U odnosu na 2003. godinu, kada je ugradnja plinskog sistema u Srbiji uzela maha, danas je sve više vlasnika vozila sa evro 3, evro 4 i evro 5 motorima. Takvim motorima odgovaraju noviji, elektronski, takozvani sekvent uređaji za plin koji se ne mogu proizvesti baš u svakoj majstorskoj radionici. Broj majstora koji su praktično na svoju ruku ugrađivali plin u vozila znatno se smanjio i sa novim zakonom odnosno obaveznim atestiranjem ovih uređaja. Međutim, na tržištu se i dalje nalaze uređaji za gas sumnjivog kvaliteta čija ugradnja košta između 300 i 350 evra.
- Pojavili su se plinski sistemi koji su praktično sklopljeni od delova različitih proizvođača. Tako, na primer, jedan uređaj ima kompjuterski sistem iz Poljske, turske dizne i italijanski isparivač u kojem tečni gas isparava. Pošto se na atestu gleda rezervoar, boca i isparivač, vlasnik vozila na osnovu toga dobija sertifikat da ima italijanski proizvod. U stvari radi se o tehnološkom frankenštajnu - kaže Goran Nedeljković, generalni sekretar Auto-gas asocijacije Srbije, i dodaje da se atestom samo potvrđuje da je uređaj na pravilan način povezan.
- Pojavili su se plinski sistemi koji su praktično sklopljeni od delova različitih proizvođača. Tako, na primer, jedan uređaj ima kompjuterski sistem iz Poljske, turske dizne i italijanski isparivač u kojem tečni gas isparava. Pošto se na atestu gleda rezervoar, boca i isparivač, vlasnik vozila na osnovu toga dobija sertifikat da ima italijanski proizvod. U stvari radi se o tehnološkom frankenštajnu - kaže Goran Nedeljković, generalni sekretar Auto-gas asocijacije Srbije, i dodaje da se atestom samo potvrđuje da je uređaj na pravilan način povezan.
Morao sam da prenesem deo teksta

Comment