Opasna namera države

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Uzelac
    CBC Senator XXL
    • 03.12.2006
    • 1717
    • munZe

    #91
    Re: Opasna namera države

    I sta sad, ako se pojavi neki novi luksuz, treba reci "a ne, to ranije nije bilo, ne treba staviti akcizu, nemate pravo da na osnovu toga popunjavate budzet" ?

    Drzava treba da bude aktuelna i azurna po svakom pitanju, pa i po pitanju akciza i nacina namicanja para za budzet.
    Pri tome, treba da bude objektivna i pravedna. Tebi je mozda OK da boli druge dok ne boli tebe, ali to nije fer

    Konacno, podizanje akcize na plin je neizbezno, kako god skace benzin, tako ce i vise ljudi ugradjivati plin.
    Kad tad, broj ljudi koji vozi na plin ce dostici kriticnu masu i drzava ce "snimiti" novo "trziste". Logika trzista.
    Meni se cini da je to upravo sada.

    Pametni i snalazljivi ce uskoro voziti na metan, valjda za njega jos nema akcize i super je jeftin. Cim broj vozila na ovaj plin dostigne dovoljnu brojku, eto akcize i na metan. Opet, logika trzista.
    A ti tada vikni "e ljudi, nije logicno, pa ranije nije bilo akcize, kako sada uvodite"
    work in progress

    Comment

    • Chubbs
      Everybody lies
      • 29.01.2006
      • 5807
      • Novi Sad
      • Audi A6 1.8T

      #92
      Re: Opasna namera države

      nece, jer je ugradnja uredjaja na metan skupa. vece boce, smanjenje prostora u kolima, veca tezina kola, modifikacije, cuda... tesko da ce to zaziveti.

      kada zatreba para za budzet i krpljenje rupa ne bira se nacin na koji ce se on popuniti.
      You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
      Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
      Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #93
        Re: Opasna namera države

        Benzina nema nigde u prirodi da je sa malo rafinacije sposoban za vožnju sem kad su tenkovi u pitanju. Tenkovi i ekologija neidu zajedno. Gas je ekološko gorivo u mnogo većoj meri nego što je benzin ili idzel. Svremeniji motori idu u tom pravcu sa sve većim opterećenjem motora raznim filterima ili katalizatorima i procesom sagorevanja. To su ugomile para viška koje se troše u odnosu na raniji period. Ekologoja automobila je minorna stvar u svetskom problemu al ise pogodno koristi za uzimanej para.

        Gas bi u prirodi negde oticao ili pravio baklje po nekim mestima. U destilaciji nafte da bi se dobio benzin, gas je nusprodukt koji je imao primenu zimi za grejanje, u nekim industrijskim pogonima i eventualno ako je neko napravio elektranu-toplanu na izvoru. Leti je bio višak i glavobolja, zato postoje oscilacije u letnjoj i zimskoj ceni.

        Da država mora imati dosta para da bi nam svima bilo lepo, jasno je svakom. Ne ulazeći u to gde inače idu pare koje jedva skupimo, smatram da nije ok da oba goriva imaju isti tretman po pitanju nameta iz gore iznetih razloga. U evropi ima pravilo procentualnnog odnosa koliko košta ekološko gorivo u odnosu na benzin i dizel. Ovde može na trenutak biti poremećaj kao što je u Sloveniji bio poremećaj da je bilo na granici isplativosti ugraditi gas u auto ali je Evropa rekla nono i napravljeno je više pumpi a cena je otišla nadole. Tako i naši, mogu da se batrgaju neko vreme ali će neko reći nono, onda će se samo cena morati raspodeliti drugačije.
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • Uzelac
          CBC Senator XXL
          • 03.12.2006
          • 1717
          • munZe

          #94
          Re: Opasna namera države

          Slozem se sa tobom, ali ne mogu da primetim da to nije razlog zasto ljudi ugradjuu gas, ogromnu vecinu ne zanima uticaj na zivotnu okolinu, samo na novcanik.
          work in progress

          Comment

          • ekonomik
            CBC Senator XXL
            • 28.01.2007
            • 315
            • Železnik

            #95
            Re: Opasna namera države

            Da vidimo kako su to države EU rešile...
            Our distinctive methodology provides a profound insight into the most current energy retail prices.


