Zagubljeni papiri od TNG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lomisa
    CBC Član
    • 05.10.2012
    • 10
    • Beograd

    Zagubljeni papiri od TNG

    Kupio sam automobil sa ugradjenim i atestiranim TNG-om.Prethodni vlasnik je uradio Atest u Amss i nema nikakve papire.Imam zelenu knjizicu sa u kojoj pise kad je izdato uverenje i podatke o vozilu ( AMSS ).Uverenje vazi do 02.2016.Ostale papire nemam- od isparivaca, boce.....Ti papiri su potrebni prilikom reatesta.
    Da li mogu da izvadim kopije tih papira u supu ili Amss?
  • chobo13
    CBC Senator XXL
    • 01.05.2009
    • 1274
    • pozega,srbija
    • AUDI,VW

    #2
    ako nije menjana boca ili isparivac,tj,ako su ti delovi upisani u kartoncicu od AMS,potrebno ti je uverenje od prethodnog atesta a koje postoji kod njih u bazi.ako radis reatest kod AMS,dovoljan ti je taj kartoncic i izjava servisera da je vozilo pregledano i da su izvrsene neke korekcije za reatest.s tim zavrsavas sve oko reatesta.

    Comment

    • lomisa
      CBC Član
      • 05.10.2012
      • 10
      • Beograd

      #3
      Imam kartoncic,atest je radjen 02.2011.Verovatno cu morati da zamenim creva niskog pritiska i mozda jos neke sitnice.Boca je nova i multiventil i isparivac i upisani su u kartoncicu.Znaci kad serviser izvrsi zamenu delova dovoljna je izjava i postojeci kartoncic.Inace automobil je Fiat Tipo - monopoint sa jednom elektricnom diznom iliti poluajnspric.Ugradjen je venturi.Da li po novom mora da se prepravi na Lambda kontrol sistem?
      Last edited by lomisa; 27.08.2013, 20:38.

      Comment

      • speedplus
        RIP Bio nam je drug!
        • 15.01.2007
        • 2419
        • LAZAREVAC

        #4
        Originally posted by lomisa View Post
        Imam kartoncic,atest je radjen 02.2011.Verovatno cu morati da zamenim creva niskog pritiska i mozda jos neke sitnice.Boca je nova i multiventil i isparivac i upisani su u kartoncicu.Znaci kad serviser izvrsi zamenu delova dovoljna je izjava i postojeci kartoncic.Inace automobil je Fiat Tipo - monopoint sa jednom elektricnom diznom iliti poluajnspric.Ugradjen je venturi.Da li po novom mora da se prepravi na Lambda kontrol sistem?
        za produženje,u tvom slučaju,ne mora,lambda control

        Comment

        • slavko_bgd
          CBC Senator XXL
          • 24.03.2009
          • 771
          • Batajnica
          • Stilo 1.6 16V MW

          #5
          Originally posted by lomisa View Post
          Imam kartoncic,atest je radjen 02.2011.Verovatno cu morati da zamenim creva niskog pritiska i mozda jos neke sitnice.Boca je nova i multiventil i isparivac i upisani su u kartoncicu.Znaci kad serviser izvrsi zamenu delova dovoljna je izjava i postojeci kartoncic.Inace automobil je Fiat Tipo - monopoint sa jednom elektricnom diznom iliti poluajnspric.Ugradjen je venturi.Da li po novom mora da se prepravi na Lambda kontrol sistem?
          Ako je atest rađen tada kada ste napisali a rok važenja uverenja je do 02.2016, do roka važenja vozilo ne podleže bilo kakvom pregledu. A posle 02.2016 samo ako je vozilo sa katalizatorom i O2S (a ne mora da bude u Vašem slučaju) biće obavezan LCS i usklađivanje sa Pravilnikom iz 2012, u slučaju da nešto na vozilu od tng opreme nije u skladu s njim.

          Do tada, s obzirom da nemate primerak Uverenja (A4 format) i nijedan sertifikat, obratite se AMSS-u sa zahtevom za izdavanje duplikata Uverenja. Kao što je prethodno jedan od kolega napisao, Uverenje (A4) na neki način menja sertifikate opreme pod uslovom da brojevi regulatora pritiska i rezervoara odgovaraju brojevima u Uverenju, tako da to morate imati kod sebe. Izdavanje duplikata uverenja se naplaćuje ali ne znam koliko to košta u AMSS-u.
          Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

          Comment

          • chobo13
            CBC Senator XXL
            • 01.05.2009
            • 1274
            • pozega,srbija
            • AUDI,VW

            #6
            u pravu je slavko,ne podleze atestu ako je radjen 2011.g.mada mislim da ce uvaziti i taj kartoncic na tehn pregledu.probaj bez jurcanja za uverenjem,ne bi trebalo da ti prave problem.

