Bosanci TNG najvise dovoze iz Siska a dosta uzimaju i od nas pa opet im je cena 0.98 - 1.16 KMova. Tih 0.98 KM je oko Brčkog,Bijeljine a tih 1.15-1.16 KM je Sarajevo, Vogošća.
Bojkot autogasa zbog cene
Collapse
X
-
"Znam, znam, sinak - brojke ne lazu", ali kako u toj ISTOJ Bugarskoj cena u maloprodaji tek 70-72din. ?!?Last edited by expendable; 06.08.2014, 14:44.Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Comment
-
-
srbija nis
rafinerijska cena autogasa 48 din/lit
48 (rafinerijska cena autogasa) + 33 (akciza + pdv) = 81 + 10 (maloprodajna marža) + 2 (transportni troškovi)= 93 din/lit
bugarska lukoil burgas
rafinerijska cena autogasa 39,6 din/lit,
39,6 (rafinerijska cena autogasa) + 31,60 (akciza + pdv + maloprodajna marža) = 71,20
Web Filter
Web Filter
Web Filter
Comment
-
-
sad pronađoh da je akciza na autogas u bugarskoj 11,3 din/lit.
u srbiji je 19,50 din/lit.
razlika je 8,20,din/lit
pdv je isti - 20 odsto.
rafinerijska cena je u bugarskoj manja za 10 din/lit, tako da kada bi neko iz srbije nabavljao autogas iz bugarske.
39.6 + 19.50 + 11,82 (20% pdv) = 70.92
uz 5 din/lit za transportne i carinske troškove i maloprodajnu maržu od 10 din/lit
maloprodajna cena ne bi smela da pređe 83 din/lit, makar u delovima srbije koji su blizu granice sa bugarskom.
Comment
-
-
Džaba vam sva ta matematika i poredjenje sa zemljama u okruženju. Akciza na naftne derivate (generalno) u Srbiji je viša od zemalja i okruženju. Verovatno biste se frapirali ako bih vam rekao da prihodi od akciza i Pdv-a na naftne derivate i cigatere čine skoro četvrtinu ukupnih prihoda budžeta Republike. Kako onda uporedjivati se sa Bosnom, Bugarskom itd..
Nisam konkretno pratio akcize na autogas, ali znam da se akcize svake godine uskladjuju, i akciza na dizel se povećava svake godine duplo više nego na benzin. Kao da bi se ujednačile u skladu sa evropskim standardima
Mislim, očekujem da će za par godina dizel biti prilično skuplji od benzina. Ionako ima mnogo više dizelaša od benzinaca (koji se uglavnom voze na gas), tako da je benzin skoro pa nebitan..
Comment
-
-
Istu priču pričamo, samo nisi obratio pažnju na detalje. Kod nas JESTE veća akciza (+48%), tako da se slažemo po tom pitanju.
Računica je bila šta bi trebalo da bude (a nije).
"cikabosko" -i hvala! Sve je jasno. (znao sam da je do akciza i da je PDV isti, ali i do nabavne cene te (ponajmanje ali ipak veće) marže).
Sada je to i kvantifikovano, pa je jasno k'o dan!
(doduše, malo si se korigovao ... da cena nije preterana ... jasno je ko u podne da JESTE ... po svim stavkama, osim PDV-a koji je identičan).
To što je nečija rafinerijska ili nabavna cena u startu veća to se odražava na cenu samo zbog njegove nesposobnosti (i našeg nemogućstva da biramo sposobnijeg) je stanje stvari (oligopol pa udri po "cenjenim" korisnicima ... cene da smo ****li vesla ... nije samo to, može im se i kraj).Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Comment
-
-
Ma razumemo se, gosn expendable
Samo bih dodao. Metodologija obračuna finalne cene je malo komplikovanija. Ako je akciza u startu veća, onda to dovodi do uvećanja iznosa Pdv-a. Naime, prvo se obračuna akciza, pa na tu cenu ide 20% Pdv-a. Tako da nije isti nominalni iznos kada 20% obračunavamo na različitu osnovicu. Znam da me razumeš
Poenta moje priče ovde jeste da je najveći 'korisnik' ovde država, i da država najviše uzima. Mnogo, daleko manji deo kolača ide pumpadžijama. Naravno da kod nas postoji oligopol medju pumpama, ali puno veći krivac, onaj koji uzima najviše je država svojom ekonomskom i akciznim politikom. Dok god imamo ovakvu politiku, nema nama iole pristupačnijih energenata
Comment
-
-
To rade sve države na svetu sa gorivom, duvanom, kafom i sličnim artiklima koji se se masovno koriste. Porez na cigarete je nekad bio od 100 do 400 posto, ni sad nije bolje.
Problem je što po dažbinama stižemo i prestižemo evropu a po platama smo Zimbabve... Sa druge strane pošto ipak većinu goriva uvozimo i za to dajemo evre, pojeftinjenje i povećana potrošnja mogu lako biti kontraproduktivne.
Naravno ovo je kad bi neko stvarno razmišljao da bude svima bolje ali to nije u ovom primeru slučaj.
Comment
-
-
tomamega & Dora: sve se slažem
(nemam primedbi; zanimljivo je što samo na CBC i još retko gde, ima primedbi na uprošćenje uglavnom je obratno ... ).Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Comment
-
-
-
Malo su zastali (-0,50 din.) ali preći će stotku i pre zime ... 100 ... mislim po(sto).Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Comment
-
Comment