dobijenih u servisu. Motor se startuje na benzin i po dostizanju radne temperature automatski se prebacuje na TNG. U proseku, prebacivanje ne traje duže od 60 sekundi. Proporcija potrošnje je 100 litara TNG i pet litara benzina. Serviseri savetuju da s vremena na vreme, na otvorenom putu i pri većim brzinama, nekih 10-15 kilometara vozite na benzin kako bi se proprale dizne. Savet je i da rezervoar za benzin bude ispunjen manje od polovine, a više od jedne četvrtine zapremine. Takođe, vozači bi trebalo da paze da ne potroše sav TNG, odnosno da u rezervoaru ostane najmanje osam litara.
- Važno je i da se sistem pravilno podesi. Tačnije, da se podesi sagorevanje kako se tokom vožnje ne bi upalila lampica „check engine”. Podešavanjem se i optimalizuje potrošnja TNG, kao i rad motora. Na dobro podešenom automobili nemoguće je osetiti da li motor radi na benzin ili na TNG - dodao je Ranko Radeta.
Rezervoar umesto rezervnog točka
Dva najčešća oblika rezervoara za TNG su toroidni i cilindrični (bojler). Toroidni je novije rešenje i ugrađuje se na mestu rezervnog točka. Njihova zapremina je od 33 do 73 litara i za razliku od cilindričnog (zapremina od 30 do 100 litara) ne smanjuju zapreminu prtljažnika automobila. Mnogo su sigurniji i prilikom sudara, a kod nas se najviše ugrađuju rezervoari iz Poljske (GZWM, „Stako” i „Irena”) i Turske („Atiker”), kao i domaći „Lifam” iz Stare Pazove. Boce su urađene od najkvalitetnijeg čelika i dokazano je da mogu da izdrže jače udare od rezervoara za benzin, koji se izrađuju od plastike.
Sigurnost na prvom mestu
Savremeni sistemi za TNG su maksimalno sigurni, zahvaljujući ventilima koji zatvaraju protok auto-gasa u slučaju pucanja cevi. Dodatna varijanta za mirnu vožnju je i multiventil na boci sa sigurnosnim elektro ventilom. Takođe, rezervoar se puni spolja, kako TNG ne bi dospeo u putničku kabinu. TNG ne sme da „smrdi”, odnosno ne bi trebalo da se oseti u kabini ili prtljažniku. Ako ipak nešto čudom zamiriše, odmah se javite u servis. Pre ugradnje obavezno od servisera zatražite da vam pokaže garanciju proizvođača, kao i oznaku države u kojoj je izvršena homologacija uređaja za TNG. Redovan servis je na svakih 20.000 kilometara, a njegova cena je između 2.000 i 5.000 dinara. Ne bi bilo loše ni da posle ugradnje promenite i svećice. TNG traži bolju varnicu, zbog čega se preporučuju takozvane kombinovane svećice. Njihov životni vek je u proseku 15.000 kilometara, a cena kompleta od četiri svećice je oko 1.000 dinara. Većina zvaničnih uvoznika automobila ponudiće vam da pre preuzimanja novog vozila ugradite TNG, pri čemu nećete izgubiti garanciju.
Digitron u ruke
Posle svega, verujem da vam neće biti teško da se odlučite da li ćete ostati verni benzinu ili ste vi pravi TNG čovek. Dobro se preračunajte, jer ako prelazite samo 3.000-4.000 kilometara godišnje, onda nema razloga bilo šta da menjate. Za veće razdaljine budite sigurni da ćete isplatiti svaki uloženi dinar.
