Svecice za LPG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dudu
    CBC Član
    • 18.02.2011
    • 25
    • Kovin (juzni Banat)

    Svecice za LPG

    Interesuje me, koje su svecice najbolje resenje kada je u pitanju voznja na LPG i pomalo na benzin ?

    Do sada sam koristio Beru trokrake iridiumske svecice i imam jako pozitivna iskustva (vrhunsko paljenje, bez explozija u izduvu).

    Jedno mi nije jasno !?

    Vecina njih sa kojima sam pricao tvrde da za LPG idu jednokrake i to po mogucstvu NGK.

    E sad, sta fali ovim mojima ?!

    U februaru sam ih uzeo i pale kao mina, bez obzira da li palim na minusu ili plusu, bez obzira na plinu ili benzinu.
    Znaci, rade savrseno.

    Mene zanimaju vasi komentari - vase misljenje.

    Pozdrav forumasima !!


    Dusan
    aikido master
  • strela75
    CBC Član
    • 02.07.2008
    • 64
    • Krnjaca

    #2
    Odg: Svecice za LPG

    Kazu da su ove za LPG prilagodjenije visim temperaturama sagorevanja gasa. Ja koristim obicne svecice na autu i rade ok. Nemam, sto kazes eksplozije, pali auto ok...
    Kad svi misle isto - znači, niko ne misli mnogo.

    Comment

    • slavko_bgd
      CBC Senator XXL
      • 24.03.2009
      • 771
      • Batajnica
      • Stilo 1.6 16V MW

      #3
      Odg: Svecice za LPG

      @Dudu:

      Da ste napisali koji auto vozite i sa kojim motorom i uređajem mogli bi nešto konkretnije da odgovorimo, al' ajde, idemo ovako, "na suvo":
      -ispravna svećica, sa pravilno podešenim zazorom i odgovarajućom toplotnom vrednosti je odgovarajuća za svaki motor
      -svećice namenjene za TNG daju rezultate u pojedinim slučajevima kada fabričke ne rade kako treba. Razloga je milion a da ne bi širili priču u nedogled, najbolje je osloniti se na iskustvo servisera koji ugrađuju gas
      -postoje raznorazne teorije o jednokrakim, dvokrakim i "polikrakatim" svećicama a praksa je pokazala da različiti motori različito rade na gas sa različitim tipovim svećica a neki, opet, rade bez ikakve razlike. Znači da nema generalnog pravila nego se uglavnom sve svodi na opit i iskustvo;
      -mnogo puta mi se u praksi desilo da klijent stavi kataloške, fabrički propisane svećice na motor i da odmah nakon toga motor radi bolje ili identično dobro na benzin a lošije ili čak mnogo loše na gas. Razlog? Nemam objašnjenje...
      -sistemi za paljenje na savremenim vozilima ne zahtevaju nikakvo održavanje sem povremene kontrole stanja svećica. Prilikom rada motora na gas, zbog specifičnosti gasa kao goriva, potrebna je "jača" varnica da bi se smeša upalila. Ukoliko je npr prevelik zazor između elektroda a generisani visoki napon se ne "ispuca" gde treba-on se ispuca gde ne treba i to najčešće u upravljačku elektroniku sistema za paljenje. I onda vozači kažu:" J.b.m ti plin, rikn'o mi modul za paljenje od plina!" A on mučenik rikn'o od tuge za pokojnim svećicama;
      -najveća potreba za jakom varnicom je u režimima naglih ubrzavanja ili naglog "davanja gasa". "Cimanje" u ovim režimima je prvi siguran znak problema u sistemu za paljenje, čak i kada motor radi dobro na benzin. I opet, prvi korak je provera i po potrebi zamena svećica. Malo košta a puno znači!
      -Ako te Vaše svećice rade savršeno na Vašem motoru-moje mišljenje je da ih ne menjate dokle god tako rade.

      @strela75:

      Kažete na "višim temperaturama sagorevanja gasa"? Mislim skromno da je to još jedna od poluistinitih zabluda. Kažem poluistinitih jer koliko moje ograničeno kefalo zna i koliko su ove matore oči videle i uši čule objašnjenje je sledeće:

      *kod SUS motora samo SIROMAŠNA smeša izaziva nekontrolisano povećanje temperature u kompresionom prostoru bez obzira na gorivo koje se koristi (izuzetak TSI,TFSI,JTS, itd ). To su potvrdila brojna merenja, eksperimenti i iskustva iz realne prakse. Nepravilno izabran, ugrađen, podešen ili neodržavan gasni uređaj će napraviti problem pre ili kasnije. Prva 3 atributa se vide odmah nakon ugradnje i za njih je odgovoran plinadžija. Za neodržavanje uređaja i kasnije posledice po motor kriv je samo vlasnik vozila.

      Isto tako, svi mogući uzroci siromašne smeše koji se pojave na benzinskom delu sistema za napajanje gorivom neminovno vode ka istoj posledici: GORENJE (al' ne Velenje) nego klipani, ventili, sicevi i sve što tu spada.