            Comment

            • lomisa
              CBC Član
              • 05.10.2012
              • 10
              • Beograd

              #7
              Automobil ima katalizator i lambda sondu.Da li cu morati da ugradim lambda kontrol ako skinem katalizator, obzirom da je pri kraju svog veka? Do sada je na tehnickom bio dovoljan zeleni kartoncic-u njemu su upisani brojevi isparivaca i boce, tako da valjda to nece biti problem, a raspitacu se i u ams za uverenje.

              Comment

              • slavko_bgd
                CBC Senator XXL
                • 24.03.2009
                • 771
                • Batajnica
                • Stilo 1.6 16V MW

                #8
                Polako ali sigurno se uvode u red i tehnički pregledi, tako da je vrlo izvesno da će 2016 godine vozilo koje je fabrički imalo katalizator biti isključeno iz saobraćaja ako isti ne poseduje ili je neispravan.

                TNG uređaj: svako vozilo koje ima motor sa elektronskim ubrizgavanjem benzina i uređajem za regulaciju gorivne smeše tokom rada motora moraće da poseduje tng uređaj sa elektronskom regulacijom gorivne smeše tokom rada motora na tng. U zavisnosti od konstrukcije i tipa sistema za ubrizgavanje benzina moguć je LCS ili kontinualni sekvencijalni sistem ubrizgavanja gasa (za na primer monopoint i K-jetronic sa lambda regulacijom) odnosno fazni sekvencijalni sistem za sva vozila sa plastičnom usisnom granom i vozila proizvedena nakon 1.1.2001. godine (euro3 i noviji).

                Izuzeci: Lada 110-112 sa BOSCH 1.5.4.N ubrizgavanjem nema katalizator, lambda-sondu i EVAP (sistem za sagorevanje benzinskih isparenja). Jedan broj takvih vozila je prodavan u Srbiji do 1.4.2005. godine i još uvek ih ima u saobraćaju. Ima još takvih vozila drugih proizvođača ali da ne nabrajam sad, nebitno je. Za njih je kao i za karburatorske motore dozvoljena i jedino moguća ugradnja venturi sistema za pogon na gas bez regulacije smeše i jedini uslov je da CO na praznom hodu bude manji od 4.5% ako se dobro sećam. Svi ostali uslovi koji se odnose na tng opremu su identični za sve (homologacije i principi postavke).

                Primer tehničkih pregleda u zemljama u okruženju:
                prilikom atestiranja tng uređaja tehnički pregled je sastavni deo procedure, kao što je sada i kod nas. Kod nekoliko tehničkih pregleda koje sam video u Grčkoj i Bugarskoj prva ispitna tačka bez izuzetka je kontrola emisije štetnih izduvnih gasova na oba goriva, prema normativu za koje je vozilo deklarisano. Ako motor "prođe" ovaj test uz zapisnik se prilaže papirić iz mernog aparata i vozilo ide dalje redom na proveru kočnica, trapa, amortizera i na kraju se radi pregled signalizacije i vizuelni pregled (karoserija, pneumatici, stakla...). Tek nakon toga radi se kontrola ugradnje tng uređaja i to rade ljudi specijalizovani za to kao i kod nas, s tom razlikom što su tehnički pregledi ujedno i ispitna mesta i sve se tu završava.

                Kad sam video kako izgleda mašinerija za pregled donjeg postroja, prvo što sam pomislo je da bi 50% srpskog voznog parka ostalo tu na liniji u raspadnutom stanju. Dakle, svrha tehničkog pregleda u vezi sa ugradnjom tng-a u vozila je da uređaj može biti ugrađen samo u potpuno ispravno vozilo i da samo potpuno ispravno vozilo može biti pušteno u saobraćaj.

                A to što se u Srbiji zbog celokupne situacije u kojoj se zemlja nalazi već 2 decenije radi ovako kako znamo da se radi je za neku drugu temu. Mnogo kasnimo za komšilukom, al' zato kad ih stignemo,eeee... (nastavak sledi za koju godinu)
                Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

                Comment

                • potyo
                  CBC Član
                  • 30.04.2013
                  • 97
                  • Ada
                  • Laguna 1.6 16V 1999

                  #9
                  Interesantan clanak na wikipediji u vezi tehnickih pregleda: http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_inspection

                  Comment

                  Working...
                  X