Spisak pumpi u Srbiji sa TNG
Lokacija, Naziv, Adresa, Radno vreme, Telefon
Novi Sad Ekspres Gas Put NPO-a 3 00-24 021/443647
Novi Sad Full Speed Rumenički put 56 00-24 021/518514
Novi Sad NIS Put Sajkačkog odreda 5 00-24 021/423633
Novi Sad Rodić Eurogas Temerinski put bb 00-24
Zemun Eurogas Nova Galenika 00-24 011/3167454
Zemun Atako Zemun novi Novosadski put 150 00-24
Zemun Abaks ZMAJ autoput Novi Sad 00-24 063/756654
Novi Beograd Petra komerc Jurija Gagarina 2 00-24 011/159856
Novi Beograd Kryogas Omladinskih brigada bb 00-24 011/152938
Novi Beograd Fluks AVIA S. Prvovenčanog bb 00-24 064/6109715
Novi Beograd Gile gas Proleterske solidarnosti bb 00-24 011/3189239
Beograd Atako Mirijevo Mirijevski bulevar, Drage Ljojić 00-24
Beograd Centar Boban Dunavska 13 00-24 011/2636950
Beograd Da San Viline vode bb 00-24 011/3595035
Beograd Gile Gas 29. novembra 119 00-24 011/2768681
Beograd Kryogas Pancevački put 69 00-24 011/3317736
Beograd Lika promet Zrenjaninski put 114 00-24 011/3328231
Beograd Lola Jugoslovenska bb 00-24 011/2572415
Beograd MB gas oil Kumodraška 251a 00-24 011/3677715
Beograd MB gas oil Višnjicka 00-24 011/2970169
Beograd MB gas oil Radnička 3 00-24 064/3228453
Beograd OMV Radnička bb 00-24 011/3058806
Beograd OMV Jurija Gagarina bb 00-24 063/386710
Beograd OMV Zrenjaninski put bb 00-24 011/3318657
Beograd Petrol Boban Bojan Smederevski put 36 00-24 011/8064781
Beograd Royal Commerce Visnjička 91 00-24 063/247459
Beograd Slap Vladimira Tomanovića 20 00-24 011/3474000
Beograd Universum Mokroluška 33 00-24 064/2727577
Beograd Merkur Višnjička 45 00-24 063/8428932
Beograd (Ovča) Ovca Petrolgas Lole Ribara 12 011/731634
Beograd (Ovča) Jugopetrol Ive Lole Ribara 12 011/731677
Obrenovac Promet gas Braće Lazić 179 07-24 011/8724842
Aranđelovac Univerzum Kneza Miloša bb 00-24
Aranđelovac MB Petrol Zanatlijska bb 00-24 034/720397
Arilje Pramun S. Čolovića bb 00-24 031/893078
Bačka Palanka Radun Eurogas Brane Bajića bb 00-24 021/751284
Bajina Bašta Auto-centar M. Topalovića 100 05-24 031/853642
Baljevac Auto-baza JNA 2 05-23 065/9871303
Bečej Eurogas Petrovoselski put bb 00-24 021/818899
Bezdan Gile gas Kanalska obala bb 06-22 025/810897
Čačak Laki auto Bulevar oslobodilaca bb 00-24 032/355489
Čačak Sponit Nikole Tesle 17 00-24 032/320765
Čačak Nineks petrol Stari put za Kraljevo 06-23 032/813741
Čačak SMD petrol Mojsnije bb 00-24 032/809256
Čačak Leonardo Kružni put bb 00-24 032/225518
Čačak NIS 3. decembra bb 00-24 032/222793
Čačak Vuka Karadžića 23 06-22 032/263366
Elemir Naftagas pored Fabrike kaučuka 07-18 023/737920
Gornji Milanovac Taksol Korčaginovo naselje 00-24 032/725416
Gornji Milanovac Braća Kovacević Ibarska magistrala 00-24 032/713137
Jagodina Gile gas Stari put za Ćupriju 07-17 035/240777
Kragujevac Jugopetrol Avalska bb 00-24 034/370429
Kragujevac Auto-gas Mire Marinković bb 034/216317
Kragujevac Jezero petrol Save Kovačevića bb 00-24 034/332215
Kragujevac NIS gas Industrijska zona bb 07-20 034/331808
Kragujevac Maks petrol Cene Babović 2 00-24 034/323622
Kragujevac Iga petrol Kraljevačkog bataljona bb 00-24 034/354804
Kraljevo NIS gas Dositejeva bb 07-22 036/336933
Kraljevo Per oktan Ratina 05-23
Lađevci Mega Sel Ibarska magistrala 00-24 036/851516
Loznica AMSS punionica Luke Stevića bb 06-22 015/872026
Lesnica Daneks 26. septembra bb 00-24 015/840060
Mala Krsna Morava petrol Požarevački put bb 00-24 026/731253
Niš Energogas Bulevar 12. februara 159 00-24 018/585011
Niš BPT Vojvode Misića bb 00-24 018/513636
Pančevo Ledi Prvomajska bb 00-24 013/345818
Paracin Euro gas Kod Srpske fabrike stakla 00-24 035/561171
Petrovac na Mlavi Tabakera Petra Dobrnjca 06-22 012/334867
Požarevac Auto-centar NR Beogradski put bb 00-24 012/285072
Požarevac Petrolgas Koste Abraševića 26 08-15 012/226650
