Autogas instalacija koja bi dobila atest u EU

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Autogas instalacija koja bi dobila atest u EU

    Zdravo forume,

    Posle malo listanja foruma i trazenja ove teme, nisam bas nesto nasao pa stoga nova tema.

    Zainteresovao sam se za ugradnju autogasa u Srbiji za auto koji je registrovan u Belgiji. Razmisljao ovako - kako je auto vec u srbiji, mozda bi neko u srbiji mogao da ugradi autogas, s tim da posle toga mora da prodje tehn. kontrolu u belgiji. U tehnickoj kontroli kazu da njima treba atest koji bi izdao neko ovlascen da ugradjuje gas u Belgiji, a taj neko kaze da on to ne naplacuje, s tim da je moguce sve od toga da ceo sisyem mora da se menja, premo vecih ili manjih prepravki, do toga da moze jednostavno da izda atest ako je sistem po ovdasnjem standardu.

    Sad, kako je forum vidim zdravo aktivan, htedoh da pitam jel neko imao iskustva sa tim da gas ugradjen u Srbiji atestuje negde u EU ili bas u Belgiji?

    Pozdrav svima i hvala unapred za iskustva/komentare/misljenja

    PS U pitanju je linijski 6 motor iz 1996, 3.2l, sa ubrizgavanjem. Mislim da je usisna grana metalna.
  • Vlada_nbgd
    CBC Senator XXL
    • 11.09.2005
    • 1066
    • Novi Beograd/Topcider
    • ford focus sport pack

    #2
    Kolko znam i Dora i IvanT imaju iskustva sa ugradnjama za EU.Sacekaj uskoro ce ti se javiti neko ko je bolje upucen u problematiku...
    FORD FOCUS 1.6 16V SPORT PACK 2008god. LPG

    Comment

    • dfast
      CBC Senator XXL
      • 26.05.2005
      • 1302
      • Hoofddorp NL /Bgd

      #3
      Isto sam to razmisljao, a cena ugradnje i jeste razlog za tako nesto koja je ovde od 1500e pa vise. Pitao sam na tehnickom pregledu da li se priznaje atest iz Italije, posto je Lovato Italijanski i covek mi je rekao da ne, i da se uredjaj bez obzira kakav, mora atestirati i da to obicno zahteva izmene kad su italijanski uredjaji u pitanju.
      Ne znam koliko ima varijacija u ceni i u vrsti uredjaja koje ovde ugradjuju, jer nisam nesto gledao, ali evo par slika ako nekome znaci da pogleda, ako ne sklonicemo ih.

      volvo s90








      suzuki vitara




      usisna

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #4
        Sva oprema od par proizvodjača koja ovde može da se nabavi ima homologaciju koja sigurno zadovoljava EU standarde.
        Konkretan problem sa belgijom je točenje gasa, ovde nema takvih utakača. Ostalo je stvar montaže....
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • dranix
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 3079
          • Antwerpen/Belgium
          • Saab 9-3

          #5
          Ima resenja.
          Petar treba da kupi onaj metalni deo za punjenje adaptere ACME i italijanski (ako mu treba) i crevo za punjenje i da donese sa sobom. Ostalo je sve u Srbiji po 67 01 standardu pa nema potrebe da se brine.
          Znaci:
          Boca sa multiventilom i elektroventilom
          isparivac
          ventil-filter (67 01)
          crevo za punjenje (mora da je pod 67 01 normom isto) i to crevo NE BAKARNA CEV (kao u Italiji recimo) ali to Dora i Ivan vec znaju.
          Tih creva ima takodje u nekoliko duzina pa treba voditi racuna da ne bude kratko.
          PAZNJA
          To sto ti je covek na tehnickoj kontroli rekao da ces dobiti atest od bilo kog zvanicnog majstora za gas koji NIJE LICNO UGRADIO instalaciju ne mora da bude tacno. Prvo nadji tog majstora i dogovori se za cenu PAPIRA pa posle radi u Srbiji gasnu instalaciju.
          Nije problem u tehnici ugradnje niti u ugradjenim komponentama vec uglavnom u papirima a majstori u Belgiji nisu bas slatki da tek tako daju papire i to dzabe osim ako bas ne nadjes nekog ali nije to bas tako lako kako se cini iako oni ustvari ne prave nikakav prekrsaj ako je vec tehnicki sve po propisu. U najboljem slucaju racunaj da ce to nesto kostati a pitaj i koliko i to na VISE MESTA jer cene USLUGE strasno variraju od servisa do servisa. Ako si u Belgiji pisi i gde si pa mozda mogu da pomognem i vise.
          Ovo je verzija da bi mogao da dovezes auto iz Srbije natrag u Belgiju na gas.
          Ako ne. Onda neka urade sve u Srbiji osim creva i dela za punjenje a ostalo neka zavrsi neki majstor u Belgiji i neka naplati samo to i atest za ostalo. U svakom slucaju dogovori se na sigurno sa majstorom u Belgiji unapred da ne bude posle previse skupo.

