Diesel i plin.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Valent Vudriga
    CBC Senator XXL
    • 02.04.2005
    • 2778
    • USA

    Diesel i plin.

    http://www.iskon.hr/forum/thread.jspa?m ... &#11413421
  • ale944
    CBC Senator XXL
    • 20.03.2006
    • 1457
    • Beograd

    #2
    ...koliko vidim rec je o prepravci koja uvodi leptir u dizel motor, a dizel koristi kao svecicu....nista nije receno o % odnosu dizel/lpg. iz drugih izvora sam nalazio da je neki optimum koji se koristi 70-80% dizela i 20-30% lpg, i bez leptira...
    cisto sumnjam da bi lpg podneo kompresiju od 17:1 u otto ciklusu, tj, da motor radi sa npr 80-90 % lpg i 10-20 % dizela koji bi palio smesu. cini mi se da je max comp.ratio za lpg 13-14:1, u otto ciklusu.
    http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

    Comment

    • don
      CBC Senator XXL
      • 13.04.2005
      • 483
      • Beograd

      #3
      Sto se tice odnosa plina i dizela, ja sam cuo da se smanjuje odnos dizela u odnosu na brzinu i da se isto tako povecava, e sada koliko je to tacno ne znam.
      Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
      Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
      Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.

      Comment


      • #4
        Pozdrav!

        Evo što sam ja našao o kombinaciji LPG i diesel:
        http://www.ilovesponge.com/spongecars/d ... hnical.htm

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #5
          ono sto sam mogao da saznam iz opisa proba Welsh LPG sistema na Rabiit (Golfu) dizelu u SAD sugerise da je odnos propana ide do 80% volumetrijskog udela u visoj zoni obrtaja (3000+), oko 20% u zoni srednjih obrtaja (1500+-) i 0% u zoni niskih obrtaja.

          pri tome se naglasava da se koristi cist propan a nije pozeljno butan.

          za tu vrstu atmo dizela nije potreban leptir niti posebna regulacija, dovoljno je on/off aktiviranje propana kada se predje (okvirno) oko 1200 obrtaja na nacin da se ubacuje propan u kuciste filtera vazduha. nema mixera, nema nikakve posebne regulacije, osim prepravke VE pumpe na nacin da salje preko mikroprekidaca info za aktiviranje LPG sistema.

          sistem je vrlo grub i neprecizan, funkcionise tako sto pedala gasa (preko reglera VE pumpe) se manje pritiska posto u motor umesto vazduha ulazi propan kao gorivo pa se time dolazi do ustede dizela koji sluzi prevashodno kao pilot paljenje smese.

          taj motor ima stepen kompresije 23:1 (papirnati) a onaj mereni u barima je obicno u opsegu 26-30 bara na iole solidnom motoru. mozda zbog toga se kaze da samo propan treba koristiti da bi se umanjili moguci problemi sa divljim detonacijama posto butan nema dovoljno veliki oktanski broj za taj nivo kompresije (? nagadjam posto podataka sa nekog merenja nemam).

          izricito je naglaseno da propan ne sme ni u tragovima da se u**** na ler obrtajima, i uopste u nizem podrucju rada motora- do 1000 obrtaja.

          subjektivno vlasnik kaze da je primetio brzi i laksi odziv na pedalu gasa, porast efekta motora za oko 20% narocito pri visokim obrtajima reda 4000 uz bitno manje (crnog) dima iz izduva sto ukazuje na potpunije sagorevanje i samog dizela kao takvog.

          to je jedino direktno iskustvo nekoga do kojeg sam dosao, sve ostalo je sta bi bilo kad bi bilo na bazi pretpostavki.

          za prepravke turbo dizela na slican nacin nista konkretno nisam nasao, osim da za kamione/autobuse/gradj. masine se vrsi konverzija na bazi injection LPG sistema putem racunuara i da to radi odlicno ali i kosta toliko da se isplati tek posle nekih 1/2 miliona km voznje.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • shadow
            CBC Senator XXL
            • 23.09.2005
            • 555
            • Beograd

            #6
            Da li neki servis u srbiji ugradjuje plin u dizela?
            My crew is all fired up
            Y'all better just wise up

            Comment

            Working...
            X