Požega Avia pesak Ariljska rampa 00-24 031/812426
Prijepolje AMSS punionica Bjelopoljski put bb 00-24 033/24990
Ruma Ekspres gas Avgusta Cesareca 52 06-18 022/429264
Senta Eig eurogas Industrijski put bb 05-21 024/815666
Subotica NIS Cantavirski put bb 07-21 024/566400
Subotica Eurogas Otmara Majera 6 05-22 024/601601
Svilajnac AMD P. Milojević Đure Đakovića 6 06-22 035/321128
Smederevska Palanka Univerzum Glavaševa 68 00-24 026/324137
Sombor NIS Gakovački put bb 07-21 025/451250
Sremska Mitrovica Golf R8 Miloša Obilića 143a 07-21 022/222200
Stari Trstenik Boss petrol Stopanija bb 06-23 037/727647
Šabac Intereksport Obrenovački put bb 00-24 015/344400
Šid Pam promet Gibarački put bb 06-23 022/710023
Užice Danex Majora Pavlovića 49 00-24 031/831236
Valjevo Vidić petrol Majora Ilića 66 07-22 014/233254
Veliko Gradište Auto-gas Stević V. Bogdanovića bb 08-14 063/214859
Vlaško Polje Gile gas Beogradski put 23a 00-24 011/8201654
Vlasotince Morava petrol Selo Stajovce 00-24 016/869911
Vrbas Premis eurogas Njegoševa 38 06-23 021/790614
Zrenjanin NIS Elemirski drum bb 07-18 023/562190
Zrenjanin NIS Industrijska zona bb 07-22 023/737920
Zrenjanin Đele Beogradski put 00-24 023/881453
Pdgorica Energogas Dajbabe bb 07-20 081/644333
Bar Energogas Ilino bb 07-20 085/350028
Autor: Aleksandar Pijevac | 26.05.2009. - 13:12
Da li se isplati ugrađivanje uređaja za tečni naftni gas (TNG) u automobile jedna je od omiljenih tema među vozačima u Srbiji. Kao i u svemu, tabori „za” i „protiv” jako su glasni u iznošenju svojih stavova koji mogu da vam pomognu/odmognu da (ne)pravilno izaberete.
Nedovršena priča redovno se aktuelizuje u mesecima pred godišnje odmore kada se pod parolom „Baš me briga. Idem na more, a razmišljaću kasnije” donose mnoge bitne odluke. Za početak, potrebni su vam samo papir, olovka i digitron ako niste vični matematici. U razgovoru sa majstorima iz servisa koji ugrađuju TNG saznao sam da kupce zanimaju samo dve stvari: Koliko košta i kada će mi se isplatiti?

Italijani na prvom mestu
Odgovor na prvo pitanje je od 200 pa sve do 1.200 evra, u zavisnosti od modela automobila i toga koliko ste spremni da rizikujete. Pod rizikom se ne misli da će vam ugraditi tempiranu bombu, već govorim o kvalitetu sistema. Na vrhu liste se nalaze italijanski proizvođači, koji su u Evropi bez premaca u poslednjih nekoliko decenija. Imena koja bi trebalo da zapamtite su „Zavoli”, „Brc”, „Landi”, „Landi renco” i „Tartarini”. Italijane prate poljske kompanije kao što su „Agis”, „Ac” i „Leho”, dok su treća liga proizvodi koji dolaze iz Turske („Fema”...) i Bugarske („Bardolini”...). Razlika u ceni je proporcionalna kvalitetu uređaja.
Obavezan atest
Što se uštede tiče, u proseku je dovoljno da pređete 20.000 kilometara i da vratite uloženo, odnosno da isplatite ugradnju uređaja za TNG. Preciznija računica je da pomnožite potrošnju goriva sa cenom i da je uporedite sa potrošnjom i cenom auto-gasa. Automobil sa ugrađenim TNG troši između 10 i 15 odsto više, ali je zato cena TNG upola manja od cene benzina. Na troškove ugradnje potrebno je dodati i dijagnostiku (između 1.500 i 2.000 dinara), kao i dobijanje atesta (između 6.500 i 7.500 dinara) da je u vaš automobil ugrađen uređaj za TNG. Zakon obavezuje vozače da u roku od sedam dana pribave atest i da u saobraćajnu dozvolu upišu da je u vozilo ugrađen auto-gas. Policija je u poslednjih nekoliko meseci pojačala kontrolu, a kazna je 3.000 dinara. Savet je da atestiranje uradite odmah, jer bez promene u saobraćajnoj dozvoli i nalepnice na šoferšajbni nećete proći tehnički pregled, odnosno ostaće vam neregistrovan automobil. Na proceduru ćete potrošiti čitav dan, a atest možete da dobijete u zvaničnim ustanovama kao što su Auto-moto savez, Mašinski fakultet i Institut Vinča.