          Comment

          • zeljan
            CBC Član
            • 02.06.2005
            • 64
            • palic

            #6
            od 01.04.2006 u EU vazi standard ece R- 115,sto znaci da cak i na priboru kao sto su stege za bocu,teleskop itd.mora biti utisnuta homologacija,
            potpis nije po pravilima foruma

            Comment

            • dranix
              CBC Senator XXL
              • 04.10.2004
              • 3079
              • Antwerpen/Belgium
              • Saab 9-3

              #7
              PS.
              Petre, moras dati detaljne podatke o motoru odn. o autu da majstori imaju uvid u to sta treba uraditi jer verovatno imaju iskustva BAS sa takvim vozilom. Sve zato da bi se odabrala (predlozila) sto adekvatnija vrsta instalacije, velicina i oblik boce itd.

              Comment


              • #8
                Prvo hvala svima na odgovorima

                Ne placaju mi se luksuzne cene pa nisam pominjao auto. U pitanju je Jaguar XJ6 1996 3.2l - ako neko ima iskustva sa njim bas bi me interesovalo i za autogas i malkice offtopic za ostalo servisiranje. Trap je skoro radjen u Nisu, dosta dobro, mada bih ja radije nekoga u Beogradu pa ako znate za neki servis koji poznaje Jaguare info je dobrodosao

                dfast, u jednom trenutku mi je neko iz holandije nudio ugradnju za 1200 eura, javi ako te zanima iskopacu kontakt info.

                Dora&dranix, jel to znaci da je ili prikljucak ili za srbiju ili za belgiju? Meni je gas najbitniji bas za putovanje od-do, u belgiji ne vozim bas puno, u srbiji jos manje. Jesu ti prikljuci razliciti u svakoj zemlji? Jel postoji nacin da radi u vise zemalja? Koji sistem bi se uopste instalirao, sekvencijalni(?).

                Pozdrav svima jos jednom, keep it up!

                Comment

                • dranix
                  CBC Senator XXL
                  • 04.10.2004
                  • 3079
                  • Antwerpen/Belgium
                  • Saab 9-3

                  #9
                  Vidis kako.
                  U Srbiji je prikljucak fiksni takozvani italijanski i ne mozes na njega da stavljas nikakve adaptere. Taj prikljucak se koristi u: Italiji, Francuskoj, Ceskoj, Poljskoj, Rusiji i tamo na istoku svuda, Grckoj, Bugarskoj itd.
                  ACME se koristi u Nemackoj, Belgiji.
                  Onda imas jos jedan koji se koristi u Holandiji i Britaniji itd. Holandjani imaju adaptere za nemacki svuda na pumpama pa ne treba da se kupuje.
                  Problem je sto ti moras da imas univerzalni prikljucak na koji se srafi svaki adapter jer je tako u Belgiji a ovde dolazis na tehnicki. Plus kupis italijanski i ACME (nemacki) adapter koji kostaju od 8-15 evra svaki i imas sve sto ti treba prakticno. Mislim da za taj auto (motor) ne mora sekvencijalni ali ce majstori dati pravi odgovor na to. Razmisljaj i o prilicno velikom tanku da ne ides na pumpu svaki cas. Po mogucstvu da mozes da predjes bar 350km sa njim a idealno bi bilo 400-450km. Ovo ti govorim iz iskustva jer u Nemackoj pumpe za LPG nisu tako ceste kako bi neko mislio da jesu. To drugim recima znaci najmanje tank od 80 litara bruto sto znaci 64-65 litara gasa. Ako se uklapa u auto bilo bi idealno.

                  Comment

                  • *IvanT*
                    CBC Senator XXL
                    • 30.01.2005
                    • 3234
                    • Srbija, Beograd, Kara

                    #10
                    U pitanju je linijski 6 motor iz 1996, 3.2l, sa ubrizgavanjem. Mislim da je usisna grana metalna.
                    dfast, u jednom trenutku mi je neko iz holandije nudio ugradnju za 1200 eura, javi ako te zanima iskopacu kontakt info.
                    Usisna grana jeste metalna, ali je ogromne zapremine, tako da je jedino izvodljivo i sigurno resenje sekvencijalno ubrizgavanje gasa. Ja sam skoro radio ugradnju na jednom XJ8 Sport, sa 3.2 motorom, koji je konstrukciono verovatno vrlo slican tom u XJ6. Usisna grana ima zapreminu od min. 50l !

                    Cena od 1200E je extra povoljna, tako da se onda ne isplati intervenciju raditi u Srbiji, jer kod nas to kosta od 1350-1500E. Pored svega, ovde se tesko moze nabaviti rezervoar koji je po Belgiskom standardu, zajedno sa odgovarajucim prikljuckom za punjenje.

                    WTF



                    Ja ovog ne bih pustio da prodje atest, ni u Albaniji!
                    http://www.lovatogas.co.rs

                    Comment

                    • dranix
                      CBC Senator XXL
                      • 04.10.2004
                      • 3079
                      • Antwerpen/Belgium
                      • Saab 9-3

                      #11
                      Cena od 1200 eura je veoma povoljna a papiri majstora iz Holandije se priznaju u Belgiji. Obicno je u Holandiji malo jevtinije uvek ali treba biti oprezan sta se ugradjuje jer svi ugradjuju sve i svasta a posle je to problem ponekad da se servisira posle par godina. Ustvari njima je lako jer odmah predlazu da menjaju ono sto nemaju pa ispadne da ostane samo boca i cev do isparivaca.

                      Comment

                      Working...
                      X