Evo mog prvog iskustva sa auto gasom. Naime, cale moj vozi Omegu 2.0 i sa auto gasom i zbog toga sto su cene dizela podivljale, a i vise zbog toga sto je moj budzet pri kraju, odlucio sam da dodjem u Nemacku Omegom, da bi mi bili troskovi manji. Mogu informacije nekom da koriste, ako planira da ide do Nemacke ili gde god kroz Evropu sa autom na gas.
Dakle...generalno gledano, ionako troma Omega, na gas je jos tromija i sporija...prava mrcina. Potrosnja je veca za nekih 2l i na otvorenom iznosi oko 10l gasa, voznja oko 120-140 na sat, bez varijacija, bio to nas, madjarski ili nemacki gas. Vozne karakterisitke takodje ne variraju osetno. Boca je od 80l, a prima 55-60l gasa.
Natocim u Nisu, i racunam da cu da sipam u Subotici, taman kad mi bude bilo pri kraju. Iskljucim se na Palic, racunajuci da cu na onom prilazu gradu da nadjem neku pumpu sa gasom...medjutim morao sam da udjem u Suboticu i motam se po gradu sve dok nisam nasao OMV na kome nesto nije bilo gasa, pa sam iso na NAP na kome su radili neki usporeni ljudi i sve u svemu izgubio sam skoro sat vremena trazeci pumpu i sipajuci gas. Pored kratke autonomije, prvi minus. 35 dinara/l....veliki plus
Kroz Madjarsku ima gasa veoma cesto, a ako neko sipa na izlazu iz Srbije, potrajace mu do ulaska u Austriju, tj. do samog granicnog prelaza, na kome je MOL pumpa koja ima gas, po ceni od 450 forinti...valjda oko 45 dinara.
U Austriji nema ni G od gasa...bar nisam video, a gledao sam
Posto sam se na Internetu pre polaska naoruzao podacima gde se prodaje gas po Nemackoj, znao sam gde da stanem. Ono sto nisam znao je to da u nemackoj se prodaju dve vrste gasa LPG (koji ja imam) i koji oni zovu Autogas ili Flussiggas i CNG, koji oni zovu Erdgas. Na moju nesrecu, na ionako retkim pumpama gde ima gasa...ima CNG i kosta 76 centi litar. Na jednoj od 5 pumpi sa gasom, ima LPG-a. Pogadjate....takve pumpe bas i nisu na glavnim putevima.
Nadjoh srecom blizu Minhena (Benzinska pumpa Irschenberg), na auto putu A8 taj LPg po ceni od 65c/l. Ako neko dalje nastavlja put, prema Frankfurtu ili severnije, ima na auto putu A5, benzinsku pumpu Hockenheim (odmah do staze F1) takodje LPG.
Ono sto je vazno je to da obavezno morate da trazite adapter na pumpi da vam daju, koji odgovara vasem vozilu. Negde vam mozda i naplate kauciju 20-30 evra, cisto da ne pobegnete sa adapterom...ali uredno vracaju kad platite racun
Atest niko ne trazi na granicama....iako sam cuo takve price.
Sto se Nemacke tice, kao sto rekoh, LPG-a nema skoro nigde, a i gde ga ima, pumpe ne rade 24h...ili su jako retke....sto voznju na gas cini uzasnom. Jebiga, ako treba da predjes 100 km tamo i nazad, da bi natocio rezervoar koji ima autonomiju od 500 km....kakva je to voznja. Za ilustraciju, mesto gde ja zivim ima 120.000 stanovnika u najrazvijenijem kraju nemacke je i u krugu od 40km nema pumpe za gas. Ima doduse za CNG, ali LPG-a nema....
Moji utisci....voznja na gas - jeftina ali neprakticna zbog male autonomije i nedostatka pumpi, sto dug put cini jaaaako zamornim. NIsam bio pristalica gasa, a nisam ni sada nesto odusevljen...ostajem veran mojoj lokomotivi koja moze da predje 1000 km sa jednim rezervoarom
Ako treba neki info, pitajte
Dakle...generalno gledano, ionako troma Omega, na gas je jos tromija i sporija...prava mrcina. Potrosnja je veca za nekih 2l i na otvorenom iznosi oko 10l gasa, voznja oko 120-140 na sat, bez varijacija, bio to nas, madjarski ili nemacki gas. Vozne karakterisitke takodje ne variraju osetno. Boca je od 80l, a prima 55-60l gasa.
Natocim u Nisu, i racunam da cu da sipam u Subotici, taman kad mi bude bilo pri kraju. Iskljucim se na Palic, racunajuci da cu na onom prilazu gradu da nadjem neku pumpu sa gasom...medjutim morao sam da udjem u Suboticu i motam se po gradu sve dok nisam nasao OMV na kome nesto nije bilo gasa, pa sam iso na NAP na kome su radili neki usporeni ljudi i sve u svemu izgubio sam skoro sat vremena trazeci pumpu i sipajuci gas. Pored kratke autonomije, prvi minus. 35 dinara/l....veliki plus

Kroz Madjarsku ima gasa veoma cesto, a ako neko sipa na izlazu iz Srbije, potrajace mu do ulaska u Austriju, tj. do samog granicnog prelaza, na kome je MOL pumpa koja ima gas, po ceni od 450 forinti...valjda oko 45 dinara.
U Austriji nema ni G od gasa...bar nisam video, a gledao sam
Posto sam se na Internetu pre polaska naoruzao podacima gde se prodaje gas po Nemackoj, znao sam gde da stanem. Ono sto nisam znao je to da u nemackoj se prodaju dve vrste gasa LPG (koji ja imam) i koji oni zovu Autogas ili Flussiggas i CNG, koji oni zovu Erdgas. Na moju nesrecu, na ionako retkim pumpama gde ima gasa...ima CNG i kosta 76 centi litar. Na jednoj od 5 pumpi sa gasom, ima LPG-a. Pogadjate....takve pumpe bas i nisu na glavnim putevima.
Nadjoh srecom blizu Minhena (Benzinska pumpa Irschenberg), na auto putu A8 taj LPg po ceni od 65c/l. Ako neko dalje nastavlja put, prema Frankfurtu ili severnije, ima na auto putu A5, benzinsku pumpu Hockenheim (odmah do staze F1) takodje LPG.
Ono sto je vazno je to da obavezno morate da trazite adapter na pumpi da vam daju, koji odgovara vasem vozilu. Negde vam mozda i naplate kauciju 20-30 evra, cisto da ne pobegnete sa adapterom...ali uredno vracaju kad platite racun

Atest niko ne trazi na granicama....iako sam cuo takve price.
Sto se Nemacke tice, kao sto rekoh, LPG-a nema skoro nigde, a i gde ga ima, pumpe ne rade 24h...ili su jako retke....sto voznju na gas cini uzasnom. Jebiga, ako treba da predjes 100 km tamo i nazad, da bi natocio rezervoar koji ima autonomiju od 500 km....kakva je to voznja. Za ilustraciju, mesto gde ja zivim ima 120.000 stanovnika u najrazvijenijem kraju nemacke je i u krugu od 40km nema pumpe za gas. Ima doduse za CNG, ali LPG-a nema....
Moji utisci....voznja na gas - jeftina ali neprakticna zbog male autonomije i nedostatka pumpi, sto dug put cini jaaaako zamornim. NIsam bio pristalica gasa, a nisam ni sada nesto odusevljen...ostajem veran mojoj lokomotivi koja moze da predje 1000 km sa jednim rezervoarom

Ako treba neki info, pitajte
Comment