            Elem, svuda je cena pribl. 50% cene bezolovnog benzina. U većini slučajeva i malo manje. A mi hoćemo u EU. Shodno tome treba poštovati norme koje tamo vladaju. Ili smo se u međuvremenu predomislili?

            A da vidimo kako su neki rešili pitanje cene gasa...

            Comment

            • Heinz
              CBC Senator XXL
              • 30.09.2004
              • 1027
              • Beograd, Voždovac
              • Avensis 2.0 D4D

              #96
              Re: Opasna namera države

              Originally posted by Uzelac
              I sta sad, ako se pojavi neki novi luksuz, treba reci "a ne, to ranije nije bilo, ne treba staviti akcizu, nemate pravo da na osnovu toga popunjavate budzet" ?
              Ja ne kažem da akcize ne treba da bude uopšte, ali ne smeju biti ni približno iste. Ako neko nađe načina da se vozi na ugalj, da li to znači da ugalj i benzin treba da imaju istu akcizu? Da li se kola na plin i benzin prave ili koriste u istom broju? Nema tog kriterijuma koji bi opravdao donošenje takve odluke. Naravno da vlast može da uradi šta hoće, i na flaširanu vodu da uvede akcizu...
              Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

              Comment

              • Uzelac
                CBC Senator XXL
                • 03.12.2006
                • 1717
                • munZe

                #97
                Re: Opasna namera države

                Gorivo koje se prodaje na pumpama je namenjeno samo jednom pa ako se smatra da je posedovaljenje automobila, ili slicnog sredstva za licni prevoz luksuz onda treba na svako gorivo odrapiti akcizu.
                Nisi ti ili bilo ko ovde smislio kako se moze voziti na plin, to se radi vec desetinama godina i toga je svesna i drzava.
                Smisli nesto novo i vrlo ces se jeftino voziti neko vreme, a mozda zaradis i neke pare. Onda ce desetine i stotine drugih krenuti da rade istu stvar i opet ces se uproseciti.
                Ne mozes nista protiv toga, jos malo trzisne logike.
                work in progress

                Comment

                • Heinz
                  CBC Senator XXL
                  • 30.09.2004
                  • 1027
                  • Beograd, Voždovac
                  • Avensis 2.0 D4D

                  #98
                  Re: Opasna namera države

                  Nisi čitao Dorin post?
                  Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                  Comment

                  • ekonomik
                    CBC Senator XXL
                    • 28.01.2007
                    • 315
                    • Železnik

                    #99
                    Re: Opasna namera države

                    Gas mora ostati značajno jeftiniji od benzina. Postoje troškovi ugradnje i servisiranja autogasnih uređaja, smanjuje se koristan prtljažni prostor u automobilu, donekle rastu i troškovi održavanja samog vozila i da bi sve to bilo isplativ posao a pošto je zagađenje od sagorevanja TNG daleko manje od benzinskog, EU je odlučila da vodi takvu cenovnu politiku kakvu vodi i kakvu ćemo i mi morati da sledimo ako hoćemo u to društvo.
                    I niko ne treba da se oseća oštećenim zato što je cena TNG daleko niža od cene benzina. To što neko vozi na benzin stvar je njegove slobodne volje. Niko mu ne može zabraniti da ugradi TNG-uređaj i počne da se vozi jeftinije Ako je pak njegov izbor drugačiji ne treba da se oseća frustrirano zbog cene tog izbora.