      Sorry ako sam otišao malo u off topic....
      Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

      Comment

      • Dudu
        CBC Član
        • 18.02.2011
        • 25
        • Kovin (juzni Banat)

        #4
        Odg: Svecice za LPG

        Postovani, Slavko_BGD

        imam VW Golf mk2, motor 1.3 karburator sa ugradjenim LPG-om.
        Samo da napomenem da mi plin nikada nije pravio problem, za razliku od drugih koji koriste LPG.

        Akumulator je BOSCH S4 silver (kupljen pre 3 mes),
        svecice BERU iridium - trokrake (promenjene pre oko 9 meseci),
        kablovi BERU promenjeni (pre oko 5 meseci).

        Comment

        • Srdjan
          CBC Senator XXL
          • 30.09.2004
          • 2416
          • Bajina Basta/Beograd

          #5
          Odg: Svecice za LPG

          Teraj sa tim svecicama do generalne pa ih posle zameni...
          Lancia Kappa 2.0 20v

          Comment

          • vulkan
            CBC Veteran
            • 03.09.2011
            • 151
            • sabac
            • mazda nisan

            #6
            Odg: Svecice za LPG

            Mozda je mali of ali to je vec pomenuto u ovoj temi pa da usput priupitam kako mozemo da prepoznamo da li je mozda siromasna smesa da bi to na vreme otklonili ne cekajuci teske posledice? Ako motor dobro radi na oba goriva i potrosnja je u redu, ima li nekih drugih simptoma? Mislim verovatno je u redu ali nije tesko preventivno proveriti neke sitnice na autu. Izgled svecice ili sta?

            Comment

            • charjek
              CBC Veteran
              • 20.09.2008
              • 191
              • Sremska Mitrovica
              • Jugo

              #7
              Odg: Svecice za LPG

              Jugo koral in 1.1 benzin-plin varta akumualtor,
              e sada koje svecice najbolje da uzmem uzimajuci u obzir da 99% vozim na plin.
              Zene su zakon, a muskarci uvek traze rupu u zakonu!!!

              Comment

              • Plinadzija
                CBC Senator XXL
                • 29.07.2008
                • 1514
                • Paracin

                #8
                Odg: Svecice za LPG

                A kakve su ti gume, jel zimske?

                Najbolje su ti originalne svecice bilo kog proizvodjaca, (ne glupiram se nego mislim na to da nisu kineske kopije) Bosna super je izvanredna svecica za tvoj auto ali kad kupis otvori pa probaj prstom da obrises slova na svecici, ako ne uspes dobre su. Ne zezam se, ozbiljan sam.
                UGRADITE PLIN DA VAM AUTO PALI KAO VOJNI MAGACIN!

                Devojka moze da bude sa sela ali auto MORA da bude iz Nemacke!

                Comment

                • Brisk Srbija
                  CBC Član
                  • 22.11.2011
                  • 4
                  • Beograd

                  #9
                  Aktivni delovi su prvi koji su bitni kada je reč o naponu i zameni. Za izradu se koriste nikl, bakar, itrijum, srebro, platina i iridijum. Najbolji elektro i toplotni provodnik je srebro, dok su platina i iridijum najgori, ali su najotporniji na habanje pa imaju i najveći interval zamene.

                  Školjka i keramika svećice takođe utiču na interval zamene. BRISK je recimo napravio svećicu sa jednom bočnom elektrodom i od bakra, a koja ima 60.000km interval zamene u prvoj ugradnji u TSI/FSI motore VW grupacije. Ista ta svećica, rađena za aftermarket, ima interval zamene 30.000km.
                  NGK i BRISK imaju LPG svećice. NGK ih pravi od iridijuma i platine i početni radni napon im je 18.000V, dok BRISK ima od iridijuma i itrijuma, i od srebra, a radni napon je 14.000V. Što se tiče NGK i BRISK od iridijuma, fabrike kažu da je interval zamene 100.000km na benzinu, a samo 50-60.000km na gasu. Tu nije problem u elektrodi već u keramici koja ne može da izdrži uslove rada koje stvara smeša gas/vazduh.

                  Keramika može pući usled velikog habanja i temepratura (osim ako je neko ne stegne previše pa napravi fizičko oštećenje silom). Zato se i tu koriste različiti materijali.

                  Zazor na svećicama se povećava jer se centralna elektroda polako topi. Na gasu, elektrode od nikla, bakra i itrijuma tope se mnogo brzo usled povećane temperature u komori za sagorevanje. Sabijanje zazora neće pomoći, jer već na nekih 7.000km ove svećice imaju elektrode koje su oštećene i koje nisu više dobar elektro provodnik (slično je sa instalacijama tj. žicama kada izgore pa više ne provode struju kako treba). Pomenuti zazor je vrlo stabilan na benzinu i kada se svećice menjaju u propisanom intervalu nema nikakve potrebe za štelovanjem i slično.

