Kilometraza zimi i leti na plin...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nedeljko50
    CBC Član
    • 31.07.2016
    • 69
    • Beograd
    • wv polo

    Kilometraza zimi i leti na plin...

    Poznato je da je zimi plin zbog drugacije smese nego leti slabiji ... Da li mozete da uporedite npr koliko leti sa isktom kolicinom gasa predjete u odnosu na zimu... na 100km,... predjete isto , vise ... jeste kod sekventa ide i potrosnja goriva posto sa karburatorom su takva posla da kad se jednom to ugradi benzin se vise i ne sipa ... kod mene je sekvent pa eto zamolio bi za iskustva.
    Last edited by nedeljko50; 30.05.2017, 16:31.
  • hirurg83
    CBC Senator XXL
    • 26.02.2014
    • 398
    • Banjaluka
    • VW Jetta

    #2
    Kad je pp tebi kvalitetniji plin? Ljeti ili zimi?

    Послато са HTC One M9 уз помоћ Тапатока

    Comment

    • expendable
      CBC Senator XXL
      • 04.11.2009
      • 3662
      • Bor

      #3
      Upravo tako ... zimi je u principu kvalitetniji "plin" jer ima veći udeo propana (više puta pisano o tome). Doduše, zbog toga ima manju specifičnu masu ("težinu"), tj. manju zapreminsku masu, pa time nadoknađuje kvalitet (pa i više od toga). No, sve se to svodi na (svega) par % (2-3 ... neka bude 1-5).
      Ponajmanje je do "zimskog" i "letnjeg" TNG-a.
      Motori više troše goriva zimi, naročito u gradu (iz više razloga), pa jedino što može je da se uporedi koliko zimi TNG-a troši više od razlike u benzinu (zima-leto).
      Doduše, opet je tu i to da zimi kasnije "prebacuje" sa benzina pa više troši benzina (sigurno) što utiče na manju potrošnju TNG-a, naročito kod kratkih relacija.
      ITD.
      Ukupno goriva zimi sigurno više troši (10-tak % pa do ... ne zna se). U uslovima radne temp. motora, čistog puta, istih pneumatika (mada nisu isti na različitim temp. naravno) i ostalo ... razlike su relativno male (opet je leti nešto manja potrošnja ... ali tek par %). Ugljovodonici imaju relativno velike (u odnosu na vodu, npr.) razlike u gustini sa temperaturom što smanjuje (uz povećanu viskoznost goriva) štetu (povećanu potrošnju) goriva. Ovo naročito ako se koriste podaci sa board comp-a, sa pumpe gorivo u rezervoar stiže pri približno istoj temp. (podzemni rezervoari) naročito ako se odjednom sipa veća količina (zapremina) goriva (više od 20 lit.). Doduše tu je manja razlika kod TNG-a nego tečnih goriva ali i to treba uzeti u obzir.
      Zato, jedino ukupno potrošena količina (đuture) da se navede, pri čemu više zavisi od dužine relacije nego bilo čega drugog (a potrebno je znati i potrošnju na benzin u istim uslovima što većina ne zna, osim ako su naknadno ugrađivali TNG).
      Sve u svemu, zima nije posebno dobar period za TNG (za veoma niske temp. jedino čist propan, kao npr. u Kanadi).
      Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

      Comment

      • nedeljko50
        CBC Član
        • 31.07.2016
        • 69
        • Beograd
        • wv polo

        #4
        Ovo pitam posto mi se cini , ista je cena ko i pre par meseci, znaci isto sipam 6,5 litara za 500 din i na otvorenom oko 100 km predje sada , zimi predje oko 80 , ovo je km na otvorenom cisto na plin bez km na benzin, tipa ono dok se zagreje pa pebaci ... to je van ove km... e sad posto je temperatura manja zimi mozda bez obzira kad se zagreje motor oni trose vise zbog spoljne temperature i na duzim relacijama.. ne znam, ali eto to su moja neka zapazanja...

        Comment

        • expendable
          CBC Senator XXL
          • 04.11.2009
          • 3662
          • Bor

          #5
          Guglaj malo ... na net-u ima o tome hiljade ozbiljnih tekstova (i još bar 10x više neozbiljnih ili čistih naklapanja).
          Nema potrebe da "letnji dan do podne" ovde "bistrimo politiku".
          NIJE DO TNG-a tolika razlika. Može biti do (npr. napamet pričam) 5% i to je sve!
          Ostalo je zbog drugih faktora (aerodinamika (gušći vazduh, ledenice koje je kvare i tako to, sve negativno zimi), pritisak u gumama, zimske vs. letnje gume, vetar, itd. i sl.). Ne brini, nisu ti podvalili tako je svuda u svetu (kod TNG-a jeste veće razlika nego kod benzina i dizela jer je smeša izrazito manje spec. gustine).
          Iako na kraćim relacijama i/ili snegu na putu razlika može biti 20% (pa i više), na otvorenom bez snega, sve preko 10 (neka bude i 15) % je specifično (nisu isti uslovi). Dakle na gorivu do 5%, aerodinamika (pri većim brzinama od 80) do 5% (progresivno raste sa brzinom) i ostalo do 5%.
          Naravno ako nije sekvent može biti i više na gorivu ... ali opet je 10% neka realna granica ... sve ostalo nije do goriva.
          Jednostavno, verovatno je klasična (samo)obmana zbog lošeg ishoda (veća potrošnja, nesumnjivo) gde se lako gubi objektivnost (priznali mi ili ne).
          Ljudi (stručni i dobro opremnjeni) su merili i merili (i opet merili i proveravali) i sve se to zna, za detalje vremena nemam, zaista je tema koja je dobro obrađena (ima i u stručnim/naučnim radovima).
          Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

          Comment

          • speedplus
            RIP Bio nam je drug!
            • 15.01.2007
            • 2419
            • LAZAREVAC

            #6
            Po mojim proračunima, meni auto potroši sve što sipam,tako da neku razliku ja tu baš i ne vidim.E sad trenje,temperatura,gume,temperatura u****nog vazduha u motor,... mislim da na to ne mogu da utičem,pa se samim tim i ne zamaram

            Comment

            • expendable
              CBC Senator XXL
              • 04.11.2009
              • 3662
              • Bor

              #7
              Tako nekako (svi detalji su upravo u tu svrhu, da se ne treba opterećivati).
              Normalno je da zimi potrošnja bude bar 10% veća, u gradu i po snegu 20-xx%.
              25% veća potrošnja u istim uslovima pri zagrejanom motoru (ako je potpuno ispravan) nije moguća, to je drugo što htedoh reći.
              Dakle, nešto je drugo u pitanju a šta, teško je reći (deo je samo naveden).
              Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

              Comment

              Working...
              X