                    Comment

                    • neshaoct
                      Banovan
                      • 18.08.2007
                      • 1754
                      • Beograd, Rakovica

                      Re: Opasna namera države

                      Da li se i nakon poskupljenja plina zbog eventualnog povećanja akciza na njega, isplati voziti na njega umesto na benzin?
                      Jedino će se povećati broj kilometara koji se mora preći da bi se vratio novac uložen u ugradnju gasa. Nakon toga je čista ušteda. Proteklih godina se taj broj kilometara ionako smanjio jer su pale cene ugradnje gasa, pa se njegova ugradnja još brže vraćala.

                      Nemam problem sa povećanjem akcize na gas. Mislim da to i treba uraditi na način da se dodatni prihod koji se tu ostvari, prelije na smanjivanje akcize na bezolovni i dizel.
                      I dalje će gas bti jeftiniji...i dalje će ga ljudi ugrađivati.
                      Druga je stvar što svakoga naravno više boli kada poskupljuje gorivo koje on koristi...ali, nije normalno da dizel i bezolovni budu duplo skuplji od gasa.

                      Plus što državi i odgovara taj sistem ''zavadi pa vladaj'', jer naravno (što se vidi i po ovoj temi) mi koji vozimo na bezolovni nećemo imati ništa protiv jer imamo samo dobro od te mere...dok ljudi koji voze na gas imaju suprotno mišljenje. Ali..dosta smo mi sa bezolovnim plaćali državu...malo i vi plinadžije to da osetite... ...i plus vam ostaje da opet vozite jeftinije od nas, što je u redu...jer manje i zagađujete.
                      Ali...da ta razlika treba da bude dupla cena...ma, daaaaaj...

                      Originally posted by ekonomik
                      ...To što neko vozi na benzin stvar je njegove slobodne volje. Niko mu ne može zabraniti da ugradi TNG-uređaj i počne da se vozi jeftinije
                      Ma, kako da ne.
                      Šta da radi prosečan stanovnik Srbije kome jedna cela plata ne može da pokrije ugradnju gasa? Jel' i dalje ugradnja gasa stvar njegove slobodne volje?
                      Tom stanovniku Srbije se loša situacija pravi još gorom zbog skupog benzina i on svoj automobil vozi samo ako treba da ide do lekara ili do rodbine.

                      Cena ugradnje gasa se može dodatno spustiti opet intervencijom države koja bi podsticala ljude da to rade davanjem određenih subvencija...ali da bi država podsticala bilo šta (poljoprivredu, zdravstvo, školstvo...ugradnju gasa u automobile) trebaju joj pare....a, znamo da ih nema.

                      Comment

                      • todorr
                        CBC Član
                        • 03.10.2007
                        • 63
                        • Bgd

                        Re: Opasna namera države

                        Originally posted by neshaoct
                        ...ali, nije normalno da dizel i bezolovni budu duplo skuplji od gasa.
                        Ja ne razumem zasto to nije normalno? Po toj logici bi trebali da dignu cenu gvozdja na cenu zlata ili obrnuto. Cena je takva kakva je, tj zavisi od odnosa ponude i potraznje na svatskom trzistu i spremnosti drzave da potrosace usmeri i motivise na nesto sto je ekolosko ili iz nekog razloga pogodnije, a to sto nasa drzava vidi sebi priliku da u svakoj razlici u ceni ona bude ta koja ce to da izjednaci i razliku stavi u svoj dzep. Da ce bar od tih para da srede puteve, pa ok, neka dignu i za 30-40din al nece ni to. Gorivo nije luksuz, ni benzin ni plin, ja jednako koristim i jedno i drugo ali isto tako konzumiram i cigarete ali bez obzira sta sam o njima ovisnik mislim da ako hoce pare neka dignu pljuge i 3x, ustedeli bi i u zdravstvu i joj sto sta nego ... to im ne odgovara tj ne smeju pa jasu nas. Sem toga od sve price ja mislim da ce na kraju biti da ce oni lepo dici i za tng i za benzin, nacice se neki pametan koje ce reci da je tako ipak najbolje (naravno za njih).