                  Radni napon svećice je relativna stvar. Nikl, bakar i itrijum imaju stabilan radni napon na benzinu, ali ne i na plinu. Posle 7.000 pređenih km svećice izrađene od tih materijala su potencijalno opasne po sistem za paljenje, jer zbog oštećenih elektroda radni napon raste rapidno i u nekim momentima prelazi 25.000V. Ukoliko sistem za paljenje nije dizajniran za visok napon mora doći do probijanja ili oštećenja. Kod vozila gde je sistem dizajniran za visok napon (tipa sistema koji napajaju iridijum ili platinu) verovatno će prvo doći do veće potrošnje goriva, jer zbog loše provodnosti svećice varnica neće biti dovoljno kvalitetna. Kasnije, taj napon će biti sve veći i pored velike potrošnje goriva, počeće auto i da trza jer će svećica početi da probija (ovo trzanje je i čest uzrok crkavanja bobine).

                  Za gas je preporuka staviti svećice koje se izrađuju od srebra, platine ili iridijuma, jer imaju stabilan radni napon i veliku otpornost na habanje. Na automobilima koji imaju sistem za paljenje dizajniran za platinu i iridijum nema nikakvih problema staviti svećice od istih, ali ne treba voziti više od 50-60.000km. Kada gledamo odnos cena, najbolje je staviti srebro jer je 2 do 3 puta jeftinije od platine i iridijuma, a ima 30.000km interval zamene. Takođe, srebro je i bolji provodnik, tako da svećice koje su od srebra mnogo bolje pale smešu, što rezultira mirnijim radom motora i superiornijem iskorišćenju goriva (zato se iste koriste u auto i moto sportu).

                  Dakle, nisu sve svećice iste. Njihove cene variraju u zavisnosti od mnogo faktora. Najjeftinije svećice se ne mogu porediti sa skupim svećicama, jer su svi materijali za izradu različiti (kao što ne mogu da se porede kineske patike sa originalima - kineske su iste, ali lepak, koža, platno i ostalo nije).

                  Comment

                  • speedplus
                    RIP Bio nam je drug!
                    • 15.01.2007
                    • 2419
                    • LAZAREVAC

                    #10
                    Sve sto napisa Dalibor(Brisk Srbija) je istina.A mogu da dodam i da,netreba izmisljati toplu vodu,dovoljno je ukljuciti bojler.Sto znaci,procitaj oznaku motora,otvori katalog,kvalitetnog proizvodjaca svecica i sve je tamo vec napisano.Inace za Silver,mogu ih preporuciti kao dobar izbor.

                    Comment

                    • zeljkoci
                      CBC Veteran
                      • 12.05.2008
                      • 143
                      • La
                      • Fiat Punto. 1.2

                      #11
                      Pošto ne znam kad su zamenjene stare svećice na vozilu, odlučio sam da ih zamenim. Stavio sam Bosch Iridium, pa me zanima da li neko zna valjaju li ove nove štogod ili ne? Vozim na plin. Stavio sam fotografije starih i novih svećica. Dali može da se protumači prema fotografiji stare svećice kakvo li je sagorevanje?








                      Comment

                      • speedplus
                        RIP Bio nam je drug!
                        • 15.01.2007
                        • 2419
                        • LAZAREVAC

                        #12
                        slikaj stare svećice,u poziciji u kojoj si slikao nove,to jest ovu novu levo.
                        Inače,što se tiče Bosch svećica,ja kao ja,to ne bi stavio ni na biciklu.Iako je irridium,kod Boscha moraš prvo gledati u pasulj,na kom tipu motora hoće raditi dobro,a na kom neće,inače sve ostale proizvode od Bosch-a toplo preporučujem.

                        Comment

                        • zeljkoci
                          CBC Veteran
                          • 12.05.2008
                          • 143
                          • La
                          • Fiat Punto. 1.2

                          #13
                          Sve stare svecice su iste boje, ako si na to mislio. A i jednakog zazora, oko 0,8mm.



                          Comment

                          • b_samardzic
                            CBC Senator XXL
                            • 02.04.2005
                            • 1557
                            • Smederevo

                            #14
                            Prva i zadnja su perfektne. Po srednjim se vidi da trose manju kolicinu.

                            Toliko sto se tice voznje na plin.

                            Comment

                            • zeljkoci
                              CBC Veteran
                              • 12.05.2008
                              • 143
                              • La
                              • Fiat Punto. 1.2

                              #15
                              Originally posted by b_samardzic View Post
                              Prva i zadnja su perfektne. Po srednjim se vidi da trose manju kolicinu.

                              Toliko sto se tice voznje na plin.
                              Manju kolicinu cega???
                              Opet napominjem i ponavljam da ulje ne trosi, boje su jednake, a i zazor svecica je podjednak na svakoj svecici (0,8mm)

                              Moje pitanje s pocetka je bilo, da li moze nesto da se zakljuci kakvo je sagorevanje, s obzirom na stanje svecica?

                              Comment

                              Working...
                              X