Nemiran ler-gas kod CNG uredjaja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dandy
    CBC Senator XXL
    • 09.12.2005
    • 513
    • Bijeljina-Beograd Medakovic

    Nemiran ler-gas kod CNG uredjaja

    Pozdrav drugari, naime prija par dana mi je pocelo da se desava, a jutros je havarija, jednostavno odjednom mi se desava da auto na leru nece da radi nikako, gas skace i pada, ugasi se, bas nemirno radi.
    U pitanju je audi a4, 1.8 125ks, ADR motor, cng uredjaj je monopoint, i ide na usisnu granu. Takodje sam primijetio da crijevo koje ga grije je povratno crijevo tj onaj odusak za visak rashladne tecnosti, pa je isparivac zamrzao nacisto, pogotovo jutros na -12 stepeni. Skidao sam konektore i lambda kontrole i protokomjera i nista se ne desava. onaj leptiric na klapni gasa na usisnoj grani divlaj kao blesav i on stalno oscilira i pomjera se a samim tim divlja i ler gas.
    Ima li neko ideju sta bi moglod a bude, gdje i kako se to podesava, inace u voznji se ponasa sasvim ok, nema nikakvih problema....ide normalno, vuce normalno. samo na leru divlja, potrosnja je takodje normalna danas sam presao skoro 200km, i gad god stanem ili se ugasi ili divlja ono upali se lampica akumulatora i ulja pa opet zivne i tako...
    od skoro je kod mene auto, pa nisam imao iskustva sa ovim niskim temperaturama ali da nije mozda problem sa tim crijevom za vodu jer je ono jedva mlako i na njega ne ide skoro nista do boce.
    Na benzinu nema problema, niti oscilira gas, radi ravnomjerno.
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2
    Odg: Nemiran ler-gas kod CNG uredjaja

    Ako ova kutijica na blatobranu nije uredjaj koji pomera paljenje, onda je kontrola onog motorića koji se nalazi na sred debelog creva koje ide od isparivača na usisnu granu.
    To znači da se podešava preko komjutera. Morao bi znati ili pročitati koji je sistem. Smrzavanje moraš pogledati da li ima protok kroz isparivač a posle ako ima i kroz creva koja dolaze do isparivača.

    Po tom paljenju i gašenju lampica bih rekao da nešto drugo nije ok sem ako ti ne razlikuješ da se auto ugasio pa se upalile lampice za akumultor i ulje...

    U svakom slučaju ako se smrzava, smeša nije kako treba pa ler motor ima težak zadatak da to koriguje pa i to može biti uzrok "divljanja" lera...
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • dandy
      CBC Senator XXL
      • 09.12.2005
      • 513
      • Bijeljina-Beograd Medakovic

      #3
      Odg: Nemiran ler-gas kod CNG uredjaja

      Ma to sa lampicama sam naveo kao pokazatelj gasenja motora, posto on ugasi motor tj smanji broj obrtaja maltene na nula pa ozivi, zato sam naveo lampice, inace na benzinu sve radi ok, I primijetio sam da je isparivac u donjem dijelu smrznut i ima inja po njemu, ladan ko smrt.
      Crijevo koje se vidi da ide sa usisne grane (crijevo za vodu samo ide ispod usisne grane) ulazi u reducir i izlazi i ide do boce, -ovo bocno crijevo tanko, i kad skinem crijevo sa boce nema protoka vode na njemu, i ono sto ide do reducira je ladno...pa predpostavljam da je to problem sto nema grijanje.
      i kad se upali tek auto, na metan radi odlicno, i kako vise vozim sve gore i gore, evo veceras gasi se na semaforima, i trokira kad se naglo doda gas....bas mi se cini da je smrzavanje u pitanju..
      ovo na sredini crijeva je taj lambda kontrol, i on bi trebalo da regulise protok ili vec tako nesto. ali kad ga iskljucim sa konektora, nista se ne desava, divlja i dalje, isto se desava i kad raskacim protokomjer, dok na benzinu prede ko macor.
      I napomenuo sam da je sve radilo idealno (povremeno se desavalo da gas malo varira nakon voznje u visim obrtajima 150-160kmh, ali to je trajalo do jedno 30tak sec, malo je onako varirao gas, i onda bi se stabilizovao.
      E sad doduse zahladilo je naglo pa predpostavljam da je do isparivaca, ili ti reducira jer mi se cini da on smrzne,,,do sada je bolo toplo pa je sve radilo kako treba, samo ne zna koje crijevo da cviknem i da propustim vrucu tecnost kroz njega.

      Eh da ima sa prednje strane boce za servo ulje jedna kutija isto od metana, i ovo na krilu, tj imaju dvije kutije sa elektonikom za njega.
      Last edited by dandy; 30.01.2012, 21:15.