                        Comment

                        • Stratos
                          CBC Senator XXL
                          • 10.09.2008
                          • 2594
                          • Novi Sad

                          Re: Opasna namera države

                          Šta da radi prosečan stanovnik Srbije kome jedna cela plata ne može da pokrije ugradnju gasa?
                          Drugari,i posle poskupljenja i benza i gasa,autogasna instalacija je jedina investicija koja podiže vrednost automobilu a pri tom ne samo da isplaćuje samu sebe nego i štedi i vazduh i novac,tako da ... povoljnija je investicija u cigarete?

                          Comment

                          • tomamega
                            CBC Senator XXL
                            • 19.03.2009
                            • 715
                            • Beograd / Crna burma, prim. prev.
                            • Citroen C4, 1.6 Hdi, 110ks

                            Re: Opasna namera države

                            Originally posted by neshaoct
                            ..ali, nije normalno da dizel i bezolovni budu duplo skuplji od gasa.

                            P
                            I ja moram da citiram ovu izjavu.

                            Ne da je normalno, nego je to činjenica skoro svuda u Evropi. Čudi me da nisi pratio ovu temu @neshaoct, uglavnom si dobro obavešten. Na vrhu ove stranice economic je stavio link sa cenama LPG u Evropi. a sad ono što je normalno za jednog čoveka, za drugog nije.


                            Živimo u vremenu kada je zaštita životne sredine prevazišla ljudska prava u smislu prioriteta. Tako da ekološka goriva dobijaju sve veći značaj. I nije bitno koji je razlog zašto ljudi nešto rade, već koji je rezultat njihovog činjenja. U ovom slučaju, to je ekološki prihvatljivo gorivo.

                            Što se tiče cele srpske plate potrebne za plinski uređaj, još jedna netačna konstatacija. Neko sa platom od 300 evra sigurno ne vozi auto koji zahteva sekvent sistem, već jedan venturi. Znam ljude koji su to ugradili za oko 160 evra (o kvalitetu sada neću govoriti).

                            Znam mnoge ljude koji voze moderan noviji auto, prelaze dosta ali jednostavno ne žele da daju novac za sekvent, nabrajajući razne racionalizacije. Tuga u svemu ovome je da će poskupeti i plin i benzin. Čak i kada bi smanjili akcizu na benzin (a nema šanse da se to desi), ubrzo bi sledila nova poskupljenja usled rasta cene nafte i daljeg srozavanja dinara. Tako da ćemo svi biti na gubitku. Nema potrebe niko da likuje ovde.

                            Comment

                            • ekonomik
                              CBC Senator XXL
                              • 28.01.2007
                              • 315
                              • Železnik

                              Re: Opasna namera države

                              Moram da dodam, nisam mislio nikoga da uvredim. Stvarno je stvar slobodne volje da li će neko ugraditi TNG uređaj ili neće. Ko nađe par hiljada € da kupi automobil, naći će i tih par stotina za uređaj, od čega će mu se polovina vratiti kroz uvećanu cenu vozila kad bude prodavao. Ko nađe 7+ k€ za nov auto, naći će i 700 ili 800 € za uređaj. Druga je stvar ako neće, pa traži izgovor. Čak i sekvent se isplati za godinu dana prosečne vožnje (50 din*10 lit je 500 din uštede na 100 km, što je 5 €). Znači da se 800 € vrati posle 16.000 km. Posle toga plinski uređaj samo štedi novac, plus što se auto kasnije proda za par stotina € više. Da ne pominjemo da se venturi isplati već posle 5-6000 km.
                              Uređaj se može otplatiti tako što kupac uzme kredit na recimo godinu i po dana i otplaćuje ga razlikom u ceni goriva. Posle godinu dana (uređaj) i pola godine (kamata na kredit, bankarske provizije...) uređaj ostaje da trajno štedi, a kredita više nema.
                              Nema razloga za svađu. Kome je benzin skup, neka pređe na TNG. Ja mislim da treba smanjiti akcize na oba ova goriva i dizel takođe, a povećati na cigarete.
                              12 dinara po paklici bi bilo dovoljno da neutrališe gubitak u budžetu nastao smanjenjem zahvatanja države (akciza + PDV) u proseku za 20 din/lit na sva goriva (možda 30 na benzin i dizel a 10 na gas-ukidanje akcize + PDV na akcizu).
                              2 mil. vozila*25 lit mesečno*20 din = 1 milijarda.
                              3 mil. pušača*30 pak mesečno *12 din = 1,08 milijardi.
                              Tako je jednostavno.
                              Samo neko u Vladi Srbije uporno odbija da se ovoga seti.