Pronađite dobrog majstora
Ako ste se odlučili za TNG, potrudite se iz petnih žila da pronađete pravi, ovlašćeni servis. Zabeleženi su slučajevi da nedovoljno obučeni majstori u dvorištima svojih kuća ugrađuju uređaje neproverenog kvaliteta bez garancije, ali po nižim cenama. Takođe, postoje i avanturisti koji na crno kupuju uređaje, pa ih onda sami ugrađuju u svoje automobile, što je još opasniji scenario. Do dobrog majstora najlakše će stići preporukom. Pravi put je i traženje po brojnim internet forumima, u kojima (ne)zadovoljni korisnici iznose svoje utiske. Slobodno okrenite i više brojeva, mada je cene ugradnje u ovlašćenim servisima ne razlikuju za više od 2.000 dinara.
- Tečni naftni gas je idealno gorivo. Čistiji je od benzina, ne prlja ulje i produžava životni vek motora. Gubitak snage motora sa TNG uređajem je između jedan i tri odsto, što je nemoguće primetiti u realnim uslovima. Jeftinije je i održavanje i servisiranje, a ukupna ušteda u odnosu na automobile sa benzinskim agregatima je oko 50 odsto.
Sekvencijalni sistem
Tehnologija uređaja za TNG se od kraja 90-ih godina razvija velikom brzinom. Trenutno je u Evropi i kod nas najzastupljeniji sekvencijalni sistem direktnog ubrizgavanja plina u cilindre motora. Sekvencijalni sistem je po karakteristikama rame uz rame sa benzinskim motorima, a odlikuje se malim dimenzijama, maksimalnim iskorišćenjem TNG, pouzdanim i mirnim (bez detonacija) radom i lako se prilagođava velikom broju savremenih benzinskih motora. Za modernije agregate („Folksvagenovi” FSI motori, „Mazda”, „Alfa Romeo”, „Sitroen”, „Pežo” i neki noviji modeli „Opela”) koristi se poslednja generacija sistema sa direktnim ubrizgavanjem.
Sve na dugme
Sistemi su potpuno automatizovani i vozač bi trebalo samo da se pridržava uputstava dobijenih u servisu. Motor se startuje na benzin i po dostizanju radne temperature automatski se prebacuje na TNG. U proseku, prebacivanje ne traje duže od 60 sekundi. Proporcija potrošnje je 100 litara TNG i pet litara benzina. Serviseri savetuju da s vremena na vreme, na otvorenom putu i pri većim brzinama, nekih 10-15 kilometara vozite na benzin kako bi se proprale dizne. Savet je i da rezervoar za benzin bude ispunjen manje od polovine, a više od jedne četvrtine zapremine. Takođe, vozači bi trebalo da paze da ne potroše sav TNG, odnosno da u rezervoaru ostane najmanje osam litara.
- Važno je i da se sistem pravilno podesi. Tačnije, da se podesi sagorevanje kako se tokom vožnje ne bi upalila lampica „check engine”. Podešavanjem se i optimalizuje potrošnja TNG, kao i rad motora. Na dobro podešenom automobili nemoguće je osetiti da li motor radi na benzin ili na TNG - dodao je Ranko Radeta.
Rezervoar umesto rezervnog točka
Dva najčešća oblika rezervoara za TNG su toroidni i cilindrični (bojler). Toroidni je novije rešenje i ugrađuje se na mestu rezervnog točka. Njihova zapremina je od 33 do 73 litara i za razliku od cilindričnog (zapremina od 30 do 100 litara) ne smanjuju zapreminu prtljažnika automobila. Mnogo su sigurniji i prilikom sudara, a kod nas se najviše ugrađuju rezervoari iz Poljske (GZWM, „Stako” i „Irena”) i Turske („Atiker”), kao i domaći „Lifam” iz Stare Pazove. Boce su urađene od najkvalitetnijeg čelika i dokazano je da mogu da izdrže jače udare od rezervoara za benzin, koji se izrađuju od plastike.