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #4
        Odg: Nemiran ler-gas kod CNG uredjaja

        Najsigurniji protok je sa creva koje idu na grejač od kabine ako je moguć doći do njih.
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • dandy
          CBC Senator XXL
          • 09.12.2005
          • 513
          • Bijeljina-Beograd Medakovic

          #5
          Odg: Nemiran ler-gas kod CNG uredjaja

          crijeva idu ispred akumulatora tj izmedju acu i serva od kocnica....interesantno, toga se bas ne bih sjetio, samo da vidim koje je crijevo za sta. posto dva idu i ista su potpuno. malo je zajebano prici posto idu dole ali nije neizvodljivo, posto ovo definitivno ne prolazi nista kroz reducir i ladan je kao smrt. i kad radi u mjestu auto, probao sam skoro 10 minuta, i dalje je smrznut u donjem dijelu, i nikako da procirkulise tecnost kroz njega...a temperatura radna, hladnjak vruc, i sve ostalo radi

          E sad da li ici da se putanja tecnosti u kabinu premosti da ide prvo kroz reducir-isparivac (znam da nije isparivac, jer je metan vec gas pa ne moze da siapri gas, ali tako mi lakse da obajsnim) ili da ga vezem paralelno da dio ide u kabinu dio kroz isparivac

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            #6
            Odg: Nemiran ler-gas kod CNG uredjaja

            Uvek stavim paralelno sem ako je baš teško izvodljivo. U slučaju zagušenja isparivača ostaje funkcija grejanja kabine ili hladjenja motora.
            U pravu si gas ne isparava jer je gasovit ali smrzava jer se naglo spušta pritisak sa 200+ bara na 3 ili tu negde...
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment

            • dandy
              CBC Senator XXL
              • 09.12.2005
              • 513
              • Bijeljina-Beograd Medakovic

              #7
              Odg: Nemiran ler-gas kod CNG uredjaja

              pa ****mliga, da prostis, samo me cudi kako je do sada radilo bilo je zima jos,,,a ovo i nije neka zima jos uvijek,,,e sad posto vidim da nikako nema protoka tecnosti kroz taj reducir, da li moze on da zacepi i da li to moze da se otvori i ocisti posto je to koliko mi se cini uredjaj montiran prije 10tak godina. i radilo je sve ok, sad se pitam da li je mogu ce da je reducir zacepio i da je do toga problem

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #8
                Odg: Nemiran ler-gas kod CNG uredjaja

                Sasvim je moguće ili ona mesta gde je uzeta tečnost za grejanje.
                Znam jedna popularan isparivač koji ima tu manu da mu se naduva membrana baš gde netreba i prestaje sirkulacija kroz nejga ali ne smem kasti koji je
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • dandy
                  CBC Senator XXL
                  • 09.12.2005
                  • 513
                  • Bijeljina-Beograd Medakovic

                  #9
                  Odg: Nemiran ler-gas kod CNG uredjaja

                  hajde provjericu sutra, sad mi je malo perverzno da izlazim napolje, a i u garazi pingvini pocrkali od zime....pa mi nije ni malo zanimljivo da to probam nocas,,,pa vidjecemo skinucu i reducir samo ne znam da li se on rasklapa kao i isparivac ili je komplikovaniji, tj da li se uopste moze rasklopiti i kako on felcera. jer kontam da je do bilo cega drugo ne bi se desavalo da u pocetku radi kako treba, tj dok nema naslaga inja...i kako se vise ide on sve gore radi,,,jedino kad u mejstu stojim par minuta on se malo smiri i radi ravnomjernije, ali cim predjem nekoliko stotina metara, opet pocinje igrarija sa vrm-vrm...u prekidima dok se ne ugasi...vidjecu na kompresor da to produvam, ali najbolje bi bilo kad bi to rasklopio ako se rasklapa uopste

                  Comment

                  • dandy
                    CBC Senator XXL
                    • 09.12.2005
                    • 513
                    • Bijeljina-Beograd Medakovic