                              Comment

                              • neshaoct
                                Banovan
                                • 18.08.2007
                                • 1754
                                • Beograd, Rakovica

                                Re: Opasna namera države

                                Sve cene su u eurima.
                                Sve cene su za LPG.
                                Prva cena je iznos bez poreza i akciza, a druga je puna cena, tj. ona koja se plaća.
                                Cene su od 08. marta ove godine.

                                Nemačka: 0.42 --- 0.61
                                Mađarska: 0.42 --- 0.65
                                Estonija: 0.46 --- 0.63
                                Bugarska: 0.36 --- 0.55
                                Slovenija: 0.48 --- 0.66
                                Belgija: 0.47 --- 0.57
                                Rumunija: 0.32 --- 0.46
                                Poljska: 0.35 --- 0.57
                                Holandija: 0.51 --- 0.72
                                Litvanija: 0.30 --- 0.57
                                Italija: 0.42 --- 0.66
                                Češka: 0.39 --- 0.57
                                Francuska: 0.54 --- 0.71

                                Sve su države EU.
                                Razlika u ceni LPG na njihovim pumpama ide i do 0.26 eura, odnosno oko 26 dinara.
                                Zato priča da će EU nekoga terati na ovu ili onu cenu gasa, nema osnova.

                                Opterećenja tih država na osnovnu cenu LPG idu od 21.5% kod Belgije, do celih 90% kod Litvanije.
                                Zbog toga i priča da će EU terati ovu ili onu državu na određeni procenat opterećenja dažbinama na LPG takođe ne pije vodu.

                                Litvanija - na osnovnu cenu LPG dažbine države su još 90% te cene...a kad je bezolovni u pitanju njene dažbine su 125% od osnovne cene (0.51-1.15)
                                Mađarska - na osnovnu cenu LPG dažbine države su još 55% te cene...a kad je bezolovni u pitanju njene dažbine su 139% (0.51 - 1.22)
                                Bugarska - na osnovnu cenu LPG dažbine države su još 53% te cene...a kad je bezolovni u pitanju njene dažbine su 108% (0.48 - 1.00)
                                Slovenija - na osnovnu cenu LPG dažbine države su još 37.5% te cene...a kad je bezolovni u pitanju njene dažbine su 145% (0.47 - 1.15)
                                Belgija - na osnovnu cenu LPG dažbine države su još 21.5% te cene...a kad je bezolovni u pitanju njene dažbine su 172% (0.50 - 1.36)

                                Kod nas su govorili da je cena bezolovnog nešto malo ispod pola eura (47.5 dinara)...neka bude 0.47 eura...a na pumpi je 1.15, tj. dažbine su 144% i tu nema gde dalje mnogo da raste, jedino ako hoćemo da se ravnamo sa Belgijom...ili sa Nemačkom gde je 177% (0.49 - 1.36)
                                Za TNG...od 50 dinara za litar...34 je osnovna cena...sadašnja akciza 8.3 dinara i na to još 18% za PDV.
                                Dakle, sa 0.34 na 0.50...tj. još 47% na osnovnu cenu.
                                Mađarska dodaje 55%...Bugarska 53%...Rumunija 44% (0.32 - 0.46)...

                                Izvor za cene bezolovnog i TNG-a:
                                Our distinctive methodology provides a profound insight into the most current energy retail prices.

                                Comment

                                Working...
                                X