Sigurnost na prvom mestu
Savremeni sistemi za TNG su maksimalno sigurni, zahvaljujući ventilima koji zatvaraju protok auto-gasa u slučaju pucanja cevi. Dodatna varijanta za mirnu vožnju je i multiventil na boci sa sigurnosnim elektro ventilom. Takođe, rezervoar se puni spolja, kako TNG ne bi dospeo u putničku kabinu. TNG ne sme da „smrdi”, odnosno ne bi trebalo da se oseti u kabini ili prtljažniku. Ako ipak nešto čudom zamiriše, odmah se javite u servis. Pre ugradnje obavezno od servisera zatražite da vam pokaže garanciju proizvođača, kao i oznaku države u kojoj je izvršena homologacija uređaja za TNG. Redovan servis je na svakih 20.000 kilometara, a njegova cena je između 2.000 i 5.000 dinara. Ne bi bilo loše ni da posle ugradnje promenite i svećice. TNG traži bolju varnicu, zbog čega se preporučuju takozvane kombinovane svećice. Njihov životni vek je u proseku 15.000 kilometara, a cena kompleta od četiri svećice je oko 1.000 dinara. Većina zvaničnih uvoznika automobila ponudiće vam da pre preuzimanja novog vozila ugradite TNG, pri čemu nećete izgubiti garanciju.
Digitron u ruke
Posle svega, verujem da vam neće biti teško da se odlučite da li ćete ostati verni benzinu ili ste vi pravi TNG čovek. Dobro se preračunajte, jer ako prelazite samo 3.000-4.000 kilometara godišnje, onda nema razloga bilo šta da menjate. Za veće razdaljine budite sigurni da ćete isplatiti svaki uloženi dinar.
Spisak pumpi u Srbiji sa TNG
Lokacija, Naziv, Adresa, Radno vreme, Telefon
Novi Sad Ekspres Gas Put NPO-a 3 00-24 021/443647
Novi Sad Full Speed Rumenički put 56 00-24 021/518514
Novi Sad NIS Put Sajkačkog odreda 5 00-24 021/423633
Novi Sad Rodić Eurogas Temerinski put bb 00-24
Zemun Eurogas Nova Galenika 00-24 011/3167454
Zemun Atako Zemun novi Novosadski put 150 00-24
Zemun Abaks ZMAJ autoput Novi Sad 00-24 063/756654
Novi Beograd Petra komerc Jurija Gagarina 2 00-24 011/159856
Novi Beograd Kryogas Omladinskih brigada bb 00-24 011/152938
Novi Beograd Fluks AVIA S. Prvovenčanog bb 00-24 064/6109715
Novi Beograd Gile gas Proleterske solidarnosti bb 00-24 011/3189239
Beograd Atako Mirijevo Mirijevski bulevar, Drage Ljojić 00-24
Beograd Centar Boban Dunavska 13 00-24 011/2636950
Beograd Da San Viline vode bb 00-24 011/3595035
Beograd Gile Gas 29. novembra 119 00-24 011/2768681
Beograd Kryogas Pancevački put 69 00-24 011/3317736
Beograd Lika promet Zrenjaninski put 114 00-24 011/3328231
Beograd Lola Jugoslovenska bb 00-24 011/2572415
Beograd MB gas oil Kumodraška 251a 00-24 011/3677715
Beograd MB gas oil Višnjicka 00-24 011/2970169
Beograd MB gas oil Radnička 3 00-24 064/3228453
Beograd OMV Radnička bb 00-24 011/3058806
Beograd OMV Jurija Gagarina bb 00-24 063/386710
Beograd OMV Zrenjaninski put bb 00-24 011/3318657
Beograd Petrol Boban Bojan Smederevski put 36 00-24 011/8064781
Beograd Royal Commerce Visnjička 91 00-24 063/247459
Beograd Slap Vladimira Tomanovića 20 00-24 011/3474000
Beograd Universum Mokroluška 33 00-24 064/2727577
Beograd Merkur Višnjička 45 00-24 063/8428932
Beograd (Ovča) Ovca Petrolgas Lole Ribara 12 011/731634
Beograd (Ovča) Jugopetrol Ive Lole Ribara 12 011/731677
Obrenovac Promet gas Braće Lazić 179 07-24 011/8724842
Aranđelovac Univerzum Kneza Miloša bb 00-24