                    #10
                    Odg: Nemiran ler-gas kod CNG uredjaja

                    Evo i mene, ko sto dolikuje da se javim,,,prsti mi ko cevapi, jedva kucam, ne znam dal boli ili trne hehe...
                    uglavnom evo ga sada radi kakako treba. cak mozda je subjektivno ali mislim da i bolje ide, jer sam se vozikao i primjecujem da je zivlji na gasu,,,a sta je uradjeno.
                    Prvo skinem isparivac i jos kontam da ga skinem skroz, kad vidim da je elektroventil na njemu, i da je mjerac koji pokazuje oko 180 bari ispred njega,,,,auuuu,,,to ne bi bilo pametno da se odvrce hehe,,,i to prije elektroventila,,,pa odustanem od skidanja isparivaca...a nema nigdje drugo mjesto niti sam vidio ventile na bocama da bi to moglo da se zatvori,,,hmmmm,,,zadatak za buduci rad...
                    Redom, prvo sam provjerio crijeva za vodu i konstatovao neki komad gume zaglavljen u jednom crijevu, tj onom sto ide od boce, i samim tim, je i cirkulacija bila onemogucena. to procackam zicom, ali nista posebno se nije dobilo, jer je cirkulacija kroz taj vod i vise nego ocajna i to mi je sladeci zadatak da izbunarim odakle tecnost da uzmem...posto ovaj gore vod tj oduska ide sa hladnjaka i ima cirkualciju samo dok je termostat otvoren, tj dok tecnost ide u hladnjak, a ne neprestano, ai tada ide,,,hmmm,,,slabasno i jedva da se moze nazvati da ide...
                    onda sam se malo igrao i zalivao isparivac vrucom vodom i tacno se vidi kako zivne motor kad primi toplotu.
                    No i pored toga je leptir na usisu divljao i pojacavao i smanjivao doduse malo manje, tj nije divljao ko juce, ali je divljao i isao od 5oo-1500rpm.
                    I onako bezveze pogledam i vidim odozgo neki sraf za podesavanje, cega, pojma nemam, ali sraf, imbus 6 u sredini, a spolja nazubljen za rucno podesavanje, mrdnem rukom vidim lako ide, i da ne bi pobrkao loncice, uzmem imbus, obiljezim polozaj i polako pomjeram, odvrnem malo, kad poce vise da divlja, ja smanjmim za pola kruga i umiri se,,,prede,,,jos malo zavrnem, tj jos pola kruga, kad vec pocinje losije da radi i kad dodam gas duze treba da stabilise obrtaje, i tako dok je draga dodavala gas ja sam onako fino stelovao da najbrze po pustanju gasa smiri rad, posto on uvijek kad se naglo doda i pusti gas padne na oko 1300rpm, tu stane malo, pa spusti na jedno 700 i vrati na 900. sad prede isto i na benzinu i metanu...nema razlike u radu

                    Sto ce reci da je nekim trikom problem bio u podesavanju,,,sto god se tu podesavalo to je bilo problem, vidi se taj sraf tik uz crijevo koje ide ka usisu, crni.....na samom "isparivacu" - nikako da taj izraz izbijem iz glave...
                    u voznji je malo zivnuo i zaista nema onu ljenost kad se potopi gas, uz brdo trecom je onako izlazio ali kad se naglo doda gas poansao se kao yugo45, dodas gas a on samo promijeni zvuk, nema da povuce, dok sad povuce i to fino , i dize obrtaje....
                    jbg ovo je moje prvo iskustvo sa metanom, ali polako ucimo, samo sto malo ko ima da se dobro razumije i da hoce da podijeli znanje...
                    Ugavnom dora hvala puno na pomoci jer je najbitnije skontati osnovne principe, posle ide lakse

                    Comment

                    • dandy
                      CBC Senator XXL
                      • 09.12.2005
                      • 513
                      • Bijeljina-Beograd Medakovic

                      #11
                      Odg: Nemiran ler-gas kod CNG uredjaja

                      Bilans posle par dana je sledeci, skidajuci i rasturajuci po motoru vidio sam i zvanicno uzrocnika nemirnog gasa,,,crijeva na usisu,odozdo natucena na racvu na kraju samom ispred klapne gasa, jedno od iberlaufa koje je otkinulo svoj plasticni nosac sa bloka, i drugo doduse manje koje vodi vakuum na servo kocnica, tacno je tu vuklo fals vazduh i zato je skakao onako ko blesav...da covjek ne povjeruje...ja sam na leru njemu dobijao miran rad, ali posle sam skontao da se on smirivao sam od sebe, i da je cim se malo ispuca po gasu ponovo divljao po starom...a kao sam zavlacio ruke moguce je da sam i ja te pukotine zatvarao posto su to lomovi strulih crijeva koje nekad pusta vise nekad manje...
                      zzcepim to crijevo od ibera prirucnom svjecicom sa selnom (toj plastici odakle je iscupano nema sanse da s epridje bez skidanja usisne grane, ne pada mi na pamet,,,nek dimi napolje, i zamijenim ovo od vakuuma,, naravno dovedem vrucu tecnost i to premostim vod iz bloka koji hladi ulje na filteru i ide prvo preko reducira pa onda na filter i nazad u povratni vod kabine. i evo ga prede, na leru nema ni makac, prosto se utisao, pri turiranju spusta pravilno obrtaje...
                      jedino sto je oslabio sa vucom dosta...jedno za drugim ide.. da li to ima veze sa tim sto e sad zagrijaniji gas pa ga manje ulazi u usis, jer je zapreminsi siri a kolicina manja,,,ko ce ga znati,,,
                      Jel zna neko ko se bavi metanom i ko bi to mogao da nasteluje kako valja posto na njemu sem onog srafa za ler gas nema nista za podesavanje. znate li mozda ko to moze da provjeri i sredi kako valja.
                      potrosnju jos nisam upratio, ali snaga je znatno opala...eh da i desilo se par puta da je prilikom turiranja doslo do mene kini detonacije, kao da pucne onako malo, nije kao sa plinom,,,pa kontam da nije do struje i svjecica, ali onda ne bi onako fino radio na leru jer se zaista ne cuje da radi.

                      Comment

                      Working...
                      X