Aranđelovac MB Petrol Zanatlijska bb 00-24 034/720397
Arilje Pramun S. Čolovića bb 00-24 031/893078
Bačka Palanka Radun Eurogas Brane Bajića bb 00-24 021/751284
Bajina Bašta Auto-centar M. Topalovića 100 05-24 031/853642
Baljevac Auto-baza JNA 2 05-23 065/9871303
Bečej Eurogas Petrovoselski put bb 00-24 021/818899
Bezdan Gile gas Kanalska obala bb 06-22 025/810897
Čačak Laki auto Bulevar oslobodilaca bb 00-24 032/355489
Čačak Sponit Nikole Tesle 17 00-24 032/320765
Čačak Nineks petrol Stari put za Kraljevo 06-23 032/813741
Čačak SMD petrol Mojsnije bb 00-24 032/809256
Čačak Leonardo Kružni put bb 00-24 032/225518
Čačak NIS 3. decembra bb 00-24 032/222793
Čačak Vuka Karadžića 23 06-22 032/263366
Elemir Naftagas pored Fabrike kaučuka 07-18 023/737920
Gornji Milanovac Taksol Korčaginovo naselje 00-24 032/725416
Gornji Milanovac Braća Kovacević Ibarska magistrala 00-24 032/713137
Jagodina Gile gas Stari put za Ćupriju 07-17 035/240777
Kragujevac Jugopetrol Avalska bb 00-24 034/370429
Kragujevac Auto-gas Mire Marinković bb 034/216317
Kragujevac Jezero petrol Save Kovačevića bb 00-24 034/332215
Kragujevac NIS gas Industrijska zona bb 07-20 034/331808
Kragujevac Maks petrol Cene Babović 2 00-24 034/323622
Kragujevac Iga petrol Kraljevačkog bataljona bb 00-24 034/354804
Kraljevo NIS gas Dositejeva bb 07-22 036/336933
Kraljevo Per oktan Ratina 05-23
Lađevci Mega Sel Ibarska magistrala 00-24 036/851516
Loznica AMSS punionica Luke Stevića bb 06-22 015/872026
Lesnica Daneks 26. septembra bb 00-24 015/840060
Mala Krsna Morava petrol Požarevački put bb 00-24 026/731253
Niš Energogas Bulevar 12. februara 159 00-24 018/585011
Niš BPT Vojvode Misića bb 00-24 018/513636
Pančevo Ledi Prvomajska bb 00-24 013/345818
Paracin Euro gas Kod Srpske fabrike stakla 00-24 035/561171
Petrovac na Mlavi Tabakera Petra Dobrnjca 06-22 012/334867
Požarevac Auto-centar NR Beogradski put bb 00-24 012/285072
Požarevac Petrolgas Koste Abraševića 26 08-15 012/226650
Požega Avia pesak Ariljska rampa 00-24 031/812426
Prijepolje AMSS punionica Bjelopoljski put bb 00-24 033/24990
Ruma Ekspres gas Avgusta Cesareca 52 06-18 022/429264
Senta Eig eurogas Industrijski put bb 05-21 024/815666
Subotica NIS Cantavirski put bb 07-21 024/566400
Subotica Eurogas Otmara Majera 6 05-22 024/601601
Svilajnac AMD P. Milojević Đure Đakovića 6 06-22 035/321128
Smederevska Palanka Univerzum Glavaševa 68 00-24 026/324137
Sombor NIS Gakovački put bb 07-21 025/451250
Sremska Mitrovica Golf R8 Miloša Obilića 143a 07-21 022/222200
Stari Trstenik Boss petrol Stopanija bb 06-23 037/727647
Šabac Intereksport Obrenovački put bb 00-24 015/344400
Šid Pam promet Gibarački put bb 06-23 022/710023
Užice Danex Majora Pavlovića 49 00-24 031/831236
Valjevo Vidić petrol Majora Ilića 66 07-22 014/233254
Veliko Gradište Auto-gas Stević V. Bogdanovića bb 08-14 063/214859
Vlaško Polje Gile gas Beogradski put 23a 00-24 011/8201654
Vlasotince Morava petrol Selo Stajovce 00-24 016/869911
Vrbas Premis eurogas Njegoševa 38 06-23 021/790614
Zrenjanin NIS Elemirski drum bb 07-18 023/562190
Zrenjanin NIS Industrijska zona bb 07-22 023/737920
Zrenjanin Đele Beogradski put 00-24 023/881453
Pdgorica Energogas Dajbabe bb 07-20 081/644333
Bar Energogas Ilino bb 07-20 085/350028
Comment